Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezt ma találtam véletlenül az XDA fórumában a kommentek között, bemásolom ide:
AndreDNA • a year ago
I've tryed borderlands pre-sequel, talos and doom 3. Noone even started (snap 835). Maybe I'm missing something, but this seem pointless to me.
Alen Ladavac AndreDNA • a year ago
I'm a developer of The Talos Principle (and Serious Sam). Talos generally works on 835 - on latest drivers. Sad reality on Android is that just saying 835 is not same as saying GF1080 on PC. All GF1080 users on PC (can) have latest drivers. On Android, most devices get drivers that are years (I'm not kidding) old.
And _that_ is the main reason why Talos is still available only on Nvidia: they actually have driver update frequency (and quality!) comparable to that on the PC (which means reported problems are fixed and shipped in weeks, not years) . No one else does (yet). The moment any manufacturer with decent hardware (you'd be surprised how even much lower than 835 can work well on a good driver) starts shipping updates regularly, we will ship the game for that device.Forrás: How to Legally Install Unsupported Android TV or NVIDIA Shield Games on any Android Device
-
carl18
addikt
Én se igazán játszok androidon, nincs is olyan játék ami nagyon megfogná az embert. Csak mikor már a csúcs mobil ott jár hogy közel 3X nagyobb a gpu teljesítménye mint egy PS3/XBox 360-nak akkor azért elgondolkozik az ember miért kap még mindig ilyen szörnyen gagyi játékokat/portokat.
Más felől azért úgy vicces hogy minden mobilban ott van a magas számítási teljesítmény, de a végfelhasználás kimerült a facebook, instagram appokban. Erre a jelenlegi készülékem is bőven elég, "Galaxy S5"
Dragon ball Legends az egyetlen amit játszok androidos játékokból, de az a jelenlegi telefonom is jól fút.
Na mindegy 3-4 év és talán beérek a telefonom cseréje -
haxiboy
veterán
Én eleve a játszunk telefonon dolgot nem értem.
Alkalmanként még rendben van, de a komolyabb játékokat régen is úgy fejlesztették hogy bizonyos SOC-okhoz külön.
Nem is tudom melyik játék volt ahol külön volt Snapdragon, Tegra meg Exynos 3 verzió. Az az akkori hardvereket nyúzta ahogy lehetett, ma már ritka az ilyen, de azért elő-elő fordul, mindenesetre nem a telefon lesz az amit órákon keresztül tudnék nyomkodni, kézikonzolokra van egy csomó alternatíva, FIX hardverrel.Nem az OS-t kell szidni, nem is a fejlesztőket mert nyilván nincs annyi erőforrás hogy minden androidos SOC-ra külön optimalizáljanak, hanem a hardvergyártókat hogy ekkora a szórás az egyes hardverek képességeiben, és olyan gyorsan frissítenek, hogy egyszerűen lehetetlen követni, illetve felesleges a végletekig optimalizálni, mert mire a fejlesztő kiismerné a hardvert azóta 5 generáció is lefolyik azon a bizonyos folyón.
Apple ezen a téren egyszerűbb helyzet, megszámolható hardver, fix felbontás, Androidnál ezek tetszőleges perverz változataival találkozik egy fejlesztő, legyen szó felbontásról, képarányról, egy GUI-t is halál összerakni úgy hogy minden eszközön jó legyen.
nem válasz akart lenni
-
Piftuka
veterán
-
Yany
addikt
A nested prefab az egyik legjobb dolog, ami a Unity-vel valaha történt. A fent linkelt videó is demózza (bár nem magyarázza), de mind workflow, mind content oldalról eszméletlen értékes feature-set. Annyira, hogy mikor ismerkedtem még csak a Unity-vel, nekem alapból úgy lett volna logikus, ahogy végül most lesz is.
A shaderes gondolatodat abszolút osztom: meglepően mostohán bánnak a mobil teljesítménnyel, a Unity kvázi a saját "rajongóit" hanyagolja a legjobban. Ezt a részét nem is értem, hogy miféle üzleti modell szerint haladnak ezen a téren, totál irracionális.
-
GeorgeV
aktív tag
Nem tudunk mást tenni, jelenleg az LTS verziót kell használni, mert az újabb tele van még hibával. Ráadásul kiszedték az újból például a GUI Layert, a Substance Designert, meg az Elipsoid Particle Emittert, hát írja át a fene az új verzióért ezeket a dolgokat.
Nekem a support még egyszer sem tudott segíteni, pedig PRO előfizető vagyok már évek óta. Például az árnyékokat Diffuse shader esetén hibásan jeleníti meg a terrain, ezzel sem tudtak a mai napig mit kezdeni.
Ezeket a nested prefab, adressable asset dolgokat egyelőre nem tudom elképzelni, hogy mire lehetne használni, és a sok újdonságnak hirdetett dolgokból, például az a shader-es valami, szinte semit nem használok.
Unity 5-től kezdve sajnos elment konzol irányba a Unity, a mobil fejlesztés mostoha lett, és nagyot romlott a teljesítmény is. Erre kitalálták a Scriptable Render Pipeline-t, amelyre van már gyári mobil verzió. Hát először is teljesen át kellene hozzá írni a programot, mert a régi shaderek nem működnek alatta, ráadásul a teljesítménye is gyalázatos. Háromszor gyorsabb shadereket írtam a normál Render Pipeline-re, mint a gyári Mobile Render Pipeline.
Hogy minek kellett a szuper gyors Unity 4.7-nél használt shadereket az újban a lassú PBS shaderekre cserélni?
Ja, persze GI (global Illumination), stb. Na ez az első, amit mobilon kikapcsolsz, ha játszható framerate-et akarsz elérni. -
#33253120
törölt tag
válasz
Remus389 #153 üzenetére
Vagyis a mai kor telefonjainak az ismeretei nélkül akarsz átküldeni Android prémium vonalról, iPhone prémium vonalra, durva ráfizetéssel úgy, hogy ugyanúgy nem akad a játék, de bukom a jelenlegi szolgáltatások egy részét?
Ezt valahogy nem érzem megfelelő motivációnak egy esetleges váltáshoz. -
Yany
addikt
Egy kis friss erődemonstráció a várható dolgokból: Unity Keynote 2018
-
Yany
addikt
Unity-nél nem is a stable release-eket kell használni annak, aki megélhetésként űzi, hanem az LTS verziókat. Nem azt mondom, hogy hibátlan, de minimális előfordulással találkozni issue-val és azt is kezeli a support. Ráadásul Unity partnerként élő chat support van kvázi azonnali mentorálással, szóval professzionális szinten a 4. bekezdésed teljesen érvénytelen.
Persze freelancer/hobbi szinten együtt kell élni néhány kényelmetlenséggel, de basszus, amennyit lendít egy elképzelés megvalósításán ma egy Unity szintű eszköz ingyen, annyira én meg is békélek egy-két aprósággal. De mondjuk a nested prefab, addressable asset témákat meg várom, mint a messiást... vagyis jobban, mert nem várok messiást, de ez off és hú kerz.
-
mzso
veterán
-
GeorgeV
aktív tag
A fejlesztőrendszerrel két részre szedett app első (100 MB alatti) részét hagyományos módon kellett feltölteni, utána a maradék részt, mint egy kiegészítést kellett hozzá tölteni az első részhez.
Nekem is kiírja a programom, ha van új verzió, akkor frissítse, de szerintem a 100 MB alatti programokkal érdemes foglalkozni.
Androidra fejleszteni igazi kihívás. Legyen a program konzol kinézetű, akadás nélkül fusson az alap telefonokon is, továbbá a mérete kisebb legyen, mint 100 MB.
Ja, és a fejlesztőrendszerek hetente frissülnek (Unity, Unreal Engine) és tele vannak hibával. Minden frissítés kijavít 100 hibát, de generál újabbakat. Nagyobb frissítésnél az új verziók használhatatlanok, annyi hiba van bennük. Mire használható lenne, arra már jön megint a főfrissítés, amelyik szintén használhatatlan, a korábbi verziókat meg éppen csak vakargatják.
A jelentett hibákra csak annyit válaszolnak, hogy amennyiben a fejlesztők jelentős részénél előfordul, akkor kijavítják, egyébként meg nem.
Ja és akkor jövedelmezőnek is kell lenni a programnak. Ha nem fut a szekér, akkor elsüllyedsz, ha meg nagyon beindul (TOP100), akkor a Google egy év után kiszedi a programot a listából, nehogy mindig ugyanazt a programot lássa a user a TOP100-ban. Szerintem.
-
zoltszalay
tag
válasz
Remus389 #153 üzenetére
*a xiaomi pont azért lett híres mert szoftveresen teljesen rendben van, még a régebbi telefonjaik is máig megkapják az új frissítéseket
szemben pár zs kategóriás kínai gyártó telefonjával amik az életben nem látnak frissítést, azok "még a xiaominál is jobb ár-érték arányúak"
Nekem redmi note 4xem van, a pubg bár gyengébb grafikán de járszhatóan futott.
-
Remus389
veterán
Mondjuk annyit hozzátennék, saját tapasztalat, bár nem vagyok nagy mobil gamer, de i9000-esemen az Asphalt 5-öt toltam meg valami korabeli Modern Combat-ot és vitte zokszó nélkül.
A mostani S6-osomon is valami Modern Combat-ot játszottam, valami újabbat az is vajsima volt, meg valami 3D lövöldözős robotost, az is elment.
Ja meg i9000-esen második világháborús repülőst is játszottam, elég jó grafikával full folyékony volt.
A többi játék az meg 2D-s volt azok se szaggattak.
Szóval én nem nagyon érzem ezt hogyAndroidon nem lehet komoly 3D-set játszani, igaz a Galaxy S szériából vannak az okostelóim, és szerintem a legjobban a Samsung csinálja meg az Androidot, talán ezért. Lehet ha valami Xiaomi "ár/érték" bajnok telóm lett volna azzal szaggatott volna, mert pl kispórolják a GPU drivert vagy valamit.
Ez hogy a passziánsz a csúcs Androidon pedig szánalmas kijelentés.
Arra jó az Android ha valaki unatkozik a vonaton és kipróbálni egy-két ilyesmit, arra jó ez is. Ha valaki nagyon belebuzul, akor vegyen kézikonzolt vagy iphone-t.
MOndjuk annyi hátránya van, hogy eléggé lemeríti az akksit az ilyen komoly 3D játék, tehát ezt is bele kell kalkulálni.
-
azbest
félisten
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy a play store-ba nem tehető fel 100MB feletti apk. Viszont engednek 2x2GB kiegészítő pakkot is használni az ő szervereiken keresztüli terjesztésre. Régebben a fejlesztőknek kellett saját tárhelyet biztosítania a plusz adathoz [link]
Emlékeim szerint az appok telepítése és frissítése van wifire limitálva alapbeállítással a play store appban. És valóban, ezzel volt már nekem is negatív tapasztalatom. De nem azért, mert olyan nagy lett volna az app, hanem mert aki csak mobiltelefont használt mobilnettel, az nem frissítette sohasem az alkalmazásokat. Volt aki egy push notira is 1-2 hónap késéssel nyomott rá. Szóval a tanulság az volt, hogy muszáj force-update opciót tenni az appba, ami a backend alapján felszólítja frissítésre a felhasználót.
-
GeorgeV
aktív tag
válasz
janeszgol #55 üzenetére
Alapesetben a 100 MB feletti Androidos játékokat csak WiFi-n keresztül lehet letölteni.
Azonban néhány multi trükközik, felraknak egy szuper játékot 30MB-os telepítővel, erre a user letölti.
A program indítása után már a játék kezében van a gyeplő, ezért elkezdi leszedni a netről az akár 4GB-os kiegyészítést. Ez lehet WiFi, de akár mobilnet is. A folyamat persze leállítható, ha túl sokat tölt a program. -
#33253120
törölt tag
válasz
Remus389 #144 üzenetére
S9+-om van. Mit tud adni egy iPhone azokhoz képest amiket visszább írtam?
Vagy akkor ha nem olvastad, zanzásítva nézzük újra
-4k felbontás, akár 60 fps. (Magamat trollkodva, keresztrejtvénynèl biztos megvan)
-Globális játékbeállítási lehetóségek teljesítmény/energiatakarékosságügyileg, de akár játékonként prociteljesítmény/energiatakarékosság/felbontás állítási lehetőség.
-Natìv gameplay rögzítés a Game launcheren keresztül.
-A Game Launcher-ben minden játékod kigyűjtve látod, nem kell nagyítóval vakargatni az app választót. -
Remus389
veterán
válasz
#33253120 #142 üzenetére
Mit jelent az hogy 2/3-ad gamer?
Koca gamer?
Azt ajánlom, ha nagyon benne vagy a mobilos játékokban és epekedve várod az új Infinity Blade-et vagy mit, akkor iPhone. Vagy akár egy kézikonzol is jó, ha tudod magaddal cipelni.
Ha koca gamer vagy, akkor szerintem jó az Android is, úgyse tudod végigjátszani az összes csodát, sem időd sem kedved. Van androidra is néhány csoda azért.
Én a Samsungot ajánlom, Androidból talán ők csinálják a legjobb droidos telefonokat. Szoftveresen és hardveresen is az S széria.
Én PC-n játszom, nagyritkán mobilon, nekem ez így megfelel. Letojom, hogy milyen csodák jelennek meg iPhone-ra, esetleg megnézek róluk youtube videót azt kész, 450 ezerért nem fogok mobilt venni, pedig megtehetném. Meg azért PC-n az igazi játszani, sokkal több részletet látsz mint egy hiperfelbontású egérmozin.
-
-
Remus389
veterán
Bár én nagy Android fan vagyok, de elismerem hogy az iPhone jobb ebben.
Aki nagy gamer mobilon (teenager, vagy 20 év körüli fiúk), az vegyen iPhone-t.
De a legtöbb ember koca játékos(fiatal férfi), vagy semmilyen játékos (teljesen felnőtt emberek, nők), koca játékosoknak meg jó az Asphalt és társai, meg a 2D-s logikai játékok, az nyugodtan vehet Androidot, ugye az olcsóbb jóval, főleg a kínaiak.
A kézikonzol meg baromság, hova rakod, az is plusz pénz, lemerül, külön kell tölteni, ilyen "apróságok" vannak csupán. Akkor már inkább megpróbál az ember az okostelefonján játszani, ha unja magát.
-
carl18
addikt
válasz
Remus389 #138 üzenetére
Szerintem is egy mobil már játékra is való. Ez ugyan olyan buta kijelentés hogy egy telefon nem való játékra, mint ha azt mondanád. A számítógép nem való játékra és vegyen mindenki konzolt aki játszani akar
Van olyan telefon ami vízhűtést kapott, a telefonok hardveres téren már kellő képen gyorsak. Itt A Szoftver téren kéne helyre vágni a dolgot, azért ha valóban jönnének ígényes telefonos játékok lenne motiváció is arra hogy az ember erősebb telefont vegyen.
-
Remus389
veterán
Nem. A mobil erre IS való.
A legtöbb embernek miért nincs kézikonzolja? Azért mert nincs igénye rá, plusz pénz, hova rakja stb.
A mobil mindig a zsebedben van és lehet vele játszani.
De nem is tudom minek magyarázom ezt, olyan egyértelmű, még egy ötéves is tudja
A napnál is világosabb.
De ha nem tetszik ez neked, ne játsz mobilon és vegyél egy kézikonzolt. Mi akadályoz meg ebben?
-
#33253120
törölt tag
Egy simen van a net, és a hívás, nem lenne életszerű pakolgatni, vagy egy szuykot hordani, magammal úgy, hogy az erőművet meg csak kompromisszumosan tudom használni.
114: Van napi két alkalommal 32-32 perc egybefüggő utazásom. Felcsapom a bt fülest, és mehet a móka. Játékot félbe lehet hagyni, vagy egyszerűen nem haladni benne tovább, de film esetén max a 26 perc körüli sorozatrészek működhetnének. -
zoltszalay
tag
válasz
#06658560 #129 üzenetére
A switch ilyen szempontból érdekes jószág, mióta megvan (kb egy éve) pcn alig játszom pedig nincs rossz gépem, mobilon meg egyáltalán nem -ezt nem hittem volna.
Hogy hányan akarnak? A 3DS kb 85 milliónál tart a ps vita kb 15 milliónál, a switch meg valami 25 millión áll, de folyamatosan vezet a konzolok előtt.
-
DooMbo
tag
Nem kellene ebből nagy problémát csinálni, legtöbben nem játékra veszik a telefonjukat és ha mégis játszanak nem várnak el számítógép szintű grafikát. A programozási oldalról is vehetnék lazábban, aki olcsó telót vesz annak nem fog elindulni vagy esetleg elindul de akadozni fog, régen is volt ilyen még a számítógépfejlődés aranykorában
-
#06658560
törölt tag
válasz
zoltszalay #128 üzenetére
Senki nem tudja. Ellenben azt jól látni, hogy mennyi ember akar plusz egy lófaszt hordani magánál, hogy jobb hangzása, jobb játékélménye, jobb képe legyen a végén.
-
zoltszalay
tag
-
válasz
janeszgol #125 üzenetére
2K IPS panel. Miben jobb ezért a pénzért az iPad 2018? Ha még AMOLED lenne, akkor azt mondanám, igazad van. Az egyetlen negatívuma a relatíve alacsony maximális fényerő lehet, bár én ezt a mindennapokban nem tapasztalom, viszont tény, hogy a korábbi Samsung T580 ebben jobb volt.
-
[CsuCsu]
őstag
válasz
Carlos Padre #123 üzenetére
Ez igy igaz, de hardveresen semmi akadalya.
Ha valaki az altalad leirtakat meg tudja oldani, az az Apple, ugyanis ott a szoftver es hardver egy kezben van. Android eseteben necces, a fentebb sokak altal kitaglaltak miatt.
En latok is benne raciot, hogy megtoljak almaeknal a jatekokat elobb-utobb. A filmes es zeneipari bizniszbe is beszallnak, tehat nyilvanvaloan jelen szandekoznak lenni a szorakoztatoiparban. A jatek is beleillik a sorba. Pakolnak ala rendes tamogatast, adnak penzt par jobb fejlesztonek, es indulhat a moka.
-
#06658560
törölt tag
válasz
zoltszalay #120 üzenetére
Mármint milyen eladási listákat? Összevetve vele mennyivel több Iphone-t, Samsung Galaxy 9/9+/Note kel el? Csak hogy érzékeltessük, mennyire van igény egy plusz behemót eszköz hurcolására.
-
Carlos Padre
veterán
Vélemény: amíg nincs egy többé kevésbé szabványos dokkoló tévéhez, rendes kontroller támogatás, megoldás a cikkben leírtakra valamint az ápékázásra, addig miért akarna bárki is "komoly" játékot fejleszteni a platformra?
-
Nyilván többet költenek, amikor többszörösébe kerül minden rá, mint ugyanaz a kategória Androidon. Nemrég vettem tabletet, és nagyon elgondolkodtam, hogy android modell helyett ipad-et vegyek. ott ment el a kedvem, amikor elkezdtem nézegetni a szoftverek árait. Nevetséges összegbe került már egy profi email kliens is, pedig az Androidon sem olcsó. RSS reader szintén... Szóval, úgyis lehet sok pénzt keresni a telefonon, ha sűrű a fillér, meg úgy is, ha kevés a forint. A jelek szerint utóbbi taktika jobban fekszik a piacnak.
@janeszgol: ugyan mitől lenne egy M5 bóvli? Komolyan érdekelne, mert ebben az ársávban (max 125 ezer, de én 118-ért vettem) maximum az iPad 2018 jöhet szóba, az meg nemhogy nem jobb hardverben, hanem konkrétan rosszabb az M5-nél. Sebességben szintén. Az iOS / Android kérdés szubjektív, szóval abba ne menjünk bele, csak a specifikációt, és az általános minőséget nézzük!
-
Silεncε
őstag
válasz
zoltszalay #120 üzenetére
Nyilván ez is azt mutatja, hogy lenne igény kézikonzolra, normális játékkínálattal, a mobil géming a nyomába se érhet sose mondjuk egy Switchnek
-
zoltszalay
tag
"A telefon nem játékra való. Pont. Aki út közben játszani akar, vegyen kézikonzolt. Jah, nem tud, mert a Switchen kívül nem maradt ilyen a piacon"
Az ugye tiszta hogy pl Amerikában, Japánban és a legtöbb nyugat európai országban 2017 tavaszi megjelenése óta a switch vezeti az eladási listákat, ami nem is csoda, egy iPhone árának harmadáért free2payes elder scrolls blade helyett a skyrimet lehet tolni azon tvn is úgy hogy méteres 4K tvre kötve is szép a grafika (nem egy PS4 proval összehasonlítva)
Igaz hogy nagyobb mint egy 3DS de egy táska oldalzsebébe még ez is belefér.
-
Crob
tag
Az alapvetö félreértés, hogy a gyàrtok azért jönnek ki "gamer mobilokkal" mert annyira faszàn lehet androidon gamelni.
Azért léteznek ezek, mert ugy lätjàk, hogy van rà igény, és a pozer "gamerek" mindent megvesznek ami igy van eladva, meg fényes meg vilàgit legalàbb 3 szinben. -
hunluki
senior tag
válasz
ConseQuence #114 üzenetére
Igaz tablet, de most vettem pár játékot rá, nagyságrendileg 5k huf körül költöttem. PC-re már nem is tudom mit vettem meg utoljára, igaz ott begyűjtögettem mindent akciókban, amikor van időm azokat jászom. De sajnos többet vagyok úton ésvagyper lusta mint a dög, ilyenkor marad a tabletes játékvilág. Ugyanúgy szórakoztató, van benne kihívás, hozza a játékélményt.
Kőkemény PC gamernek tartom magam, ennek ellenére black fridaykor szeretnék PS4-et venni plusz ahogy látod tabletes "mobil gaming"-re se sajnálom ha jó az élmény. Mások is írtak jó pár példát ahol nagyon megy a mobil gaming, relatíve egyszerű rá fejleszteni (pc/konzolhoz képest), ennek ellenére ha berobban akkor dől belőle a lé. Márpedig a játékgyárosok nem pusziért csinálnak játékokat hanem pénzért.
Persze csak hogy ellenpélda is legyen, tegnap picit több időm volt, szóval leültem a gép elé és 5 órán át püföltem a witchet 3-at
-
Gibo
senior tag
válasz
janeszgol #30 üzenetére
Annyira azért nem halott, jönnek egyre újabb értelmes tabletek, csak ezek nem 10-15e Ft-os kategóriában, hanem a 30e + -osban. Huawei, Samsung, Teclast, Chuwi..
Hogy témába is vágjon, nekem a ZUK Edge-en nem volt még gond játékkal...igaz frissítés sem jön hozzá már nagyon
de ez azon nem változtat, hoyg megy minden amivel játszom ha idöm engedi... (PUBG, GoG, Townsman (a legjobb Settlers koppintás amit idáig láttam
) OpenTTD)
-
Dare2Live
félisten
válasz
ConseQuence #114 üzenetére
Nem tudom, de amikor a mobilos játék piac bevételei behozzák, lehagyják a PCset akkor elég sokan máshogy gondolkodnak mint te. Őket kéne megkérdezni.
-
ConseQuence
csendes tag
Én már a mobil gaming létezését se értem. Mért jó kis képernyőn aktívan játszani? Időtöltésre egy képregény,film is képes. Másrészt sztem jobb megoldás emulátorozni akkor már, vagy valami cloud cucc.
-
Apollo_21
addikt
Nekem most gyomros szintű ez a "lázadás".
Főleg az első hozzászólás ami "tetszett"
Aki játszik telón Apple-t vesz...
Amig egy s6 edge el vagy a mostanival p10 plus, szinte csak a tárhely korlátlol le, én tuti nem almázok!
Bár 1nagy játék amiről mondhatom azért hogy xar...
Real racing 3, na az akadozva megy az utolsó 2 frissítése óta.
Én vígan eltolok egy dota vagy hots szintű moba-t telón, semmi hiba... -
hombre[EU]
veterán
-
válasz
janeszgol #102 üzenetére
Pedig szerintem kezdetnek teljesen megfelelnek ezek a régebbi konzol portok. Nagyon figyelemreméltónak tartom, hogy a technológiai fejlődés ma lehetővé teszi akár PS3-as szintű játékok futtatását egy tenyérben elférő eszközön. Szerintem ez egyébként óriási előrelépés és durva, hogy milyen gyorsan elértünk ide. Csak szerintem több ilyen port kéne(pl. Tomb Raider portok valamiért eltűntek a Storeból, Return to Castle Wolfenstein, Half Life, Cod 1, The Witness, Firewatch). Én ezekkel simán el tudnék lenni mobilon.
-
[CsuCsu]
őstag
válasz
hombre[EU] #91 üzenetére
Valoszinuleg az embereknek nem egy komplex leulos jatekra van igenye mobilon, hanem valami egyszerure. Legalabbis a legtobb esetben. Ami attol fuggetlenul lehet szep.
De a kommented alapvetoen torzit, ugyanis ha van legtutibb mobilos jatek manapsag, az a Fortnite. Nekem nem kenyerem, de nagyon nepszeru. Mai darab, modern, jol nez ki. Inkabb a Mafia van fenyevekre ettol.
-
Aprósólyom
addikt
"komoly játékot tervezni Androidra"
Ez önmagában is jó vicc volt.
-
CJ4567
nagyúr
válasz
Dare2Live #43 üzenetére
Emulátorok nem, vagy nehezen működnek iOS-en tudtommal.
(#93) [CsuCsu] Meg nem véletlen portolnak elég sok játékot PC/konzolról telefonra, ahogy egy PSP emulátor se kottyan meg egy erősebb telefonnak.
(#91) hombre[EU] GTA 3, VC, San Andreas? Life is Strange, LiS: Before the Storm? Star Wars: Knights of The Old Republic? Bully? XCOM: Enemy Within? Max Payne? Hirtelen ennyi jutott eszembe(ezek között van 10-15 évesnél idősebb játék is, aláírom), amik eléggé jó szinten vannak telefonos játékokhoz mérten.
-
moleculez
veterán
iOS-re valamit letöltök, az megy. Kész pont. Androidos ismerősöknél Samsungon ez a baj, Huaweien az, Sonyn megint más.
Nagyon ritkán játszom telón, nem igazán tetszik az IAP rendszer, amire a legtöbb game épül. De egy héten 1x PUBG iPadon. Hibátlan. Jöhetne több game Tabra simán. -
BlueDea
csendes tag
Ki gondolta volna hogy a Google-t nem zavarja
-
[CsuCsu]
őstag
Mi szamit nalad "komoly"-nak? Aminek szep a grafikaja? Ezek szerint, ha a buszon ulok, csak a pixeles szarral szabad jatszani? Ha mar veszek tobb szazezer forintert egy jo telefont, ami erosebb barmelyik kezikonzolnal, akkor ki szeretnem mar hasznalni.
De az ervelesed szerint az osszes eddig letezo kezikonzol felesleges volt. Az olyan jatekok is, mint az Infinity Blade, a Bastion, a Hearthstone, a kozelgo Elder Scrolls Blade, a Fortnite, mind hulyeseg es senkinek sem kell ezek szerint.
Neked ez nem a stilusod, megertjuk. En a focit nem szeretem, de sokan masok igen, ezert nem mondom azt, hogy nem erdemes vele foglalkozni.
-
mzso
veterán
Szerintem meg nem is érdemes olyan játékkal foglalkozni mobilon ami Vulkan-t igényelne. (sem felhasználóként sem fejlesztőként.)
Az ember előveszi pár percre simogatni Where's my watert, vagy valami egyéb puzzle játékot amikot nincs mit csinálni, majd félbehagyja. Ennyi. "Komoly" játokokra a konzol meg a PC való.
-
hombre[EU]
veterán
Lehet,hogy hülyeség,de: Szerintem a mobilos játékoknál a legnagyobb probléma (amiért gagyi,volt és lesz),hogy a gpu-nak nincs hozzáférése egy dedikált memória csomaghoz. Vegyünk példának az iX-et.Ha jól tudom (majd kijavítanak) van egy x GB memória mennyiség,amihez limit nélkül hozzáfér a cpu és gpu is. Az app fejlesztō rendelkezik a komplett menedzsment felett és naná,hogy grafika,,mert natívba kell a qHD-t. Illetve ezzel együtt a memória sávszélesség is osztódik,így kevesebb jut a cpu-ra. Lehet bármilyen szép (
nem csak a felbontáson múlik),ha 10-15 éves játékmechanikával,fizikával rendelkeznek. A jelenleg legtutibb mobilos játék is fényévekre van egy Mafia-tól (idén volt 16 éves)
-
carl18
addikt
válasz
#33253120 #89 üzenetére
720P ellenére is jobban nézz ki mint bármelyik androidos játék
a felbontás nem minden, csak valamivel meg kellet vezetni az embereket. A több mindig jobb, az ember sose elégedett.
De ha androidra jelenne meg lenne lehetőség grafikát állítani. Csak hát manapság mind cég nagyon profitra megy, és itt ez képes rámenni a termék minőségére is. Gondolok itt a Szoftveres részére, például a San andreassal is mekkorát akasztott a Rockstar.
A San andreas "állítólagos" felújított verzió jelent meg, androidra, Iphonera, és Ps3/Xbox 360-ra.
Legalább annyira lehet korrekt a cég hogy fél évente fríssít rajta valamit, de hát azért fizetni kell. -
Dare2Live
félisten
válasz
Hopkins95 #80 üzenetére
AMD, NV gyártópartner sok van. Driver kettő. Egy AMDnek, egy NVnek. KB havi szinten jönnek a driverek. 4-5-6évig.
OS zárt. Nem forkolhat bele csak úgy senki.Androidon a felsoroltakon kívül van még bőségesen. De még a ref dizájnok pl mali Huawei, Samsung.... implementációja sem sikerül ugyanúgy. (Ami egyik malin lefut az másikon esetleg nem fog). Driver frissitések milyen gyakorisággal? Mennyi ideig?
OS nyilt. Gyártók rendszeresen szétforkolják. (Nem mindha a 4.4tól 8.1ig ne lenne szétesve az egész.)"Viszont a Microsoft a Googleval ellentétben szorosan kontrollálja Windowsot, nem úgy mint a Google az Androidot. A Googlenak szerintem szigorúbban kellene kezelnie a saját platformját és végre rendet kellene tennie rajta egységes szabványokat, kikötéseket lefektetve a Microsoft mintájára."
Windows zárt. Nincs forráskód. Senki se tud, nyúlhat bele.
Android nyitott. Van forráskód. Akárki belenyúlhat és úgy forkolhatja ahogy nem szégyelli.Goglenak semmije nincs. Még apsot is kihuzzák lába alól. Ha 40$ lesz villámgyorsan jönni fog a Huawei, Samsung, Xiaomi, Oppo... shop és úgy szétesik a platform amit most még el se tudunk képzelni. És mit tud ez ellen tenni google? Ezt írd le.
-
carl18
addikt
válasz
#33253120 #85 üzenetére
Én magam is androidot használok
Most néztem 730 gfops a maximális számítási teljesítménye egy Snapdragoon 845 GPU-nak.
Itt inkább erre gondolok, hogy a telefonok elmehetnének egy kicsit minőségibb irányba. Ez a nintendo legújabb kézi konzol gépe, és nincs is teljes erejében. Hordozható módban csupán 300 mhz-en jár a GPU.
[link]
Ebbe a videóba a Tegra X1 elég szépen vissza van fogva, és ilyen grafikás lehet rá optimalizálni.
Egészen más a hangulat mint a egy androidos játéknál
A mani telefonokból már ilyesmi portokat ki lehet hozni, csak nincs akarat se és hát a haszon mindennek felett.Ebbe az irányba is mehetnének a telefonok, láthatod meg lehet valósítani.
Csak manapság divat lett pár hét alatt összehányni valamit, aztán had hozza a bevételt.Csak itt az lesz a gond hogy jönnek lassan a 5 és 3 nanométeres chippek és túl lépi egy android telefon az 1 terraflops számítási teljesítményt. És még mindig ezek ezek az Asphalt és társai jelennek meg.
-
Daelion
őstag
Ebből a szemszögből mondjuk ez igaz.
Annyira nem vagyok otthon a telefonos témába mert még átlag felhasználónak se mondanám magam,ezért is lepett meg hogy már ilyenek vannak.
Arra én is kíváncsi lennék,hogy mire lenne ténylegesen képes egy ~ Snapdragon 845 ha ezek a játékok ennyire le vannak maradva.Régi NFS-ek meg tényleg jók lennének telefonra.
-
#33253120
törölt tag
Linkelnél egy ilyen kézikonzolról pár gameplay-t/képet?
Nincs összehasonlítási alapom, és mivel lenéző hangsúly érzek a szavaidban, szeretném látni minél is rosszabb az android.
Szerk.: illetve szerényen érdeklődnék, hogy az ios alapú játék a Nintendo kézikonzolhoz képest hol helyezkedik el? -
carl18
addikt
Én csak azt írtam nagy részt hányadék játékok jelenek meg androidra. A San andreas android portja is valahogy nem az igazi, nekem valahogy jobban bejött a pc verzió.
Nem önmagába a grafika a gond, hanem úgy az egészhez a hozzá állás. Más felől egy mai androidos telefon teljes erejében egy Nintendo kézi konzol grafikai szintjét szintén képes volna megjeleníteni. Na ehhez képest írtam hogy egy Snapdragoon 845/855 nem igazán használja teljesítményének valódi erejét.
Ez kb olyan mint egy ha GTX 980-al GTA San andreast játszanál, vagy NFS Pro streetet.
Én is imádom a Mafia 2-őt meg sok régebbi játékokat, örök darab.
Én örülnék ha jönne pár régebbi Pc-s játék androidra, NFS Underground 1-2, Most Wanted stb.
De majd lesz valahogy, én nem igazán érzem megérné egy csúcs hardverrel rendelkező telefont beszerezni, mire? A messenger valóban kéri a 600 gfops számítási teljesítményt
-
[CsuCsu]
őstag
Vannak jo jatekok telon.
Hearthstone, Terraria, Bastion, The Room sorozat, Infinity Blade, Monument Valley, Kingdom Rush sorozat, Rome: Total War, KotOR, Max Payne, Little Inferno, Don't Starve, Banner Saga...
A teljesseg mindenfele igenye nelkul. Szoval nem ertem a problemat. Ezek azert nem pasziansz szinvonal.
Ja, es Elder Scrolls Blades. Erre en NAGYON durvan ra fogok fuggeni.
-
Daelion
őstag
válasz
#33253120 #75 üzenetére
Nincs is baj vele,kb pont úgy van ahogy mondod. 'más célcsoport'
Én ha tehetném még a telefonos játékokat is PC-n játszanám.
'most ezeket az emulátorokat hanyagoljuk'.
@carl18 #76:
Akkor csak simán különbözik az igényünk erre,nekem is tetszik egy jó grafika persze de nincs magasan a mérce. 'PC-n is simán játszok 5-8 éves játékokkal ha leköt a játék'
Igazából engem már az meglepett,hogy ilyen szintű játékok vannak telefonon.
-
válasz
Dare2Live #77 üzenetére
Azért ez nem igaz, Windows fronton is sok gyártópartner van(Asus, Acer, HP, MSI, ...) ugyanúgy mint Androidon. Viszont hardvergyártó Androidon sincs olyan sok. Van Adreno, Mali, PowerVR és még biztos valamit kihagytam.
Viszont a Microsoft a Googleval ellentétben szorosan kontrollálja Windowsot, nem úgy mint a Google az Androidot. A Googlenak szerintem szigorúbban kellene kezelnie a saját platformját és végre rendet kellene tennie rajta egységes szabványokat, kikötéseket lefektetve a Microsoft mintájára.(#79) janeszgol Nagyon érdekes meglátás, ezt jó hogy felhoztad.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dr. Akula #70 üzenetére
"ott azért figyelnek rá hogy valahogy menjen a másikon is"
MS:
Van két gyártó.
Egy zárt nem összevissza szétforkolt oprendszer.
DX12, esetleg Vulkan.
4-5-6évig supportált HWek. pl Maxwell jelenleg 4+ éves és supportált. Új driver 1-2 havonta javításokkal, teljesítménybeli előrelépést adva.androidon:
Van "86" gyártó.
Minden gyártó szana szét forkolja OSt. Nem ritka, hogy uaz a telefon más SOCcal jön és mást HWt tartalmaz a megjelenésekor mint fél évre rá...
Ezer sebtől vérző OpenGL. Vulkant ld cikk hagyjuk.
Lényegében 0évig supportált HW. Esetleg bizonyos ritka esetekben új driver is jön új Android főverzióval. -
carl18
addikt
Mondhatni fogjuk rá nézz ki valahogy, de még számomra az Asphalt és társai se ütik meg azt a szintet.
San andreas utolsó frissités, és pár vélemény mit gondolnak a játékról az emberek. Igen lehúzás hogy elkérnek érte 2500 ft-os és tele van hibával. Manapság az emberek lehúzása a cél, nem az hogy kapjanak is valamit a pénzükért. -
#33253120
törölt tag
Van itthon egy 24" led gaming monitor, meg egy felbarkácsolt i3 laptop ssd-vel, meg vállalható hang. Sok minden elfut rajta, de a "székhezkötés" nálam a probléma.
Ott akarok játszani ahol kedvem van. Ha busz, kocsma, a létra teteje, nem érdekel. Ott játszom ahol van látszólag felesleges időm, és ha olyan nem félek játék közben kimenni a kertbe, vagy éppen behúzódni onnan.
Nincs ezzel semmi baj, más piaci szegmens célpontjai vagyunk. -
válasz
Dr. Akula #70 üzenetére
Ezek szerint megfelelő szoftveres trükkökel ki lehetne ezt küszöbölni. Akkor viszont továbbra is a Googlet tartom ezért felelősnek. Tudom nehezebb helyzetben van mint a Microsoft, mert az Androidot bárki használhatja. Ez esetben viszont lehetne csinálni egy játék standardot, ahogy az a DRM-nél van az L1-el. Amelyik telefon megfelelne az L1-nek mondjuk, akkor a hardver gyártója garantálná az grafikus illesztőprogramok rendszeres szállítását és a legjobb grafikus élményt.
-
Daelion
őstag
Vannak azért egész jól kinéző játékok telefonon 'telefonhoz képest persze'.
Asphaltok pl vagy amivel én is játszok néha a Darkness Rises és még a Meizu M6 noten is egész normálisan fut.
@Hopkins95 #69:
Life is strange be Episode 1 az ingyenes asszem,pont nemrég próbáltam miután végig vittem PC-n,nem is tudtam előtte hogy van telefonon.
Nálam futott a játék bár voltak kisebb töltögetések de egy ilyen mászkálós játéknál nem volt vészes. -
Dr. Akula
félisten
válasz
micafighter #62 üzenetére
Azért a gyerek általi kisírásra elég sok iparág épül, itt is működne, ha lenne mire, csak itt még a gyerek se akarja kisírni magának a jobb telót, mert azon is csak pasziánszozni tudna.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Hopkins95 #61 üzenetére
Hát kb. pont olyan viszonyban, ha olvasod Abu cikkeit, a pc-s fronton is tele vannak kivételekkel (kiterjesztések, layerek), csak valszeg ott azért figyelnek rá hogy valahogy menjen a másikon is, itt meg szarnak bele, a mobilos játékpiac annyira nem nagy. Persze mitől is lenne nagy, ha semmit nem tesznek érte a fejlesztők. Mindenki a másikra mutogat, mint egy tengelytörésnél a közútkezelő és az önkormányzat, a másiktól várja a csodát, ami magától nem jön.
-
válasz
ElektrikusDE #65 üzenetére
Én is épp tegnap akartam kipróbálni a Life is Strange játékot Nexuson, a Play áruházban azonban meg sem mutatta, csak böngészőn keresztül, mert azt írta, hogy inkomatibilis.
Mondom sebaj, leszedem netről. Le is töltöttem, elindítom, a töltőképernyőig eljut és utána kiírja, hogy "Download failed because you may not have purchased this app". Itt véget is ért a próbálkozásom.
Ettől függetlenül lehetséges, hogy nekem is az OpenGL támogatással lehet valami...érdekes módon a Life is Strange Before the Storm megjelenik az áruházban és elindul, bár az is összeomlott párszor, mire elindította magát a játékot(teljesen ürítettem a 2 giga ramot és utána már indult).(#68) carl18 +1 Pontosan, nagyon jól mondod!
Olyan játékoknak kéne érkezni a platformra, mint a The Witness ami jelenleg csak Nvidia shielden elérhető (ellenben az iOS verzióval). Ezek a hardverek még a 2013-as Tomb Raidert is képesek lennének futtatni(bizonyíték az Nvidia Shield), de egy ilyen komolytalan platformon szerintem erről továbbra is csak álmodozni lehet. iOSre hamarabb fognak ilyen játékok készülni szerintem...
-
carl18
addikt
válasz
Hopkins95 #61 üzenetére
Szimplán működik a pénztermelő gépezet. Itt az a gond hogy egy csúcs android készülék is már kerül 600-800 dollárba is akár, ami szoftverees téren már nem ilyen téren van.
Azért egy S8-on egy San andreasnak csapágyas 60 fps-el kéne gurulnia, főleg úgy hogy a San Andreas se ingyenes hanem fizetős.De nem a San andreas az egyetlen androidos játék ami borzalmas teljesítmény produkál bármilyen hardveren.
Más felől teljesen hülyeség ami most van, akinek van egy kicsit jobb hardver a telefonjába a többi 90% miatt szívjon? Jelenleg egy csúcs készülék már odaver egy PS3-at/Xbox 360-at.
Egyrészt így miért váltson a vevő? hogy ugyan azokat a 2 Dimenziós gagyi játékokat nagyobb felbontáson játszhassa.
Ismerek egy emberkét akik Note 8-on ilyenekkel játszik, ameddig ezen a szinten állunk fölösleges bármilyen izomchippel vagánykodni a gyártoknak. Teljesítményel vagánykodik mindenki, de játék meg az ablakba ami profitál is belőle
-
janeszgol
félisten
válasz
ElektrikusDE #65 üzenetére
Huhh.
Na erre sose gondoltam volna. Tényleg hatalmasak a bajok. Oké nem szokatlan a későbbi kompatibilitás, hiszen kezdetekben mindig csak egy csoportot támogatnak a játékok és úgy terjeszkednek ki, pont a driverke miatt. De kérdés, hogy a Huawei fog-e ezzel foglalkozni, illetve a LiS már pár hónapja megjelent. -
hunluki
senior tag
válasz
micafighter #62 üzenetére
Apró kiegészítő infó gyerekekkel kapcsolatban:
Többnyire ők nem költhetnek játékra, nincs playstore-hoz kártya rendelve nekik, szóval két verzió marad:
Vagy néznek reklámot, vagy várnak amíg letelik x idő.Két unokaöcsémet tudom hozni példának, 9-12 évesek, két teljesen más jellem. Ugyanannál a játéknál a nagyobbik ha bejön egy reklám akkor beragel, kilép a játékból, jó esetben le is törli és keres valami mást. Kicsi ilyenkor elmegy inni/enni/wc-re aztán nyomja tovább.
Magam részéről úgy vagyok vele hogy iPad mini 4-en játszom és azon kapom magam hogy egyre többet. A gép elé csak akkor ülök be ha legalább 2-3 órát rá tudok szánni, az meg sajna elég ritkán fordul elő. Ellenben tablet megy ágyba lefekvés előtt, munkába menet, munkából jövet, (ha unalmasabb a nap akkor munkában is, pl éjszakai műszakban amikor kb semmi nem történik), sőt néha van hogy 2 órányi kádban ázás után jövök rá hogy le kéne állni a motorsport managerezéssel. Méretben pont optimális (próbáltam normál méretűt, nekem túl nagy), teljesítményben bőven jó, nekem ez a "kézikonzol" amin tudok filmezni meg netezni is. Merem remélni hogy lesz utódja, bár látva mostanság az alma féle ámokfutást nem igazán fűzok hozzá sok reményt
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz
Hopkins95 #38 üzenetére
Szia!
Hoppá, Life is Stange:
Szeretném a Life is Strange játékot használni a Mate S telefonomon.
Persze miért müködne...
**Only support devices running Android 6.0 and support OpenGL 3.1. Requires ARM 64 and a minimum of 2 GB of RAM**
Ennek megfelel a telefonom mivel sikerült Marshalowra frissítetnem.
Az OpenGL 3.1 is meg van.
Mégse indul.
Végül kideritetettem, hogy az OpenGL támogatásom nem teljes, valami lebegő pontos dolog nem müködik, mehetek a 2-3 éves felső kategóriás (akkoriban) telefonommal a fenébe ha megtetszett egy ilyen játék.
Teljes mértékben egyetértek veled!
-
Daelion
őstag
Annyit tény,hogy nem de előző munkahelyemre 1-1 órát utaztam céges buszon és mégse éreztem késztetést játszásra.
Kikapás meg lehet nem de engem nyugtalanít,ismerősi körbe volt akinek fényes nappal kapták ki a kezéből az e-bookot. 'szerencsére el tudta kapni az illetőt'@T_chris #40:
Ennyire én nem tudom komolyan venni a telefonos 'gamelést',PC-t sose fogom kiváltani vele.
Telefonon amiket eljátszogatok néha az ilyen hack&slash RPG stílus 'Darkness Rises pl.' csak ezeknél mint mondtam az a gond hogy nagyon erőltetik a pénzköltést egy idő után.
Egyszerűbb játékok közül a Fallout shelter ami még egész jó szerintem. -
#33253120
törölt tag
válasz
scyllarus #57 üzenetére
Igen, van olyan játék is.
Meg van olyan is ahol ha át akarsz lépni más platformra, vagy adott platformon más készülékre, akkor már kódot kell kérni.
Meg van olyan játék is, ahol a mentés Facebook alapú, így könnyű váltani a platformok között, de van ahol csak Google Play Games alapú a mentés, és ott szerintem az ios-en folytatás kilőve.
Illetve pár játéknál még lehet bukni a microtrazakciókat platformváltásnál.
Jó példa ilyesmire a fallout shelter. A kezdetekben úgy volt rendes mentésed, hogy a vault.sav(?) vagy milyen fájlt másolgattál ki-be, (és volt erre pár hack is) de az elején az sem volt keresztplatformos megoldás állítólag.53: Jajj... Ez a 100 megás limit egy vicc.
Nincs otthoni netem a klasszikus értelemben. Mivel csak én vagyok internethasználó itthon, így az lett a döntésem, hogy veszek egy frankó mobilnetet. Meg is lett.. Amúgy a play store-ban kb pár kattintás engedélyezni a mobilos letöltést, viszont minden nagyobb appnál jóvá kell hagyni újra amikor telepíted. És nem ez a bukó.
Hanem pár olyan appal is találkoztam már, ami mobilnetről hajlandó volt települni, de a kiegészítő fájlt már csak wifin volt hajlandó fogadni. És ez a szívás. Illetve, ha egy alkalommal rányomsz appon belül a wifire, akkor kb soha többé nem tudsz az adott apphoz mobilneten letölteni. -
micafighter
nagyúr
Azért ez ennél jóval bonyolultabb. Az egy főre/telefonra eső átlagos penzkoltes se jó mérce, mert a gyereknek pl nem hiszem, hogy túl sokan vennének drága telefont, még ha meg is engedhetik, így iPhone alapból kilove. A te mérőszamodat máris rontja ez a telefon vásárlás, de nem minden játékfejlesztő célközönsége a gyerekek.
Úgyhogy inkább egy célközönség vásárlási hajlandóságát kell vizsgálni, úgy lehet eldönteni melyik platform a profitábilisabb egy adott alkalmazáshoz. Pledaul ha én egy konyhai receptekkel foglalkozó alkalmazást akarok csinálni, akkor leginkább a háziasszonyok a célközönség, és az lesz a kérdés, hogy ők melyik platformot preferálják, és melyik platformon milyen a vásárlási hajlandóság/vagy mennyit költenek. De itt a cikk első sorban ugye játékokról szól.
-
Na a GTA San Andreas tipikus mintapéldája annak, hogy milyen hülyén működik a játékok támogatása Androidon. Ugye a fejlesztőre van bízva az egész, ami meg is látszik. Pedig nem lenne gond a különböző konfigokkal, mert Windowson is kismillió konfig van. Egy ideális világban ez Androidon is úgy nézne ki, hogy havonta-kéthavonta érkezne a telefonra az Adreno/Mali/Powervr driver, ami javítja mind a grafikai hibákat, mind a teljesítményt.
Dr. Akula (#58) Mondjuk ezt jó hogy mondod, ezek szerint a mobilos IGP-k nem olyan viszonyban állnak egymáshoz, mint az Nvidia és AMD hardverei? Ezt valaki elmondaná, miért van? Hisz mindkettő ARM architektúra.
-
janeszgol
félisten
válasz
Dr. Akula #58 üzenetére
És akkor elérkeztünk a cikk tárgyához (ami egy nagyon jó gondolatébresztő cikk, végre!), hogy minek ezek a gamer telefonok? A Honor Play topicban már felvetették, hogy mitől gamer az, meg a többi, amikor a csúcstelefonok mindegyike bír avval a tudással és felszereltséggel. Lehet nem a nevébe kellene beilleszteni a gamer szót, hanem a hétköznapi felhasználásokba.
-
Dr. Akula
félisten
Nagyobb problémának látom hogy az IGP hardveresen se kompatibilis, ugyanazt a programot meg kell írni Adrenora, Malira, PowerVR-re és Tegrára is külön. Mint a DOS korszakban, ha a program csak Soundblastert támogatott, akkor hiába volt egy jobb GUS-od, kenhetted a hajadra. Ezért aztán nincs is olyan játék ami kihasználná a hardvert, jobbára csak C64 szintű szirszarok vannak, amire meg nem kell csúcstelefon, felesleges ezért jobbat venni.
-
scyllarus
veterán
-
carl18
addikt
válasz
Dare2Live #52 üzenetére
Szerintem a Galaxy S5 Snapdragoon 801-es hardverre és kellő képen kellő képen erős, csak az alkalmazáson nincsenek rá optimalizálva. :S A San Andreas 2015 óta nem kapott frissitést, nem csoda hogy mai telefonok nem futtatják hibátlanul. Erre gondolok hogy xarnak bele az egészbe menni megy a pénzt hozza, a többi nem érdekli őket.
Lassan 4 éve van a San Andreas android portja a jelenlegi állapotába. De ott a GTA 4 Pc portja amiről köz tudott hogy pocsék, kaphatott volna egy javítást ami a mai cpu-k több szálát kihasználja.
8-12 szálas processzorok is elterjedtek manapság a piacon, de nem is érdekli őket a zsebük teli van.Más felől eljutunk oda hogy 6-8-10 giga ram van egy telefonba, de minek ennyi? Facebook, messenger, és youtubozni? Meg hogy San andreast futasson az ember? Meg ilyen gagyi 2D-s játékokat?
Jelenleg 4 giga ramot használok asztali gépembe és bírja, nincs vele gond. Lassan több lesz egy telefonba a ram mint számítógépbe.
-
janeszgol
félisten
Ez érdekes, amiket írsz. Ezért szeretek fejlesztővel is beszélni. Van ez a 100 megás limit. Ez hogy működik? Mert minden játékot 100 mega alá lőnek be, aztán telepítéskor meg 1-2 gigát is elfoglalnak. Ezt a nagy adatmennyiséget hogyan szedik le, csak wifin vagy akkor már mindegy, mehet adatkapcsolaton is, a felhasználó nem látja?
-
Tanisz
senior tag
Eddig is tudni lehetett, hogy célhardverre és szoftverre egyszerűbb fejleszteni (lásd konzolok). Nincs ebben semmi meglepő, a Googlenek meg miért lenne szempont rétegigényt kielégíteni? Kb a mobilos társadalom tizede ha játszik komolyabb játékokkal mobilon (droid,iOS).
Ezt csak saját merítésből gondolom, kb a környezetemben (barátok, munkatársak) van iOS, droid bőven, de kb 100 emberből ha 1 játszik rendszeresen, többen vannak akik alkalomszerűen, de azok is logikai játékokkal inkább, nem 3D-s csodákkal.Azért számomra az is fura, hogy aki megvesz egy 200+ ezer HUF-os telefont, annak miért lenne annyira fontos a 3D-s játék rajta.
Nincs bajom vele, játszon, de valahogy nekem a mobil + 3D játék nem függ össze.
Nem igény. Igaz mások vagyunk, ez tény.Szoktam nagyritkán játszani(logikai játékokkal szókirakó, sodoku..stb, nulla grafikával), de az más tészta, hisz ahhoz nem kell semmi 3D-s engine.
-
GeorgeV
aktív tag
"Jelenleg az android telefonokba már jó hardver van, de még sincs igazán olyan játék ami profitálna a nagy sebbeségből."
A fejlesztőrendszerek simán alkalmasak arra, hogy nagyon látványos programok készülhessenek Androidra is.
Azonban üzletileg nem éri meg. Először is a telefonok 10%-án tudnak szépen futni a látványos játékok, másodszor pedig a részletes grafika miatt nem férne bele a 100MB-os limitbe, ami felett már csak WiFi-n lehet letölteni a játékokat. A legnagyobb tömegpiacok ez miatt kieshetnek a forgalmazásból.
-
Dare2Live
félisten
"Galaxy S8-on a San andreas olyan grafikai hibákat dobott ki..."
Clash Royale ami ugye top 3as játék még most is majd fél évig nem támogatta S8 kijelző arányait. Aztán amikor 2017 kb decemberi frissítéssel el se indult S8on. upsz.
És S8 volt 2017 legtöbbet eladott top androidos készüléke, azaz biztos prioritás volt, fejlesztők meg az egyik top fejlesztő cég, kb végtelen erőforrással, anyagi lehetőséggel. -
GeorgeV
aktív tag
Én fejlesztek iOS-re és Androidra is.
Amíg a rendszerekhez adott fejlesztőeszközökkel dolgoztam, tényleg sok problémát magamnak kellett megoldanom.
Amióta az Unreal Engine-t és a Unity-t használom, azóta tényleg a tartalomgyártással lehet foglalkozni.
Az iOS-re egyszerűbb fejleszteni, már az iPhone 4S is olyan brutális erővel rendelkezik, hogy nem nagyon kell foglalkozni az optimalizációval.
Androidra azonban csak olyan programot lehet kiadni, amelyikben állítható a grafikai szint, ugyanis a piac 90%-át olyan telefonok alkotják, amin éppen csak elfutnak a programok. Na ez az igazi művészet, amikor egy alaptelefonon kell jól futni egy 3D-s játéknak.
-
carl18
addikt
válasz
#72042496 #46 üzenetére
+1 számomra is ez a gond a droidos játékokkal. Nagyon minimális az ami valóban hozz egy elfogadható szintet. Más felől az optimalizálás és teljesítmény gondok és hatalmas hiba android téren.
Sok oldal 2D-s vaccak játékok vannak, ezért szükség van Snapdragoon 845-ős chipkészletre.
Jelenleg az android telefonokba már jó hardver van, de még sincs igazán olyan játék ami profitálna a nagy sebbeségből.Személy szerint néha androidos játékoknál nem hogy a ps2 szintet nem ütik meg, valahol a PS1- PS2 szint közé raknám őket. Az a borzalmasan lemaradt fizikai, és néha az irányítás, meg a dropok.
Galaxy S8-on a San andreas olyan grafikai hibákat dobott ki, az fps szám még se volt az egekbe. (Maximálisan beállításon persze)
Hiába hoznak le pc játékokat androidra, ha ez a "Gagyi edition" érzést érzek utána a számba. Valahogy a telefonos játékok nagy részénél nem érzem azt hogy játék volna, csak azt hogy egy összecsapott munka ami várja a bevételt.
Majd ha ide eljutunk akkor elismerem, de ez android szemmel 10 év legalább
PS3 GT 5-ből származik a kép ami 720P-n futott és egy Geforce 7800GTX teljesítmény szintjén fut. -
janeszgol
félisten
válasz
#33253120 #47 üzenetére
Mondjuk abban igazad van, hogy a Samsung komolyan veszi ezt. Sok termékük saját SoC-val jön ugye, de az SD SoC-ra is időben hozza a drivereket. De amúgy nem kéne eldobni a jól bejáratott márkádat, csak játékra venni valami Apple cuccot. Biztos vagyok benne, hogy iOS-re is találsz olyan játékot, ami nem keresztplatformos és érdekel téged. Mondjuk pár játék miatt nem érdemes belevágni, de érdemes szétnézni gépen, hogy mennyi lenne az annyi.
-
#33253120
törölt tag
válasz
Dare2Live #43 üzenetére
Soha fel sem merült az iPhone lehetősége.
Egyrészt használom a google ökoszisztémát, (Gmail, Chrome, Google Play Games, Google Play Store, Keep, stb.) és vásároltam is már az áruházból, így egy esetleges platformváltásnál a megvett dolgaim bukom, mind a játék, mind a zene vonalon. Illetve körülményesebb lenne az idegenvezetői státuszomat is folytatni.
Másrészt (bár az utóbbi időben a makrózási lehetőségeket kivették belőle) a Samsung elég jó játéktámogatást ad igen régóta. A Game launcher kiszedi az applistából a játékokat, azokat külön helyen láthatod. Nálam pl a klasszikus kezdőképernyő alsó sora így néz ki:
Azaz elszeparáltan lehet kezelni a játékokat, az alkalmazásoktól. A Game Tools segítségével akár játékonként is be lehet állítani az energiagazdálkodást, kijelzőfelbontást, ilyesmi. Illetve beépített, könnyen elérhető lehetőség van a gameplay videók mentésére, mivel sok játék pause-ba váltja magát ha rázárod a telefont van lehetőség itt a telefon lezárása nélkül csak a képernyőt lezárni, automata fényerőt korlátozni a játékok futása alatt, és még sok apróság ami nem jut azonnal eszembe. Pl játékstatisztikák mind a Game Launcherben, mind a Google Play Gamesben. Utóbbiban acsik is vannak egyes játékokhoz, és ismerek olyat aki favorizálja ezek gyűjtését.Biztos van még valami ami kimaradt, de mivel IOS vonalon nem vagyok képben, ott a rendszer ad hasonló lehetőségeket?
Ha a méret lenne a lényeg, akkor meg tabot vennék. Ez a méret is kompromisszumos már, mert ha portrait módú játék van akkor is két kézzel kell fogni, nem csak landscape-nél. Én meg amíg az S5Mini/S7 párost használtam ezt szoktam meg. Most az S7/S9+ párosnál már csak az S7 tudja ezt. -
#72042496
törölt tag
válasz
Dare2Live #43 üzenetére
Igaz, csak S7-en és S8+-on próbáltam játékokat, de amit tapasztaltam, az számomra érdektelen, gagyi, vagy csak simán taszít.
Én, hiába más állatfaj, egy Switchet vennék ha annyira szeretnék út közben játszani. Lehet lesz is, mert az a mobilos (droidos) felhozatal gyakorlatilag ellentettjeként hozza azt, amiért szívesen merülök el egy-egy játékban.
-
#33253120
törölt tag
Nem csak te. Mások is ahogy látom...
De én pont nem. Azért vettem egy 4k+ felbontású, sokmagos, sokramos S9+-t, hogy bárhol is tudjak játszani, és azért ne akadjon rajta mondjuk a városi tv....
Pc elé én nem ülök. Ha jó idő van, akkor irány a napozóágy, ha rossz, akkor meg bent döglök valahol telefonnal a kezemben. Buszon, megállóban, melóhelyen kajaidőben, bárhol tudok játszani, persze nem árt egy vállalható bt füles sem.
A másodtelefonom meg egy S7. Nem mondom, hogy nincs rajta játék. -
Daelion
őstag
"Nem, néha ha nagyon unod magad előkapod és tolsz a buszmegállóban egy kis game-t ennyi, erre jó egy mobil."
Lehet csak én vagyok túl paranoiás az utcán/idegenek közt de én meg arra is utálom elő venni a telefonom,hogy megnézzem az időt nem hogy játszak rajta a buszmegállóban.
Játszani szoktam néha telefonon de max akkor ha géphez nincs kedvem oda menni vagy kikelni az ágyból.
Gond az,hogy van pár játék ami tetszik is de mindegyik ilyen mikrotranzakciós 'szar' és pár hónap után elérem azt a szintet hogy kb nem bírok haladni tovább ha csak nem önteném bele a pénzt. -
Akkor meg minek a bika hardver a telefonokba? Belerakják a sok Ramot meg az erős processzort, de kihasználva igazából nincsen. Szerintem az igenis egy reális elvárás, hogy a 1000 Eurós telefonok korában lehessen okostelefonon normális játékokkal játszani...és ez mára igenis realitás, mivel konzol játékok kerültek portolásra telefonokra(pl. The Witness, Fortnite, Pubg, Life is Strange, stb.)
Amúgy sosem értettem, hogy az Androidon miért nem úgy működik az eszközillesztők cserélgetése, mint Windowson. A Google ugyanúgy megcsinálhatná mint a Microsoft és akár manuálisan is lehetne cserélgetni a drivereket.
Bár az is lehet, hogy anyagilag nem éri meg nekik és nincs sem motivációjuk sem tapasztalatuk ebben, a Windows meg már eleve úgy indult a Mac-kel szemben, hogy a PC családok számára a legjobb, mert lehet rajta játszani is.Szerintem egyébként a Google úgy van vele, hogy oldják meg a fejlesztők. Ami egy nagyon komolytalan hozzáállás egy ekkora cég részéről, valljuk be.
-
DraXoN
addikt
A probléma leginkább az, hogy nincsenek hardveres "korlátok" szabva a droidok esetén a google részéről. Így kis milliónyi felbontás és elérhető teljesítmény van.. Mind2 probléma "önmagában" is.
...engem mondjuk csak közvetetten érint, a telefonos app-fejlesztő "kollégáim" majd megbirkóznak vele módon állok a kérdéshez (én nem fejlesztek mobilra, én inkább backendes vagyok)..
...szabadidőmben meg én próbáltam telefonon játszani, de a sudokun kívül más nem köt le rajta 1-2 napnál tovább ... fps-ek irányítása meg "borzalom" számomra... inkább nem... kipróbáltam.. de ... kösz, tényleg nem....
egy-két platformerrel el-el tudok szórakozni, de azok is pár nap után feledésbe merülnek... a "ritmusjátékok" amit még előveszek ... de azt is csak pár havonta pár napra.. de az az egyetlen visszatérő az állandó sudoku mellett... Ha játék nálam marad az asztali gép.. -
markknight
veterán
Na igen! Sajnos az összes 3D-s android játék 85-90% resolution scale-lel operál ami elfogadhatatlan! Ráadásul laggol az összes játék.
-
Yany
addikt
A megélni akaró fejlesztő multiplatform sdk-val dolgozik.
-
Alchemist
addikt
Jöhetnének már komolyabb játékok és alkalmazások Gear VR-ra...
-
janeszgol
félisten
Én szeretek mobilon játszani! Igénylem is. Mindjárt november, és idén kb 5 játékot vásároltam Playen. Tavaly ez a szám 15-20 körül járt, tavaly előtt pedig igencsak felette. Hiába: gagyi játékok, online előre tolás, IAP, ami a legsúlyosabb a három közül.
Szóval várom a mai telefon trendet (mivel a tablet piac halott) egy kb 7 colos, 60 ezernél nem vagy alig drágább Xiaomi személyében (amire lecserélem a csak játékra tartogatott, mára elavult telefonom) és ha nem lesz inkompatibilitás, akkor megveszem a Baldur's Gate Sagat és évekig nem veszek semmi mást. Nem akartam ezeket a hosszú RPG-ket mobilon játszani, de kénytelen leszek. -
Norb79
őstag
-
Remus389
veterán
Jó ez már sokkal reálisabb.
Technikailag ez úgy néz ki, hogy megcsinálod iOS-re a játékot és később átírod Androidra.
Tehát Androidból is van bevételed.
Gondolom átírni Androidra egy kész játékot, nem olyan befektetés mint egy teljesen új játékot megírni.
Tehát aki koca gamer, annak jó a Droid, csak az ilyen nagy mobilos gamereknek(akik éjjel nappal nyomkodják a telót) kell az iPhone.
Én is gamer voltam pár éve, de én PC-n, mobilon azért nem az igazi.
#17: Aki út közben játszani akar, vegyen kézikonzolt. : Minek? Mindig nálad van? Mindig játszol?
Nem, néha ha nagyon unod magad előkapod és tolsz a buszmegállóban egy kis game-t ennyi, erre jó egy mobil.
-
azbest
félisten
nem kevésbé zagyvaság, mint az a minden alapot nélkülőző légből kapott levezetésed abból a grafikonból.
Ezzel szemben, 8ad annyi készülékkel dupla annyi bevételt generálnak az ios platformon. [link]
Az app letöltések száma pedig csak valamivel több, mint duplája androidon az ios-hez képest, mert a fehasználók többsége nem telepít minden nap tucatnyi alkalmazást.Nem meglepő módon ez passzol is az általad is beidézett grafikonhoz:
android letöltésenként 0.1 * 2 mert dupla annyi letöltés mint ios, tehát 0.2 és durván fele így is az ios-nek, ami 0.44 -
azbest
félisten
hát persze... vannak kacsák meg vannak disznók, ebből következik hogy milliomos lesz, aki andoidra játékot fejleszt. Jaj én is képes vagyok ilyen zagyvaságokat összehordani.
Ilyen apróságok, hogy androidon mennyivel lehet nagyobb a kalózkodás... meg hogy mennyivel nehezebb ios-en kalózkodni, az biztos nem számít. Majd a sok-sok 100 dolláros telefonnal jól bevásárol a sok android felhasználó, csak mert sok kicsi semmi sokra megy.
-
Remus389
veterán
Tudnál valami mást linkelni, mert nekem nem működik, illetve bejön az a Yahoo Oath, amit inkább kihagynék.
De nézzük amit kisbarátunk belinkelt:
Látható hogy 4,4x annyi a letöltésenkénti nyereség, de viszont 7,4x több az Androidos eladott telefon. Ha ehhez hozzávesszük hogy Androidon több az ingyenes cucc, ami lejjebb viszi az átlagot, akkor kiderül hogy ha megírunk egy játékot Androidra, több nyereségre számíthatunk, sőt a konkurrencia is kisebb. Persze nyílván hátrány a csúnya szóval fragmentáció, szép szóval változatosság Android vonalon.
-
Norb79
őstag
és #21-re is ugyanaz a válaszom, hogy több fejlesztőtől is olvasni, hogy a platform szerinti bevételi megoszlás mindenféle boltot egybevéve is inkább 6-10 az 1hoz az iOS javára. Szóval nem, nem kompenzál a nagyobb darabszám. Lehetne így is, logikus amit mondotok, csak a tények ezt egyértelműen cáfolják.
-
Remus389
veterán
Nem tudom mi ütött beléd, hogy egyből személyeskedsz.
Én legtöbbször ájfónt női kezekben látok, és alá is tudom támasztani, mi ebben az agyhalottság? A nők pedig jellemzően nem veszek Infinity Blade-et és társait.
A Google 88% részesedéssel bír, ergo ez kompenzálja a jellemzően kisebb vásárlóerőt, tehát Androidra is megéri fejleszteni.
Amit belinkeltél pedig többtényezős dolog, egyrészt Androidon több ingyenes cucc, ugye ott készülékenként nézik az a tizedet, de viszont ez nem azt jelenti hogy egy játék amit is kifejlesztenek tizedannyit hoz, közel sem. Másrészt meg ugye 10 eladott készülékből, 9 Androidos, tehát ez kompenzálja.
-
Silεncε
őstag
Elvileg a Fuchsia lenne a más irány, kérdés mikor meg lesz-e belőle valami is.
A telefon nem játékra való. Pont. Aki út közben játszani akar, vegyen kézikonzolt. Jah, nem tud, mert a Switchen kívül nem maradt ilyen a piacon (a 3DS már életciklusa végén van, a PS Vitat meg beszántják). Én már csak elvből sem vagyok hajlandó mobilon játszani, a sok freemium szeméttel.
-
Nirvanus
aktív tag
A Google mostanában egyre többször kerüli az Android kifejezést és a Pie vagy az az utáni verzió nyíltan nem jön tabletekre. Elindultunk egy irányba?
-
Remus389
veterán
Es ehhez tedd hozza, hogy az Apple vasarlobazisa tobbnyire tobb vasarloerovel is rendelkezik, igy a raforditott ido meg annal is kevesbe terul meg. Ez lehet hogy így van, viszont:
Elég egy pillantást vetni a grafikonra.
Szerk: látom valami reklám jön, szóval 2018H2 Android 88%, iOS 11,9%
Különben nekem i9000-em volt és most SGS 6, de amilyen játékokat próbáltam, mind vajsimán ment, szóval ezt sem kell nagyon felfújni.
-
[CsuCsu]
őstag
Senki nem becsuli le oket. Puszta szamokrol van szo. Azok a balnak valoszinuleg a csucs telefonokon jatszanak, ugy adodik az a helyzet, hogy sok jatek csak a jobb telokon mukodik normalisan. A tobbin egyszeruen nem is tesztelik, minek, aki olyat hasznal ugysem fizet.
Es en pont errol beszelek. Az Apple-hoz nem erdemes a teljes Android-os felhasznalobazist mericskelni, ugyanis elobbi kizarolag premium telefont gyart. Ott pedig ok a piacvezetok.
A balnak szamarol is lehet vitatkozni. Az arab es kinai piacokon oriasi szerepe van a statusszimbolumoknak, es tobbek kozott ez magyarazza, hogy kozuluk kerul ki a legtobb balna. Aki pedig ennyire ra van fuggve a statuszra, tobbnyire Apple-t vesz, tehat valoszinuleg a balnak szama is joval nagyobb naluk.
-
azbest
félisten
arról nem is beszélve, hogy mondjuk a mostanában divatos huawei-re jön egy android frissítés és attól kezdve alapvető dolgok nem működönek azokon a készülékeken, mert a hivatalos megoldások helyett valami inkompatibilis kókányolást csinál a rendszerük. Persze csak az, amelyik széria utólag kapta meg azt az androidot (gyári 5 -> update 6, gyári 6 -> update 7 ...). Amivel megjelenik az még talán okés, de lehet valami külső kókány céggel csináltatják az update-ket.
Szép is az, amikor rebootol a telefon bizonyos app telepítés közben valami misztikus okból. Kedves huawei mate7 android6-ra frissítve... de hogy ugyanez történik Soraka Z8 (sikítva induló, kínai alsópolcos, nem viccelek [link]) és archos 50e neon nóname készülékekkel is. Fyi, a legfrisebb gradle pluginnek mintha megszűnt volna ez az inkompatibilitás.
Vagy, amikor a grafikus felületben felülbírálják az appok által definiált megoldásokat, mert az ő dizájnjukba az jobban illik. A fejlesztők meg pislognak, hogy miért jönnek az ügyfélpanaszok és a kressek, amit nem lehet reprodukálni a konkrét készülék nélkül.
Erre most az eu is bekavar és mindenféle kókány forkra is fel kell engedjék majd tenni a play service pakkot. Amelyek még annyira sem kell, hogy kompatibilisek legyenek a sima androiddal, mint a nevesebb gyártók kókányai. Mondjuk a google most a target sdk kényszerítést bevezette, de lehet majd ebbe is beleköt valami kókány gyártó és eu-ra viszi, akik majd törvénybe foglalják, hogy minden szemétre meg kell engedjék a telepítést.
Az egészet pedig megkoronázza az, hogy a play store értékelési rendszerében minden panasz halmozódik és soha sem lehet megszabadulni a rossz értékelésektől. Míg ios esetén minden új app verziónál el lehet dobni a korábbi rossz karmát..
-
hombre[EU]
veterán
-
nemlehet
őstag
Azért ne becsüld ám le az androidos játékosokat sem. Nézd meg a kínai piacot, kb csak az ingyenes játékok mennek, de igen súlyos pénzeket beleölnek az emberek a mikrotranzakciókba. De úgy az egész keletre ez a jellemző, nem vesznek meg egy 5 dolcsis játékot, mert az drága, de simán elszórnak heti 10 dolcsit mikrotranzakción keresztül.
A legtöbb droidos játékban a bálnák vagy kínaiak vagy oroszok. Pl amivel én játszok, a legmagasabb VIP szintre feljutni 12.000 dollár körül van. Nem viccelek. Nos ebből van a szerveremen majdnem 30 db, ebből 1 német, 8 arab, a többi kínai. Az enyém a legújabb szerver, szóval itt még kevesen vannak.
Csaj úgy mondom. Ettől függetlenül én is úgy tudom iPhone-ra jobban megéri fejleszteni, de azért nem annyival. Plusz talán inkább egyszerűbb és olcsóbb mint hogy abszolut értéken többet hozna.
-
[CsuCsu]
őstag
Szerinted a parezer forintos Android vackokkal jatszok mennyit koltenek miktrotranzakciokra vagy teljes jatekra? Az Android-os piac tulnyomo resze beloluk all, ha a telefonokat szamolod. De senki nem igy szamol piacot.
Nem a hasznalatban levo telefonok szamat kell nezni, hanem az egy telefonra juto atlagos penzkoltest. Ott az Apple pedig massziv, tobbszoros elonyben van
-
[CsuCsu]
őstag
Es ehhez tedd hozza, hogy az Apple vasarlobazisa tobbnyire tobb vasarloerovel is rendelkezik, igy a raforditott ido meg annal is kevesbe terul meg.
@arn Hogy a bubanatba ne erdekelne? A Google Play Store-on massziv reszesedese van minden eladason. Az Apple profitjanak egy jokora hanyada is az online eladasokbol jon.
-
Dare2Live
félisten
"az operációs rendszer frissítéseiért az adott eszköz gyártója felel, és a Google nem igazán erőlteti azt, hogy a régebbi ultramobil szerkezetekre felkerüljön a legújabb verzió."
Mit tehetne google?
Androidot licensz alapján bárki használhatja, úgy modosítja ahogy akarja és úgy supportál ahogy nem szégyel.
És hogy tudná eröltetni. Talán saját api/ökoszisztémával vmit ki lehetne kényszeríteni de:
[link] Na ha EU rákényszeríti googlet akkor 40$ lesz licenszelni storet... jönni fognak az ilyen olyan saját rendszerek, Samsung store, Huawei store... és nem a vulkan... lesz a probléma hanem, hogy teljesen szét fog esni az android ökoszisztéma.
És ekkor teljesen elegem lesz nekem is és megyek IPhonera. -
arn
félisten
a googlet, amig az o oprszet hasznaljak, konkretan szerintem leszarja az ilyen retegigenyeket... nekik az a lenyeg, hogy a userrol minden informaciot megszerezzenek, es azt tovabbertekesitsek a reklambizniszeben. ebben meg egy mobiltelefon eleg jo forras. ehhez kepest, hogy jobb vagy rosszabb jatekok vannak rajta... es hogy milyen fejleszteni? ugyse tudnak nagyon mashova mennu, ha nem akarjak a userek jelentos reszet elvesziteni.
de ezert mukodik az osszes tobbi "ingyenes" termekuk is.
-
[CsuCsu]
őstag
Az mar nagyon regota alap, hogy aki jatszani szeretne telon, az vegyen Apple-t. Meg is tudom erteni, sok kisebb fejlesztostudio egyszeruen nem tud eroforrast biztositani az ezerfele Androidra valo optimalizalashoz. Meg a nagyobbaknal is jellemzoen lassabb/rondabb az egesz, es/vagy eves kesessel jon.
Apple-nel keves fele (egymashoz hasonlo) hardver van, es egy darab operacios rendszer. En szoktam Hearthstone-t jatszani, ev vegen pedig jon az Elder Scroll Blades. Ceges iPhone X vegre izzad majd egy kicsit
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Vulkan egyáltalán nem megoldás, csupán egy grafikus API, ami csak úgy magától nem könnyíti meg a fejlesztők dolgát.
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Elektromos autók - motorok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Horgász topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Eladó Lenovo ThinkCentre M70q Gen3 számítógép + Lenovo ThinkVision E24-28 monitor
- ASUS X301 (RX170HD)
- Lenovo Thinkpad T495s Ryzen 5 PRO 3500U/16GB RAM/256 SSD/14" FHD touch Magyar bill. laptop eladó
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga 4th i5-8265U/8GB/256GB NVME SSD/FHD Touch UltraBook garanciás
- Superconsole X2PRO retro játékkonzol 70000 játékkal + android box egyben
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor Magic7 Lite / 8/ 512 GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garancia
- Xiaomi Redmi 13C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B450 R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 Ti 11GB ASUS GT 301 FSP 700W
- OLCSÓBB!!! Lenovo Thinkpad T480S üzleti i5-8350u 8th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD, több db, gar.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest