Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- TCL LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kihátrál az x86S architektúra mögül az Intel
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple notebookok
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz szabonagyur #65357 üzenetére
Nem. Egész eddig arról beszéltünk, (olvass vissza) hogy nem az a cél, hogy többel menjek, mint amit a gps mutat, hanem ha lehet, LEGALÁBB/LEHETŐLEG annyival. Azaz, ha gps szerint 130-al megyek, annyit mutasson kb. az óra is. Mert nekem annyi már elég lenne. Ott forog 3000-et kereken. Effőlé nem hajtom.
-
Geller72
veterán
Megint valaki, aki jobban tudja otthonról a fotelből, hogy mennyi az annyi mint én, aki 13. éve tekerek ide.
Ez kerek 1500. Pl. És ez csak Rotterdam. Ehhez jön még némi cumi ekkora távon, és inkább lesz 1600+, mint 1500. Innen Groningen 272 táblától-tábláig, de ugye nem így megyek, így lesz a 272-ből 302km. Gondolom, nem lesz nehéz összeadni.. -
Geller72
veterán
válasz ncc1701 #65354 üzenetére
Tegyünk rendet a fejekben, mert látom, sokaknak lövése sincs semmiről...
"Aztán egyszer beültök 5-en, cuccokkal, és kapsz egy defektet, mert a túlméretes kereked ledarálja a kasztni, és mondjuk ez pályán történik 150-nél, oszt jól meghaltok. Megéri?"
-Örülök, hogyte jobban tudod, hogyan járok a kocsival, mint én. Azért segítek. Nem járunk öten. Soha. Még négyen sem. Meg hárman sem. Legyen ennyi elég ide. -
Geller72
veterán
válasz Vigneau #65339 üzenetére
Gps szerint megyek mindig, csak annyit szeretnék hogy az óra legalább annyit mutasson, mint a gps. Most az óra szerinti 120 az valójában csak 106. Ennyit csal a 14-es szettel. Nem csak ez, mindegyik. Ha óra szerint is ennyit menne, az mondjuk egy útnál a 18 óra helyett csak 15 lenne. Max 16. A fogyi így is jó, nem azzal van bajom, hanem az utazósebességgel. Most átlag 4.1 liter, a max sem sok, klímával a plafon 4.33 volt a legtöbb. Rakhattak volna bele egy hatos, kicsit hosszabb váltót is. Simán elbírná, mert hiába kis motor, de td és nyomatékosabb a benyásnál. Nincs valaki ek gyári, 16-os kereke? 😁
-
Geller72
veterán
válasz dethroner #65335 üzenetére
Akartam írni, hogy nagyon nem mindegy. Ha volt egy 13"-165/70-em, és váltottam 14"-165/70-re, akkor bizony lesz difi. Írtam, annó a puntónál is ilyen volt, majd egy tízest nyertem a cserével. Széles gumit amúgy sem akarok, ha lehet, a mérethez képest vékonyat szeretnék, de gondolom, a 16"-nál a minimális méret már elég széles, nem hiszem, hogy van 16"-ban akár csak 175-ös is. Ahogy néztem, talán a 185 a "legvékonyabb". Kérdés, hogy hol találok felnit hozzá. Nekem a lemez is bőven jó.
-
Geller72
veterán
Sziasztok. 2006-os vasaló swiftre lehet e 16"-os kerekeket pakolni, és ha igen, milyen gumi "illene" rá?
Köszönöm a segítséget. -
Geller72
veterán
Ez szerintem egy őrületes baromság. Haverom a swiftet 48k km-el vette, kapásból belerakatta. Ott is volt ilyen mellékzönge pár embertől. Aztán 384k-val adta el, és úgy szólt, mint amikor megvette. (A régebbi 1.3 GC volt, sedan) Biztos, hogy sok minden múlik a minőségen, a beállításon. De ennyi erővel alap üzemmódban is ki lehet nyírni.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Udv mindenkinek. Keresek harmas swiftre 15”-os gyari alufelnit kifogastalan allapotban. Garnituraban, gumi nelkul. Akinek van elado, kerem keressen meg privatban. Koszonom.
Udv. Geller -
Geller72
veterán
válasz Kornel #28395 üzenetére
Kitekered a szavaim. Mint általában. Nem a 10 éves autóra van a garancia, ahogy akkor sem arra van, ha fóliáztatsz egy húsz éveset, hanem magára a munkára.
De nem gondolod, hogy nem kicsit vicces az, hogy annak ellenére osztod itt azt észt, hogy saját bevallásod szerint is nem hogy TDI autóval, de semmilyen diesel autóval nincs semmilyen tapasztalatod? De te tudod a tutit. . Fasza. Herótom van az ilyen emberektől.
A kettős tömegűvel szerelt autó vezetéséhez is ugyanúgy kell az ész. Ahogy írtam is, akkor nyírod ki, ha alacsony fokozatokban terheled 2000 rpm alatt és 3000 felett. Ha ésszel használod, semmivel nem fog kevesebbet bírni. Mondanám, de te már biztosan előre tudod, hogy egy pályázós stabil tempós ezer km alatt kevesebbet kopik a cuccos, mint fél óra araszolgatás alatt a pesti csúcsban. Én alapvetően hosszútávú utakra használom. És ésszel. Ész nélkül ki lehet nyírni mindent. A kettős tömegű meg egyre több autóban lesz benne. És cserélni is kell. Aki nem tud fenntartani egy autót, az ne vegyen autót. A cirka 200 ezres intervallum szerintem reális. Nem két nap alatt rakod bele a kocsiba. 100 km-en egy literrel kevesebbet kajál ez, mint egy átlag benzines. Kiszámolhatod, hogy 200 000 km alatt mennyivel. Nem beszélve arról, hogy kis hazánkon kívül 330-ért tankolok dieselt (vagy kevesebbért), de a benzin a pálya mellett néha 1.64 euró. De a 100 ft difi literenként mindenhol megvan. Megint számolhatsz. De maradjunk csak tisztán az egy liter/ 100 km különbözetnél. Arra a 200 000 km-re kivetítve. De biztos, hogy az olaszok is buzik, mert ez a blokk náluk 90 lovas gyárilag az 1150 kg-os kasztnira hatos váltóval. És a kollégáméban már 311 ezer van, de még nem cserélt kettős tömegűt. Mondjuk menet közben meg lehet műteni, de akkor is. Fura nah.. Nagy mák, hogy itt vagy te és te megmondod a frankót.
Részemről ennyi.@#28398) Krisztián:
Amúgy, mellesleg, tudod, mikor és miért kormolhat egy diesel? Vagy csak a linkelés megy? Mond az valamit hogy optimalizáció? Hogy nem egy szaros tuning boxról beszélünk, hanem egy optimalizált tartalomról, ami ha nem ok, akkor módosítunk rajta és újra teszteljük? Egy délután melója van benne. Nem hat perc, míg rádugom a boxot, aztán mehetsz. Elmondtam volna, hogy mit sikerült kihozni, de már nem érdekel.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Kornel #28391 üzenetére
Hallottad már azt a szót, hogy GARANCIA? A másik, hogy ismét rajtacsíplek azon, hogy nem olvasod el, amit írok. Nem gyorsulgatni akarok, ergo nem 1-2-3-ban tiprom le. Abszolút nem ott használom ki, hanem 4-5.-ben. A kettőstömegűnek is az nem használ, ha induláskor gyilkolod. Amúgy meséld már el, mostanában hány dizelben nincs kettős tömegű? A szar, hogy egyre több benzinesben is van. De majd szólok, ha elfosta magát, ok? Tök jó, hogy ennyi "jó" indulatú ember van itt. Írjon ide a villám akármit is.
-
Geller72
veterán
Nos. Megjöttem a cirka 5000 km-es kanyaromból a kis dízel Swifttel. . Minden ok.
