- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Androidos fejegységek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Projektor topic
- Micro Four Thirds
- Autóhifi
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tlac
nagyúr
És nem is tud így működni?
nem jellemző
talán 1-2 monitor van, amit tudja a pixelduplázást
viszont az lg monitoromban van hasonló dolog, ami felskálázásnál segít elvileg "super resolution+" néven
nvidia oldalról pedig van egy több éves feature request nem sok sikerrel
[link]amd-nél nem tudom mi a helyzet
-
Stauffenberg
nagyúr
Az esetek többségében nem fog ugyanúgy kinézni a 1080p anyag egy 2160p megjelenítőn, mintha Full HD monitoron néznéd. A pixelek többszörözésével közelíteni fog, de a felskálázók általában inkább interpolálnak, ez pedig homályosít. Előbbi pixeles, utóbbi simább, de hatással van a relatív élesség érzetre. Ugyanez van az SD - HD viszonylatban is, öregapád SD televízióján az SD adás sokkal élesebbnek hat, mint a saját HDTV-den, pedig semmivel nem részletesebb a régi TV-n.
Ugyanezt a relatív élességérzetet használja ki a checkerboard rendering, ami nem is igazán felskálázás, inkább ügyes erőforrás menedzsment. Ez nem interpolál (bár szűrőként alkalmazható valamilyen interpolációs függvény is), hanem extrapolál (nem két minta közé átlagol, hanem egy még nem létező információt állít elő múltbéli mintákat alapul véve). Ez a PS4 Pro és az Xbox One X esetén is úgy néz ki, hogy egy valamekkora pixel rácsnak ki van töltve a fele, mert ezt rendereli a motor, hozzá vesz egy irányvektort és így becsli meg a rács másik felének a tartalmát.
Ennek az az értelme, hogy ebben az esetben nagyobb a megengedett hibalehetőség (szóval az extrapolált pixelek nem feltétlenül lesznek annyira pontosak, mintha eleve kiszámolta volna a motor, de beiktathatók szűrők a pontosság javítására ha bírja a vas, a képkockának időben el kell készülnie), így jelentős erőforrások takaríthatók meg, de közben a relatív élességérzet nagyon közel lesz a valódi natív 4K-hoz és a játék hevében gyakorlatilag teljesen észrevehetetlenek a hibák (amik amúgy is kifejezetten apró pixeleken mutatkozhatnak). A Digital Foundry teszteknél is mindig kihangsúlyozzák, hogy kimerevített képen, 200%-os nagyításnál lehet leginkább észrevenni, a játék hevében nem.
Szerintem (meg a Digital Foundry szerint is) ez sokkal jobb módszer, mint mondjuk 1440p-ben renderelni és onnan felskálázni. A kép élesebbnek tűnik tőle. Arról nem beszélve, hogy a checkerboard rendering egy kalap alatt akár AA-szűrőként is befogható.
Új hozzászólás Aktív témák
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Androidos fejegységek
- Fotók, videók mobillal
- Politika
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- PlayStation 5
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- További aktív témák...