Hirdetés
-
Jól felszerelt, 4K-s üzleti monitor a Philips értelmezése szerint
ph A 68,58 cm-es képátlójú, láncba köthető újdonság Thunderbolt 4/USB Type-C dokkoló is egyben.
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Realm of Ink - Elindult a PC-s korai kiadás
gp A végső kiadás már konzolokra is elérhető lesz, de pontos dátumot ezekhez nem kaptunk még.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Csak ha szeretnél közel színhű képet látni úgy általában. Multimédiánál ez annyit jelentene, hogy azt látod, amit a film alkotója akart láttatni. Játéknál is jó, ha a helyén van a gamma és a szürkeskála. Képeknél meg ugye mondanom sem kell, hogy a bőrtónusok és a szaturált színek, meg úgy a színhőmérséklet általában lehet bárhol, csak nem ott ahol kéne. Lásd pl demó mód az áruházban kiállított tévéken, ami parasztvakításnak jó (szó szerint), de naoi használatra nem való (otthon a sötét szobában kiégeti a szemed, stb).
A másik a szemkímélés, ha esetleg gyárilag vmi nagyon hideg fényű, nagyon szúrós képe lenne. Illetve kalibrálhatsz környezeti fényre is, sötét szobába más beállítás kéne mint egy világos nappaliba, stb.
Szerintem mindenkinek kalibráltatnia kéne. Ha nem is az abszolút színhelyesség miatt, legalább a szemnek könnyed képi világ miatt. -
Teasüti
nagyúr
válasz Dagidög #5052 üzenetére
Amennyire én tudom minden létező képernyőnél lehetnek ilyen eltérések, hogy mi a natív színhőmérséklete R=G=B értékeknél a szürkeskálán. Professzionálisabb monitoroknál ez pontosabb, gagyi képernyőknél meg mint az ökörhugyozás néha. Ez is a háttérvilágítás és vezérlés minőségétől függ, milyen LED chip-ek vannak benne, azok DC vezérlésnél milyen fényt adnak adott értéken - pl barnába húz a fehér led alacsonyabb feszültségen, vagy elhidegül magasabb feszültségen, stb.
Viszont nem látom okát miért ne tudná helyrerakni a szoftver, már amennyire egy 8 bites vezérléssel ez megoldható. Nem lesz olyan pontos, mint egy hardveres kalibráció a maga 14 bitjével, de a GPU-s kalibrálás is meg kell tudjon közelíteni egy D65 fehéret.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jah igen, talán az egyik legnagyobb javulást el is felejtettem említeni: a szürkeskála helyrerakásával kapsz egy egyenletes kontraszt átmenetet a legsötétebbtől a legvilágosabbig. Talán ez a leglátványosabb változás a szín szaturáció megregulázásán túl.
Alapból nagyon sok megjelenítő túlságosan is kontrasztos, olyan szinten, hogy gyakran elvesznek már a képi részletek az árnyékos területeken és a csúcsfényeknél. -
Teasüti
nagyúr
Egyébként ha a típusnak megfelelő korrekciós profilt használsz és lemegy hibátlanul a kalibráció (nincs kitűnő anomália a grafikonokon és a számok is jónak tűnnek), valamint a hitelesítés is azt mutatja, hogy határértéken belül van minden, akkor megtetted amit lehetett.
Ha még ezután is kéknek látod a fehéret, akkor ez ilyen. Ezt tudja a monitor. Vagy pedig becsap a szemed, ami sokkal valószínűbb (pár perc után megszokod) - kivéve ha egymás mellé raksz két képernyőt és közvetlenül összehasonlítva is kékbe húz a kérdéses panel. TN panel amúgy sem a színhelyességéről híres, elvégre pár fokkal eltérő betekintési szögből mást fogsz látni.
Nem csoda ha alig lehet kalibrálni is.Laptopokba amúgy is dzsunka paneleket szoktak rakni nem csak az alacsonyabb árkategóriákban, de még fél misiért is. Egyedül az ún. creator laptopokban van jó képernyő, amit kifejezetten videósoknak készítenek és egyéb szakmabelieknek, akik színmenedzselt munkára veszik.
Amúgy meg merőben eltérő képernyőknél ne várd azt sem, hogy egymáshoz képest 100% egyezést össze tudsz hozni, mert az sem reális. Még ha a fényerő, kontraszt és WB nagyjából megegyezik, a színtér lefedettség lehet annyira eltérő, hogy egyszerűen másnak látod az árnyalatokat ha egymás mellé raksz két kijelzőt.
Tehát az összekalibrálás is max akkor működik, ha két teljesen azonos monitorod van (és egyidősek).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Érdekes. A típusszámra rákeresve TN panelt írnak.
Amúgy ez egy sikeres kalibráció, így ránézésre.
Itt szerintem nincs más teendő. Majd megszokod az új fehéret. Lehet, h gyárilag nagyon meleg volt a WB és most fura. Vagy erősen meleg szobavilágítás alatt nézed a monitort és lehet azért látszik kéknek. Azért egy 6500 Kelvin-es fehér nem fog beolvadni egy 3000 Kelvin világítású szobába.
Színmenedzselt munkára pl. a helység világítását is 6500-ra állítják be, hogy a szem azt lássa a monitoron, amit kell. Én is vagy nappali fény vagy D65 izzók mellett dolgozok képekkel (aztán persze este meg kikapcsolódáshoz már nem, akkor mehet a kékfény szűrő és a meleg világítás).
Viszont ha másik általad jónak tartott (bekalibrált) képernyőtől is nagyban elüt, akkor csinálj róla egy fotót: a két monitor egymást mellett, mindkettő riportját és a mérési beállításokat mellékelve. Annyit esetleg megnézhetünk nem-e vétettél hibát vhol a mérésben.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
Én spectral korrekciót választottam, egyet amiben hivatkoznak a mérőeszközre is, amit használok.
Szerintem átlag halandó ennél többet nem tehet otthoni körülmények közt. Amúgy passz. Gondolom csak bízni lehet benne, hogy megvolt hozzá a szakmai tudása az illetőnek, aki készítette a profilt. Valamint hogy nem túl nagy a gyártási szórás a kalibrátorok között. Erről nincs adatom. -
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Itt mindenki DisplayCal-t használ többnyire? Arról van vkinek vmi fogalma, hogy a profil információnál van a vga gamma táblázat és ott írja többek között, hogy 256 árnyalattal dolgozik a vga/képprofil (?). Nos, 10 bites meghajtás esetén ennek nem kéne 1024-et mutatnia?
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5221 üzenetére
1. Felteszem jó a szemed és nem a zöld monitorhoz van hozzászokva.
2. Felteszem megfelelő korrekció van kiválasztva DisplayCal-ban a monitor(ok) típusához megfelelően.
3. Ha Calibrite a neve, akkor az kb egy teljesen új eszköz elvileg.
4. Felteszem, hogy a műszer teljesen felfekszik a monitorra; nem jut környezeti fény a szenzorra. A legjobb sötét szobában kalibrálni.
Ha a fentiek közül mindegyikre igen a válasz, akkor dobj fel egy-egy screenshot-ot DisplayCal beállításairól, amivel kalibrálsz. Ha minden jónak tűnik és mégse fasza, akkor lehet menni a support-hoz. -
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5224 üzenetére
Hát ezek jó kérdések. Ennyire nem értek a monitorok lelki világához. Ezt lehet egy monitoros topikban kéne megkérdezni, mert itt sajnos nem jár túl sok szaki aki tényleg jártas a kalibrálásban. Esetleg a tévés topikban szokott lenni még pár szaki, aki keni a témát a kalibrálást is beleértve.
Én nekem már az magas miért nem tudja kihozni semlegesre a mérés a fehéregyensúlyt, pedig a beállítások mind jónak tűnnek. A háttérvilágításhoz is elvileg elégséges az LG WLED korrekció. Néztél hozzá letölthető korrekciót, hogy van-e?
A 8 éves monitornál is elvileg be kéne tudni állítania a fehéregyensúlyt még ha el is gyengült a háttérvilágítás kissé. De ha nem tévedek ez inkább a régi fénycsöves monitoroknál volt jellemző, hogy ahogy öregedett változott a színképe a fénycsőnek. A modern ledes monitoroknál már nem nagyon kéne ilyennek előfordulnia, főleg mivel az emberek 99%-a a fényerő negyedét se használja napi szinten.
Enyémben is elvileg van HDR, de soha semmire nem használtam (Win10-ben ez olyan esetlenül van megoldva, hogy kapcsolgassa ki-be az akinek két anyja van! ). -
Teasüti
nagyúr
válasz thomasrc #5226 üzenetére
Elvileg VGA LUT-ból is helyre kell tudnia húzni a fehéregyensúlyt, ha nem nyúl az RGB csatornákhoz egyáltalán akkor is. Főleg laptopnál szokott így zajlani, ahol nincs is semmi ilyen lehetőség a beépített panelhez. Response görbén utána látszik is hasonlóan ahhoz amit a kolléga mutatott, hogy egyik-másik csatorna kicsit kileng a többitől. De D65-re be kell tudnia húzni szoftveresen is. Pont ez lenne a kalibrálás lényege.
Én is így oldottam meg a sajátomon, ahol az RGB csatornák beállítása sajnos globális, ugyanakkor a Custom képrofilokból többet is kalibráltam és lenne köztük eltérés RGB csatornában amit sajnos nem ment el külön-külön profilonként a monitor. Nem volt semmi gondom, a szoftver megoldotta.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5229 üzenetére
Fényerő szoftveres lekorlátozása csak a kontrasztot csökkenti valamelyest, ha nem tud kifutni a response görbe 255-ig. Én azt "as measured" beállításon hagyom és interaktívan állítom be a targetre. Így legalább egy csatorna mindig ki fog futni 255-re és így kapod a legjobb kontrasztot. Persze ez már csak szőrszál hasogatás a WB anomália mellett.
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5230 üzenetére
Boom!! My mind just exploded.
Én már azt sem értem miért kell ezt ki-bekapcsolni. Miért nincs vmi színtér transzformáció windows-ban, ami az SDR tartalmat a hozzá tartozó sRGB színtérben és gammával jeleníti meg HDR módban is. Szóval mappelje be nekem HDR módban az SDR tartalmat úgy, mintha be se lenne kapcsolva ha csak a szokásos nem HDR dolgok vannak megjelenítve. E helyett ahogy leütöm azt a kombót megvakulok, mert a böngésző fehér háttere ki fogja szúrni a szemem. Miért nem lehet átmappelni ezt a fehéret vmi emberi fényerőre, főleg ha van kalibrált képprofil telepítve?
Szóval kalap kaki, ahogy ezt a Win kezeli. Csúcsfényt nekem kb sosem szabadna látnom asztali munka mellett. Vagy nekem lóg bilibe a kezem, hogy lehetne ezt intelligensebben is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5237 üzenetére
Esetleg a Calibrite saját szoftverével? Kaptál hozzá szoftvert, nem?
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5239 üzenetére
Ha a gyári szoftver is tint-el, akkor kíváncsi leszek mit mond a support.
Azért a CCProfiler elég bolondbiztos tudtommal. Csupán egy next-next-finish varázsló az egész és jár a csomagban beépített korrekciós fájl is, igaz elég generic, de kielégítően kéne működnie a legtöbb monitorral.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5241 üzenetére
Ennek így semmi értelme. Support. Aztán lássuk mit mondanak rá! Nincs kizárva a műszer hiba.
Csak hozzávetőlegesen, nekem nem volt probléma összekalibrálni egy félprofi monitort egy 6 bites TN laptop panellel - ugyanazzal a Display Pro kalibrátorral, ami neked is van. Ugyanolyan a WB, fényerő, minden. Persze avatott szem hamar kiszúrja, hogy utóbbi egyszerűen nem tud megjeleníteni sok árnyalatot (>99% vs <70% színtér lefedettség), de messziről hasonlítottak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5243 üzenetére
Ez a történet nem kerek. Nem tudom mit csinálsz rosszul, de nem tudok már másra gondolni, mint hardver hibára.
Amúgy nem kereskedői support-ra gondoltam, hanem gyártóira. Adj be egy ticket-et Calibrite-hoz! Oázis féle kalibrációról csak hallottam eddig, de azt én komolytalannak tartom. Max ha beviszed a komplett géped, hogy na most ezt a VGA-t ehhez a monitorhoz legyenek szívesek (a saját kalibrátoroddal és szoftverrel a te esetedben).
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz janos666 #5250 üzenetére
Ez így logikusnak tűnik, amíg arra építed fel az egészet, hogy te a képi tartalmat jeleníted meg a monitorodon hasonlóan mondjuk a hifizésnél az audió fájl lejátszása - ahol van értelme a bit perfekt kifejezésnek. Csak tedd hozzá, hogy az adatfolyam addig bit perfekt csak (ha megkerülöd a Windows keverőpultot pl Wasapi-val, mert default nem az) amíg eléri a dekódert, majd utána már az analóg lánc ráteszi a saját karakterisztikáját. A grafikus futószalagra visszatérve az ugye könnyen belátható, hogy vannak szoftveres és hardveres sajátosságai, szóval hasonlóan az audióhoz, te nem a jpeg-et nézed a monitoron, hanem azt a képet, amit a "bit perfekt" jpeg-ből generál neked a grafikus futószalag. Nem a jpeg fog kimenni DP-n/HDMI-n, hanem a VGA futószalagjának renderképe.
Ez meg hogy mennyire közelíti az etalont (ha létezik egyáltalán), az passz.
De gondolom nálam okosabb emberek nem véletlenül találták ki úgy a kalibrálást, hogy az az egész grafikus láncra alkalmazandó és nem értelmezhető a monitorra önmagában. Ugye egy dedikált monitor esetében a gyári kalibráció is csak annyit jelent, hogy kapsz egy hitelesítést arról, hogy a gyártó tesztpadján végzett mérés szerint a monitor valóban képes arra, amit a gyártó állít. De nem garancia arra, hogy otthon a te gépeden is azt látod out-of-the-box, amit kéne. Vagy szerinted miért terjedt el ez a szokás? Komolyan kérdezem, mert a közösség ezt általában axiómaként kezeli.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5256 üzenetére
Mit is szeretnél tulajdonképp elérni? Ha abszolút pontosságra törekedsz az ott kezdődik, hogy végy egy spektrofotométert. A vöröses szerintem természetesebbnek hat. Elvégre a WB is a kék-vörös csatornán mozog. A zöld tint sehogy se áll jól. De ha ennyire zavar a vörös, akkor csalj egy kicsit: vedd le mondjuk 6400 Kelvin-re. Illetve ne felejts el ellenőrizni sem! Lehet, hogy az ellenőrzésnél kijön a WB eltérés. Nekem pl a laptop képernyőn nehéz belőni nagyon a 6500K-t, mert egyszerűen elcsúszik cirka 50K-val. Aztán ha annyival lejjebb veszem, akkor utána már csak 30K-val csúszik el, stb. Ez olyan, mint a célba lövés. Kicsit kísérletezni kell vele. Persze laptopon nincs RGB gain nyilvánvalóan, így csak szoftverből tudja helyre húzni az RGB-t. Ráadásul 6 bit + frc panel, szóval lehetnek ilyen pontatlanságok amikor már csak 10-20 Kelvin finomhangolások mennek.
Persze, hogy létezik. Mivel az eszköz korrekció eltérő lehet. Elég ha a monitor típusánál egy nem megfelelőt adsz meg és láthatsz csodákat.
Sajnos ha egy a nem a te saját monitorod spektrumválaszához bemért korrekciót használsz, hanem vmi általános(an kielégítő) fájlt, abból lehetnek ilyen apró eltérések.Ennél pontosabb kalibrációhoz kéne a spektroval történő keresztkalibráció, ahol a - ha jól értem a koncepciót - a spektro beméri a monitor háttérvilágításának fényspektrumát, majd ehhez korrigál a kalibrátor. Mert amúgy max csak találgatni lehet, hogy egy fényforrás milyen spektrum görbével rendelkezik. Vannak ezek az általános fájlok a programokban amik vagy közelítik a valóságot vagy nem. Aztán vannak gyártási szórások a monitorokat illetően és a kalibrátorokat illetően is. Ha a te monitorod háttérvilágítása technológiából adódóan pl. más hullámhosszú vöröset bocsát ki, mint amire a szoftver a beállítások szerint számít, akkor ez lehet belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #5257 üzenetére
Lejárt a szerkesztés (köszi PH!):
Vagy told feljebb 100 Kelvinnel, ha hidegebbet szeretnél! Mindegy.
A lényeg, hogy ellenőrzésnél D6500-hoz viszonyítson a hitelesítés, különben helytelen következtetésből helytelen értékelést ad. Ha elmászik a WB akkor lehet, hogy D6400/6600-at veszi referenciának a DisplayCal és akkor érvénytelen az eredmény.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5259 üzenetére
Passz. Spektrót többnyire csak szakmabelieknél találsz - mert átlagembernek minek kell ilyen méregdrágán, érted. Én egyszeri fotósként nem mentem ennyire bele ebbe, mert nekem megteszi a 2 dE eredmény is. Illetve olyan monitorjaim vannak, amikhez van letölthető korrekció.
Tudom, tudom az vki más gyártási szórásához van, de talán precízebb talán, mint a generic profil.A két ugyanolyan monitor - ha jól emlékszem - nálad ugyanaz a típus csak eltérő életkor?
Én eddig csak egyszer kalibráltam ilyet egy videós ismerősnek, de vak vezet világtalant alapon ugyan, de ott azért sikerült szemre hasonlót kihozni. Igaz azért a kettő közt elég durva különbségek voltak fényerőben és RGB gain-ben, szóval azt látva én nem lepődök meg rajta, hogy akár jó nagy szórások lehetnek még egy terméken belül is. Persze hozzá kell tenni, hogy ezek olcsó irodai monitorok voltak.Én magam én csak a laptopot próbáltam hozzákalibrálni a félprofi grafikus monitorhoz, de ott nyilván azért nem lett egyforma minden, mert az egyik 6 bit + frc és ~70% sRGB, a másik meg 8 bit + frc és vmi ~140% sRGB. A WB és fényerő úgy szemre megegyezett, de az árnyalatok nem voltak jelen a laptopon, amiket a másikon láttam.
Amúgy így emlékezetből asszem nálam is kicsit melegebbre kalibrál a DisplayCal, mint mondjuk a monitor gyári beállítása. De nekem ez tetszik. Verification jelentése szerint ez 6500 Kelvin, szóval én ezt elhiszem neki és én ennyivel letudtam a dolgot.
Hogy mit lát a szemem, az amúgyis szubjektív és nem mérvadó, mert pár perc alatt hozzászoksz.
Ez meg ugye nem ABX tesztkörnyezet, hanem mindennapi felhasználás, ahol változik a szoba fénye, változik a monitor fényereje, ki-/bekapcsol a kékfényszűrő a Windows-ban, stb.
Nekem a 3500 Kelvin-es kékfényszűrő képe is kellemes esti félhomályban. Egy idő után fel se tűnik. Akkor lesz hirtelen vörös minden, ha vmiért felnyomom a világítást a szobában és eltekerem D65-re a hőmérsékletét. Mert amúgy a világítás is inkább 3000 Kelvin-en szokott menni. D65-re csak színmunka esetén teszem fel, vagy ha nappal is kell a villany, mert annyira el van borulva.
Ezért is nem érdekel mit lát a szem, mert az nagyon jól alkalmazkodik bármihez. Összehasonlítani lehet csak objektíven, azt is csak gyorsan egymás után. Minden más látott dolog szubjektív.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5261 üzenetére
Teljesen ugyanazt akkor nem fogod látni a két különböző képernyőn. Hasonlót kihozhatsz belőlük, de ugyanazt aligha. Egyszerűen azért, mert nem ugyanaz a két monitor. Még egyforma kijelzőknél se garantált, hogy csontra meg fognak egyezni. Ilyen precizitáshoz már kéne a 10 bites panel minimum - mert ide már kevés a 256 árnyalat -, meg persze mindkettőnek fednie kellene ugyanazt a színteret, mindkettő tudja ugyanazt a fekete szintet, mindkettőnek legyen hasonló a natív gammája, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5261 üzenetére
Amúgy ha hiszel az eszköznek, hogy jó arra, amire kitalálták, akkor elvileg jó az, amit kapsz.
Ha a kalibrátor azt mondja 7000 Kelvin, akkor az 7000 Kelvin. Ehhez képest a te 6500-as mérésed nyilván vörösebbnek fog hatni.Oázis féle monitor kalibrálásról feljebb már leírtam a véleményem. Azt tartom is, amíg nem a te gépedhez kalibrálják hozzá a monitort. (Nemtom. Így volt? Bevitted a géped? Vagy kijöttek házhoz?)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5264 üzenetére
Hacsak nem pécsi vagy, akkor passzolok.
Még egy-két napig vagyok itthon és épp nálam van a kalibrátor. -
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5266 üzenetére
A WB drift-ről írtam feljebb. Ki kell kísérletezni egy optimális értéket amivel oda esik ahova szeretnéd nagyjából. Azért 8 bites panellel is be kellene tuni lőni olyan +-50 Kelvin-re. 10 bitessel megvan a +-10 Kelvin is nálam.
Hogy miért van erre szükség és miért nem oda teszi amit beállít az ember? Passz.
A feltételezett WB-t máris 6900-ra taksálja, amivel már meg is bukott a profil: mért és beállított WB különbsége 2.85, ami bukta.
Amúgy mi ez a 60 nit fényerő? Senkit nem láttam még 60 nitre kalibrálni.
Valamint a kontrasztod is bezuhant kicsit. Fehér- és feketeszint az "as measured"-re van állítva?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5266 üzenetére
Nemtom milyen technológiával működik a háttérvilágítás, de ha DC szabályzású, akkor lehet némi colour drift a ledek színében is ha ennyire leveszed a fényerőt. Olyan 100-140 nit között szokás kalibrálni sRGB színtérben SDR módban. Ebben a tartományban a háttérvilágításnak is optimálisnak kell lennie.
Bekalibrálod, majd ha kész a profil utána azt csinálsz a monitorral amit akarsz... Én is nyilván tökig leveszem sötét szobában. Viszont színmunkát nyilván sztenderd fényerőn és szobavilágítással csinálok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5269 üzenetére
Igen. A white pont is legyen As measured! Így jobb kontrasztot kapsz. Úgyis az interaktív méréssel állítod a monitor menüjében.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz janos666 #5271 üzenetére
Ez itt most konkrétan a fényerő volt, nem az rgb gain.
Vagyis a 120 nit belővése ne szoftverből történjen, mert ha menüből lényeges eltérés van, akkor csúnyán elveszti az elérhető bitmélységet: pl. ha RGB 190, 185, 172 adja a 120 nitet (mert a hasamra ütök és mondjuk 160 nit gyári beállításon hagyta a monitort az illető), az ciki - máris bukott 64-82 világossági értéket, amivel már csak kb 7,5 bitnyi információt tud megjeleníteni 8 bites vezérlés esetén. Akkor már inkább engedje kifutni mondjuk 121 nitre "as measured" módban, ha ott állapodik meg az interaktív mérés, érted.
RGB-t is érdemesebb azért inkább hardverből állítani, mert a monitorok lehet precízebben végzik a transzformációt, mint a VGA amit kiküld 8 biten. Ugye gamer/irodai vonalon ki tudja milyen vezérlés van a monitorban, de amúgy erre példa a hardveres LUT-tal rendelkező cuccok, amik rendre 14-16 biten számolnak. A hardveres LUT is azért jó dolog, mert akkor a VGA LUT maradhat teljesen lineáris, ami jótékony hatással van a kontrasztra és a sávosodás minimalizálására.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #5272 üzenetére
Na de ki mondta, hogy az "Oázis D65" az abszolút pontosságú? A te elmondásod alapján a zöldes tint sehogy se hangzik természetesnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen