Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • sssent

    senior tag

    válasz Zola_ #1053 üzenetére

    Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, most nincs kedvem visszakeresni, majd úgyis kijavítasz, ha tévednék.
    Tehát ahogy nekem rémlik, a számládon nem a megfelelő combo, hanem a dvd-rw megnevezés szerepel, persze a pontos gyári szám nélkül. Namármost, ha az ibm szervíznek azzal lenne baja, hogy a gépedben nem lehetne dvd-rw, csak combo, akkor ez azt jelenti, hogy téged nyilvánvalóan - függetlenül a gyári számtól - vásárláskor kvázi átvertek (hivatalosan hibás teljesítés), ezáltal jogod van akár elállni is a fogyasztói szerződéstől. Neked az ég világon semmi közöd ahhoz, hogy ez a valószínűleg sima adminisztrációs baki a nagykernél, a disztribútornál, vagy a lenovo atyaúristenének háromméteres mahagóni íróasztalán történt-e. Csak és kizárólag a kereskedő felelőssége, hogy a neked átadott áru már teljesen rendben legyen. Ő aztán lerendezheti a többiekkel, ahogy tudja. Ha nem tudja, akkor kénytelen téged saját zsebből kártalanítani, vagy akár még a gépet is visszavenni.

    Igazából még soha nem kellett az ibm szervízben garanciálisan ügyintéznem, így nem is tudom, hogy hogy működik az pontosan. Ott van a kunkor az ügyletben, hogy van ugye a teljes gépre és minden tartozékára (akkut kivéve persze) adott esetben akár 3 év jótállás is. Az ODD-t garvesztés nélkül magad is cserélheted. Na kérdés, hogy mi van akkor, ha egy 3 év garanciával rendelkező gépbe 1 évesen raksz egy másik ODD-t. Vajon arra milyen jótállás vonatkozik majd? 1 év nyilván törvényileg kötelező magára a meghajtóra, de a gép, amibe beledobtad végülis még 2 évig garanciális lenne. Tehát így belegondolva, ha nem ismerteted el valakivel, hogy te ezzel a dvd-íróval kaptad a gépet, akkor akár meg is szívhatod ezt az 1 év után, holott 3 évig garanciális kéne legyen.

    Ahogy mondtam, az ügyben nyilvánvalóan a kereskedő tartozik feléd elszámolással, hiszen te vele állsz szerződésben, így amondó vagyok, hogy velük intéztesd el a dolgot, ne magad rohangálj utána. A boltban közlöd a problémád, ha nem foglalkoznak vele, akkor kérsz egy panaszkönyvet, leírod bele a megpróbáltatásaidat, és az FVF majd szép csenben ellesz az üggyel. Aztán majd rádcsörögnek, hogy mire jutottak. De szerintem panaszkönyvre már nem fog sor kerülni, nb.hu annál jobban vigyáz magára.

    Mindezt azonban a teljes szavatossági idő (nem a garanciaidő) alatt megteheted, ami, ha jól rémlik nagy értékű műszaki cikkeknél már 3 év. Tehát lehet, hogy nem érdemes már most problémázni a dolgon, ráérsz akkor, ha később megdöglik a kütyü. Más kérdés, hogy akkor a használhatatlan cuccal a nyakadon kell végigverned a procedúrát, míg most legalább addig működik.

Aktív témák