Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    Kis beszámoló.

    Ma kipróbáltam egy 2019 év eleji 11. generációs Corollát. Mellette állt egy 12. generáció is. Nagyon szép, kívülről sokkal jobban tetszik, mint a 11. gen, de majd meglátjuk mennyiért mihez jutok hozzá.A beltér nekem egál, sőt a régiben jobban tetszik, hogy nem nyúlik fel a műszerfal fölé a középső kijelző.

    Mivel ugyanaz a technika (a 12. generációt is az 1.6 motorral venném, ha az lenne a vége) nem akarok 7-800e Ft-al többet fizetni ugyanannyi idős és ugyanannyit futott 12. generációért a 11-el szemben.

    A beltérben jól elvoltam vezetés közben, nem mondom azt, hogy leesett az állam, de nem is azt vártam. A műszerfal nekem tetszik. Direkt lehúztam kicsit az ablakokat, hogy zörögnek-e az úthibákon, de nem zörögtek.
    Összehasonlítva a 2003-as IS-el nem tűnik menet közben zajosabbnak, de csak városban mentem, szóval pályán nem tudom mi a helyzet. A kátyúkba, csatornafedelekre rámenve még tán egy kicsit kevesebb zaj is jön be a huppanásból, mint az IS-ben.

    VISZONT: A műszerfal zörög kicsit egyenetlen, úthibás úton. Nem azt mondom, hogy mérhetetlenül zavaró, de míg az IS-nél csak a nagyobb kátyúkban hallani egy picike zajt a műszerfaltól (úgy, hogy 18 éves és már volt szétkapva a műszerfal izzócsere miatt), ezzel szemben a Corolla műszerfal kisebb útegyenetlenségeknél is "beszél"...

    A motor nem tűnt erőtlenek, de nyilván nem volt alkalmam forszírozni. Amin meglepődtem, hogy ma reggel beszéltem egy volt munkatársammal, aki egy 2017-es 1.8-as Avensist vett, nemrég adta el és vett helyette egy új Nissan Qashqai-t. Azt mondta, hogy neki kissé lomha volt az Avensis, pályán, vagy nyaraláskor 2 személy+csomagokkal taposni kellett és szerinte akkor a Corolla még inkább az. Én ezt fenntartásokkal kezelem. Az Avensis 1370 kg és 147 LE. Nekem az IS 1380 kg és 155 LE. Egyáltalán nem érzem azt, hogy a szemét ki kellene nyomnom pályán. A Nissan amit vett meg 140 LE és 1375 kg, nem értem én ezt. Szerintem az 1270 kg-os 132 LE Corolla és a fent említett autók dinamikájában nem kellene olyan eget rengető különbségnek lenni persze váltó és áttétel függő, de a 0-100 adatok is nagyon hasonlóak mindegyik autónál.

    A váltó nem rossz, pedig az IS200 manuál után magas a léc. Összességében tetszett, néhány tesztben a csomagtartó és a hátsó ülések hátuljának kárpitozását fikázták szét, nekem nem volt vele gondom, igaz nagy igényem sincs.
    A műszerfal halk zörgése kissé csalódottá tett, ~6 millás autónál azért nem örülök neki, de még az együtt lehet vele élni kategóriának tűnt számomra. Munkában szoktam használni egy 2013-as Focust, annak a belterénél a Corolla jobban tetszett, sokkal jobban éreztem magam benne, bár nyilván ebben a korkülönbség is benne lehet.

Új hozzászólás Aktív témák