- Autóhifi
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Főleg úgy, hogy egy csomó PS4 Pro játék renderelési felbontása 1440p. Teljesen érthetetlen, hogy miért nincs ilyen kimeneti felbontás. Bár valószínűleg valamelyik rendszerfrissítésben ez is benne lesz, mint ahogy a normális külső HDD kezelést is sikerült eltanulni az Xboxtól.
-
Stauffenberg
nagyúr
Akkor neked 2160p jelet küld ki a PS4 Pro. Mindegy mekkorában rendereli a játékot, a kimeneti jel 2160p lesz.
A hír viszont arról szól, hogy az Xbox One X tud 1440p jelet is kiküldeni, míg a PS4 Pro nem. Ennek 4K megejelenítőn semmi jelentősége, de egy 1440p megjelenítőn már annál több. Az Xbox One X ilyenkor kiadja 1440p-ben a képet, míg a PS4 Pro meg ledobja 1080p-be.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az esetek többségében nem fog ugyanúgy kinézni a 1080p anyag egy 2160p megjelenítőn, mintha Full HD monitoron néznéd. A pixelek többszörözésével közelíteni fog, de a felskálázók általában inkább interpolálnak, ez pedig homályosít. Előbbi pixeles, utóbbi simább, de hatással van a relatív élesség érzetre. Ugyanez van az SD - HD viszonylatban is, öregapád SD televízióján az SD adás sokkal élesebbnek hat, mint a saját HDTV-den, pedig semmivel nem részletesebb a régi TV-n.
Ugyanezt a relatív élességérzetet használja ki a checkerboard rendering, ami nem is igazán felskálázás, inkább ügyes erőforrás menedzsment. Ez nem interpolál (bár szűrőként alkalmazható valamilyen interpolációs függvény is), hanem extrapolál (nem két minta közé átlagol, hanem egy még nem létező információt állít elő múltbéli mintákat alapul véve). Ez a PS4 Pro és az Xbox One X esetén is úgy néz ki, hogy egy valamekkora pixel rácsnak ki van töltve a fele, mert ezt rendereli a motor, hozzá vesz egy irányvektort és így becsli meg a rács másik felének a tartalmát.
Ennek az az értelme, hogy ebben az esetben nagyobb a megengedett hibalehetőség (szóval az extrapolált pixelek nem feltétlenül lesznek annyira pontosak, mintha eleve kiszámolta volna a motor, de beiktathatók szűrők a pontosság javítására ha bírja a vas, a képkockának időben el kell készülnie), így jelentős erőforrások takaríthatók meg, de közben a relatív élességérzet nagyon közel lesz a valódi natív 4K-hoz és a játék hevében gyakorlatilag teljesen észrevehetetlenek a hibák (amik amúgy is kifejezetten apró pixeleken mutatkozhatnak). A Digital Foundry teszteknél is mindig kihangsúlyozzák, hogy kimerevített képen, 200%-os nagyításnál lehet leginkább észrevenni, a játék hevében nem.
Szerintem (meg a Digital Foundry szerint is) ez sokkal jobb módszer, mint mondjuk 1440p-ben renderelni és onnan felskálázni. A kép élesebbnek tűnik tőle. Arról nem beszélve, hogy a checkerboard rendering egy kalap alatt akár AA-szűrőként is befogható.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ezek a játékkonzolok alapvetően TV készülékekhez vannak."
De ez, hogyan magyarázza, hogy egy halál egyszerű opciót miért nem tesz lehetővé a Sony? Biztosan fog, csak ehhez megint az kellett, hogy a Microsoft csinálja meg előbb (mint a külső HDD-re telepítést és hasonlókat).
(#50) Carasc0: Annyira aranyos, mikor valaki egy hiányosságot ennyire véd. Ez egy annyira apró dolog, hogy a Sony ezer százalék, hogy a közeljövőben szállítja majd ezt is egy frissítésben, de a gáz inkább az, hogy eddig pont nem érdekelte őket a saját közösségük egy valamekkora százaléka.
Elmondom miért játszik valaki 1440p monitoron vagy úgy általában véve monitoron konzollal:
1.) Nincs TV-je. Ne firtasd, nincs és kész.
2.) Egy helyen van a játékos részleg, így PC és konzol is ugyanott foglal helyet a háztartáson belül, ugyanazon a képernyőn használja őket.
3.) Alapvetően TV-n játszik, de amikor az foglalt, egy HDMI splitterrel átdobja a képet monitorra (én is most fogok egy splittert venni, ha a barátnőm nézné a sorozatait, én elvonulok a gépemhez játszani).
4.) Mert csak... ne kelljen már megmagyarázni és letorkolni valakit, hogy vegyen inkább TV-t. Ő sem szól be neked, hogy melyik oldalra fésüld a farkadat, mert ez egyéni ízlés dolga.
Hozzáteszem a nagyon olcsó 4K UHD TV és a drágább gamer monitor között ég és föld a különbség, ha játékról van szó. Az egyik egy belépő modell, gyenge tudással, gyakran elég gyatra input lag teljesítménnyel, míg a másik egy felsőkategóriás gaming eszköz. Nem az ördögtől való egy jó PC mellé konzolt is venni (és tegyük hozzá, hogy ez a kör egészen biztosan nem Xboxot, hanem inkább PS4-et fog venni).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A Microsoftnak eddig nem volt 1080p feletti konzolja, a Sony-nak meg igen. Nem kell harciasan védekezni, nem a felmenőidet szidtam, csak egy távol-keleti nagyvállalat egy műanyagból és szilikonból gyártott tárgyáról beszéltem.
(#55) PuMbA: Simán lehet, én a 2016-os modelleknél hagytam abba a TV-k követését, akkor valakinek segítettem TV-t választani (tök feleslegesen, semmit nem fogadott meg a tanácsaimból). Annyira egysíkúan csak az input lagot tartotta szem előtt, hogy vett egy alsó polcos Samsung UHD-t 140 pénzből, játékra amúgy alkalmas, de filmezni azért nem egy hatalmas élmény rajta (erőtlen feketék, judder, stb). Vannak az input lagon túl is még minőségi mutatók... Tavalyi modelleknél még simán előfordult, hogy 1080p módban még megy a 15-20 ms input lag, de 4K UHD esetén már 30+, ami nem okvetlenül szar, de azért határeset (legalábbis is gamer monitorhoz hasonlítva).
-
Stauffenberg
nagyúr
"nagyjából mindegy, hogy a konzol vagy a TV skálázza fel a képet."
Ezt inkább TV készüléke válogatja, mert a felskálázás is ezerféle módon történhet és ezek kisebb-nagyobb mértékben növelik az input lagot (a pixel többszörözés kevésbé, az interpoláció jobban). Az Xbox One S is abban újított, hogy saját maga tudja végezni a felskálázást (ehhez, meg a HDR támogatáshoz kapott egy kis GPU boostot is), így nem kell a TV-re bízni, natívan támogatja a 4K 60Hz + HDR kimenetet.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz BenQhunria #97 üzenetére
FHD-n is szebbek lesznek a játékok, mintha One S-el játszanál. Ahol eddig nem volt meg a natív 1080p, ott már meglesz, továbbá nagyobb látótávolságra, jobb textúrákra kell készülni és az oversampling miatt kapsz egy kvázi anti-aliasingot is. Meg ami fontos: Magasabb fps (de ahol 30 fps cap van, ott maradni fog). Már most egy csomó összehasonlító teszt van, meg lehet őket nézni.
Azt viszont senki nem tudja eldönteni helyetted, hogy PC-be pumpáld-e a pénzt.
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest