Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szerintem meg elég egyszerű a képlet, én legalább is ezt látom a döntés mögött, aki mind PC mind Mobil élményt akar kábelek nélkül tehát all in one headsetet annak most beintettek egyet és azt mondták, hogy nem nem ha mind a két élményt akarod akkor vedd meg a Rift S-t és a Quest-et is. Nem tudom hova igazultak amúgy, az ami streamelve van az soha nem lesz olyan mint kábelesen direktben, az igazi gamerek akik tényleg a full élményt akarják az ígyis úgyis desktop headsetet vesznek nem pedig mobilt a latency és streamelés közben fellépő gondok miatt. Őszintén az az X százalék aki desktop headsetként használta a Questet nem hiszem, hogy olyan eget rengető nagy mennyiség lett volna.
    Szerintem az ilyesmi nagyon anti consumer dolog dehát na a f*szbukról beszélünk, persze, hogy betojtak a VD készítői.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz eltonleonida #12 üzenetére

    Ez egyrészt "van rajta sapka, nincs rajta sapka" dilemma.
    Ha teletömik exkluzív címekkel, akkor azon megy a sírás, hogy az exkluzívok hátráltatják a VR terjedését és az Oculus ne gátolja a kiadókat, hogy más platformra is portolhassák a játékaikat.
    Ha meg nincs elég exkluzív, akkor nem lesz életképes a platform ugye.

    Másrészt itt első sorban nem arról van szó, hogy egy másik store forgalmát akadályozzák, hanem általában a PC streaminget akarják visszafogni a hivatalos app kínálatban (mert amúgy saját szakállára bárki kísérletezhet vele).
    Amíg a streaming minősége nem éri el az átlag user számára is kielégítő szintet, addig veszélyes a hivatalos csatornákon terjeszteni, mert azzal az egész platformra könnyen ráragadhat a "vezeték nélküli VR" címke, aztán ha az emberek rosszul lesznek a lag és az fps dropok miatt, akkor az egész platformot dobják. Utána már hiába magyarázod nekik, hogy a natív quest játékokkal nem lesz rosszul.

    A platform megerősítését már feljebb leírtam: egy termék életciklusa elején kritikus, hogy kellő mennyiségű natív tartalom is legyen rá, a PC streaming viszont elkényelmesíti a kiadókat, mert kiadják a cuccot streamre, a questesek meg streameljék, ha akarják, ahhoz is meg kell venni a játékot ugyebár, minek öljenek pénzt és időt a portolásba.

  • abydos

    aktív tag

    Néha nem gond a hatásvadás cikkezés, csak ha már egy hetes hírt rakunk ki, akkor ha már van a másik oldalnak is véleménye is azóta, akkor illik azt is elolvasni és közölni, és nem pörgöni a cikkben hülyeségeken, amikor már a közösség is elfogadta a magyarázatot. Egy hetes témán ilyen drámát csapni...

    [ Szerkesztve ]

    VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)

  • eltonleonida

    kezdő

    válasz [CsuCsu] #3 üzenetére

    "Szerintem sajat alkalmazasboltot nyitnak."

    Nyitnak? Eddig is volt, hogy máshogy lennének játékok a riftre? :D Vagy nem tudom hogy mire gondolsz.

    "A Quest önálló platform"

    Ez tény, de mint egy platformnak/konzolnak, ahogy többen is irtárok, az a lényege hogy minél több excluzív tartalma legyen.
    Értem hogy nem akarják más shop forgalmát növelni, és a saját malmukra hajtják a vizet, üzleti szempontból tökéletesen érthető a döntés. A Sony sem biztos hogy akarna Xbox játékokat futtatni és forditva , hisz akkor miért vennék PSt.

    Viszont erre nem az a megoldás, hogy akkor elvágom a drótot, hanem akkor fejlesztenek több excluzivat, vagy leportolják a meglévő gameket Questre..

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz bot1978 #8 üzenetére

    A Questtel azért nem a Rift vonalat erősítik, mert a PC-s VR terjedése az elszállt PC-s hardver árak miatt megtorpant.
    3-4 éve még az volt a terv, hogy ha a szokásos trend folytatódik, akkor a csúcs vga-kat alapul véve (980Ti) pár év alatt a VR-hez szükséges gpu teljesítmény elérhető lesz az alsó árszegmensben is.
    Ehhez képest egy 980Ti teljesítményét még mindig nem kapod meg 80-100ezer alatt. Ráadásul ez csak a max. szemenkénti fullHD felbontáshoz elég, a többség számára optimális 4K-hoz 2080Ti is kevés, miközben egy 2080Ti ára 3-400ezer vagy afölött mozog.
    Az Oculus ezért ahelyett, hogy a sokpénzes szűk PC-s elitnek fejlesztene, próbál elszakadni a PC-től, hogy a VR jövője ne az nvidia marketingesein meg a bányászokon múljon.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz opr #7 üzenetére

    A VR piac attól fog fejlődni, ha lesz elegendő minőségi tartalom, ehhez pedig az kell, hogy a kiadóknak megérve VR-re fejleszteni.
    Az Oculus - szemben a Vale-val - az "out of the box" megoldásokat kedvelő home piacot célozza. Itt nem a minél jobb ár/teljesítmény meg a nyílt platform a fő szempont, hanem hogy elegendő minőségi tartalom legyen rá minél könnyebben elérhető.
    Ez pedig csak akkor jön össze, ha az ökoszisztéma zárt és van megfelelő minőségellenőrzés, így a kiadóknak megéri nagyobb pénzeket tolni a fejlesztésbe, mert garanciát látnak a megtérülésre.
    Nézd csak meg a nintendo kézi konzolokat: eleinte alig van rájuk tartalom, de ami van, az eladja a hardvert, utána meg már a kiadóknak is megéri portolni a játékaikat, mert elég nagy a piac.
    Na az Oculus is ide akar eljutni, mielőtt hivatalosan is támogatná a PC streaminget.

    Amúgy szerintem idővel lesz Questre is rendes, támogatott streaming, másrészt gyanítom, hogy a következő Oculus HMD amolyan Quest-Rift hibrid lesz, azaz vezetékkel PC-s, anélkül mobil VR.

  • Raymond

    félisten

    válasz bot1978 #8 üzenetére

    "amit Snapdragon 835-nek hívnak és tökéletesen alkalmatlan VR-ra"

    Ranezve/belenezve az enyembe nekem ugy tunik alkalmas ra. Na meg ahogy a reakciokat nezem mashol is.

    "Csak ha úgy adom el, hogy lehet rá streamelni aztán meg kitalálom, hogy nem lehet az a vásárlók megtévesztése."

    Nem ugy adtak el hogy lehet ra stream-elni.

    Egyebkent meg lehet ra stream-elni, lehetett a VD elott is (Riftcat vagy ALVR) es most is lehet mindharommal. Annyi a helyzet hogy sideload kell hozza es alltalaban 60-80ms kozott mozog a kesleltetes. A legjobb amit eddig lattam 50ms, nalam 60-70ms kozott a mozog.

    Az hogy egy kulso store-ban vasarolt konkent-hez biztositott a VD hozzaferest ugy hogy a VD maga a hivatalos oculus Store-bol jon volt a legnagyobb problema, a masik viszont a fent emlitett teljesitmeny, az szinten nem mindegy. Egyebkent mar OC5-on volt rola szo Carmack eloadasban hogy van egy beloso projekt stream-elesre es most is megemlitette amikor kiborult a bili a VD miatt hogy van meg amit jobban meg lehet a stream-elesnel oldani tehat ugy nez ki meg el a projekt.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • bot1978

    senior tag

    válasz #54625216 #6 üzenetére

    A Quest önálló platform

    Mitől? A rossz döntéstől amivel nem a Rift vonalat erősítették, hanem azt az életképtelen vackot erőltetik, amit Snapdragon 835-nek hívnak és tökéletesen alkalmatlan VR-ra, de mindenki fizesse meg az árát a hülyeségüknek csak ők ne.

    Van megoldás: Nem kell megvenni.

    Csak ha úgy adom el, hogy lehet rá streamelni aztán meg kitalálom, hogy nem lehet az a vásárlók megtévesztése.

  • opr

    nagyúr

    válasz #54625216 #6 üzenetére

    Igy mar ertem, koszonom! :R

    Tovabbra is ugy gondolom, hogy nem tart ott a VR piac, hogy ilyeneket meg lehessen jatszani, de igy mar ertem, mit akarnak es miert. Remelem nem sikerul nekik, mert semmi nem tudna tobbet artani a VR piacnak igy az ut legelejen, mint ha szet lenne tordelve.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • #54625216

    törölt tag

    A Quest önálló platform, úgy kell felfogni, mint egy játékkonzolt.
    Na most melyik játékkonzol gyártója enged be külsős, nem hitelesített tartalmat a platformjára?
    Egyik sem.
    Azt meg végképp nem tűrik el, hogy egy alkalmazásba rejtve más online shopok forgalmát növeljék a platform kárára.
    Ez az egyik.

    A másik, hogy az Oculusnak jelenleg az a fontos, hogy a Quest, mint önálló platform megerősödjön.
    Azaz minél több natív átirat vagy önálló játék jelenjen meg rá, hogy a tartalom kínálat elérje azt a kritkus mennyiséget, amitől a Quest önállóvá válik. (A Go-nál ezzel nem volt probléma, mert az kompatibilis volt a GearVR-al, így az induláskor is volt rá több ezer szoftver, Questre viszont csak 50+ önálló cím van.)
    Ha az elején hagyják, hogy mindenki PC-ről streameljen, akkor a játékfejlesztők hanyagolni fogják a Questet, mert minek vergődjenek a portolással és az optimalizálással, ha a felhasználók úgyis megveszik a PC-s verziót?

    Ehhez képest az Oculus még jófejkedik is azzal, hogy a sidequest segítségével gyakorlatilag engedi megkerülni a korlátozás. Így ha valaki hajlandó kísérletezni a developer verziókkal, akkor megteheti, az átlag user viszont marad a Quest ökoszisztémán belül.

  • Komplikato

    veterán

    Azért ha Valve folytatja a szokásos hozzáállását, miszerint ők meg mindent IS támogatnak, attól nem az Oculust fogják többen venni. Így a Valve Index árnyékában meg igazi öntökönszúrás a FaceBook akciója.

    "Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

  • opr

    nagyúr

    Ezek akar meg lehetnek is, de nekem akkor is furcsa. Ha a VR mar olyan szinten elterjedt lenne, hogy minden haztartasban van egy, akkor ertenem, hogy trukkoznek, de igy megmondom oszinten, hogy nem igazan ertem. Vagy csak megint az van, hogy versenykepesseg helyett tiltassal akar valaki piacot szerezni? Mert ha igen, akkor ahhoz rendkivul sok sikert kivanok, eddig minden hasonlo probalkozas megfelelo merteku pofaraesesnek bizonyult. Remelem itt is az lesz, mert nekem nagyon boki az agyam az, ha valaki korlatozni akarja, hogy mi jelenhet meg egy kijelzon.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • [CsuCsu]

    őstag

    válasz opr #1 üzenetére

    Szerintem sajat alkalmazasboltot nyitnak. Akkor szoktak hasonlo turpissagok elojonni.

  • Acélfarkas

    senior tag

    válasz opr #1 üzenetére

    Gondolom az adott szoftver hitelesítéséért az FB kap pénzt, amiből a steames szoftverekből nem részesül. Szerintem ez böki a csőrüket.

    "Nem kérdőjeleztem meg, hogy hülyeséget mondasz!"

  • opr

    nagyúr

    Nem igazan ertem ez miert jo a facebooknak, valaki aki jobban benne van, felhomalyositana legyszi? Mi a koncepcio emogott? Lehet az adott jatekokat valahogy mashogy jatszani ezen a headseten, ami jobban fekszik a facebooknak?
    Valami informacio nagyon hianyzik, mert igy nekem ugy tunik, hogy konkretan tokonlovik a termeket ok nelkul, olyan meg ritkan van.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés