- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rico Muerte
csendes tag
Sziasztok,
2007 decemberi 1.3 Swift-nél előjött a váltóhang. Leghangosabb ötödikben és akkor remeg a váltókar is. 142.000 Km.
Gondolom készülhetek a felújításra.
Gyors keresés után megtaláltam a Suzuszaki és a Suzukiszaki szervizeket.
Melyiket ajánljátok?
Esetleg, aknás, jól felszerszámozott garázsban érdemes nekiállni a csapágyak és a kuplung cseréjének? Ezt azért is kérdezem, mert a Suzukiszaki oldalon írják a beszabályozást, mint munkafolyamat lépést.
Előre is köszi a választ!R_M
-
dethroner
veterán
válasz -NOKIA- #43654 üzenetére
A nagy poén, hogy kb 2 hónappal a rendelés leadás után megjöttek a szelepek, holnap veszi át a haverom. A jóédesanyját a kínainak, a rendelés után 1 hónappal kérdeztük mi a helyzet, mert a megadott TN nem élt. Ekkor adott egy új TN-t, ami szépen bejött az országba és valaki átvette. De nem mi Éreztük hogy meg vagyunk szívatva, én megrendeltem magyar webshopból, haver meg írt a kínainak hogy kapja és hogy kéri vissza a pénz. Erre hétvégén jött egy üzenet, hogy csomagot fog kapni és a rendelés szám megegyezett azzal amit leadtunk. Bő 1 hét alatt el tudta küldeni amikor már szóltunk neki hogy ennyi volt a türelmünk.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
olta
aktív tag
válasz Rico Muerte #43653 üzenetére
Részemről Suzuszaki
-
D4ni
őstag
Sziasztok! Suzuki Szabó Csepelnél van valakinek szerviztapasztalata?
"Fujigama? Nem ismerem ezt a márkát. - Csak kívül Fujigama, belül Sony "
-
Brogyi
senior tag
Egy kis Hybrid információ morzsa:
- 12V - Ez már kint van.
- 48V - Ezt a 1.4T kapja. Mindegyik, még a sport is. Persze MT.
- 100V - Ez érdekes lesz. AT-vel jön. -
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Tudja valaki hogy gyárilag hány fokra állítják be a fagyállót a hűtőben?
Vagy csak feltöltik töményen fagyállóval és kész?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
haxxika
senior tag
Sziasztok,
Nemrégiben tulajdonunkba került egy 2000-es évjáratú 3ajtós 1.3 Swift. Az ablaktörlőket cseréltem már egyszer, de ugyanúgy a fele részén csíkoz, mintha nem ért volna semmit a csere. Hol keressem a hibát? Mindkét oldalnál előjön a gond.
Köszi a segítséget!OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz haxxika #43669 üzenetére
A vadonatúj csíkoz?
Vidd vissza a boltba ahol vetted és vegyél kettő kategóriával drágábbat, egy Champion vagy egy Valeo már tűrhető, azoknak nem szabadna, de aminek a darabja 3ezer alatt van, azok olyanok is. A kérdésedre most sajnos csak kérdésekkel tudok válaszolni, mert sajnos nem ennyire egyszerű a képlet:
- Volt törve az autó eleje? Mennyire?
- Le szoktad kaparni a jeget mielőtt rákapcsolod a szélvédőfűtést? Az előző tulaj is így csinálta?
- Melegben/fagyban meg szoktad emelni az ablaktörlőket?Tovább is van, mondjam még? Ha ezeket nem teszed meg akkor igen, normális, mert odafagy/odaragad az szélvédőre és bizony azt a gumi nem szokta meghálálni. Ezek az öreg autók általában túl vannak már némi "utcai harcon" meg a No.1 magyar utak is eldeformálják a karosszériát, nem fogod látni rajta, csak az ilyen momentumokban jön elő. Hidd el 19 év távlatából az a szélvédő már nem úgy görbül mint újkorában.
Vegyél AeroBlade-t az egy kicsit rugalmasabb és jobban fel fog feküdni, nekem bevállt anno a corollan.
Cikiznek itt a srácok a rekeszem miatt, de például ablaktörlőlapátból is votl benne tartalék... nekem az akkor 1 éves gyerek teli torokból kinevetett amikor jégesőben cseréltem a felettünkvaló viszonylag vállalhatatlan emlegetése közepette... hát na, legalább egy valakinek jobb napja lett tőle"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
SirKero
őstag
Ezt a fajta akku töltőt használja valaki? [link]
Elméletileg tudja a csepp töltést. Rátettem az aksira feltöltötte de úgy villog a kijelző mint amikor még tölt és a sav is pezseg. A leírás szerint át kéne váltania automatikusan fenntartható töltésre.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SirKero #43671 üzenetére
Ugye tévedésből sem "gondozásmentes" akkut próbálsz tölteni vele leragasztott dugókkal!?
A dugókat ki kell venni minden akkumulátor töltésekor... Ha nem tudod kivenni a dugókat, az valószínűleg nem a véletlen műve, hanem azért mert nem bírja a töltős töltést. (ezt magam sem értem, a bikás boltban mondták nekem is hogy azokat nem lehet és nem is szabad tölteni, csak a kocsi töltheti)
Amúgy adok egy tippet én hogyan szoktam tölteni (6/5 alkalommal bevált módszer):
Töltöm addig hogy beinduljon róla a kocsi/bebikázom egy másik hasonló kaliberű kocsiról. Fontos hogy legalább féltank üzemanyag legyen a kocsiban, és elindulok vele autópályán mondjuk BP-ről Szegedre vagy Tatabányára, amikor leértem hagyom még 5 percig alapjáraton ketyegni, majd Engine OFF. Rátankolás, szélvédőmosó töltés, kummantás, várok hogy kihüljön a motor, ezután nem szokott már gond lenni vele 4-5 évig. 4-5 év után érdemes kukázni az akksit, amelyik 5 évet kibír, azon már "márkanév*" van.
*Tetszőleges, mindenki saját hitvallására bízom."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #43672 üzenetére
[link] <- Gondozásmentes akku töltése"..tehát nyugodtan töltheti, azonban fontos, hogy ezt automata töltővel tegye. Ha ugyanis a töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez."
Durva világ lenne, ha csak úgy lehetne feltölteni az akksit, hogy megyek 2-300 km-t.. Pláne környezetkímélő.."... and I hope you have a great day!"
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #43672 üzenetére
Amikor hoztam el a Swiftet a szalonban külön kihangsúlyozták, hogy ha lemerül az aksi, eszembe se jusson bikázni, mert a Hybrid rendszer látja kárát.
Mondjuk azt nem tudom az autó miből veszi észre hogy a saját aksiról indítják, vagy másik autórólA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43675 üzenetére
Hűha, vannak itt kavarcok úgy látom.
A bikázás nem egyenlő másik indító akksi. Kezdjük az elején pár sztenderd feszültséggel, amit az akku sarukon lehet mérni (kiszerelt állapotban terheletlenül):
- 9,6V teljesen lemerült, itt választott le régen az önindító védelme ( bendix? talán így hívták), most max egy kattogó hangot hallasz.
- 12V feltöltött akku üresjárati feszültsége
- 14,4V akku a kocsiban és jár a motor, alapjárati/töltő feszültségnek is hallottam már nevezni.
Efölött megindul a "pezsgés" (gőzképződés), amivel az a gond hogy a gázt valahogyan ki kell vezetni az akkuból, erre volt régen a dugók kiszedése, meg arra hogy után tudjuk tölteni ha kiszáradna.
A mai gondozásmentes akkuk mint ahogyan pető bá' hsz-ében is olvasható labirintus rendszerrel "megfogják" ezt a gőzt, node nem bármeddig és itt a titok. A csepptöltéses töltők visszamérik folyamatosan az üresjárati feszültséget és amint eléri a megfelelő feszültséget, lekapcsolnak és nem töltenek tovább, a régiek erre nem votlak képesek, plusz azoknak a töltőfeszültség/töltőáram hányadosa is más volt.Amikor bikázol egy kocsit, akkor a másik kocsi (ami beindul) motorja bizony jár és ezért hybridnél más a helyzet. Azokat úgy lehet bikázni hogy fogsz egy töltött akksit és csak a feltöltött akkut csipteted rá, autóbeindít, csipeszek levesz.
A linkelt töltő ezek szerint nem tud csepptöltést, vagy selejt. De ezt itt nem fogjuk tudni megfejteni, nem váltott át, ez a tény, innentől nincs miről beszélgetni, a kérdés az hogy elküldött az örök vadászmezőkre egy akkut vagy sem.
@pető bá': Egyértelmű, erre vannak a csepptöltéses töltők, amik általában mikroprocisak és átváltanak, a kérdező töltője (szerintem) nem ilyen típus vagy hibás.Hogy az én megoldásom "zöld"? Nagyon nem, de mint írtam 6 esetből 5ször bevállt. (1 alkalommal cellazárlatos lett az akku 6 év után, nem csoda hogy nem jött be)
@pjen: Nem ennyire egyszerű, az élet, mivel a kocsi rendelkezik áramkorlátozóval, a régi akkutöltők nem, adsz neki egy töltőfeszt és azon nyomja az elektronokat mint süket a csengőt, ezért amikor indul nagy árammal kezd el tölteni, majd szépen lassan csökkenti. Ezt az ólom-kénsav akku jól bírta csak sajna a kénsav oldatból kipárolgott a víz, ezért kellett kivenni a dugót (különben a gőz "lőtte" ki, meg némi savat is) majd a töltés után visszapótolni ioncserélt/desztilált vízzel. A mai zárt/gondozásmentes akkukat nem lehet akárhány amper áramerősséggel megküldeni, mert nem tudják megfékezni a gőzképződést, a kocsi viszont nem tudja 20A-al "megküldeni", mert ahhoz egy picit nagyobb generátor kellene.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43677 üzenetére
Ez a hybrid-é? Minden nap tanul valamit az ember, még hybrid autót nem kellett bikáznom, de még elektromosat sem.
Ebben az esetben a feszültségszintből tudhatja, mivel a másik autóban a kapocsfeszültség 14,4V, és tudja hogy a saját motorja nem jár. Max így tudhatja. Ha kiszereled (tudod mint a használtautósoknak az a gurulós akksija) akkor 12V-t kap és nem fogja tudni hogy az a sajátja vagy másik. (szerintem, de nem biztos, nem ismerem a kapcsrajzát )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #43678 üzenetére
az
Tudtommal minden autót úgy kell bikázni, hogy az indító autónak alapjáraton megy a motorja. Csak az a kérdés, hogy akkor az eladó miért nyomatékosította, hogy ne bikázzam. Ha lemerül, új aksit rakjak bele. Mondta hozták már be hozzájuk olyan hybridet, ami bikázás után szinte a teljes elektromos rendszerét hazavágta. De szerintem kell egy jóminőségű, túláramtól védő bikakábel és nem lehet gond.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43679 üzenetére
Ha most elvonatkoztatunk a hybrid-től akkor el mondhatom hogy kb. tökmind1 milyen a kábel.
Nekem egy Made in China 400A-es semmiség van, vmi noname, kb 10 éve használom és még minden autó beindult vele (1,6benzinesig) ahol kellett,egyszer még egy 100as 2,6E Audi is.Ott inkább az lehetett a gond hogy fordított polaritással bikázták, vagy teherautóról.
Nem hiszitek el, de láttam már olyat, hogy IFA-val dízel corsa-t fordított polaritással... nem mondom a végeredményt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #43679 üzenetére
Bikázni úgy szokás, h ráteszed a halott autóra a két sarut, a donort pár percig 2-3000rpm között járatod, h töltse a halott akkut, majd a donort visszaveszed alapjáratra, és a beteggel indítózol.
De ha úgy indítózol, hogy a bika kábel fent van, elég vastag a kábel, és a donor motorja nem jár, akkor aztán végképp nincs tippem, mi romolhat el. Már feltéve, h a saruval nem sütöd ki az elektronikát, mert mondjuk kiesik az ember kezéből. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43682 üzenetére
Azt hiszem ezért adják meg rajta az Ampert. Úgy vélem ennek nagyobbnak kell lennie mint a döglött akkus autón lévő indítóáram paraméternek (ez az akkumulátor egyik paramétere, de gondolom ezt Te tudod). Meg ugye az sem mindegy, hogy milyen autóval bikázol, mert ha annak 480A az indítóárama a bikázott autóé meg 620A, hát az nem biztos hogy sikerülni fog...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Prodidzsáj
tag
Sziasztok! 2007 es, évjáratú Suzuki Ignisen, szeretnék féktárcsa fékbetét kombót cseréltetni. Milyen márka preferált most? Jó lenne ha nem nyüszítene, utálom ha visít a fékbetét. Válaszokat előre is köszönöm!
-
haxxika
senior tag
válasz 2ozzmexy #43670 üzenetére
Az a probléma, hogy az autót alig járatjuk, asszonynak vettük tanulósnak, de még folyamatban van a jogsi neki. Elsődlegesen egy Volvoval járok, azonban minden ilyenre figyelek amit írtál.
Most vettem arra is egy Bosch Twin-t, előtte Aerotwin volt, ami drágább, viszont ez normálisan töröl rögtön, semmilyen csíkot nem hagy.
Nem az a probléma, hogy 1-1 csík benne marad, hanem a lapát felénél egyáltalán nem feszül rá és nem húzza le megfelelően a a vizet. Mintha a rugó gyengélkedne (már ha van itt benne), nem tudom elég lenne-e egy kis wd40 vagy bezsírozni, stb.
Az autó törésmentes, kis koccanás volt csak vele, nem volt deformálás rajta, ezért mertünk belevágni, mert utóbbi 14 évben 1 tulaja volt és az is közeli rokonságból.
Kocsi jelenleg is csillaggarázsban van, nyilván nem tesz jót neki, de sajnos nem tudjuk megoldani a parkolót.
Jövő hónapban mindent átnézünk A-Z-ig hogy teljes körűen tudjuk használni, mivel szeretném én is munkába járásra használni. Olajcsere és szűrők cseréje esedékes még, ezeket a közeljövőben elvégzem rajta (a Volvo-n is magam csinálom), de minden mást a szerelőre bízom.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
szivacs1987
aktív tag
válasz ncc1701 #43681 üzenetére
Én is kérdeznék 1 dolgot.
(#43677) dethroner általt linkelt képen van egy figyelmeztetés (zölddel kiemeltem).
Mitől robban hatna fel az akksi?
A működő kocsi akksijának saruin a határártéken belüli feszültségek vannak. A bikakábelen csak esni tud a feszültség, szóval tőbb nem lehet a lemerült akksi saruin, mint a működö kocsiban levőn.[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
dethroner
veterán
válasz szivacs1987 #43688 üzenetére
Ez jó kérdés. Az régi autóm eddig kétszer bikázták be, és egyszer én bikáztam egy másikat vele, de ha jól emlékszem mindig összekötöttük a negatív pórusokat is. De lehet rosszul emlékszem
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz Prodidzsáj #43685 üzenetére
Ate vagy Zimmermann, esetleg EBC, ha erősebbre vágysz (és ha egyáltalán létezik a típushoz).
(#43687) haxxika: Előfordulhat, hogy a karban lévő rugó nem szorítja oda rendesen a lapátot. Ellenőrizd, szükség esetén adhatsz neki egy kis WD40-et is, aztán ha nem jön be, akkor csere.
Viszonylag olcsó lapátból nekem most a Tescóban kapható Goodyear a kedvencem, szépen töröl és halk.[ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
válasz szivacs1987 #43688 üzenetére
Még autóvillamosság szerelő koromban, nálam egyszer robbant fel akkumulátor (210 Ah-ás). Töltőn volt, nyár volt nagyon pezsgett már és közben rá lett kötve az akkumulátor kivezetésre egy voltmérő és a keletkező kis szikra elég volt arra, hogy berobbantsa a durranó gázt. Ez elég veszélyes, mert az ember szemébe belemegy a sav és az akkumulátor darabok is okozhatnak mechanikai sérülést.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
SirKero
őstag
válasz 2ozzmexy #43672 üzenetére
Természetesen nem.
Nem is autó aksit töltök vele hanem egy Yuasa motorkerékpár akkut.
Most is 14,4V-ot mutat és villog a töltöttség szint jelző ( tehát megy a töltés ) enyhén pezseg.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
laca891
aktív tag
válasz szivacs1987 #43693 üzenetére
Másik két lehetőség meg itt, ha érdekel téma.
https://ketmolnarauto.hu/kozzetetel/hogyan-robbanhat-fel-az-akkumulatorodSzükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz haxxika #43687 üzenetére
A WD40 lehet megoldás, de csak ideig óráig, a probléma orvoslásához ki kell cserélni a rugót. Bár ha rám hallgatsz, kicsit több macera, de én az egész kart cserélném.
Volt egy régi autóm (hála Istennek már megváltam tőle), egy Golf3, annak az előző tulaja a Flipping Bangers és a WheelerDealers sorozatokon nevelkedhetett, kb semmit sem csinált meg rajta, hanem csak megkókányolta valahogyan. Ifjú voltam és bohó, de 6 garnitúra ablaktörlőlapátot vettem, fújkáltam WD40-el, kicseréltem a rugót, de még mindig nem volt jó. Az egész kar cseréje után varázsütésre az addig rossz lapátok jók lettek... valószínűleg az előző tulaj nem kicserélte a rugót hanem "ráigazított" a karra szigorúan szemmértékre.
Nézd meg azt a GoodYear-t a tecsóban, mert fogyó eszköz lesz, nem érdemes nagyon drágát venni ha jól töröl az olcsóbb is, egy próbát megér, de ha már a márkásabb sem töröl jól, akkor gyanúsan a rugó lesz a ludas.@SirKero: Nem igazán hiszek az ilyen "intelligens" töltőkben, mert néha az intelligens mérnök kitalálja mit és hogyan és a nem túl intelligens gazdász/manager beleugat... aztán lesz vmi amit intelligensnek csúfolunk csak nem az. A régi klasszikust beállítgatósat jobban szeretem, akinek annyi műszaki érzéke sincsen hogy egy olyat beállítson az ne akarjon akkut tölteni, vegyen újat vagy menjen szakszervízbe.
Mikori az a Yuasa akksi? Nem lehet hogy döglött valamelyik cella és azért villog? Nem ismerem ennek a típusnak a hibakezelését sajnos.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
SirKero
őstag
válasz 2ozzmexy #43697 üzenetére
Mikori az a Yuasa akksi? Nem lehet hogy döglött valamelyik cella és azért villog?
Másfél éves. A használati leírásban ez van. Azért vettem mert az aksi zárt de fűtetlen helységben van tárolva és így a mínuszok sem tesznek kárt benne. Elméletileg
Fenntartó töltés Amikor az akkumulátor teljesen feltöltődött, a töltőkészülék automatikusan fenntartó töltésre kapcsol át. Ennek során a mért feszültségtől függően megszakítja a töltést vagy az akkumulátort csekély, 0,07 A ás 0,8 A töltőárammal teljesen feltöltött állapotban tartja. • Az akkumulátor maradhat a töltőkészülékre csatlakoztatva, nem lép fel károkozás és teljesítménycsökkenés. • A fenntartó töltés használható az akkumulátor gondozására.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....