Új hozzászólás Aktív témák
-
Az az optimalizálás sokszor kézzel történik.
Néha nincs is olyan szintű hardver amikor még fejlesztenek, vagy a használt motor se képes olyan mértékben címezni a memóriákat. Rengeteg játék használ régi motort még mindig, hiába új a cím, csak egy 10-15 éves alapokkal rendelkező dolgozott-foltozott motor van alattuk amit az elmúlt pár évben alaposabban átírtak, hogy jobb legyen DX12-ben vagy Vulkan-ban (valamelyikük jobb esetben.. és ténylegesen átírt futószalaggal, nem csak "effekt miatt" mint az első DX12 motoros játékok).
De visszatérve az optimalizálásra, kézzel történik, hogy "mi töltön be". És mivel PC-n az adatbusz eléggé lassú, sokszor előre töltik a dolgokat, majd ha tényleg kell akkor menet közben valamit raknak be és vesznek ki.. De sajnos ez nem biztos, hogy jól van implementálva. Könyen lehet a beakadás az adott gép szűk keresztmetszete valahol (lassabb PCIE mint a tevezett? Lassabb háttértár. De simán lehet hanyagság, vagy akár az is az ok, hogy a gép túl gyors, így a "letesztelt adatbetöltés" rosszul viselkedik ha rossz ütemben, túl gyorsan érkeznek meg az adatok... de csak spekulálok).Ami biztos, a programozáskor az optimalizálás mindig időigényes lenne, és az is, és drága, és a kiadó nem feltétlen látja értelmét egy szinten túl "már jól fut, miért égessünk erre több pénzt és további hónapokat"? Lehet lehetne jobb, de lehet a motor nem épp a legjobb és többet kéne kézzel "hackelni", hogy jó legyen, és akkor se biztos, hogy minden jó lesz, mindenhol, minden esetben.
-
ergoGnomik
tag
Minden játékot rail shooternek kell megírni.
Akkor nem kell a szoftvernek megküzdenie komoly erőforrás ütemezési problémákkal.Miből gondolod, hogy ha a játékos csapat összevissza a játéktérben és -időben, akkor bármilyen program képes lehet 100%-os pontossággal előre jelezni a mozgását? És mi a garancia arra, hogy egy adott játékkal senki sem fog olyan gépen játszani, amin változatos okokból egyszerűen nem lehetséges mindig hiba nélkül dinamikusan betöltögetni a szükséges tartalmakat?
-
Ez nem új probléma, lassan 15 éve létezik. Kb. mióta a konzolok memóriakezelése különbözik, a játékok meg csak "konzolportok".
Attól elvileg ezzel az optimalizálás lehet egyszerűbb... cserébe:
gyorsabb háttértár kell, és több rendszer memória.. meg jó lenne közös címtér GPU és CPU memóriának azonos elérési idővel (és sebességgel).. De utóbbi platform felépítési okokból nem lehetséges (bár a közös címtér igen, de vannak erős korlátok akkor is).
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Nintendo Switch
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Google Pixel topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Pánik a memóriapiacon
- Robotporszívók
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 5070 Twin X2 OC 12G Bruttó ár!
- RTX 5000-ES SZÉRIA ÚJONNAN GARANCIÁLIS ELADÓ TERMÉKEK! 5050, 5060, 5070, 5080, 5090.
- NVIDIA GeForce RTX 3080 FE - Founders Edition 10GB GDDR6X
- Sapphire RX 7900 XTX NITRO+ Vapor-X 24G - Garancia: 2026.03.16 ALZA
- GIGABYTE GeForce RTX EAGLE 3090 24G OC GDDR6X 384bit (GV-N3090EAGLE OC-24GD)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3180
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3361, 100% Akksi
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3744, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Akkor nem kell a szoftvernek megküzdenie komoly erőforrás ütemezési problémákkal.


