Új hozzászólás Aktív témák
-
MaUser
addikt
válasz
Cathfaern #18 üzenetére
Jelenleg nincs olyan szenzor a láthatáron ami a fenti peremfeltételek mellett működne. Sensor fusion-nel szenvedünk, de egy sima Volvo city safety is messze van ám a 100%-tól, de még a 99%-tól is és az egy nagyon specifikus rendszer. Pl. egy sima önálló beparkolást nem tudunk ma 100%-osan megoldani, pedig gyök kettővel mész, stb. Egyszerűen a szenzorok bezavarodnak bizonyos esetben.
Volt szerencsém két hete egy T betűs autógyártónak prezentálni a szenzoraink jeleit, mert kitalálták, hogy csinálnak gyorsan bizonyos peremfeltételek között önvezető autót, mert hát ugye ma ez a menő. A szenzorjeleket látva letettek erről és úgy gondolták, hogy inkább átvennék a mi kész rendszerünket, ami csak egy sima blind spot monitoring cucc kb. 90%-os hatékonysággal.
kelly416: Én is úgy látom, hogy ez lehet a megoldás. Volvo csinálja is és Honda-nak is van rá projectje.
dabadab: Nem vicc, ez a valóság. Az embernél van egy évmilliók alatt kifejlődött optikai rendszer, hozzá egy szintén eddig fejlesztett feldolgozó egységgel. Mi ott tartunk, hogy van pár szenzorunk, amik bizonyos peremfeltétel mellett működnek jól, máskor nem. A gond az, hogy a működés tartományok között nagy az átfedés. A google nem rég volt kénytelen visszakozni, hogy nem lesz önvezető autó, ahol nem jók az időjárási körölmények, mert egyszerűen a szenzorok nem látnak jól.
Példának ott vannak a lézer vezérelt bombák, azok is úgy indultak, hogy 100%-ban találnak, aztán csak kiderült, hogy a valóság azért egészen más.Porthoszx: Hmm, tegyük fel, hogy napi kb. 500.000 ember kacsázik az úton, napi átlagban két halálesetet okozva. Tegyük fel, hogy minden egyes ember 100-szor fékez és a halálesetek csak ebből vannak. Ez azt jelenti, hogy 50 millió esetben kétszer fékeznek nagyon-nagyon későn. Na most a világ bármely cége összetenné a két kezét, ha le tudna rakni az asztalra egy olyan emergency brake system-et ami ilyen hibaaránnyal dolgozik közúton, bármilyen időjárási körülmény között. Lásd pl. merci bemutató, de nálunk a fejlesztőközpontban is gyakran csapják el a bábút.
Ezeken a gondokon csak úgy lehet javítani, ha a rendszer tanul, ebbe az irányba megy egyébként az egész ipar. A cél az, hogy a szenzorok által adott jeleket továbbítsák a fejlesztőknek, akik után a mainál végtelenszer több és valós teszteseten finomíthatják az algoritmusokat. De hogy ebből is mikor lesz olyan hibaarány, mint az embernél, anélkül, hogy vonatozássá fajulna a közúti közlekedés, hát nagyon sokára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dobozos HP Pavilion Plus 14-eh Fémházas Ultrabook -35% i7-13700H 16/512 Intel Iris Xe OLED 2,8K 90Hz
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 üzleti notebook - i7 1360P 24GB DDR5 RAM 512GB SSD Iris Xe W11
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- Acer Nitro 5 AN515-54-77VS Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Optiplex MT/SFF/Mini 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged