- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Mini kijelzős SSD-hűtő a Thermalright névjegyével
- Windows: mi történik valójában Leállításkor, Alvó módban és Újraindításkor?
- Gyenge Wi-Fi otthon? – a leggyakoribb hibák és megoldások
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
Pár gondolat (igyekszem 1 hsz-ben
):
VaniliásRönk (#3): Az FPGA-k lényege benne van a nevében: Field-Programmable Gate Array. Ezek mindig is programozhatóak voltak és most sem lesz ez másképp.
korcsi (#5): Szerintem alapvetően nem nehéz programozni, csak szokatlan. Mármint a "hagyományos" programozáshoz képest. Itt az egyes elemek/modulok valóban párhuzamosan, egymástól függetlenül futnak, nem csak látszólag, mint egy 1 magos processzornál (de a 8-cal is hasonló lenne a helyzet).
JColee (#13): "Szóval a cikk jobban körüljárhatta volna az egész témakört, leírhatta volna az fpga-k lelki világát."
Ez egy hír, nem cikk. FPGA-k körüljárása kicsit több időt (és oldalt) igényelne.
VaniliásRönk (#17): "Szoval egy FPGA-ban "egyszeruen" ossze vannak hanyva a funkciok, aztan mazsolazd ossze ami kell?"
Mint már többen is írták, alapvetően nem. Van egy alap modul, ami képes 1-2 bitet tárolni, illetve 4-6 bemenet összes létező kombinációjára egy 1-2 bites kimenetet adni, ami így elmondva nem túl sok. De ezekből van több százezer, vagy millió, abból azért már elég komplex dolgokat lehet kihozni. Mindezek mellé van egy rugalmas vezetékezés az egyes komponensek között.
Bada Bing (#24): Azt se felejtsük el, hogy ezen programozható elemek mellett vannak fixen bedrótozott modulok is a legalapvetőbb funkcióknak, úgyis mint RAM (akár MB-os nagyságrendben) vagy DSP (szorzásra) vagy éppen nagy sebességű soros kommunikáció lehetősége.
VaniliásRönk (#26): "Rendben, de akkor hol van a dolog szépséghibája? Mert pl. szuperszámítógépekben nem látom akadályát miért ne terjedtek volna el eddig is tömegesen."
Ahhoz, hogy használható legyen, kell kiforrottság HW és SW (pl. fordító) terén, értelmes léptékű erőforrások és nem utolsó sorban piaci igény (esetleg kényszer) a változásra.
"Fontos információ, hogy az Intel egyedüliként az Altera-nak végez bérgyártást"
Más kisebb FPGA gyártóknak is nyújt ilyesmit pl. Achronix.
dezz (#33): DevKit? Miért kellene azt megvenni? Nem egy fejleszteni akarnak elsősorban, hanem futtatni. Na meg számolni. Ahhoz meg nem kell sok extra komponens. A jelenlegi (nagy) FPGA-kat viszonylag kis szériában gyártják, ha nő az érdeklődés, az ár is csökken.
NetTom (#36): "Az FPGA csak ott alternatíva ahol nem éri meg sorozatgyártani egy adott spéci áramkört a kis volumen miatt."
Mint például HPC-kben?
Gondolom ott éppen hogy jól jön a rugalmas áramkör (pl. ha éppen 19 bites regiszter kell, akkor olyat implementálnak, nem 32 vagy 64-est). Meg aztán az, hogy hány darab éri meg, folyamatosan változik, és gyanítom, hogy nő ez a szám.
"Maximum abban hogy egyes egyedi részfeladatok egy egy spéci áramkörrel gyorsíthatóvá válnak"
És ez nem elég? Pont az a lényeg, hogy ezekre az egyedi részfeladatokra már nem a CPU-t vagy a GPU-t kell használni, tehát vagy csinálhatnak közbe mást, nincs szükség olyan sokra belőlük.
lenox (#38): "Azt a reszet nem latom, hogy miert lesz igy jobb, ha opencl-lel lehet programozni."
Mert lesz egy magasabb szintű programozói felületed, ami esetleg transzparensen is működhet a GPU és az FPGA (és a CPU) között. A hardverek viszonylag gyorsan fejlődnek, egy bizonyos szint után már jobb, ha inkább a szoftverfejlesztést gyorsítod (egyszerűsíted), akár a HW követelmény kárára is.
Még pár megjegyzés:
1. Az FPGA elég egyszerű felépítésű, elég hamar át is állnak mindig a kisebb csíkszélességre.
2. A "fordítás" sok időt vehet igénybe, de ha komoly számítási mennyiséghez kell, akkor esetleg megéri az a néhány perc (óra, nap...).
3. A mai FPGA-k esetén nem kell feltétlenül mindig mindent "lefordítani". Lehet előre "legyártani" kisebb modulokat, amiket aztán igény szerint, akár futás közben is cserélgetsz, lásd dinamikus (parciális) rekonfiguráció. Ez kicsit olyan, mintha a videokártyádban az éppen aktuálisan futtatott játék igényétől függően állíthatnád be a különböző feldolgozóegységek arányát (ehhez több textúrázó kell, ahhoz inkább több raszterizáló egység... stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Újabb videón a Mafia: The Old Country
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Asztalos klub
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest