- A Solidigm elhagyja a végfelhasználókat célzó SSD-k piacát
- Kvantumpontos OLED monitorokkal bővült az ASUS ROG-os portfóliója
- A GravaStar egyedi megjelenésű fémegerei is beléptek az ultrakönnyű szegmensbe
- 520 Hz-es monitorok duója az ASRock védjegyével
- CL 30 alá mennek a G.Skill hamarosan debütáló RAM-jai
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Asztrofotózás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Projektor topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A top fejlesztők körében nincs rá igazi igény. Inkább a middleware-ektől való távolodás látszik. Azt kérik a nagyobb szoftvercégek, hogy legyen pár átgondolt API (lehetőleg csak egy-kettő), ami eléggé alacsony szintű ahhoz, hogy jól optimalizálhassanak a hardverekre és a többit majd megoldják házon belül. Sokkal hatékonyabb rendszereket lehet fejleszteni, ha a kódot teljesen ismered, és nem építesz egy rakás middleware-re.
Egyrészt igen a grafikai számítások jelentős része compute lesz az aszinkron feldolgozás lehetősége miatt, másrészt több gyártó mellett szükséges egy egységes reprezentációs szint, különben úgy jár az API, mint az OpenGL.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PhysX nem API, hanem middleware. Számos más middleware van mellette, mint a Havok, az ODE, a Bullett, illetve a saját fejlesztésű megoldások. Például manapság nagyon jellemző, hogy a fizikai részecske effekteket saját algoritmussal oldják meg a programok. A Frostbite 3-ban például ilyen van, vagy az Alien Isolation motorjában, és még lehetne folytatni a sort.
Más fizikai middleware-től azért nem látsz olyat, mint a PhysX-től, mert amit a PhysX ad az nem fizika, hanem grafika. Erre viszont nincs nagy igény a programozók oldaláról. Nem véletlen, hogy a Havok a vezető technika a middleware-ek között, annak ellenére, hogy fizetni kell érte. A legtöbb fejlesztő inkább kiadja a pénzt a minőségért.A Vulkan semmi ilyesmit nem akar elérni. Egy grafikus API lesz és kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
azt tudom hogy miért kellene gpu-n futnia, és azt is hogy ennek ellenére miért fut cpu-n (mert hulladék).
Éppen erről írtam. Az nvidia évek óta azt kamuzza hogy gpu-n fut, és hogy lebukott a mafia2-nél is, hogy full cpu-n fut...
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
A: de van más, sokkal fejlettebbek, gyak a physx körülbelül 10 évvel van lemaradva, ha az ember fizikát akar látni egy játékba, messziről elkerüli a physx feliratosakat. Az igaz hogy más cég nincs aki fizet azért hogy használják a fizikai motorjukat a játékukban, mert más motorokat önmaguktól is használnak
B: és te el is hiszed hogy gpu-n fut te vagy az nv célközönsége.
C: semmit nem tesz hozzá a játékélményhez, csak látványfizikát ad hozzá, ami semmiben sem befolyásolja a játékot, és az 1 magos cpu emuláció(SSE és MMX és hasonló utasításkészletek használata nélkül ugye ) is az nv direkt korlátozása, amit ugye elereszt nvidia kártyát érzékelve, és ezért hiszik a laikusok hogy akkor bizony gpu-n fut
Ahol látványfizikán túl másra is használják ott az eredmény a siralmas és a nevetséges között lavírozik.[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
egyedülülő
őstag
Talán mert már a létezésed itteni kivetülése is sértő a normális fórumozókra nézve. Borzalom, hogy milyen agymenéseket rendezel az amd-s hírekben. Ennyire elvakult fanboy, hogy lehet valaki...
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan lesz Linuxra is (fejlesztőknek már van).
Mint írtam az OpenGL és az OpenGL ES fejlesztése továbbra is különálló lesz a Vulkantól, és zavartalanul folytatódni fog a jövőben. Az OpenGL ezért megmarad, és nem lesz kompatibilis a Vulkannal.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt azért, mert a Khronos így gyorsan lép, és a tervekhez képest 3-4 évvel hamarabb be tudnak mutatni egy DX12 konkurens, nyílt specifikációjú API-t. Akár a DX12-t is megelőzhetik a piacra kerülés tekintetében.
Másrészt a specifikációk felett a Khronos babáskodik majd, ami a gyártókban bizalmat ébreszt, mert ők nem helyeznek előtérbe senkit.
Harmadrészt számos motorba beépült már az AMD API-ja. Az eddigi munka hasznos volt, csak a függvényneveket kell átírni.
Negyedrészt nehogy azt hidd, hogy a DX12 nincs tele olyan opcionális funkciókkal, amiket ma csak a GCN-es hardverek támogatnak. Ez hardveres tudás, viszont a hardver fejleszthető, tehát 2016-ban ugyanezeket a funkciókat támogathatja az NV, az Intel és más is. Ebből a szempontból a Vulkan és a DX12 ugyanaz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
talán azért hogy kihasználják annak a szerinted 24% vga-nak a fejlettebb képességeit miközben a többin is működik a dx12-höz hasonló teljesítménnyel?
Hasonló kérdés: miért kell erőltetni egy ipari hulladék legalja fizikai motort mint a physx, olyan kamu szövegekkel, hogy gpu-n fut miközben cpu-n fut gpu gyártó szerinti aktiválással?[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
Autópályán szerencsére ritka, de máshol elég gyakori, pl azért tart az országunk is ott ahol tart
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Majd meglátod, ha bejelentik, hogy mennyire volt teória.
Ha akarod, akkor most leírom, hogy lényegében csak a shader forrás különbözik a Vulkanban, mert az nem HLSL, hanem részben GLSL lesz (szándékosan írtam a részben szót a GLSL elé, de erről is majd később - ezt megígértem a Khronosnak, hogy nem lövöm le, még az NDA hiánya ellenére sem). Emellett számos funkció a Vulkanban opcionális kiterjesztés lesz, vagy emulációt is kap, hogy az API-t ne csak a GCN tudja támogatni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert elkövette a Khronos azt a hibát, hogy nem kötöttek velünk NDA-t. Mi alapvetően egy média vagyunk. Ha valami információ a birtokunkba jut és arra nincs NDA-nk, akkor megírjuk, akár egy-két nappal a bejelentés előtt. Persze, ha kötöttek volna NDA-t, akkor vártunk volna. Ez ilyen egyszerű. De ne aggódj lesz még olyan dolog, amiről nem írtam ma és ehhez kapcsolódik. Nem minden részletről rántottam le a leplet. Viszont nagyrészt annak köszönhetjük, hogy Magyarország vezető IT médiája vagyunk, hogy megjelenés előtt olyan információkat közlünk, amit más itthon nem vagy csak később hoz le.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolod nem ellenőriztem már több forrásból?
Eleve a Vulkan működik, holnap nem csak beszélnek róla, hanem láthatod is, hogy megy. A Khronos az új OpenGL-lel kapcsolatos munkát 2014. októberében kezdte el. Azóta négy hónap telt el. Nem lehet ennyi idő alatt egy API-t írni a nulláról. Ez egyedül úgy lehetséges, ha felhasználták a Mantle forráskódját, még így is necces, de szinte módosítás nélkül lehetséges.
Az OpenGL továbbra is fejlődik, ahogy az OpenGL ES is. Ezek független utak a Vulkan mellett. Igen lesz Vulkanhoz kapcsolodó GPGPU-s bejelentés is. A SPIR-V ehhez kapcsolódik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Preacher1980
tag
Ez most hogy támasztja alá az általános érvényűnek (2014.12.31-ére) tekintett 25-75 %-ot???
Mert a táblázat
- első oszlopa = aktuális negyedév (24-76%)
- második oszlop = megelőző negyedév (28,4 - 71,5%)
- harmadik oszlop = megelőző év (35 - 65%)Ez megint csak a fent részletezett Q3 adatokat támasztja alá.
Tudsz esetleg Q4 vagy 2014. egészre vetített adatokat is?
UI: hivatali gépen kicsit problémás a kapott találatok megtekintése.......
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG based on AMD!!!
-
Preacher1980
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Motoros topic
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- Battlefield 3
- Építő/felújító topik
- Itt az új LOGOUT!
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest