- Computex 2025: Már a vízhűtés sem idegen az osztrák hűtőspecialistától
- Computex 2025: Jól sikerült a be quiet! belépője a perifériák világába
- Computex 2025: Nézzük miket mutat idén a DeepCool!
- Comptex 2025: Házak, tápok és kézikonzolok az Antec standján
- Computex 2025: Profi SSD-k, hűtők és más kiegészítők az Adata standján
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
Még mindig ott van az a probléma hogy sok játék már nem tud valós fullscreen módot kérni magának, de ha jól emlékszem ezt nem is a mostani Creators rontotta el hanem kb. a 2-vel ez előtti... csak eddig senkit nem érdekelt mert borderless winowban is ment a g-sync és ugyan úgy néz ki mintha fullscreen lenne... de már nem megy.
-
carl18
addikt
Na végre már idegesítő volt.
-
ha megnézed Phil mostani nyilatkozatát ezt nem jelenteném ki, hogy nem érdekük, hisz erősen az Xbox melletti érvként emlegetik a Freesync 2 jövetelét, a visszafele kompatibilitást, Play anywhere funkciót satöbbi . Innentől kezdve pedig ha xbox támogatva lesz a Windows is meg fogja kapni a megfelelő AMD drivereket rá, főleg hogy mellé akarják tolni a játékokon belüli tone mapping HDR támogatást is, ami igényelni fogja a mindig működő VGA drivert rá.
-
Én nem vettem át semmit, mert mint írtam, ez nem új keletű probléma. Ezt már megbeszéltük többek között Abu-val is, mert mint írtam, ugyan úgy előjött ez a probléma már az előző creator update alkalmával is, tehát lehet neked új dolog ez, nekem már nem.
Full screen dologgal meg nem értek egyet veled, de mindegy is. -
Tyrel
őstag
Ahogy fentebb írtam és az nVidia fórumos topicban is írják, sok olyan játék van ami az utóbbi 1-2 Creators Update óta nem tud valójában Fullscreen futni. Jellemzően ezek régebbi API-kra épülő játékok, ált. amelyik DX11 vagy újabb módban fut annak nem okoz gondot, de pl. indie fejlesztőknek ezekre nincsenek erőforrásaik... pl. a most megjelent Inquisitor Martyr sem ilyen, nem tud Fullscreen futni.
Pontosabban beállíthatod te Fullscreen-re, de valójában egy Borderless Window felületen fog futni, nem kap exkluzív irányítást a monitor felett, és ettől a pillanattól kezdve a Windowed G-Sync nemműködése ugyan úgy érvényes rá.
Egyébként meg k...va sokan játszanak borderless window-ban, a 21. században élünk, az emberek szeretnek multitaskolni. No meg ha pl. MMORPG-vel játszol vagy egyszerűen csak haverokkal, sokszor kitabolsz pl. Discord-on csatornát váltani, megkeresni weben hol esik egy neked kellő item, stb. 1001 okod lehet rá hogy ne akarj folyamatos monitor villogás és teljes játékminimalizálás mellett taskot váltani.
No meg lehet 2. monitorod, nekem is van, de ha az elsődlegesen Fullscreen fut a játék ki sem tudod belőle húzni az egeret úgy hogy előtte ne kelljen minimalizálnod alt+tab-al. Borderless-be meg ott marad nyitva és látod mi történik, függetlenül attól hogy egy másik ablakban kattintgatsz közben...
Igazából én azt nem értem hogy ki az aki akar még Fullscreen játszani, csak hátránya van... vagyis csak hátránya volt a 1803 win update-ig...
Persze szokták mondani hogy Windowed módban alacsonyabb az fps, de én ilyesmivel a Win7 korai időszakaiban találkoztam utoljára...
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem igazán érdekük. Csak amíg a G-Sync-nél nincs semmi okuk, hogy pénzt rakjanak a működésébe, addig a FreeSync-be raknak az Xbox miatt, de mondjuk PC-n ettől még erre is tesznek. Csak a FreeSync-et jóval nehezebb működésképtelenné tenni Windows alól, mert az AMD igen durván megkerüli a Microsoft pipeline-jait, ugyanis rengeteg funkció van a driverben, amik nem működnének a Microsoft rendszerén keresztül. Például a Chill egyáltalán nem tehető kompatibilissé, illetve a FreeSync 2 is gyakorlatilag egy egyedi HDR pipeline-t használ, ezért sincs meg a lilás beütése, ami az összes többi gyártót érinti. Ergo bármit is változtat a Microsoft, az nem számít, mert eleve nagyon kerülőutas az AMD drivere. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a FreeSync ezekre a Windows Update-ekre kevésbé érzékeny.
Az Xboxokon is így működik egyébként a legacy mód. A Microsoft nem tette a saját pipeline-ját kompatibilissé, hanem bemásolta az AMD-ét. Ha bekapcsolod a VRR-t, akkor ezen fut, ha inaktív, akkor a Microsoftén.A probléma egyébként az NV szemszögéből az, hogy ők is meg tudják tenni ugyanezt, mert csak döntés kérdése, de minél több speckó pathot vezet be a driver a hardverig, annál nagyobb a fenntartási költsége. Az AMD sem csinálná ezt csak a FreeSync miatt, de nekik van még FreeSync 2 és Chill, és így három fícsőrért már megéri. Az NV-nek nincs FreeSync 2 és Chill alternatívája, így nekik kérdőjeles, hogy csak a G-Sync-ért tegyenek-e jóval több pénzt bele. Illetve nagyon rezegne a léc a Game Ready drivernél is, mert a speckó path igazából a gyári tesztelés oldalán növeli nagyon a költségeket, és a tesztelés időigényére is rossz hatással van, vagyis annyira szegmentálni kellene a driver fejlesztését, hogy az több hibát hozna magával, mint amennyi problémát megoldana. Ergo le kellene mondani a havi egy-két WHQL-ről is, ami viszont egy marketingstratégia, függetlenül attól, hogy mennyire korlátozza a fejlesztési lehetőségeket.
-
Tyrel
őstag
Ennek a driver update-es feature-nek mi köze van a G-Sync-hez a semmin kívül?...
Az utolsó 3-4 driverükkel nem működik (régebbivel meg nem próbáltam), tök mindegy hogy a Win telepíti-e azokat vagy én...Ezt meg kár volt átvenni Abu-tól hogy az M$ érdeke a FreeSync működése, mert ha még véletlen az Xbox esetén így is van, PC-n egy használhatatlan sz*r a FS. Hiába érdeke az M$-nek hogy működjön ha az AMD meg látványosan szarik bele az egészbe...
Mint fentebb írtam az FS hibái miatt váltottam nVidiára úgy, hogy előtte 15+ évig kizárólag Radeonjaim voltak és egyébként nem volt szimpatikus soha sem a zöld oldal, most sem az... Talán ez elmondja mennyit ér a FreeSync...A G-Sync-et legalább egyszer láttam egy hétig jól működni, igaz 70 ezer forinté... de az FS egy percig nem volt rá képes.
-
vighdavid
csendes tag
Nekem olyan hibám volt, hogy egyszerűen befagyott a kép és a hang ment tovább. Mondom okés, GPU kuka (Titan X Maxwell). Tesztekben semmi sem volt, csak játékokban
Végül 2017-es drivert felraktam és tökéletesen működik. Ez a 2018-as driver felhozatal az NVIDIA-nál szörnyű....egyre több és nagyobb hibák vannak a driverekben.... Adok neki 1 próbát ma, hátha ez már javította azt a hibát.
-
Redneck
nagyúr
Közben utánanéztem:
"Nvidia is now allowing you to update GPUs with a firmware to enable HDR color accuracy. That might come in pretty handy for people who are on the lookout for the upcoming ACER/ASUS HDR Gsync 144hz monitors.
The firmware allows 10 and 12 bit per channel signal output when an HDR “signal” is detected. The DisplayPort 1.3 and 1.4 specifications provide enhanced display capabilities. To ensure compatibility with these specifications, an update to the NVIDIA graphics firmware may be required. Without the update, systems that are connected to a DisplayPort 1.3 / 1.4 monitor could experience blank screens on boot until the operating system loads, or could experience a hang on boot."
Akkor ezért nem volt gondom. Inkább marad a jelenlegi, az ilyen nV-s szoftveres sz*rságokat olvasva...
-
Redneck
nagyúr
Leszedtem, csak az ellenőrzés kedvéért és azt írta "update required". Érdekes mert nem tapasztaltam DP-on problémát, a G-Synckel is minden rendben. Lehet azért mert Win 7-et használok?
-
Tomassy00
senior tag
Nem tudom miért írtok off-ba , de úgy sem kérdem meg
-
Hát szerintem a személyemben nem jó embernek szidod az Nv-t mert ha valaki én elkötelezett vagyok az irányukba.,és elégedett is vagyok velük már évek óta.
Nem hinném, hogy te látod, hogy valójában az ilyen Creator updateknél Microsoft megoszt e ilyen jellegű infókat Nvidiával, vagy csak miután kijött a végső frissítés, utána kezdhetnek el dolgozni a hiba javításán.
Szerintem nvidiának sem az a célja, hogy téged szívasson és náluk a pénz sem akadály, hogy megoldást találjanak.
Valószínűleg nem dolgozik együtt Intel semmilyen szinten a Gsync érdekében a Zöldekkel, mert kb leszarják ezt a funkciót, ez miatt nem is fognak velük az érkező frissítésről komolyabb egyeztetéseket lebonyolítani ennek érdekében. Az ő érdekük az Xbox és a Freesync
Ugyan ez volt ezelőtt is.Insider bulidek nem garanciák semmire, mert nekik a végleges érkező frissítésre kell kiadniuk javítást ezért azzal kell dolgozniuk.
Szerintem ezt Insider buliddel nem lehet megoldani, bár lehetséges , hogy elkezdték a munkát már azzal.
Azért elég mély szintű beledolgozást igényel a Windows eredeti Display vezérlőjének a megkerülése és alternatív útvonal létrehozása a Gsync érdekében.Még annyi, hogy ezt a megoldást próbáltad?[link]
-
Tyrel
őstag
Azzal egyetértek hogy nem korrekt amit M$ csinál, de szerintem egy nVidia szintű cégnek a nagy Windows Update-ek előtt erősen illene végig tesztelnie a drivereit az insider buildekkel...
...most ehhez képest nézd meg hogy a 1.-ben linket forumban az NV-től az a Guzman gyerek hogy reagál az egészre. Nem is tudtak a hibáról (ennyit a tesztről), szökőévente egyszer válaszol szóval pont nem is érdekli, és tök digitális analfabéta, alig sikerült sokadszorra felfognia hogy mi a baj... NV...
-
Nem szarik rá, mivel most fog érkeni a BFGD, csak kicsit nehezebb dolga van neki. Tudom, hogy ez nem vigasztal,de meg fogják oldani, de nem olyan egyszerű megoldást találni egy olyan problémára, amit az operációs rendszert szolgáltató cég leszarik és nem érdekli az sem, ha most NV kijavítja mert 1 hónap múlva ha az érdekeik úgy kívánják újra megkerülendővé fogják tenni a dolgot.Egyébként nem csak ennél a Windows Creator updatenél történ már meg ez az eset,hanem az előzőnél is, nvidia kijavította amint tudta, de egyébként nem verték nagy dobra a javítást akkor sem sem, mert hátha Microsoft bácsi újra beleturkál a kedvükért.valami apró hotfixel jött a megoldás rá. Érdemes feltenned a mostanában érkező minden fixet.
-
PeL
addikt
Már lassan csodálkoznék ha kiadnának egy olyan drivert aminél nem kell utólag hotfixet kiadni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez azért jóval bonyolultabb. Az MS nézőpontjából a VRR egy elérhetetlen fícsőr Win32 applikációknál. Tehát ha szarul működik, akkor marhára mossák kezeiket. Csak az UWP app-okhoz írtak VRR-hez használható swap chain API-t. Ergo amíg a hálózati problémánál az MS azt javíthatja, mert azért a hálózaton keresztüli szkennelés egy fontos fícsőr, addig ezért a gondért a fülüket sem mozdítják, mert egy olyan funkcióról van szó, aminek a működését sosem ígérték meg. Innentől kezdve azon múlik az egész, hogy az adott gyártó mennyire kerüli meg a WDDM pipeline-t a szinkron szempontjából. Csak azt vedd számításba, hogy a vertikális szinkron driveres kényszerítése is illegális a WDDM pipeline-on belül, tehát ki kell kerülni azt, hogy működjön. Az NV abba futott bele, hogy amikor ők megírták a G-Sync-re a szoftveres implementációt, akkor azért arra nem számítottak, hogy az MS lecumiztatja őket pár évvel később. Meg aztán az MS annyira leszarja, hogy a G-Sync működik-e, nekik csak az a lényeg, hogy a FreeSync működjön, mert az van Xboxra, a többit tényleg magasról ..., ahogy azt szokás tenni. És függetlenül attól, hogy ki a hibás, ezt úgyis az NV fogja javítani, illetve megkerülni a problémát, mert az MS a kisujját sem mozdítja. Semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy a G-Sync működjön, így meg minek is rakjon bele pénzt?
-
-Solt-
veterán
Abu,
Arra esetleg van valami magyarázatod, hogy a RO2 / Rising Storm: Vietnam (Unreal engine) szériában miért nem érik el az NV kártyák (980Ti, 1080Ti) a maximális memória órajelet? Egy lépcsővel alatta maradnak mindkettőnél és így tuning sincs. Próbáltam régebbi driverrel is (375.70) azzal működik rendesen.
Legalább hússzor leadtam bugriportnak de...
-
Tyrel
őstag
Volt, de az adataim alatt látod mim van.
Onnan tudom hogy az XZ monitor ugyan ez és hogy mennyibe kerül mert volt olyanom ill. eredetileg FreeSync-et akartam, csak az is egy használhatatlan ipari hulladék. E miatt, ill. a G-Sync miatt váltottam nVidiára úgy egy jó hónapja, ha nem 2... A G-Sync működött is, kb. 1 hétig, aztán jött a Windows Update...
...majd szembesültem vele hogy az nVidia support pooooooontosan ugyan úgy szarik magasról a vásárlói fejére ahogy az AMD-é is, csak utóbbi legalább ingyen teszi ezt (már adaptive sync implementáció terén), előbbi meg vastag felárral...
Sokat mondogatták nekem évekig, itt ezen a fórumon is hogy a zöld oldalon minden jobb meg gördülékenyebb meg működik, me "szar az AMD", meg "szar a Radeon driver"... háááát nem, a zöld se jobb semmivel.
Függetlenül az adaptive sync nem-működésétől ez a G-Sync vezérlő amit az nVidia ad és ami ebben (meg minden más hasonló) a monitorban van, ez is kritikán aluli. Pl. input auto-select-et felejtsd el (Auto Source), nem tudja! 20 éve tudja még a 30e Ft-os noname monitor is, de a G-Sync vezérlő az nem, annak derogál...
-
Tyrel
őstag
Szerintem is... Aktívan forgalmazzák vastag felárral, igenis legyen normális supportja és működjön, ez a minimum...
Pl. a Z321QU monitorom 230 ropi kizárólag csak azért mert G-Sync-es... Full ugyan ez a monitor XZ321QU néven (FreeSync-el) meg 160 rugó. 70 ezer Ft-ba kerül a G-Sync és nem működik, majd amikor felháborodok rajta akkor még az én kurva anyámat... nevetséges.
Ja és ennek a szóban forgó Acer monitorcsaládnak a forgalmazását is talán ha fél éve kezdték?... Szóval nem arról van szó hogy volt G-Sync X évig, mindenki örült neki, majd leállították a fejlesztését és szépen elérte a termék az "end of life"-ját és nem támogatják tovább. Francokat, ez egy aktívan marketingelt és terjesztett cucc a mai napig, és ilyen nudli supportja van.
Persze értem én hogy a Microsoft tehet mindenről csak leszarom, a Spring Creator's Update-nek már X hónappal ez előtt voltak insider buildjei amikkel tesztelhetett volna az nVidia, megnézhették volna mi történik az új WDDM-el (DWM-el?) meg a G-Sync-el de fütyültek az egészre, sőt valami olyan analfabéta balfasz gyereket állítottak rá az issue feltárására akinek egy hét (!!) magyarázásba tellett még azt is felfognia hogy egyáltalán mi a probléma... (lásd. 1. hsz. link)
A fülük botját se mozdítják meg a fogyasztóikért, csak a markukat tudják tartani. Tipikus nVidia.
-
Dtomka
veterán
Ez nem ugyanaz amiről már volt cikk? (06.08)
Jobb DisplayPort támogatást kínáló firmware-t jelentett be az NVIDIA -
Féloff: ha már NVIDIA, és elrontás, akkor erről a lentiről is lesz hír (szerintem érinthet sokakat)?
wccftech link -
Abu85
HÁZIGAZDA
Eddig is bitang alacsony költséggel ment a G-Sync. Ötödik éve ugyanazt az FPGA-t használja. A hardver nem fejlődött semmit. Nem az a bajuk, hogy nem akarják, hogy működjön, hanem ha esetleg úgy kell dönteni a következő hónapban, hogy kihúzzák belőle a dugót, akkor azt úgy tegyék meg, hogy minimál költséggel ment évekig a fenntartása, tehát maximalizáltál belőle a profitot. A 3D Visionnél is ugyanezt játszották, amikor már úgy látták, hogy itt a vége, akkor bejelentették, hogy bocs srácok, de kiszállunk. És prémium holmi volt, rengeteg elérhető termékkel, viszont kiszámolták, hogy már nem keresnek rajta annyit, hogy megérje fenntartani.
Ez egyébként tisztán üzlet, nem ellenetek van. X pénzt akarnak befektetni, hogy hozzon Y-t. De amint ezt nem teszi meg, máshova rakják azt az X pénzt, ahol talán hozhat Y-t.
A Microsoft számára is üzlet az egész. A Win32 már nem realitás. Az UWP-re kell menni, mert abba rakják bele az új technológiákat. Nem akarnak kicseszni senkivel, csak nekik ez anyagilag így éri meg.Egyébként valószínűleg megkerülik a problémát okozó modult, mert rövidtávon azért még van ebben zseton, csak annyira azért nem erőltetik meg magukat, hogy a meghajtó legsúlyosabb problémájaként értékeljék, és bármi áron megoldják. Fel lehet véve problémaként, és jön rá megoldás, amikor kényelmesen kész lesz valami.
-
Tyrel
őstag
Nagyszerű, és miért is jó az a Microsoftnak hogy szívatja a PC-t mint gaming platformot? Akiben megvolt a hajlandóság hogy konzolt (is) vegyen az már megtette legkésőbb a bányászat miatti videokártya áremeléskor, szerintem...
Szerk.:
Mi az hogy megéri-e belerakni a G-Sync-be? Nem látom reális opciónak azt, hogy ezentúl a G-Sync kijelzőket és kompatibilis videokártyákat úgy fogják árulni, hogy rá van írva hogy "csak 2017-es Win10-el megy, ne frissíts!".
Amíg pénzt akarnak keresni rajta addig biztosítaniuk kell a működését, nem?! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt a Microsoft le se szarja az olyan VRR hibákat, ahol a probléma úgy keletkezik, hogy a gyártó/szoftverfejlesztő nem a Microsoft swap-chain API-ján keresztül dolgozik. És nyilván nem fog senki úgy dolgozni, mert az csak az UWP alkalmazásokkal kompatibilis. A Win32 alkalmazásokban előforduló hibák tehát nem hibák, mert a Microsoft szemében már maga a VRR fícsőr sem létezik ezekre.
A prémium jelző nem jelenti azt, hogy pénzt is raknak bele. Valójában ez egy lélegeztetőn lévő funkció, amit prémium jelzővel illetnek.
A legegyszerűbben ezek úgy kerülhetők meg, ha a meghajtó a Microsoft display pipeline-jainak jelentős részét eleve megkerüli. Akkor mindegy, hogy a Microsoft mit módosít ezeken, amúgy is más úton megy a cucc, ami viszont változatlan az új update mellett is. De ehhez azért marha sok pénz is kell, és valószínűleg nem ezzel van ott a baj, hogy nincs zseton, hanem, hogy megéri-e belerakni a G-Sync-be. Na meg ezekkel a megoldásokkal eléggé nehézkes lenne tartani a havi egy WHQL-t, ami viszont sokkal többet számít az NV-nek. -
Tyrel
őstag
Erre minden esély megvan, de akkor azt kommunikálják ki normálisan a fogyasztóik felé is, meg a Microsoft felé is. Hadd érezzük a törődést...
A G-Sync egy erősen feláras / "enthusiast" feature, ennek ellenére a Spring Creator's Update óta használhatatlan és látszólag a füle botját sem mozdítja e miatt senki...Elég összetetten sz*rt amúgy bele M$ a levesbe, mert nem elég hogy Windowed módban nincs g-sync, ezzel egyidőben egy csomó játék nem képes már exkluzív fullscreen módban sem futni. Hiába állítod arra, és hiába kapcsolgatod a Win fullscreen optimizations-t ide-oda, akkor is borderless window-ban fut fullscreen helyett, mintha nem tudná "elvenni" a monitort a Windowstól. Innentől meg ugyan ott vagy, hogy nincs g-sync...
-
Tyrel
őstag
Ezt a hibát mikor fogják végre megszüntetni az sokkal jobban érdekelne...
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8GB GDDR6X
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE VEGA 64 8GB HBM2 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte GTX 1660 Ti 6GB GDDR6 192bit!!! Beszámítok!!!
- Asus TUF RTX 3060 TI 8GB GARANCIÁS
- BESZÁMÍTÁS! XFX MERC 310 RX 7900 XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Beszámítás! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest