- Izmos kis "2 az 1-ben" MoDT alaplapot villantott a Minisforum
- Az Enermax tényleg nem viccel, ha az új tápjának garanciaidejéről van szó
- Egybegép lesz vagy ház? A Corsair sem tudja eldönteni.
- A Qwertykeys új klaviatúrái szépek, igényesek és sokrétűek
- Összement a mosásban az ASUS új VGA-inak PCI Express 5.0 csatlakozója
- E-book olvasók
- Apple asztali gépek
- Monitor hiba topik
- És akkor a memóriapánik után beköszöntött a HDD-pánik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Billentyűzet-választó: mechanikus vs membrános – kinek melyik a jobb?
- Bluetooth hangszórók
- Kiviszi a CES-re csúcskábelének prototípusát a HDMI LA
Új hozzászólás Aktív témák
-
DraXoN
addikt
Az az optimalizálás sokszor kézzel történik.
Néha nincs is olyan szintű hardver amikor még fejlesztenek, vagy a használt motor se képes olyan mértékben címezni a memóriákat. Rengeteg játék használ régi motort még mindig, hiába új a cím, csak egy 10-15 éves alapokkal rendelkező dolgozott-foltozott motor van alattuk amit az elmúlt pár évben alaposabban átírtak, hogy jobb legyen DX12-ben vagy Vulkan-ban (valamelyikük jobb esetben.. és ténylegesen átírt futószalaggal, nem csak "effekt miatt" mint az első DX12 motoros játékok).
De visszatérve az optimalizálásra, kézzel történik, hogy "mi töltön be". És mivel PC-n az adatbusz eléggé lassú, sokszor előre töltik a dolgokat, majd ha tényleg kell akkor menet közben valamit raknak be és vesznek ki.. De sajnos ez nem biztos, hogy jól van implementálva. Könyen lehet a beakadás az adott gép szűk keresztmetszete valahol (lassabb PCIE mint a tevezett? Lassabb háttértár. De simán lehet hanyagság, vagy akár az is az ok, hogy a gép túl gyors, így a "letesztelt adatbetöltés" rosszul viselkedik ha rossz ütemben, túl gyorsan érkeznek meg az adatok... de csak spekulálok).Ami biztos, a programozáskor az optimalizálás mindig időigényes lenne, és az is, és drága, és a kiadó nem feltétlen látja értelmét egy szinten túl "már jól fut, miért égessünk erre több pénzt és további hónapokat"? Lehet lehetne jobb, de lehet a motor nem épp a legjobb és többet kéne kézzel "hackelni", hogy jó legyen, és akkor se biztos, hogy minden jó lesz, mindenhol, minden esetben.
-
Ribi
nagyúr
válasz
ergoGnomik
#3
üzenetére
De ettől még ha van rá lehetőség legalább pár dolgot tőccsenek be. Csomószor nézem a memó használatot és több mint a fele állandóan üres. Mert nyilván úgy írják meg hogy mivan ha szar a gép, aki meg jót vesz az xarjon sünt? Miért nem vett szarabbat?
-
ergoGnomik
tag
Minden játékot rail shooternek kell megírni.
Akkor nem kell a szoftvernek megküzdenie komoly erőforrás ütemezési problémákkal.Miből gondolod, hogy ha a játékos csapat összevissza a játéktérben és -időben, akkor bármilyen program képes lehet 100%-os pontossággal előre jelezni a mozgását? És mi a garancia arra, hogy egy adott játékkal senki sem fog olyan gépen játszani, amin változatos okokból egyszerűen nem lehetséges mindig hiba nélkül dinamikusan betöltögetni a szükséges tartalmakat?
-
DraXoN
addikt
Ez nem új probléma, lassan 15 éve létezik. Kb. mióta a konzolok memóriakezelése különbözik, a játékok meg csak "konzolportok".
Attól elvileg ezzel az optimalizálás lehet egyszerűbb... cserébe:
gyorsabb háttértár kell, és több rendszer memória.. meg jó lenne közös címtér GPU és CPU memóriának azonos elérési idővel (és sebességgel).. De utóbbi platform felépítési okokból nem lehetséges (bár a közös címtér igen, de vannak erős korlátok akkor is). -
Ribi
nagyúr
Esetleg ha megoldanák, hogy a rendszer memóriájába töltsenek be dolgokat időben és ne késve nyúljanak a tárolóhoz. Mindegy mennyi memória van a gépben akkor is vannak akadások, mert épp akkor jön rá, hogy jajjj hát ezt meg azt elfelejtett betölteni. Szar programozást nem lehet direkt sztorridzsal se megoldani.

Megin egy "újabb technológia" az újonan generált problémára.
Új hozzászólás Aktív témák
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- E-book olvasók
- Zsoca1991102: Kábel kereső / ér pár kereső
- Starlink
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Apple asztali gépek
- Monitor hiba topik
- iPhone topik
- És akkor a memóriapánik után beköszöntött a HDD-pánik
- Call of Duty: Black Ops 7
- További aktív témák...
- ASUS RTX 5090 32GB GDDR7 ROG ASTRAL LC OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- GIGABYTE AORUS Radeon RX 6700 XT ELITE 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- PowerColor RX 9060 XT 16GB GDDR6 Reaper - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ASRock Radeon RX 6700 XT Phantom Gaming D OC 12GB számlával és garanciával eladó!
- AMD Radeon RX 7900XTX Vapor-X 24GB GDDR6 Sapphire Nitro+( Gari 2028-ig)
- Keresünk iPhone 16/16e/16 Plus/16 Pro/16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE B650M R7 8700F 16GB DDR5 512GB SSD RTX 4060Ti 8GB Zalman S2 TG ADATA 600W
- Xiaomi Redmi 14C / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Intel i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

Akkor nem kell a szoftvernek megküzdenie komoly erőforrás ütemezési problémákkal.


