Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    A Quest önálló platform, úgy kell felfogni, mint egy játékkonzolt.
    Na most melyik játékkonzol gyártója enged be külsős, nem hitelesített tartalmat a platformjára?
    Egyik sem.
    Azt meg végképp nem tűrik el, hogy egy alkalmazásba rejtve más online shopok forgalmát növeljék a platform kárára.
    Ez az egyik.

    A másik, hogy az Oculusnak jelenleg az a fontos, hogy a Quest, mint önálló platform megerősödjön.
    Azaz minél több natív átirat vagy önálló játék jelenjen meg rá, hogy a tartalom kínálat elérje azt a kritkus mennyiséget, amitől a Quest önállóvá válik. (A Go-nál ezzel nem volt probléma, mert az kompatibilis volt a GearVR-al, így az induláskor is volt rá több ezer szoftver, Questre viszont csak 50+ önálló cím van.)
    Ha az elején hagyják, hogy mindenki PC-ről streameljen, akkor a játékfejlesztők hanyagolni fogják a Questet, mert minek vergődjenek a portolással és az optimalizálással, ha a felhasználók úgyis megveszik a PC-s verziót?

    Ehhez képest az Oculus még jófejkedik is azzal, hogy a sidequest segítségével gyakorlatilag engedi megkerülni a korlátozás. Így ha valaki hajlandó kísérletezni a developer verziókkal, akkor megteheti, az átlag user viszont marad a Quest ökoszisztémán belül.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz opr #7 üzenetére

    A VR piac attól fog fejlődni, ha lesz elegendő minőségi tartalom, ehhez pedig az kell, hogy a kiadóknak megérve VR-re fejleszteni.
    Az Oculus - szemben a Vale-val - az "out of the box" megoldásokat kedvelő home piacot célozza. Itt nem a minél jobb ár/teljesítmény meg a nyílt platform a fő szempont, hanem hogy elegendő minőségi tartalom legyen rá minél könnyebben elérhető.
    Ez pedig csak akkor jön össze, ha az ökoszisztéma zárt és van megfelelő minőségellenőrzés, így a kiadóknak megéri nagyobb pénzeket tolni a fejlesztésbe, mert garanciát látnak a megtérülésre.
    Nézd csak meg a nintendo kézi konzolokat: eleinte alig van rájuk tartalom, de ami van, az eladja a hardvert, utána meg már a kiadóknak is megéri portolni a játékaikat, mert elég nagy a piac.
    Na az Oculus is ide akar eljutni, mielőtt hivatalosan is támogatná a PC streaminget.

    Amúgy szerintem idővel lesz Questre is rendes, támogatott streaming, másrészt gyanítom, hogy a következő Oculus HMD amolyan Quest-Rift hibrid lesz, azaz vezetékkel PC-s, anélkül mobil VR.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz bot1978 #8 üzenetére

    A Questtel azért nem a Rift vonalat erősítik, mert a PC-s VR terjedése az elszállt PC-s hardver árak miatt megtorpant.
    3-4 éve még az volt a terv, hogy ha a szokásos trend folytatódik, akkor a csúcs vga-kat alapul véve (980Ti) pár év alatt a VR-hez szükséges gpu teljesítmény elérhető lesz az alsó árszegmensben is.
    Ehhez képest egy 980Ti teljesítményét még mindig nem kapod meg 80-100ezer alatt. Ráadásul ez csak a max. szemenkénti fullHD felbontáshoz elég, a többség számára optimális 4K-hoz 2080Ti is kevés, miközben egy 2080Ti ára 3-400ezer vagy afölött mozog.
    Az Oculus ezért ahelyett, hogy a sokpénzes szűk PC-s elitnek fejlesztene, próbál elszakadni a PC-től, hogy a VR jövője ne az nvidia marketingesein meg a bányászokon múljon.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz eltonleonida #12 üzenetére

    Ez egyrészt "van rajta sapka, nincs rajta sapka" dilemma.
    Ha teletömik exkluzív címekkel, akkor azon megy a sírás, hogy az exkluzívok hátráltatják a VR terjedését és az Oculus ne gátolja a kiadókat, hogy más platformra is portolhassák a játékaikat.
    Ha meg nincs elég exkluzív, akkor nem lesz életképes a platform ugye.

    Másrészt itt első sorban nem arról van szó, hogy egy másik store forgalmát akadályozzák, hanem általában a PC streaminget akarják visszafogni a hivatalos app kínálatban (mert amúgy saját szakállára bárki kísérletezhet vele).
    Amíg a streaming minősége nem éri el az átlag user számára is kielégítő szintet, addig veszélyes a hivatalos csatornákon terjeszteni, mert azzal az egész platformra könnyen ráragadhat a "vezeték nélküli VR" címke, aztán ha az emberek rosszul lesznek a lag és az fps dropok miatt, akkor az egész platformot dobják. Utána már hiába magyarázod nekik, hogy a natív quest játékokkal nem lesz rosszul.

    A platform megerősítését már feljebb leírtam: egy termék életciklusa elején kritikus, hogy kellő mennyiségű natív tartalom is legyen rá, a PC streaming viszont elkényelmesíti a kiadókat, mert kiadják a cuccot streamre, a questesek meg streameljék, ha akarják, ahhoz is meg kell venni a játékot ugyebár, minek öljenek pénzt és időt a portolásba.

Új hozzászólás Aktív témák