- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házimozi haladó szinten
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autóhifi
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz ncc1701 #42950 üzenetére
Én mindig téli-nyári külön szettekkel autóztam eddig. Igaz a Hondánál elég nagy diffi volt akettő között plusz ott a nyárigumi alufelnin volt a téli meg acélon.
Mondjuk most a Balenón lehet elég lenne a négyévszakos is mert még 10.000 km-t se megyek évente csak talán megszokásból már vettem rá egy komplett téli szettet (TPMS-sel).Més que un club!
-
a_tesz
Korrektor
válasz ncc1701 #42950 üzenetére
Akkor én jövök egy példával. Asszony Hondáján négyévszakos volt, és az esetek 97%-ában jól is működött. De volt, hogy a hegyekben jártunk, frissen hullott és lejárt hóban, és mivel automata, nem volt annyira egyszerű közlekedni vele néhol, megfordulásnál pl. kifejezetten kellemetlen volt. Nyilván manapság egyre ritkább ez a hóesés, de mi nem a legsíkabb területen lakunk, se nem nagyvárosban, és néha napokig nem takarítják az utakat. Mivel én viszonylag sokat vagyok távol otthonról munkámból kifolyólag, ő meg pici gyerekkel mászkál, illetve ha kirándulunk vagy elutazunk, akkor is az ő autóját használjuk, lecseréltük két szettre, én azért nyugodtabban hagyom otthon őket így.
Szerk: de az én munkámba járós Swiftemre (hű tényleg, még be se mutattam az újat) most veszek négyévszakost, csak hogy teljes legyen a kép
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
nagyúr
válasz a_tesz #42952 üzenetére
Hegyekbe mondjuk tényleg jól jöhet a téligumi. Asszem van olyan ország (Ausztria talán?) ahol télen kötelező is a téli szett.
Off: tavaly azért vettem tárcsafékes országútit mert voltam már az Alpokban tekerni és tervben van még a jövőben is, ott lefelé plusz esőben sokkal hasznosabb. Pedig csak a tárcsafékes rendszer felára volt 160k, de van amikor az embernek megéri a pluszt, pedig hazai környezetbe én se tartom indokoltnak.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #42953 üzenetére
Ausztria: nov. 1 és ápr. 15. között télies útviszonyok esetén kötelező a hegyes-hópihés, M+S-es gumi.
(#42950) ncc1701: Őszintén megmondom, nem tudom, kinek jó a külön téli-nyári szett. Talán olyannak, aki komolyabb autóval közlekedik, és tapossa neki.
Meg azoknak, akik sok km-t tesznek meg évente. Apumnak pont ezért lett 2 szett, a négy évszakos teljesen elkopna ~3 év alatt, míg a külön téli-nyári gyakorlatilag a dupláját tudja közel ugyanazon az áron.
Én viszont javarészt csak a városban cirkálok, évi 6-7k km jön össze, nekem jobban megéri a CC+.[ Szerkesztve ]
-
r.levente75
addikt
Swiftem van 2. autóként használom, évi kb 3000km megy bele. Van hozzá külön felnire szerelt téligumi szettem. Valószínű nem mostanában fogok négyévszakos gumit venni, azt nem mondom hogy soha.
Mecsekbe közlekedek valszeg azért, alföldön más lenne a szitu. -
addikt
Srácok! A swift II-es autón (2007) hol a leg egyszerűbb leengedni a hűtővizet?
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
kunberci
aktív tag
válasz ncc1701 #42949 üzenetére
Látom tudsz Te normális hangnemben fórumozni, ha akarsz!
Idézet Tőled:
"Volt olyan 4 évszakos gumim, ami elpicsázta a hideg, nedves úton a komplett teszt mezőnyt (prémium téli gumikat is)."
Gondolom, hogy Te sem próbáltad az összes prémium téli gumit, és a tesztgyőztes négy-évszakost, hanem valamilyen újságban, interneten olvastad, esetleg a fotelból.
Átlag autó tulajdonosok nem tudunk minden gumit letesztelni, figyelembe vesszük a nálunk tapasztaltabbak véleményét. Én a nálam tapasztaltabbaktól azt olvastam, hogy a külön nyári, és téli gumi a jobb, de drágább megoldás. A négy-évszakos gumi, mindenképpen kompromisszum. Írtam az előző hozzászólásaimban, hogy új autóra....
Ebben az is benne van, hogy felesleges eladni az új nyári gumit, célszerű inkább venni hozzá télit. Abban egyetértek veled, hogy később, amikor ezek a gumik már nem jók, akkor előnyösebb lehet egy négy-évszakos gumi, ami pénztárca barát is egyben.Ui: Azt azért nem hiszem, hogy egy bármilyen négy-évszakos gumi elverjen prémium kategóriás téli gumikat, ezt azért Te sem gondoltad komolyan.
Még annyit hozzátennék, hogy lehet a téli gumi pár méterrel rövidebb féktávja menthet meg egy balesettől a négy-évszakossal szemben, ez estben meg nem kérdés, hogy számomra melyik a jobb megoldás.
Végül mind a ketten ugyanazt a megoldást választottuk, hogy az új autónál a meglévő nyári mellé vettük a télit, talán egyforma okok miatt is. -
ncc1701
veterán
válasz kunberci #42957 üzenetére
Anno, mikor kijött a Michelin CrossClimate gumi, akkor az aktuális ADAC teszten a vizes-hideg úton leverte a komplett téli mezőnyt is. Ne haragudj, nem fogom átnézni az akkori 5-7+ éves teszteket, de erre konkrétan emlékszem, mert több ismerősöm is vett ilyen gumit (én is), és pislogtunk.
Amúgy nyilván a külön téli-nyári szett jobb, de van, mikor ez a diffi elhanyagolható gyakorlati szempontból.
-
ncc1701
veterán
válasz a_tesz #42952 üzenetére
Hegyekbe persze, h jobb a külön téli, ez nyilván egyéni mérlegelés kérdése. Plö aki ilyen helyen lakik, esetleg földút végén, azoknak javasolt a 4x4 hajtás is.
De asszony kocsiján is külön téli-nyári van, mert én így jobban alszok. Nem vezet rosszul, de nem tud kezelni egy csúszkálós szitut, a visítás pedig ilyenkor nem segít. És hiába akartam elküldeni többször is vezetéstechnikai tréninge, nem akar menni, ezért amikor lekopik a gumi, megveszem neki az aktuális adac teszt szerinti legjobbat.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz tboldi #42954 üzenetére
Anyagilag ugyanott vagy. A külön téli+nyári 2x annyiba kerül, mint a 4 évszakos, és dupla addig bírja. Én évente 25-30ekm-t megyek, ha már egy harmadik szezont kibír egy gumi, annak már örülök. Nagyon nyugodtan, defenzíven vezetek, de volt olyan nyári pirellim, ami 15ekm után már kuka volt a gumi szerint, de csak azért is elmentem vele még egy szezont, akkor viszont már a végén kopásjelzőig kopott.
Na, azóta plö pirellit nem veszek. -
Motion_Blur
félisten
válasz mefistofeles #42956 üzenetére
A radiátor alján van egy fehér leeresztő csap, fekete O-gyűrűvel. Azt kell kitekerni, illetve felül a motortérben a betöltőnél a sapkát letekerni. Kiegyenlítő tartályt is szedd ki nyugodtan, mosd át szépen mert lehet szmötyi az aljában.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
kunberci
aktív tag
válasz ncc1701 #42958 üzenetére
Akkor Te is a fotelból internetet nézegetve olvastad az ADAC tesztjét. Az, hogy ebből a tesztből kiragadod a vizes, hideg utat mondanám, hogy a gumi egy jellemzőét, tulajdonságát, viselkedését, az szintén nem mérvadó. Te is tudod, hogy a gumit, gumikat össz. tulajdonságuk alapján kell megítélni.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kunberci #42922 üzenetére
" Az én véleményem, hogy aki megtudja venni az új autót, az ne spóroljon a teljes téli szetten."