Ma készen lett a chiptuning is. Aki ettől fél, vagy fikázza, az inkább hagyja ki. Nem neki való. De aki röhögni akar, aki élvezi az életet, aki őszintén tud csodálkozni az ne hagyja ki. Kegyetlen jó lett. Kitolok egy teljes tankot a napokban és azt is leírom, hogy a fogyi hogyan változott. tudom, hogy a pillanatnyi fogyimérő semmit nem jelent, viszont annyit talán mégis, hogy láthatóan, nem kicsit alacsonyabb értékeket ír ki, talán mert közel sem kell neki annyira nyomni, mint előtte. Nem lennék meglepve, ha még ennél is kevesebbet enne, pedig eddig sem volt nagy étvágyú. Mint korábban írtam is, nem gyorsulgatni akarok vele, hanem dinamikusabban autózni, előzéskor nem váltogatni ha nem muszáj és ha messze megyek, megpakolva, nyáron, klímával, hegynek, akkor ne kelljen kompromisszumokat kötni. Hegynek eddig sem volt gondom vele, de most teljesen máshogy viselkedik, sokkal nyomatékosabb lett ugyanazon a fordulatszámon. Valamivel kevesebb fordulatszámtól kezd el húzni, élénkebben is. Fordulaton jelentős különbség van. Csak az a fránya hatodik..az hiányzik. -
Geller72
veterán
válasz negroo #28297 üzenetére
Nekem a dízel szvift kajált maxon 4.56-ot. Otthon, "helyköziben" 4.2 a max, de szerintem simán ki lehet hozni 4 alá is. Otthon annyira nem biznisz, mert a dízel drágább, mint a benyás, itt kint 330-ért tankolom a dízelt, a benyás ~450 alatt nem nagyon lenne literenként. A benyás és a dízel közt simán van legalább egy liter, városban több a difi. Ez egy sima olajcserére kivetítve sem kevés. Ha van egy 98-as benyásod és nincs rommá rohadva, a csattnak kicsi az esélye, akkor én nem cserélném le.
-
Geller72
veterán
Köszi a linket. Régi már, de ugyanitt találtam újabb megoldást.
"Arra értettem hogy a lefujoszelepnek is pont annyi értelme van egy ilyen gyenge autónál, mint a füstcsavar eltekeresnek, tehát semmi."
-Ez így ebben a formában nem igaz. . Nem olyan tuning jellege van, mint amire te gondolsz. És a szerepe sem az, hogy ezzel megnöveljen bármit is. Bármilyen turbós motorhoz lehet rakni. A szerepe az, hogy a gázelvételt követően ne töltse tovább, tehát túl a rendszert. Elveszed a gázt, a membrános szelep (mondjuk az elektromos gázpedál által leadott jellel együtt) leadja a drótot a rendszernek, hogy már nem kell a nyomás és nyitja a szelepet. Ha ez nem lenne, akkor a gázelvételt követően is megmaradna a turbónyomásod, mert a lapátok még pörögnek, de ugye mivel már nem kell ez felesleges is, és valamilyen szinten feleslegesen terheli a rendszert. A szelep kíméli a turbót (is). Lehet olyan szelepet is venni, ami nem "kifele" fúj, tehát akár nem is nagyon hallod hogy működik. Sőt, az újabb kocsiknál már eleve be is építik némelyikbe.
-
Geller72
veterán
Üdv.
Először is köszönöm a gyors reagálást. Mindazonáltal van néhány dolog, amiben minden jel szerint félreértettél.A gumiméretnél arra gondoltam, hogy a jelenlegi R14- 175/65-ös gumim helyett milyen gumiméret lenne az, amivel ha 15"-ra váltok, akkor már ettől megnövekedne a sebességem valamennyit? A Puntónál a méret azonos volt, mindössze annyi eltérés volt, hogy 13" helyett 14"-os felnin voltak ugyanazok a 175/65-ös gumik. .
De ugye sejthető, hogy itt is lenne egy kis növekedés, ha 15"-ra váltanék. Csupán érdeklődtem, hogy ez nagyjából itt mennyit eredményezhet önmagában?
"tempomatot, ha szépet akarsz akkor sx4 sedanról szoktak áttenni, kapcsoló minden, de van univerzális az olcsóbb."
-Na ez egy hasznos információ. . Kérdés, hogy belefér e abba az összegbe, amit a fenti kommentemmel felvázoltam, azaz normális áron ez kivitelezhető e? Ha lehetne, esetleg valós árakat kaphatnék ezzel kapcsolatban mindkét verzióra tekintettel?
"lefujoszelep nagyon raj lenne a 70 ló mellé, felejtsd el. mint a smoke and charmos hülyegyerekek, ha már nem megy legalább füstöljön a szarjuk. ne alázd meg magad szándékosan. chiptuningnak meg utána kell járnod mennyire bírja el a váltó, meg a cooler stb a nagyobb nyomatékot, nem ismerem a dízeleket."
-Ezzel most egy kicsit lelomboztál, főleg, hogy azt írtad, nem ismered a dieseleket. Végig azt hittem, hogy tisztát tapasztalatból írsz.
Mint írtam a lefújószelep tisztán poén lenne, jót röhögni néha, semmi más. Ami persze nem azonos azzal amire te gondolsz. Én nem egy "BUBUT" akarok beletenni. Szerintem itt félreértettél. No meg aztán azt gondolni, hogy csak ettől olajkályhává válik alapértelmezésben egy kocsi - hogy is mondjam...khm..ok, nem ismered a dieseleket. De akkor ne állíts ilyet pls. . Önmagában a szeleptől semmi ilyesmi nem következik.
És ahogy írtam is, nem a 70 ló mellé lenne, hanem a 95 mellé.. A tuningot is olyanra bízom, aki már természetesen nem kezdő ebben a szakmában. És mivel ehhez alapból az tartozik, hogy garancia, az nem csak arra vonatkozik jobb helyeken, hogy "garantálom, hogy jobb lesz, még ha le is baxxa a csövet" - hanem a garancia az arra is vonatkozik, hogy ha valami gebasz lenne utána. ;P Ahogy írtam is, ez nem egy szaros tuning box, ami kihazudja a jeladókról az összes infót azt ennyi, hanem egy optimalizált tuning.
"swift sportba szokták tenni a dízel sx4 5. fokozatát mert hosszabb, járj utána neked lehet e."
-Fura lenne, ha így lenne, de nem kizárt. Én komplett váltóban gondolkodtam első lépcsőben, ha lehetne inkább. A Puntóknak is van hatos váltója, ezzel az 1248 köbcentis motorral. Nem tudom, mennyire alakították át, hogy átrakható lenne e erre. .
Köszönöm a választ még egyszer. .
-
Geller72
veterán
Üdv. Hosszú lesz, csak szólok. .
Egyik héten vettem egy 2006-os 12. havi dizel swiftet. Lehet röhögni, de tetszik. Vannak előnyei és hátrányai, de nekem, aki egyszerűen nem vagyok hajlandó milliókat kiadni egy autóra ami elvisz A-ból B-be, tökéletesen megfelel.
A fogyasztása nagyon jó. Volt egy 1.1-es Puntóm is, az sem evett sokat, azzal is bejártam Európán gond nélkül évekig, 3000 km-nél nagyobb kanyarokkal. A diesel Swift mellett szólt, hogy a Puntónál is kevesebbet kajál és ez sok tízezer km.-en nagyon nem mindegy. Még az az egy liter difi sem, ami elvileg közte és a Puntó közt van száz kilométeren. Viszont ami sokaknak fel sem tűnik és főleg nem számít, mert többnyire otthon nyomják a gázpedált, vannak országok - a legtöbb bizony ilyen - ahol teljesen normális dolog az, hogy a gázolaj, mint olajipari termék és a benzin "készítésekor" kinyerhető melléktermék sokkal olcsóbb (és nem drágább) mint a benzin. Jelen pillanatban kis hazánktól mintegy 1600 km-re egy random választott kúton tankolok a szállásunkhoz közel, egy nem kimondottan olcsó, Uniós tagállamban, ahol 1.1 Euróért kapok 1 liter üzemagyagot. Ez nagyjából ~335-340 forintra jön ki. Három hete, mikor kifele jöttem, rápillantottam egy ártáblára az M7-es pálya egyik kútjánál, ahol eszem ágában sem volt megállni, éppen 415 forintért mérték ugyanezt. Kicsiny falunkban is 375 ft volt az utolsó, magyarországi tankolásom. Ez persze nem azt jelenti, hogy külföldön milyen olcsó is az üzemanyag általában, mert bizony a benzin többnyire 1.5 euró felett van. Mindez jól mutatja, hogy a literenkénti legalább 100 ft-os különbözet miatt is érdemes még mindig diesel autóval külföldre járni, vagy itt használni. Konkretizálva a dolgokat, az 1600 km-es utat a Swifttel annyiból tettem meg, mint utoljára a Puntóval egy 1150 km-es Francia utat. És ez csak az ide út volt. Ebből remélem már "lejön" hogy miért is vettem meg az új (nekem az legalábbis ) házi kedvencet. .Eme fenti kis bevezetőt követően rátérnék a lényegre.
Tehát a kicsi turbós motor elég szépen muzsikál, egyáltalán nem olyan erőtlen, mint amitől tartottam, amikor kipróbáláskor beültem a volán mögé, DE.....!
ilyen hosszú távon elég sok hegyet megmászol, mielőtt ideérsz. Nincs is ezzel semmi baj, soha nem kellett visszakapcsolnom amiatt, mert kevés lenne a nyomaték a verdában. Viszont ilyenkor láthatóan megugrik a pillanatnyi fogyi is, azaz tudható, hogy kell neki a kakaó.
Eme megfontolásból - és mert korábbiakból adódóan volt más márkával e téren tapasztalatom - arra a döntésre jutottam, hogy megajándékozom a picurt egy tisztességes, chiptuninggal. Nem, nem gagyi tuning boxra gondoltam, hanem normális, iparos munkára.
A beavatkozás után és előtt a következő értékek láthatóak alább:Tuning előtt:
Le: 69 (70 egyesek szerint) Nyomaték: 160 Nm (egyesek szerint 170)
Tuning után:
Le: 95, Nyomaték: 240 Nm
Látható tehát, hogy a dolog nem piskóta. Mindettől igazából egy rugalmasabb mozgást, kissé nagyobb robbanékonyságot előzésekkor, hegynek kisebb gázállást és összességében még a jelenleginél is kisebb fogyasztást várok. Mint írtam is fentebb, van benne már némi tapasztalatom, a többi ilyen jellegű beavatkozás minden esetben nagyjából ezt hozta.
Az egyetlen negatívum, amit eddig fel tudok róni, az a rövid ötös váltó. Több külföldi fórumban is utánaolvastam, és több mint valószínű, hogy ezt a Suzuki tudatosan így lőtte be, mert bizony egy hosszabb, hatos váltóval ez a kis vasaló simán menne két kilót. . Főleg egy lényegesen erősebb motorral.
Na jó, van egy másik negatívum is, nekem baromira nem ártana egy tempomat. Valaki említette, hogy ez utólag is megoldható, ha erről van valakinek pontos információja, kérem ne fogja vissza magát és akár privátban is írjon rám.
A kérdéseim egyike is az lenne, hogy tudomásom szerint ezt vagy ehhez nagyon hasonló motort a Fiat (is) pakolt kocsijaiba, azaz nem lehetne e valahogy megoldani erre egy hatos váltót, vagy a váltó áttételeket megnövelni emberi árakon belül?
Gyárilag 14"-os felnivel van szerelve, de már láttam 15"-os alufelnit is kimondottan ehhez a kocsihoz.
A másik kérdésem ezzel lenne kapcsolatos. Anno a Puntón a 13 és a 14" közt jelentős difi volt, konkrétan a 13"-os felnikkel 10km/-val kevesebbel mentem, mint a valóság, viszont a 14-es felnik felrakása után halál pontosan annyival megyek óra szerint, mint amit a GPS mutat. Tehát megugrott a menetsebességem is jó 10 km/h-val.
Ez elérhető a kis Szuzukival is esetleg a 15"-os felnik használatával és megfelelő gumival? Van ezzel kapcsolatban is valakinek tapasztalata?Az innentől kezdődő iromány már az extrém kategóriába tartozik.
Csak elmélkedés szintjén érdekelne egy szexi lefújószelep, sport légszűrő és esetleg még valami, amire még nem is gondoltam, de valaki esetleg 10 évvel előttem jár ebben. .
Minden segítséget megköszönök.
Geller[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest