Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pzoleex

    újonc

    válasz proci985 #8 üzenetére

    A mini nem sportautó, ezt te honnan vetted?
    Az S változatot kivéve 75-116 LE-ről beszélünk egy ~1 tonnás autónál sima szívó motorral.

    Gumi méretek és árak (Continental gumiabroncsokat néztem az akh-nál, ennél vannak olcsóbb középkategóriásak is):
    15" 175/65/R15 -> 22e ft
    16" 195/55/R16 -> 31e ft
    17" 205/45/R17 ->40e ft

    Közelébe sincs az általad emlegetett 600-1200 eurónak. Én mondjuk 17-eset nem vennék rá, mert bár jól mutat, de így is kiráz az autó, a peresebb gumival meg még jobban (+ a gumi is hamarabb tönkremegy).

    "egyebkent 10 ev folott nyugaton nem veletlenul kezdenek kikopni"
    Hát ööö... Az a rossz hírem van, hogy ez a magyar autópark 90%-ra igaz :)
    Itt csupa olyan autó fut az utakon, amiket nyugaton már nem éri meg fenntartani, és a behozott autók felének lóg a bele (csak sokat "tolattak" velük a határnál...)

  • pzoleex

    újonc

    A típushibák azért vannak felsorolva, hogy tudd milyen költségekre számíthatsz mikor megveszed a kocsit és hogyha felmerül a hiba akkor tudd mi a baj, és mire figyelj oda.
    Ha egyszer csak nem nyílik a csomagtér ajtód a nyaralás közben, akkor nem biztos hogy haza szaladsz a szerelődhöz. Ha tudod hogy ez itt egy igen gyakori hiba, és hogy egyébként van alternatíva is (persze ez benne van a kézikönyvben, csak épp a legtöbb mini külföldről behozott, szóval vagy nincs kézikönyv vagy nem magyar), akkor nem fogsz meglepődni. Vagy legalábbis ha elolvastál egy ilyen leírást, akkor nem esel kétségbe, és nem kezded mondjuk felfeszegetni (és ezzel még nagyobb kárt okozni).

    Ha tudod, hogy elkezdte megadni magát a szervód mert felismered a leírt tünetekből, akkor bizony leállításnál füleld meg hogy leállt-e a szervó. Mert ez itt egy igen gyakori hiba.
    És ha nem teszed, és nem állt le, akkor utána lehet tologatni meg bikázgatni a kocsit. Ami szintén felettébb el tud rontani egy nyaralást.

    Lehet azt mondani, hogy "Minden mast a szerelodnek kell tudnia,nem neked.", csak amikor a szerelőd azt mondja hogy nahát, ebben az autóban motort/váltót kell cserélni, akkor meg nem lesz őszinte a mosolyod.
    Főleg ha az elszakadt vezérlésre még háromszor ráindítasz próbaképp, mert jó ötletnek tűnt.
    Novoth Tibor udvarán elég sok olyan mini szokott állni, ahol a tulaj nem nézett utána hogy melyik modellnek milyen típushibái vannak, vegyünk egy minit mi baj lehet...

    Én ehelyett azt vallom, hogy tudd hogy a kocsidnak milyen gyakori előforduló hibái lehetnek, és ezekkel számolj mind a vásárláskor, mind az üzemeltetéskor. Ha szükséges, számolj a megelőző szervizzel, ha pedig ez nem lehetséges, akkor azzal hogy ezt be kell nyelni.

  • pzoleex

    újonc

    válasz Silverboy #2 üzenetére

    Szerencsére rengeteg bontott alkatrész van hozzá, sokan foglalkoznak vele.
    Ha valakinek már van Minije és alkatrészt keres hozzá (és nincs vagy drága az új), akkor célszerű ebben az fb csoportban szétnézni:
    Mini adok-veszek[link]

Új hozzászólás Aktív témák