Én voltam.
És mért ne spóroljak? Ha havas az út nem használok autót. Évi 1 max 2 hét. HOzok, max tömegközlekedek.
Teljesen felesleges.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Hego
tag
válasz kunberci #42957 üzenetére
Akkor éri meg 4 évszakos gumit venni, ha keveset jársz az autóval. Nekem miért érte meg?
- két autó van a "családban" a másikon van téli szett, ha hó van, tudunk azzal menni
- nem járunk sokat az autóval
- alföldön lakom, télen úgyis szétsózzák az utakat
- munkahelyhez is közel lakom
- megspóroltam 4 felni és 4 szelep árát, meg innentől kezdve évente 2x a gumicserétÚgyhogy 1 hónapja vettem egy szett Bridgestone A005-öt, egyelőre nem érzem hátrányát. Ugyanitt 4db nyárigumi eladó
És ajánlom figyelmedbe az alábbi gumitesztet:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/milyen-gumit-tegyunk-fel-telre-251-szettet-teszteltunk/Ezen jól látszik, hogy igazából csak havon meg jégen van előnye a téliguminak. És arról se feledkezz meg, hogy elég változékony az időjárás mostanában, jövőhétre is 20 fokot ír. Szerintem 20 fokban a 4 évszakos gumi jobban tapad, mint a téli
[ Szerkesztve ]
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
blakey
titán
Ha tényleg ennyire komolyan vesszük, hogy minden helyzetben a legjobbat akkor évente 3 szettet érdemes használni, télen téli szettet, nyáron nyári szettet és tavasszal/ősszel meg 4 évszakost. Azért ebben a mostani időjárásban a 4 évszakos sokkal jobban viselkedik és mint írtam, a gyári nyárimnál sokkal jobb volt 35°C-ban is.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
kunberci
aktív tag
Mindenkinek más a prioritás. Aki nálam kevesebbet megy az autóval az festi magát. Ennek ellenére vettem téli gumit. Kapott az autó négy új alu-felnit, amire a nyári gumik kerültek, és a lemezfelnire kerültek a téli gumik. Tudom, hogy most már jó minőségű alu-felnik vannak, amik a téli szezont is bírják, de az alu-felni mégiscsak télen rideg. A téli üzemmódra a szerelők is inkább a vasfelnit javasolják. Télen havas, jeges úton én sem közlekedek sokat, de ha hirtelen el kell valahová menni, akkor pont a havas, jeges út miatt lett téli gumi.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kunberci #42967 üzenetére
Amiről beszélünk ott lekoptak a nyárik akkor cseréltem, a "kötelező" jellegű dolgokat magam szervizelem.
Persze. Akisokat megy, nem akarja lerakni az autót arra az 1-2hét hóra van rá lóvéja az vegye csak meg a téli szettet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Az hagyjám de azt se tudtuk mi a téli gumi... késöbb amikor elkezdték nyomni azt hittük vmi uri huncutság. Pedig akkor még voltak telek. Falun laktunk emlékszem novembertől márciusig letaposott hó=jégen ment a trabant, lada... de a busz is. Emelkedő elött mindig rányomta gázt, hogy felérjen a tetejéig.
Így utólag elképesztően felelőtlennek tűnik. Olyan telek lennének én is megvenném a télit az tuti. De nincsenek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Napfénysüti #42953 üzenetére
Ahogy kiveszem, ezeknek a 4 évszakos gumiknak jó része megfelel téli guminak, tehát ugyanaz az M+S és 3PMSF piktogram is rajta van, mint a téli gumikon, szóval nem szólhatnak semmit miatta.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #40993792 #42978 üzenetére
Most van min gondolkodnom. Én is kevés km-t fogok beletenni a suziba és jellemzően nem járok se Skandináviába télen, se Ausztriába síelni. Lehet hogy jobban járnék ha én is áttérnék egy top all season gumira. Egyrészt sokkal olcsóbb hosszabb távon, ráadásul ilyen éves futással, két készlet gumival hamarabb elöregednének nálam, minthogy elkopnának. A hétvégén szerintem teszteket fogok nézni, olvasni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz sagesz93 #42981 üzenetére
Nálam is ez a dilemma, ráadásul a nyári gumiszett még csak pár hónapos és csak kb. 1000km van benne, de anyagilag és más szempontból is jobban járok, ha már most átszereltetem egy all-season gumira.
- nem kell új felni szett (talán veszek 1db-ot pótkeréknek)
- nem kell új TPMS set
- 4-5 évente elég 1 szett TMPS-t venni 2 helyett
- nincs probléma csere esetén a TPMS betanítással mert ugye nincs csere
- nem kell gumit cserélnem évente, vagy fizetnem a cseréért
- nem kell tárolnom a második szettet, vagy fizetnem a tárolásáért
- nem fog bosszantani, hogy hamarabb elöregszenek a kerekeim, minthogy elkopnánakEzzel persze nem azt mondom, hogy ez az ideális, de jelenleg anyagi szempontból ez nekem jó kompromisszumnak tűnik. Ha az anyagi rész nem lenne téma, biztos 2 külön szettet használnék.
A friss nyári szettet talán családon belül át tudom adni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dethroner
veterán
Ezzel a sok gumis hozzászólással miért nem mentek át a gumi topikba? Ennek már szinte semmi köze a Suzukihoz
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
-
őstag
válasz Napfénysüti #42992 üzenetére
Szerintem az ignis az jó kis városi meg rossz útra való rövid távra való mindenes. Olyan mint a fiat panda (ami nekem különben tetszik nagyon). Családtagnak kellene autó ha lenne keret rá simán ajánlanám (lassan széteső 15 év + alto helyett, neki pl. egy baleno már túl nagy lenne).
-
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Napfénysüti #42994 üzenetére
Igen, belül fiatalos, modern, kívűl szintén nem unalmas. Nekem a benti méretek miatt esett ki főleg, illetve a hátsó teli lemezes dizájn miatt is. Ha tényleg kis városi szaladgálós kell, annak nagyon jó. Külön extra hogy mini SUV-ként gondolom pár centivel nagyobb a hasmagassága is. Kár hogy már nincs se Splash, se Celerio...nem értem a Suzuki marketingjét. Nekem azt mondták a Szalonban pár hónapja, hogy központi irányelv szerint a kisebb, olcsóbb autók nem érik meg nekik...miközben a Suzuki abban volt jó. Legközelebb mit húznak ki a palettáról? Marad az S Cross, a Vitara és a Toyotától átcimkézett modellek, a többi meg kuka?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
válasz Tigerclaw #42996 üzenetére
Hát ja, most már azért az Ignis is 3,5 milla mire kigurítod, az azért már nem olyan olcsó. Swiftben sem tudom meddig lesz "hibrid" mentes darab ami 200-al olcsóbb. Pedig bünti elkerülés végett nem ártana hacsak nem termelni fogják az új hibrid vitarák és scrossok a benzint jövő januártól.
Mondjuk erről jut szembe hogy mindjárt november és még mindig kb. semmit nem tudni milyen hibrid lesz a vitarákba/scrossokba (egy az egybe toyota? 1.8? 2.0? 2.5? vagy az 1.4t-re megy rá? stb. stb.)
-
-NOKIA-
Ármester
Innen nem érdekel valakit? Vadiúj... [suzi felirat]
Én leszedtem, ahogy a reklámmal teleaggatott rendszámkereteket is.
A homsitába van sima fekete kb. 600Ft.
A "letisztultságot" / egyediséget szeretem.
Jah és fehér ledes rendszámvilágítás a retró sárga helyett.
-
Pickit3
aktív tag
Srácok! Ma elmentem egy használt baleno-t megnézni. [link] Valamiért jó ötletnek tűnt 350km autózni miatta. A kocsi tényleg jó állapotban van, szinte szalon állapotban, meg a kocsi is tetszik, de ez jó vételnek számít? Az udvarban állt még 15 másik autó szóval a haszonkulcs miatt nem is enged az árból.