Új hozzászólás Aktív témák
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7699 üzenetére
Az az igazság hogy egy bontott, de jó Felícia teló többet bír mint egy utángyártott valamiből az új. Nekem a bal oldalit már valaki cserélte egy unixosra a jobb oldali meg még gyári volt és egyszerre adták meg magukat.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7697 üzenetére
Ha érdekel adok egy címet, nekem 3.115 volt a kettő postával együtt és eddig csak jó cuccokat kaptam tőle. Suzuki bontó,de vannak Felicia alkatrészei is. Eddig vettem nála Feldához ajtóteleszkópot, hátsó ablaktörlőmotort, motortérzárat. és minden hibátlan és olcsó. Amit eddig vettem az postával együtt volt 7.115Ft.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Engem is utólért a csomagtér teleszkóp "halál". Hétvégén észrevettem, hogy nem áll meg.
Keresek valami olcsó teleszkópot és kicseréltem majd.
Retro
-
Atuska75
tag
Srácok a Favi motorháztető teleszkóposítása hogy oldható meg? Akárhogy akarom mindig útban van a torony gyári merevítése
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atyus77
csendes tag
Most nézem hogy a favorit/forman váltóáttételei úgyanaz ,de viszont a difiáttétel más.
A feliciákba más az egész áttételezés.
http://skodaklub.com/utmutato/41/favorit-forman-es-felicia-valtoattetelek
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Ma kicseréltem a váltót és ki is próbáltam az "újat" pár kilométeren. 1990-es váltó.
Elsőre az tűnt fel hogy a váltókart jóval erősebben kell eltolni oldal irányban ,tehát erősebb rúgó húzza vissza.
Jut eszembe a csukló tokokat is ki kellett cserélni mert a régibe -szerintem- kisebb csuklók mentek bele.A difi már később kezd el búgni és az is halkabb ,..a váltáskori rántás is sokkal kisebb.
A fordulatszám
5.-ben 90-nél 2650 volt és most 2400
4.-ben 50-nél 2000 volt és most 1750.
Lakott területen továbbra is megfelelő a 4. sebesség.Így elsőre úgytűnik nem lesz ebből semmi gond ,..ami hátrányosnak tűnik az a 5. gyengesége ,..de lehet hogy azt meg kárpótolja a hosszabb 4. ...
Mágus ,az 1-es és a rükverc is hosszabb a 90-es váltóban ? (mintha az lenne)
Amit kivettem váltót azt meg majd szétszedem és ha nem kell sok-mindent $$ cserélni akkor rendbe rakom.
SKODA FORMAN
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7686 üzenetére
Nem tudom, amikor beleöntöttem döcögött tőle az autó, nem nagyon akart menni. Az előtte lévő tankolásnál nem volt semmi, azt ugyanúgy az említett kútnál tettem. Ezt beleöntöttük és jobban megy tőle a kocsi is. Kollegám mondta, hogy az AC pumpát át kéne nézetni, nem tudom az mekkora mutatvány meg hogy mennyibe kerül az ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Bakker, hogy jártam! Jöttem volna haza és egyszer csak megállt a motor. Jött kollegám, megnéztük az olajat, az van benne. Megpróbálta indítani, semmi. AC pumpázni is próbálta, azzal sem járt sikerrel. Kérdeztem tőle, hogy elképzelhető-e, hogy a benzin miatt, amit az Auchan-nál tankoltam. Eljöttünk a csömöri kúthoz, tankoltunk 4 litert, visszamentünk, beleöntöttük és beindult. Azt éreztem, hogy sz@r ez a benzin, de hogy ennyire...a büdös életbe nem tanolok többet az Auchan-nál.
Sic Parvis Magna
-
Jansz
csendes tag
Sziasztok fórumozók! Már korábban írtam nektek,h mennyit szívtam a komplett hátsófék cserével, a dolgot azóta megoldottam, minden a helyére került, működött a fék rendesen,ám, hogy ne legyen a boldogság sokáig olyan felhőtlen,ismét egy hiba! Kereszteződésnél megállva, mikor fékezek, mielőtt az autó teljesen megállna, befog a hátsó fék, mintha behúznád a kéziféket, mikor megállsz. Nem fékezi a kerekeket állóra , csak erőteljesen befog. Álló autónál ,járó motorral ha a benyomott fékpedált felengedem, akkor olyan mintha kiengedném a kéziféket és ezt hátul mindkét oldalon érezni. Próbafékezésnél elől mindkét oldalon egyformán fog a fék. Így elsőre sztem a fékerőszabályzó a ludas, várom az ötleteket, tapasztalatokat, előre is köszönöm a segítségeteket.
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
-
manlions
tag
Mágus akkor én meg sem merek szolalni az én fogyasztásomra 12literrel ment el 230km a legmesszebbi táv 20km volt 2x Székesfehérvárra többi itt a faluban javában szivatoval. nyáron pedig Szfvártol Letenye a 8sz.uton 24literrel ment el 450km pedig nekem a hosszu válto van 90 es 136L a sárkány karbi a Te utmutatásod alapján lett állitval! 90_100 az utazom én elégedett vagyok vele nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7676 üzenetére
Gyárilag ugyanakkora való bele (mármint nyomásra) de a Feliciáé 15 mm-el hosszabb. Gyárilag a Favié is így nyílt, most csak annyi a különbség hogy, kicsivel magasabbra nyílik. Nem mellesleg már nem esik a fejemre mint eddig minden hidegebb nap.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #7672 üzenetére
Nem tudom, hogy eredetileg hogy kell neki nyílni, de nekünk sosem nyílt magától (persze 22 év az 22 év).
Az viszont biztos, hogy én egy éltre megtanultam (más kárából), hogy ahova amilyen rugót tesznek ott olyanra kell cserélni. Nem gyengébbre nem erősebbre.
A haverom off Suzuki Burgmanján az ülés nyitó/támasztó gázrugó erejét nem tudtuk meghatározni, csak saccoltunk 150N erőt. Megrendelte a megfelelő hosszt (gyáriban 22 rugó lett volna, a gyártott 6 ezer).
Örült annak, hogy úgy pattant fel az nyereg mint a kisangyal, bár egy kicsit nehezebb volt zárni.
De egy szép napon ahogy motorozott, egy nagy csattanás kiséretében a nemesebbik szervét eltalálta a gázrugó, mert elfáradt a csatlakozás pont, és átszakította a nyerget. Több hónapos kezelés után sem lett olyan a cerka mint azelőtt.
Kiderült, hogy a gyári 90N-os volt. Ennyi elég nekem.
Retro
-
vecsepapa
csendes tag
-
Atuska75
tag
Ma végre megoldódott egy igen sokszor fejfájást okozó probléma (állandóan lecsapódó csomagtérajtó). Megjöttek a gyári Felicia gázrugók, be is dobtam őket egyből. Elsőre úgy nézett ki nem lesz jó bele mert hosszabb és kellett egy kis erő hogy le tudjam csukni, de elfér és sokkal erősebb mint a Favié. Azt mondták nem fog bezáródni pedig csak arról van szó hogy, ameddig bement a szár a Feliciában ott van egy kis vakrozsda rajta és azon kellett átnyomni, utána már úgy jár mint az új. És ami nem mindegy nem hogy nem csapódik le, de magától felnyílik ahogy azt eredetileg is kell neki.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
-
rob210
nagyúr
válasz wladymir #7666 üzenetére
Tudnál egy kicsivel részletesebb infót is adni, mik a tünetek, mit mikor csinál?
Mert az, hogy nem megy fel a dombon az egy dolog, de a gyújtással mi a bibi?Reagálni épp reagáltam volna, csak sok a meló, most egy kis nyugi van végre, talán reggelig már csend lesz.
Renault power
-
wladymir
csendes tag
ÓÓÓ nagy köszönet a sok reagálásért: De sebaj azért leírom,hogy úgy néz ki megoldódott.
-
30z.Samu
félisten
Nem, ott nem fújtam le. Mint írtam nem igazán értek az autó szereléshez a WD40-et is úgy mondták nekem. De törekszem arra, hogy kívül-belül ismerjem a Skodám. Nem csak használni akarom, vigyázni is akarok rá.
Mágus2: Köszi! Ha lesz egy kis szabadidőm, megpróbálom megnézni.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 30z.Samu #7654 üzenetére
A motortérben ha szemből ránézel a karbira a következő látvány fogad.
A pirossal bekarikázott csavar fogja a szivató bowden borítását, a kékkel jelölt, magát a szivató szálat, ami a szerkezetet mozgatja.
A két sárga a szivató két végállása, jelenleg a képen a szivató nyitva van, a kar az utastérben teljesen le van nyomva, ha zárni szeretnéd és felhúzod, akkor a másik határolónak ütközve megakad. Ha nem egyenes a drótszál a bowdenben, akkor akad, ez egy igen kényes része a rendszernek, szépen tud rugózni, ha már elhajlott.
A szivató bowdwn leszereléséhez a két csavart kell megengedni. Miután lekötötted, jól át kell mozgatni a szivató karját, a bowdenbe is fújjál WD-t.
Összeszerelésnél, arra kell figyelni, h a pirossal jelölt csavart csak érzéssel kell meghúzni, pontosan annyira, h a bowdwn borítását megfogja, de a belső szál mozgását ne akadályozza. ha túl laza,akkor kiesik a foglalat és nem fog elzárni a szivató, ha túl szoros, akkor nem fogod bírni visszatolni a szivatót.
Kérdés ha van, akkor csak bátran.
-
Retro DJ
aktív tag
Urak, urak help! A Favink szelvedo allasban (tehat csak a felso futeskar van elhuzva, meg a meleg levego) nem fuj az ablakra semmi levegot .
Nezegettem a robbantott rajzokat, de nem akadtam a futescsovek elrendezesere.
Mennyire kell szivasra keszulnom?
Retro
-
-
rob210
nagyúr
-
30z.Samu
félisten
Azt megköszönném. Első kocsi, úgy hirdették meg, hogy tökéletes állapot, de hagy kis kívánni valót maga után. Ezektől függetlenül üzemképes persze, csak jó lenne, ha minden pöpec lenne benne.
Hogy tudom rendesen befújni a bowdent? A kárpitot le kell szedni valahogy róla?[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 30z.Samu #7650 üzenetére
Tank a hátsó üléssor alatt van. Ott lehet megnézni.
Szerintem nem állítódott el, csak szorul a bowden. Elég egyszerű megnézni.
Kell hozzá egy komoly műszer(8-as villáskulcs) Le kell kötni a szivató bowdent a karbiról, és jól megmozgatni. Érdemes fékfolyadékot spriccelni a bowdenbe, az megeszi a rozsdát, megkeni, és télen sem fagy meg.(fékfolyadékkal vigyázz mert megmarja a festéket, ne cseppenjen a lakkra)
Ha ez megvan, teljesen bezárni kézzel a szivatót, visszatolni a kart és visszakötni a szivató bowdent. Nem nagy mutatványt, kezdőknek talán egy óra. Este keresek neked valami képet a karbiról, h hol van a szivató, milyen állásai vannak, és hogyan kell lekötni a bowdent.
-
30z.Samu
félisten
Nem túl sokat, pár km-t. Meg picit kormol indításnál, kollega azt mondta, hogy ki tudja mennyit állt előtte. Elképzelhető, hogy az állástól is el tudott a karburátoron állítódni a szívató? Amikor lehúzom olyan, mintha valami rugó nyomná vissza. Bocsi a hülye fogalmazásért, csak annyira még nem értek a kocsikhoz. Fényezni tudom, de szerelni nem.
Szerk.: Nem lehet, hogy az üzemanyag mérőnél is csak elmozdult valami? Hol tudom azt megnézni?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szűkségem. Vettem egy Skoda 120L-t, de a szívatója kicsit rakoncátlankodik. Hiába tolom le kis járás után a kart, visszaugrik, ergo csak szívatóval megy a kocsi. Erre van valami megoldás, vagy bowden csere? Ha az utóbbi, ezt a mutatványt mennyiért csinálnák meg nekem?
Köszi előre is a választ!
U.i.: Meg még annyi lenne, hogy az üzemanyag jelző mikortól kezd felfelé ívelni? Csak mert egyszer tankoltam bele vásárláskor 5 litert, később 10-et, most 7-et és csak annyi változás történt, hogy nem világít a vészjelző.
Sic Parvis Magna
-
-
Marczi80
tag
Mágus! Szoktam haza járni Formannal, ilyenkor megvagyok pakolva rendesen. Eddigi rekordom Galánta-Rimaszombat távon Ipolyságon keresztül (úgyhogy azért nem mondanám síkságnak) 5,5 liter - igaz 2en voltunk kevés csomaggal.
Viszont rendszeresen jártam Pozsony-Kenyhec távokat (ott álltam meg mindig tankolni kagylóséknál) ami ugye a Szoroskő és Szalánc után van, akkor sem volt több 6,5-től.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
Ezt ôn is meg tudom erősíteni. Nekem a hosszú váltóval nincs 7 alatt. Bár itt sok az emelkedő, lehet az alföldön én is elcsettegnék 6 liter körül. Ha nincs emelkedő és egyenletesen lehet haladni, akkor mutatkozik meg a hosszú váltó előnye. A fordulatokhoz, meg annyit, h vissza kell kapcsolni 4.be, ha erőlködik, és akkor nem kell annyira taposni.
-
gs20
tag
válasz Marczi80 #7641 üzenetére
Nekem a késöbbi váltóval eszik kevesebbet. Tehát a rövidebbel, amivel többet forog a motor. Arra tudom visszavezetni, hogy kevésbé erőlködik, nem kell annyira nyomni neki. Ezzel az áttétellel, és karbibeállítással, ha felgyorsult 90-95-re, ott 2700 körüli frodulaton elég jó a fogyi, itt gázt alig kell neki nyoni, és mégis jól megy. 2400 alá esve már megtorpan, akkor 3x akkora gázt kell nyomni.
Egyébként nekem kb 20%-ban a leírt 5fő+megpakolt utánfutós terhelés van, 80%-ban 1 vagy 2 személy csak. Általában Tapolca-Veszprém-Pápa útvonalon járok, tehát azért vannak dombok is. Összességében nekem is 6,5-7 liter körül van átlagban a fogyasztásom: utánfutós 5 személyes verzióban 8-8,5 (de terhelten az ötödik ezzel a váltóval is felejtős, a gyárival a negyedik is az volt. rövid váltóval már elmegy sík úton negyedikben is) Ha csak egyedül, vagy asszonykával vagyok, akkor 6,2-6,5 volt nyáron a fogyi, pár hete már közelít a héthez (6,9 volt legutóbbi tankolásnál, hiába: sok a város, boltbajárás, szívatóval)E=MZ²
-
wladymir
csendes tag
Üdvözletem.
Nagyon tele a tököm a favoritommal,gyujtás szarakszik,dombon nem akar felmenni..stb
kéne nekem valaki aki meg tudná csinálni,olyan ember aki meg is tudja csinálni.
És esetleg a karbituningot is
esetleg tudtok valakit? -
Marczi80
tag
Megmondom őszintén, engem leginkább a váltó fogyasztásra gyakorolt hatása érdekelne. Csenke-Pozsony távot szoktam naponta megjárni 2x, tehát kevert városi-vidéki használat, 2x 30 kilométer naponta. Átlagfogyasztásom 6,8 liter...
Forman forman váltóval.In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
gs20
tag
Hát, nekem a 90-es Favinak érezhető javulást hozott a 94-es váltó.
Jobban gyorsul, emelkedőket jobban bírja.
Terhelt autónál sokkal-sokkal jobb. (nekem a terhelt autó=5 személy + cucc + utánfutó megrakva)
Hártány, hogy városban túl gyakran KELLENE kapcsolgatni, de simán ki szoktam hagyni egy fokozatot, tehát ott is jobb .E=MZ²
-
Atyus77
csendes tag
Most cseréltem én-is a vízkeverőt ,naponta töltögettem utánna 0,5-2 litert ,de én láttam hogy ott csöpög el.
Nézd meg van-e a kicsi alatt vízfolt ,ha nincs akkor ott más dolog lesz ,..valami cumisabb .
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Sikerült szereznem egy váltót . 136 -L régi Favoritból származik , a csukló"tartók" egy nagyon picit kottyannak,de alig érezhetően ,szerintem az belefér. ,..az enyémhez képest új állapotú
Formanba cserélem ,..kíváncsi vagyok mennyi különbség lesz a fordulatszámokban , és mennyire lomhul le.
Hoztam még egy fékszervót is ,de azt az Uazba fogom majd befaragni ...
SKODA FORMAN
-
rob210
nagyúr
Ilyenkor érdemes kikartonozni a kocsit.
Ha állás közben csöpög akkor az látszani fog a kartonon.
Ha menet közben tűnik el a víz akkor az valóban lehet vízpumpa, főleg ha cicereg.
Vagy lehet akár más probléma is.
A vized tiszta az olajbetöltő nem trutyis?Egyébként a vízpumpát érdemes meghallgatni egy jó hosszú csavarhúzóval.
Ráteszed füled rászorítod ha csúnya a hangja akkor csere.Renault power
-
rob210
nagyúr
A vízpumpa ha ereszt az bizony zajos.
De nem a hideg beálltával kezdett el ereszteni?Mert akkor az is lehet, hogy csak a bilincseket kéne kicsit meghúzogatni.
A vízpumpa eresztése elég látványos tempós vízfogyást eredményezne.
Mennyi megy el mennyi idő alatt?Ezen a képen gondolom rátalálsz
Főleg ha azt is beteszem, hogy néz ki[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Tom5
addikt
A vizpumpa ha rossz vagy ereszt adhat ki hangot? Merre találom Felicia esetében?
Nagyon lassan de fogy a hűtővizem, fűtőradi cserélve lett (irtozatos állapotban volt)
Ezért gondolok még a vizpumpára... -
Retro DJ
aktív tag
Hétvégén végre műszeres körülmények között állítottam be a lamda szonda monitort. Mondanom sem kell, hogy nagyot csalt az otthoni körülmények közötti beállítás.
Ami eddig is látható volt, hogy szar helyen van a szonda. Álló helyzetben egyáltalán nem melegszik fel, sőt visszahül.
Folyamatos menet közben az tapasztalható, hogy állandó, pl. 90 km/h sebességnél bezöldül a jelzés, és optimális a fogyasztás, azonban lassításkor, alapjáraton, pőtyögéskor nagyon bedúsul. Na ezen kellene még faragni, de majd csak az után, hogy megfelelő helyen lesz a szonda.
A könyök már megvan, sőt benne van a szonda hely is (két helyre is tehető módon), csak ki kellene cserélni .
Retro
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
Gondoltam megosztok pár képet a kocsimról. 96-os Felicia. Most volt küszöb és hátsó ív cserén, le is fújták.
Ma délután feltettem a téli kerekeket, az alufelniket letakarítottam és mentek pihenni a garázsba.
Nagyon szeretem ezt a kocsit, két éve vettem munkahely változtatáskor, kevésből kellett olyan autó amivel napi 100km-ert megteszek. Jól választottam. Az utód jövőre vagy esetleg utána egy Fábia lesz. -
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Váltó vásárlás előtt állok és érdeklődök hogy nektek mennyire kotyog a féltengely-csukló tokozat , tehát ahova bemennek a féltengelycsuklók ?
Jó állapot esetén is kotyoghat egy picit ?..vagy annak nem szabad kottyanni semmit ?SKODA FORMAN
-
vecsepapa
csendes tag
Kartonozva üzemmeleg állapotban és még a városi tötyörgésben se megy följebb.
Olyan fűtésem lett hogy gatyára lehet vetkőzni bennt"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Atuska75
tag
Üdv! Tegnap hazafelé összefosta magát a verda, nincs alapjárat és motorfék üzemmódban is rángat. Alapjárati szelep jó mert, gyújtás ráadásakor kattan (tehát behúz) Nem tudok rájönni mi baja lett.Fordulaton szépen megy és húz is, nem értem.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #7613 üzenetére
Bocs, de ez sajnos csak az elmélet amit leírtál.
De a (21 év) Favoritozás gyakorlata azt mutatja, hogy akármit csinálsz, akármilyen termosztátot raksz be, ha lezárod a hűtőt kicsit előbb melegszik a motor, és kicsit jobb a fűtés.
Csak el ne felejtse az ember kivenni tavasszal, idén májusban kollégám busz motorját főzte így meg sikeresen. Mit mondjak, nem dícsérték meg[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Retro DJ
aktív tag
-
vecsepapa
csendes tag
Akkor favóka eltélíesítés projekt indul.
Gyári légszűrő a helyén, hűtő lekartonozva.
Jövő héten felkerülnek a télipacskerok, fagyállómérés és jöhet a tél"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
vecsepapa
csendes tag
Hibajelenség: Az ablakmosó csak annyira "pisil" mintha majdnem üres lenne a tartály. Motor nem nyom annyit?
Tegnap a hidegben pedig nem kapcsolt le a motor hiába engedtem el a spricnit.
Akkor a motor is meg a kapcsoló is beteg vagy előszőr csak nézzek körül a kapcsoló környékén?[ Szerkesztve ]
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
Új hozzászólás Aktív témák
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- új Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával