Hirdetés
- Amazon Fire TV stick/box
- Apple MacBook
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRkE
őstag
válasz
jit1120 #12526 üzenetére
Szerintem inkabb nyar korul mentek fel az arak es a hatalmas keszlethiany miatt amit a foldrenges miatti gyar leallasok okoztak. Mondjuk en a brit arat kovetem, itt kozre jatszott a Brexit miatti forintgyengules is. Akkor meg a Sonynal dolgoztam, csomo cuccot honapokig nem tudott szallitani a belsos shop.
-
szazbolha
addikt
válasz
jit1120 #11210 üzenetére
A rekeszérték nem változik (fénymérés szempontjából), amikor kisfilmes gyújtótávolsághoz viszonyítunk.
A háttérelmosás mértéke és DOF/mélységélesség érzete változik, de ez szubjektív érzet. A szenzoron ugyanaz a vetített kép rögzül.
Itt egy link ahol lehet próbálgatni szenzorméretet és munkarekeszt: http://dofsimulator.net/en/Egy kisfilmes/leica méretű szenzorral meg egy croppos géppel készült képet úgy lehet összehasonlítani háttérelmosás és DOF szempontjából, hogy azonos méretre nagyítjuk. Pl monitor méret vagy 20x30cm papír nyomat. A croppos géppel nagyobbnak érzékeljük a mélységélességet és a háttérelmosás mértéke kisebbnek látszik.
Következtetés: Azonos hatású kép elkészítéséhez croppos gépen nyitottabb rekesz szükséges.
Ez portrézásnál hátrány lehet, makrózásnál pedig előny lehet.
Kompakt gépek mini szenzorával is lehet kiváló makró felvételeket készíteni, míg közép- nagyformátumú filmre készített portrék egy egészen más világba vezetnek el, szinte teret kapnak a képek. A telefonos képek meg laposak a kis szenzor miatt. -
Pompi
nagyúr
válasz
jit1120 #9726 üzenetére
Nagyjából értem, hogy mit akarsz mondani, és egyáltalán nem védeni akarom a Sonyt, de sok olyan dolgot is említesz ami nem valós és így nekem kicsit katyvasz a dolog. Ez a mostani hozzászólásod is ilyen nekem.
A nálunk nem is nagyon támogatott pl. mit jelent nálad?! Mi az, hogy nem is nagyon? Vagy támogatott vagy nem. Konkrétan nem támogatott, de megoldható. És így már van multiexpo és timelapse is, meg még egy pár dolog.
A képernyőt lehet lefele hajtani az A6000-en, A6300-on - nem értem itt mi a gond.
Teljesen visszahajtani felfele, ún. selfie módba valóban nem lehet 6000/6300-on, többek közt mert ott a kereső.
A vízszintező történetesen épp visszakerült a 6300-ba. OK, már írtam sztem is fail, hogy a 6000-ben nem volt.
Amúgy ez egy ilyen dolog, van amelyik márkánál ez van meg, van ahol meg az, kompromisszumokat kell hozni az egyéni igényeknek leginkább megfelelően.
-
Pompi
nagyúr
válasz
jit1120 #9717 üzenetére
"Azt hiányolom abban pl. nincs FN menü, miközben elődjében a 3N-ben még volt."
Hol van a 3N-en a Fn gomb? Lehet vak vagyok, de nem látom. 3N hands-on photos.
Szerk: ja bocs, lehet félre értettem az Fn gombot az Fn menüvel. Bár itt még Fn gombot írsz, szóval nem tudom.
Egyébként még a NEX-5N-en se volt Fn gomb, a NEX-5R óta van ilyen. A NEX-6 is még Fn-nek hívják, az A6000 / A6300-on is van, csak már C1 gomb, programozható.
"vízszintező A6000-ben nincs, Nex 5N, 5R, 5T, 6 ban még volt."
Az 5N-ben még nem volt. Elég gáz, hogy a 6000-ből kimaradt ez igaz.
Az 5-ös széria műanyag - fémház támáját többször kibeszéltük, megoszlanak a vélemények, nekem volt 5N - 5R és jelenleg van 5T-m is és igazából nem éreztem meg a különbséget. Van viszont vízszintező, Fn gomb, Hybrid AF stb. amiket viszont érzek.
A touch screen mondjuk valóban jól jönne a 6300-on pl. fókusz pont választásnál, ez tény.
-
-
#31733248
törölt tag
válasz
jit1120 #9671 üzenetére
Kérdés, miért kellett ISO 3200? Kitobival fotóztál? Mert például az 50mm f1.8 tízszer annyi fényt enged be, mint a kitobi f5.6 rekesznél. Következésképp sokkal alacsonyabb ISO-n is fotózhatsz vele.
Nemrég mondtam a szintén Panával koncertet fotózó jjeahh kollégának, hogy a Sony tud auto ISO-t is, amit a Pana nem.Ezt a galériát szinte végig f2 rekesszel 1/200 záridővel fotóztam (Sony A6000-rel), az ISO 3200-ig mehetett, ezt automatán állította a gép. A Pana ilyesmit nem tud.
-
Tin
veterán
válasz
jit1120 #9671 üzenetére
sajnos ez globál EU emelés, nézd meg a media markt német oldalát: 5000, 5100, 6000
és az áthúzottak(!) a hivatalos árak (ez az osztrák hivatalos sony center oldala): 5100, 6000
ha átszámítod forintra, és egy kicsit gondolkozol, azonnal lecsapsz a megmaradó készletre, mert pár héten belül ezek lesznek az új árak. persze biztos lesz karácsonyi akció, de ezek az árak még egy durva akcióval is magasabbak a mostaniaknál.
az meg, hogy kifutó vagy sem... hát nem tudom. az 5000/5100-nak még bejelentve sincs utódja, de ha lesz is, elámulsz majd, mennyire drágán fogják adni (a mostani emelést figyelembe véve minimum 250e), a 6300 ára kitben 450e, a 6000-es ára pedig, a fentiek alapján 900EUR, azaz nálunk 280e forint. és ez kb reális is, figyelembe véve a tudását, és az 5100, illetve az 5000 árazását.
obi fronton amúgy ugyanez a helyzet.
-
válasz
jit1120 #7744 üzenetére
Profiknál nyilván ez teljesen ügyfélkör kérdése. Ha valaki DVD-re dolgozik és a vevők közül senki se kért jobb minőséget, akkor üzleti öngyilkosság lenne többmilliós 4k infrastruktúrába ruházni (a DVD-s vásárló ugyebár fizetni sem fizet annyit, mint aki külön kéri a fHD-t/4k-t)
FullHD-re dolgozva amúgy érdemes 4k-ban felvenni: alapból szebb a 4k felvétel HDTV-n visszanézve, ráadásul lehet croppolni, deshaker-elni, zajszűrni, stb és mindezen nyúzások után még tökéletes fHD-d marad.
-
válasz
jit1120 #7742 üzenetére
Meg fogsz lepődni, az A7R 2746-os és az A7rII 3434-es értéke közötti különbség pöccre pontosan 1/3FÉ-nek felel meg
. (képlet: log(3434/2746)/log(2) ) - ergo ha expóidővel akarsz kompenzálni, akkor pl 1/125 helyett 1/100-al kell lőnöd, nem ezen fog múlni, hogy bemozdul a menyasszony szoknyája vagy hogy ez már nem lenne jó a stabinak. Ha az a5000-et zajosnak érzed iso3200-on, akkor csak a FF opció nálad, az is fényerős lencsékkel (ld fentebb írtam, ha komolyabban érezni akarja az ember a különbséget, akkor min 1FÉ kell).
"szeretnének felzárkózni a Nikon és a Canon mellé"
Egy db Canon/nikon gépet mutass, amiben van normális 4k videó és 1.5MFt-nál olcsóbb.Ezt azért nem semmi volt belerakni. Ahol tényleg fel kell zárkózniuk az a lencsekínálat - ez nem megy egyik napról a másikra, de igyekeznek. 3éve kezdtem pl m43-ozni, és a kétgyártós rendszer kb egy éve jutott el odáig, hogy egyetlen valamirevaló fényerős teleobit letegyen az asztalra.
Amit tehetnének még, hogy az ár kb másfélszereséért kiadnak még egy A7000-et 4k videó alatt is működő vázstabival, esőálló kivitelben.
-
válasz
jit1120 #7732 üzenetére
Lejárt a szerk idő.
"Nincs a fejlesztő vagy döntéshozó japán csapatban valaki, aki olvasná a mindenhol megjelenő fórumozók, tesztelők véleményét, hogy mi az igény, mit szeretnének a felhasználók??? Pedig a konkurencia is gőzerővel fejleszt."
Ők nem jótékonysági intézmény, ha a fórumigényeknek megfelelő kamerát elkészítenék, akkor az első sorozat végére csődbemennének. Ill az R&D se úgy megy, hogy egy fórumozó megálmodta, hogy legyen 9csillió ISO-t produkáló APS-c szenzor, ami 2db fotonból is képes zajmentes képet produkálni (Einstein és tsai forognak sírjukban). Jelenleg a Sony szvsz nem "tartja vissza" túlságosan a technológiát:
#1: Gyárt bárki más FF MILC-et?
#2: Tesz bárki más 2+x-os mintavételezésű ("full-readout) 4k videót ugyanezen vázakba (talán még az überdrága Canon 1Dxii?) és nem jön az álságos dumával, hogy a videó nem a fotósoknak való? (Nikon, Olympus)Igen, az IBIS kimaradt a 6300-ból sajnos, ez az egyetlen komoly tétel, ami nekem nem tetszik és az egyik fő ok, ami miatt nem fogom megvenni.
-
80hun
addikt
válasz
jit1120 #7383 üzenetére
Szerintem a DXO nem azt mutatja hogy meddig emelheted az isot zajmentesen
Hanem a kíírt max iso arra vonatkozik hogy a dinamika és a színmélység még hol van a megfelelő határokon belül.
Ezek a görbék szenzortipusonként változnak.Pl a sima A7 és az A7R minimális különbséggel együtt csökken az iso emelésével.
Az A7S pl képes azt a teljesítményt nyújtani dinamikába iso emelésnél iso20935-on mint az A7R iso4654-nél
A színmélységet is az A7S iso 20935-ön olyat produkál mint az A7R iso 9109-en.Tehát ha jól gondolom nem a zajra vonatkoznak ezek a mérések.
Csináltam nemrég komám sima A7 gépével iso tesztfotókat és meglepődtem hogy a LR-ba a zajt eltüntetve iso25600-on is még viszonylag értékelhető fotót kapsz. És az A7S ehez képest egy isten lehet
LR-ba a zajt még egy sima A7-nél is el lehet tüntetni simán iso6400-nál sztem.
De az A7S és A7SII dinamika és színmélysége is közel együtt mozog nincs nagy különbség köztük mindkettő iszonyjó gép
De szóljatok ha rosszúl gondolom.
-
FEDman
addikt
válasz
jit1120 #7383 üzenetére
"Legalább a 3200 ISO beállításon még jó lenne zajmentesen."
Na ne, még a végén eljutunk oda, hogy az A7s II-t nem érdemes iso1600 fölé tekerni.
Na de komolyra fordítva a szót, egyelőre tényleg jobb ha kerülöd a DXOmark méréseit. Jelenleg jól láthatóan nem tudod az ott kapott értékeket átültetni a gyakorlatba, így meg semmi értelme az egésznek, csak magadat vezeted félre vele.Szerencsére ahhoz hogy egy vázzal ilyen téren gyakorlati tapasztalatot szerezz nem kell feltétlen megvenni és konkrétan használni is azt. Tele a net remek tesztekkel, kezdésnek nézz meg sok tesztképet a géppel, hidd el még ezek is hasznosabbak lesznek mint pár olyan szám ami mögött igazából nem is tudod mi van egészen pontosan.
Itt van például egy iso12800-as kép azzal a szörnyen alulteljesítő A7s II-vel.
-
FEDman
addikt
válasz
jit1120 #7380 üzenetére
A DXO számai nagyságrendileg rendben vannak, csak a kapott értékek közti különbség mértékét úgy érzem nem igazán sikerült lefordítanod a való életre. Hogy mondjak egy példát az A7s és A7s II vázak között a DXO sem mért nagy különbségeket. Ez a Sport táblázatban elért 3702 illetve 2993 messze nem olyan nagy különbség, mint amilyennek elképzeled.
Ha most eléd raknék két iso6400-as Raw konverziót az A7s és A7s II vázakkal, akkor szerintem most vakargatnád a fejed, hogy melyik-melyik annyira egyforma lenne a kettő.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 4500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB AeroCool Aero 800 kék Zalman 600W
- www.iking.hu - Eladó Samsung S23 Ultra Phantom Black Használt, Karcmentes
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest