Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Meglivorn #3 üzenetére

    Ami a mérgezős esetet illeti, nincs vele semmi gond, a csapat éretlenül reagálta le.

    Minden hosszabb, nem klubozós p'n'p parti életében van egy ilyen esemény, amikor az egyik delikvens kitalálja, hogy "korábban nő fel", mint a parti többi tagja.

    Hozzátenném, hogy a kezdő szerepjátékosok tipikus hibája a mindenki azzal jön, amivel szeretne, ergo kötelező barátság húzódik az erigowi lovag, a toroni fejvadász és a Ranagol-pap között.
    Egy idő után vagy a partinak kell rájönnie, hogy a normális szerepjáték érdekében össze kell hangolnia a csapat összetételét, vagy (ha pl. irreálisnak tartják ennek megbeszélését, vagy szeretik titokban tartani az új karakter dolgait, akkor a KM feladata, hogy ugye minden emberrel külön beszélve engedélyezze, vagy tiltsa az iduló karaktert - erre persze vannak, akik lázadoznak, de ez egy olyan áldozat, amit egy reális és kezelhető játék érdekében meg kell hozni, már amennyiben az életútjátékra való törekvés a cél).

    Amúgy elég hasfájós hangulata van az egész cikknek. Nem volt rá idő, vagy el lett kezdve, de nem jött az ihlet? Ez egy témának a gyenge szinopszisa, cikknek semmiképpen nem nevezném.

    Amúgy a békakirályos-varázslós dologra: a M.A.G.U.S. csapata korábban némiképp a D&D, de főként a Titán és a KJK könyvek világából, hangulatából merített (ez főleg az első kiadású Bestiáriumon és a Nagy Zöldön látszik), ezekben pedig megvoltak ezek a szinte kötelezőnek nevezhető elemek.

    A számítógépes szerepjtékról pedig a mai napig az a véleményem, hogy egy paradoxon, mint olyan, nem létezik, ugyanis a szerepjáték nomen est omen alapján egy adott szerep játszását jelenti, nem azt, hogy XP után szintet lépek, és leütöm a level boss-t. Itt maximum beleélésről lehet szó, de valódi szerepjátékról nem.
    Éppen ezért ennek a cRPG-s Szent Grálnak a hajszolása, vagy a sandbox játékok enyhén csalfa ígéretei helyett én mindig azt mondtam, hogy a számítógépes RPG egyetlen feladata, hogy a többi genréhez viszonyítva színvonalasabb történetet, jobb előadásmódot és hosszabb játékidőt biztosítson, miközben megpróbálja a döntéshozatal illúzióját megadni a játékosnak.

Új hozzászólás Aktív témák