Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Computex 2025: az Akko klaviatúráira nem mondható, hogy unalmasak
- Milyen videókártyát?
- Új firmware javítja a fekete képernyős problémát a friss GeForce VGA-kon
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ez okés, csak míg én a kollégiumban lakom, nem lesz annyi helyem, egy egy nagy 4K-s tévének helyet szorítsak. Szóval most van egy 27 colos 1440p monitorom a PC-hez, amire akár konzolt is lehetne kötni és úgy játszani. Nekem ez a monitor jelenleg kiváltja a TV-t, szóval nincs is szükségem még egy jó darabig TV-re.
-
válasz
Hopkins95 #46 üzenetére
Ezek a játékkonzolok alapvetően TV készülékekhez vannak. Szóval viszonylag messzire beülsz a fotelbe vagy kanapéra a jó nagy képernyő elé, egy kontrollerrel a kezedben. Ilyen helyzetben egy monitor nem is optimális, mert túl kicsi. A feliratokat nem látod elolvasni, és a játékok 99%-a fix méretezést használ.
Persze nem azt mondom, hogy nem jó ha van monitorra is támogatás, de alapvetően azért vannak csak TV-s kimeneti felbontások, mert a TV-khez fejlesztik a konzolokat (értsd, a nappaliba és nem számítógépasztalra). A 4K felbontás támogatása sem a monitorok miatt vetődött fel anno, hanem azért mert egyre több 4K-s TV-t adtak el. Ugyanez igaz a HDR esetében is. A monitoroknál még csak legfeljebb halvány nyoma volt a HDR támogatásnak mikor már a TV-ken játszani is lehetett ilyen módban. -
Csak belenéztem a PS4 Pro reddit topikba és el vagyok szörnyedve, ahogy a PS4 Pro fanok megmagyarázzák, hogy miért nem kell és nem lesz PS4 Pro 1440p felbontás támogatás.
Komolyan, ez vicc! Én nem tudom mit nem lehetne ezen megcsinálni, PC-n két kattintás és olyanra állítod be a felbontást, amilyenre csak akarod, sőt, még a régi gamek futtatása is megoldható egy kis mókolással akár 4K-ban is.
Én azt hittem, hogy ez a PS4 Pro-nál is így van, hogy ha 1440p-s a monitorod akkor az felismeri azt és olyan felbontásban tolja ki. Úgyhogy ezért nagy plusz a Micronak, hogy gondol az emberekre, akik pl. PC monitorral használnák a konzolt.
-
Def26
félisten
válasz
Stauffenberg #44 üzenetére
Ez egy nagyon jó hsz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az esetek többségében nem fog ugyanúgy kinézni a 1080p anyag egy 2160p megjelenítőn, mintha Full HD monitoron néznéd. A pixelek többszörözésével közelíteni fog, de a felskálázók általában inkább interpolálnak, ez pedig homályosít. Előbbi pixeles, utóbbi simább, de hatással van a relatív élesség érzetre. Ugyanez van az SD - HD viszonylatban is, öregapád SD televízióján az SD adás sokkal élesebbnek hat, mint a saját HDTV-den, pedig semmivel nem részletesebb a régi TV-n.
Ugyanezt a relatív élességérzetet használja ki a checkerboard rendering, ami nem is igazán felskálázás, inkább ügyes erőforrás menedzsment. Ez nem interpolál (bár szűrőként alkalmazható valamilyen interpolációs függvény is), hanem extrapolál (nem két minta közé átlagol, hanem egy még nem létező információt állít elő múltbéli mintákat alapul véve). Ez a PS4 Pro és az Xbox One X esetén is úgy néz ki, hogy egy valamekkora pixel rácsnak ki van töltve a fele, mert ezt rendereli a motor, hozzá vesz egy irányvektort és így becsli meg a rács másik felének a tartalmát.
Ennek az az értelme, hogy ebben az esetben nagyobb a megengedett hibalehetőség (szóval az extrapolált pixelek nem feltétlenül lesznek annyira pontosak, mintha eleve kiszámolta volna a motor, de beiktathatók szűrők a pontosság javítására ha bírja a vas, a képkockának időben el kell készülnie), így jelentős erőforrások takaríthatók meg, de közben a relatív élességérzet nagyon közel lesz a valódi natív 4K-hoz és a játék hevében gyakorlatilag teljesen észrevehetetlenek a hibák (amik amúgy is kifejezetten apró pixeleken mutatkozhatnak). A Digital Foundry teszteknél is mindig kihangsúlyozzák, hogy kimerevített képen, 200%-os nagyításnál lehet leginkább észrevenni, a játék hevében nem.
Szerintem (meg a Digital Foundry szerint is) ez sokkal jobb módszer, mint mondjuk 1440p-ben renderelni és onnan felskálázni. A kép élesebbnek tűnik tőle. Arról nem beszélve, hogy a checkerboard rendering egy kalap alatt akár AA-szűrőként is befogható.
-
Aktív HDR-nél automatikusan átvált RGB-ről (ami a legjobb minőségű opció) YUV422-re, a HDMI jelenlegi limitált sávszélessége miatt. Szóval ilyen esetben ez teljesen normális. Ha bezárod a játékot, akkor visszaáll. Illetve ha olyat indítasz aminél nincs HDR, ott marad az RGB.
(#42) PuMbA: A YUV420 az kompatibilitási okokból van olyan régebbi TV-khez amiken csak HDMI 1.4-es csati található.
-
hombre[EU]
veterán
Basszus most láttam az amerikai BlackFriday reklámokat, ahol a ps4 $189, a pro bundle(3 game) $349. Minden tiszteletem a MS-é,hogy összehozták ezt a masinát ennyiért, de karácsony elōtt 4-500 dollárért bundlet, nem egy $500-os fekete dobozt kell felrakni a polcokra. Sajnálom, de ezen a piacon nem teraflopokkal kell harcolni
-
tlac
nagyúr
És nem is tud így működni?
nem jellemző
talán 1-2 monitor van, amit tudja a pixelduplázást
viszont az lg monitoromban van hasonló dolog, ami felskálázásnál segít elvileg "super resolution+" néven
nvidia oldalról pedig van egy több éves feature request nem sok sikerrel
[link]amd-nél nem tudom mi a helyzet
-
NandorHUN
addikt
Végre valami értelmes!
Én is inkább vettem 1440p 60fps-ses monitort és erre optimalizáltam a PC-met. 4K annyival nem jobb, amennyivel többe kerülne.
-
DigitXT
félisten
rakhatsz oda köztes pixeleket kőbuta pixelnégyszerező algoritmussal is
Ez régóta érdekel, de gyakorlatban még sosem láttam, pl. Win7 desktopon.
Miszerint tud-e kvázi-ugyanúgy kinézni egy 40"-os 4K TV, mint ugyanebben
a méretben egy Full HD? Ugyanolyan kőbután (pixelesen)? Tényleg érdekel.
Vagy ha ráereszted a TV-re az majd szépen "felskálázza", ahogy akarja?tlac:
ez utóbbi jobb egyébként nekem jobban tetszene, de nem így működik
És nem is tud így működni? Szerk: eddig azt hittem, hogy ha vki homályos
képet emleget, az csak nem "kőbután" skálázható felbontásokra érti... -
tlac
nagyúr
az új pixeleket úgy teszi ki, hogy az eredetileg egymás mellett levő pixelek közé számol egyet, az átlagot
emiatt lesz homályosha csak duplázná a pixeleket mindkét tengelynél, akkor nem homályos lenne a kép, hanem pixeles
ez utóbbi jobb egyébként nekem jobban tetszene, de nem így működik
-
dabadab
titán
"A 4K pont kétszerese az 1080p-nek (mindkét tengelyen): hova kéne köztes pixel?"
A pixeleknek arra a 75%-ára, amit nem specifikál a fullHD-s kép. Persze, rakhatsz oda köztes pixeleket kőbuta pixelnégyszerező algoritmussal is, az is elég jó eredménnyel fog működni, de akkor is kell valami (és persze az sincs megtiltva, hogy Lánczos interpolációt használjon az ember).
-
Lacok
őstag
Okos húzás a Microsoft részéről mert elég sok felhasználónak van wqhd monitora.
-
tlac
nagyúr
Ui: csak annyi a különbség, hogy itt nincs szükség skálázásra / nem lesznek
köztes pixelek: elméletileg pont ugyanúgy kéne kinéznie, mint ha fullhd lenne,de lesznek köztes pixelek, ha nem a natív felbontás megy ki, mert vagy a monitor vagy a videokártya drivere beteszi (attól függően hogy van beállítva)
viszont az igényesebben megírt játékok támogatják azt, hogy a skálázást már maga a játék elvégezze
pl. az új doom-ban így tudok 4k-val is játszani, egyébként csak a full hd-t bírná el a kártyám
a hud, feliratok azok rendesen natív 4k-ban vannak, a játékmenet pedig full hd-ról van felskálázva, de nem lesz homályos, mert az élességet pedig max.-ra húztam -
Carasc0
őstag
válasz
Stauffenberg #30 üzenetére
Megnyugodtam!
-
Stauffenberg
nagyúr
Akkor neked 2160p jelet küld ki a PS4 Pro. Mindegy mekkorában rendereli a játékot, a kimeneti jel 2160p lesz.
A hír viszont arról szól, hogy az Xbox One X tud 1440p jelet is kiküldeni, míg a PS4 Pro nem. Ennek 4K megejelenítőn semmi jelentősége, de egy 1440p megjelenítőn már annál több. Az Xbox One X ilyenkor kiadja 1440p-ben a képet, míg a PS4 Pro meg ledobja 1080p-be.
-
bozont
veterán
Én meg pont hogy látom az értelmét kis kijelzőnél is a minél nagyobb felbontásnak. Minél nagyobb PPI annál jobb. Jó, azért persze van egy határ amit már nem lát egy emberi szem sem, de én elviselném a 4K-t ezen a 27"-os monitoron. Ha lenne értelmes áron hardver hozzá, akkor már én is azt a felbontást használnám.
A HDR az terjedni fog szerintem, azzal nincs baj. A HFR terén meg egyetértünk. Ha nem is egyből 90-120fps-re ugranánk, de a 60(vagy 72)fps már nagy előrelépés lenne. -
Carasc0
őstag
Világos! Ez esetben véleményem szerint 2160p-re skálázza a game-t, de mondom majd megnézem. Minőségi romlást nem érzékelek bármilyen hátárnya is van a dolognak. Ha meg 1080p lesz a visszaskálázás, akkor viszont tud valamit a PS.
-
Látom még mindig nem világos a számodra. Az tökre mindegy, hogy játékon belül milyen felbontást számol, ha a PS beállításainál eltérő van beállítva kimeneti képnek, akkor egyszerűen átskálázza arra (mint pl. mikor egy képet is nagyítasz vagy kicsinyítesz). Tehát pl. ami játék nem kompatibilis a Pro-val és csak 1080p-t ad, azt egyszerűen felskálázza 4K-ra és a TV ezt a jelet kapja meg. Ugyanígy ha a játék belsőleg 1440p-vel dolgozik, akkor azt FullHD-ra és 4K-ra is át lehet skálázni, attól függően, hogy milyen TV van rákötve a konzolra. De több játék támogatja a checkerboard rendering-et is, ilyenkor már a játékmotor elő tudja állítani a 4K-s képet, ami jobb minőséget nyújt az egyszerű felskálázásnál (ezzel kompenzálják a gyenge hardvert).
-
dabadab
titán
"Abból, hogy a neten minden érintett oldal azt regéli hogy az Injustice 2-t a PS4 PRO 1440p-n futtatja"
Pedig már elmagyarázták, már a cikkben és itt a kommentekben is.
Két tök különböző dologról van szó.
Van az, hogy a program milyen felbontásban számolja ki a képet. Ez az, ami az Injustice 2 esetén 1440.
Meg van az, hogy milyen felbontásban küldi ki a TV-re - ez lehet momentán 1080p és 2160p.
Hogy mi a híd a kettő között? Az átméretezés. Pont úgy, ahogy egy 800x600-as képet is kirakhatsz teljes képernyőre egy fullHD monitoron, ott lesz, csak éppen egy kicsit csúnyán.
-
Carasc0
őstag
Abból, hogy a neten minden érintett oldal azt regéli hogy az Injustice 2-t a PS4 PRO 1440p-n futtatja. Már pedig most hogy a cikkből az derül ki, hogy egyik konzol sem tudja ezt kimondottan, akkor az vagy 1080p vagy 2160p lesz. Remélem az utóbbi lesz. Megmondom őszintén, én ezt nem tudtam hogy a PS4 PRO nem képes kimondottan 1440p-re abból következtetve hogy ha képes 2160p-ig felbontást váltani, akkor gondoltam a half 4k is közte van. Tehát 720p, 1080p 1440p és 2160p. Én ebben a tudatban éltem eddig.
2160p az a menüben van. Az rendben is van. De a game-nek tehát elvileg 1440p-ben kéne mennie, mivel az támogatott.
-
Játék közben sem módosít, legfeljebb akkor sötétedik el egy pillanatra a kép mikor HDR-t kapcsol. Amúgy a felbontást játék közben is kiírja a TV, illetve ha megnyomod a PS gombot a kontrolleren, akkor a beállításoknál a Hang és képernyő -> Videokimeneti beállítások alatt meg tudod nézni, hogy éppen milyen jelet küld ki.
-
-
válasz
Stauffenberg #16 üzenetére
Azért annyira nem érthetetlen, de annyiból érdekes kérdés, hogy igazából technikailag könnyedén megoldható. Mondjuk az, hogy Pro-n több játék is ebben a felbontásban renderel, nem jelent ilyen tekintetben semmit. Az csak azért van, mert túl gyenge hozzá a hardver, hogy magasabb felbontást számoljon. De a célfelbontás ott is a 4K, szóval általában a végső kép is az lesz, skálázás nélkül.
(#17) Carasc0: Ezt a felbontást is írja ki a konzolon és a monitoron? Mert pont arról van szó, hogy mindegy, hogy mit számol a konzol, kimeneti felbontásnak csak FullHD-t és 4K-t tud. A SUHD az 4K (2160p) amúgy...
-
Carasc0
őstag
válasz
Stauffenberg #16 üzenetére
De sztem PS4 PRO simán küld 1440p-s jelet. Akkor eddig kamu 1440p-ben ment a game? Valahogy hihetetlen. 2.0a-s minőségi HDMI kábel és SUHD TV-n tolom. De ha eddig kamu volt a dolog, akkor remélem annál csak jobb lesz.
Kendek: SUHD TV + HDMI 2.0a kábel.
-
Stauffenberg
nagyúr
Főleg úgy, hogy egy csomó PS4 Pro játék renderelési felbontása 1440p. Teljesen érthetetlen, hogy miért nincs ilyen kimeneti felbontás. Bár valószínűleg valamelyik rendszerfrissítésben ez is benne lesz, mint ahogy a normális külső HDD kezelést is sikerült eltanulni az Xboxtól.
-
atike
nagyúr
Furcsa, hogy ez eddig nem volt. Alapvető dolognak gondoltam volna - erre meg kiderül, hogy (eddig legalábbis) nagyon nem (volt) az...
-
Azért az nem teljesen mindegy, hogy csak kiszámolva van ebben a felbontásban, vagy a HDMI porton keresztül is ekkorában megy át a megjelenítőnek. Mert ha le van egyszer skálázva 1920x1080-ra majd a monitorban meg fel 2560x1440-re, akkor az bizony a képminőség romlásával jár. Az mindenképpen előnyösebb ha egyből a natív felbontásban kapja a jelet a monitor.
-
DigitXT
félisten
Jatszani en is 1080p-ben szoktam, 4K monitoron.
És gondolom nem is néz ki szarabbul, mint a natív fullhd azonos méretben.
(Tisztára, mint a régi szép időkben, hogy a desktop 1024, a játék 640x480.)
Ui: csak annyi a különbség, hogy itt nincs szükség skálázásra / nem lesznek
köztes pixelek: elméletileg pont ugyanúgy kéne kinéznie, mint ha fullhd lenne,
aztán lehet, hogy a gyakorlatban nem egészen így működik, 1080-as forrásról. -
Tyrel
őstag
Tudom én hogy hasznos a nagy munkaterület, a saját PB328Q-mon én is dolgozom (Visual Studio-val), de pl .egy ilyen többnyire szöveges editorhoz nem kell a 23-24" FHD-énál nagyobb pixelsűrűség, mert abban az esetben a betűk annyira összemennek hogy húzhatod fel a Windowsban a DPI Scalinget, onnantól meg a nagyobb natív felbontásnak mi értelme van?...
32" 1440p = 91,79 PPI
24" 1080p = 91,79 PPI
= minden marad pontosan ugyan akkora amekkorának megszoktad és ahogy még jól lehet látni, cserébe a munkafelületed viszont sokkal nagyobb. De a kijelzőméret változásától lett nagyobb, nem a felbontástól, ez utóbbi csak egyenesen arányosan nőtt a kijelzővel.
Ezen logikámat követve én fel nem tudom fogni hogy pl. egy 27" 4K kijelzőnek mi a jó franc az értelme... -
Scholes9
nagyúr
Ez mind remek, de egy konzolnál sokkal fontosabb, h milyen játékok jönnek rá, mint a hardveres része. Szurkolok az MS-nek, mert nem kicsit fel kell kötnie a gatyát a Sonyval szemben ilyen téren a közeljövőben... jó eséllyel az eddigi legerősebb év lesz a PS4 történetében a 2018-as játékok terén
-
Robert07
aktív tag
Jatszani en is 1080p-ben szoktam, 4K monitoron.
Van ertelme, de az reszemrol nem a jatek. Nagyon hasznos a nagyobb munkaterulet, es en jobban szeretem, mint tobb monitort hasznalni. Filmeket is probaltam rajta, de nem igazan tudnam megmondani, hogy nativ 4K-ban, vagy csak 1080p-ben nezem oket.
-
Carasc0
őstag
PS4 PRO tudtommal alapból natívan támogatja a 1440p-t. Injustice 2-t 1440p-n tolom. Vagy lehet az csak felskálázódás?
Különbséget észreveszem az biztos. HDR10 is kíválóan működik.
-
Tyrel
őstag
Szerintem is 1440p az arany középút és örülnék ha több figyelmet kapna - nekem is az van és nem váltanék 4K-ra csak azért hogy minimális minőségjavulásért cserébe maximális teljesítményvesztést szenvedjek el.
Azok közé tartozom akik szerint a 4K-nak csak filmnézésre, és azon belül is csak az ~50" feletti tévéknél van értelme...
...de még ott is sokkal többre értékelném ha a HFR és a HDR terjedne a 4K helyett. (HDR már kezd, HFR helyzete viszont siralmas pedig nagyon nagyon kellene) -
bozont
veterán
Végre valami értelmes "fejlesztés". Legalább is számomra, én is 1440p-s monitorral használom a konzolt. De sajnos valahogy úgy érzem, a Sony-t nem fogja annyira meghatni a dolog, veszik így a PS4-et mint a cukrot.
Ami még nagyon jól jönne az az adaptive-sync támogatás.
-
gerii
addikt
Felismerhetné a 21:9-es kijelzőket is, BD film lejátszáskor jól jönne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest