Hirdetés
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Androidos tablet topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mini LCD panellel szerelt CPU-hűtővel adott magáról életjelet a Gamdias
- SSD kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
ETOM
addikt
Target Independent Rasterization
Ettől szebb a metro ui amd kártyán? (már nem használom) csak megfigyeltem, hogy elég "recések" pl a betűk ha megnézi közelebbről az ember (gtx480 a kártyám).
AMD oldalán ez van:
Target-Independent Rasterization (DirectX 11.1 required)
TIR is a new rendering path that enables superior anti-aliasing performance in Direct2d-driven applications. These include the Windows® 8 UI, as well as the market’s variety of graphics-accelerated browsers: Google Chrome, Internet Explorer and Mozilla Firefox. DirectX 11.1 enables this by allowing the GPU to stand in for the processor during the anti-aliasing stage, and the result is a sharper and clearer dynamic interface that better retains ideal performance. -
Reinkz
senior tag
Sokak nem fogják fel mi a lényeg, lehet jönni azzal hogy kit érdekel 11.1 úgysem fogjuk használni, majd egyszer talán lesz értelme vagy olyan lesz majd mint dx10.1,
Sőt alapja is van hiszen gépek felén win7 fut és valóban a gyártok nem fogják maguk alávágni a fát mert cél hogy minél többet eladjanak az adott software-ből.de lényeg hogy becsaptak már bocsánat te vettél valamit azt hitted hogy és közbe nem. biztos akkor is megveszed ha csak dx11-es de lényeg hogy átvertek.
-
bozont
veterán
Elég időtálló az, még ma is jól használható. Én a 4870-et csak a legacy státusz miatt cseréltem le, mert amúgy még ma is nagyon jó teljesítményt tud nyújtani.
Nekem a driverekkel meg sosem volt komoly gondom szerencsére. A 275 meg 4850 azért durván nem egy szint szerintem.
A win8-cal szemben meg ne mértem ezt a nagy utálatot úgy általában. Most a smartscreen-től eltekintve sokkal jobb mint a win7, én már vissza nem teszem az biztos.
-
Puma K
nagyúr
Jó hagyjuk már ezt a baromságot.
Anno ATI HD 4850-et megvettem, hogy de jó lesz ez nekem, mert DX10.1-es és hogy majd mennyire időt álló lesz így tudok játszani még sokáig kártya cserélés nélkül, aztán a szokásos ATI/AMD driverek szarakodás mellett még a teljesítmény sem volt az igazi.
Kapásból a GTX275-öt kellett volna megvennem és nem csak a HD 4850 után anno...Az meg a másik, hogy Windows 7 alatt nincs is támogatva a DX11.1, és ne csak a lehetekről meg a majdokról beszéljünk, hogy "lehet támogatni fogja a Win7 is a DX11.1-gyet", hanem arról, hogy mi van jelenleg.
Én részemről alapból Windows 8-cat fel sem raknék semmilyen általam vagy ismerős által használt hordozható vagy asztali gépre. -
datatomm
tag
Kicsire nem adnak. Megszoktuk.
-
kisbalázs
tag
Rosz a felfogás. A directx nem támogatja az (i)nvidia-t.
-
tome.jr
addikt
válasz
atti_2010 #175 üzenetére
Mivel te kijavítottad a kollégát a helytelen írása miatt én is bátorkodtalak téged kijavítani (offban) a szintén helytelen írásod miatt. Azt hiszem a trollkodásról eltérőek az elképzeléseink. Úgy látom mostanában nagy divat letrollozni valakit akinek nem tetszik a véleménye. A személyeskedést meg hanyagold, hacsak nem akarod a modkerben folytatni.
-
fumofuka
csendes tag
-
MC Pite
veterán
Jé, újra és újra olvasunk ilyeneket... Amúgy most is 4850et használok, bőven elég mindenre amivel játszok(elsősorban autós), amíg ez nem változik nem cserélem - és a HC gémereket (akinek van lé a tárcában) leszámítva a userek nagyja ugyanígy gondolkodik. Igen, számít hogy mire kihasználja valami 1-2 év múlva, akkor 5-10 fps mínusz vagy nem, vagy máshogy néz ki, vagy csak a szokásos fejlődés visszafogás van a játékfejlesztők részéről.
2D meg egy dolog hogy nem izgat sok embert, de amikor pl képeket nézel (ne adj isten dolgozol fel) pl bármilyen segítséget bevonnék hogy a nagyobb (főleg raw fileok) képek is azonnal lerendelődjenek, és ne legyen pl az hogy visszafele lapozva majd egy másodpercig sötétség van - mikor apró részletet hasonlítanál össze két képen. Mert a 10megás raw (de a kompaktok is esztelen méretű képeket gyártanak, feleslegesen) nem gond azért a vinyónak sem, plusz sokszor már cachben van, de a kép kirajzolása akkor is számításigényes. (Plusz az értelmetlen megapixel verseny miatt már a 20 mega környékén járunk a raw fleokkal.)
Gőzöm sincs hogy ebben mi tud segíteni, de elég jó lenne ha erre is picit jobban odakoncentrálnának, mert most sem gyorsabb igazán egy ilyen kép megjelenítése mint 5 éve (sem a Denebemen, sem Lianon).
-
fumofuka
csendes tag
Jóféle microfos parasztvakítás, nagyrésze 2d-s marhaságokat gyorsít, amiből tábla ill laptopokon kivül más nem húz hasznot max néha 5% cpu használat 8% lesz wow...az ilyen "hát lehet esetleg hasznos lehet" funkciók meg max 3 játékban lesznek használva és abban sem lehet észrevenni. Ha megnézzük az új DX kiadása igencsak összefügg az új IE kiadásával, a funkciók nagyrésze is annak a vacaknak van, elég a nemrég kijött részeges win7 patchre gondolni..."hát ha már optimalizálni nem tudunk próbáljuk erőből" szaga van a dolognak, hogy beállítják a gpu-t is számolni a böngészőnek. Fun.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Flashback #90 üzenetére
Nem teljesen értem a kérdést. Illetve azt, hogy mi megy más irányba. Arra gondolsz, hogy az új DX11-es játékok közül már számos program erősebb compute terhelést fejt ki? Mert, ha igen, akkor ez igazából normális. Amikor egy effektet compute shaderben írnak, akkor a fejlesztő nem azt nézi, hogy a Radeonok el fognak húzni a GeForce-októl, hanem azt, hogy a compute shader kód a GeForce-on is gyorsít. Az lehet, hogy az NVIDIA-nak ez kellemetlen a benchmarkokban, amikor a hardvereket összehasonlítják, de neked, mint felhasználó, még GeForce mellett is az az érdeked, hogy amit lehet írjanak meg compute shaderben, mert egyszerűen gyorsabb, mintha nem használnák. Aztán a gyorsulás mértéke már függ az architektúrától, illetve attól, hogy milyen bonyolult az effekt, de a program sebessége szempontjából a compute shaderrel mindenképpen jól jársz. Ne úgy fogd fel, hogy a fejlesztők most ki akarnak cseszni az NV-vel és erős compute terhelést csinálnak, ami általánosan kedvez a GCN architektúrának. A fő cél itt az, hogy a program gyorsabban fusson mindenkinél. Az NV persze lobbizhat, hogy erre nincs szükség, de akkor a saját felhasználóitól is elveszi azt az extra sebességet, amit a compute shader jelent. Persze nekik ez valahol megéri, mert a GCN ebből az irányból sokkal többet nyer, mint a Kepler.
Ha a DX11.1-re gondolsz, akkor azt tudom írni, amit a hírben. Számítanak azok a funkciók, amiket a Kepler nem támogat, nem mondhatjuk azt, hogy jelentéktelenek, mert nem azok. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy mikor lesznek kihasználva egy játékban. Ha csak a fejlesztőkön múlna, akkor nagyon kis esélyt adnék rá, hogy fél éven belül lesz DX11.1-es játék. Viszont az AMD manapság talicskával tolja a pénzt a játékfejlesztésekbe, és így a Gaming Evolved partnerprogramon belül már kérhetnek olyat, illetve fejleszthetnek olyan irányba, amilyet a normál fejlődés mellett a fejlesztők amúgy nem használnának ki (idén ezt már több játéknál megtették). Ez egy bizonytalansági faktor, amivel nagyon nehéz számolni.(#104) TTomax: Tudom milyen az AC3. Írtam is, hogy van problémája az erőforrás kihasználásával. Azért valamennyi mindig van a driverekben. Persze valószínű, hogy pár százaléknál nem több, de mindenképpen megéri beprofilozni a játékot. A patch az igazából mindig opció. Bármit lehet javítani, csak a kérdés, hogy megéri-e ezzel foglalkozni. Ha egy kiadó elzárja a pénzcsapot a további optimalizálás elől, akkor nyilván ez a fejlesztési irány lezárult. Az AC3 sebességet a leggyorsabban compute shaderrel lehetne nyerni, de ezt teljesen mellőzték a fejlesztők.
Szerintem a PC-s portokhoz rosszul állnak a kiadók. A fejlesztőnek tartani kell a dátumokat, és ennek jellemzően a PC-s optimalizálás issza meg a levét, mert annak van a legalacsonyabb priorítása. Ilyen szempontból most már én is belátom, hogy a Square Enix csinálja jól. Fenntartanak egy stúdiót csak a PC-s portokra, és eddig működik ez a koncepció. Amilyen rossz ötletnek tűnt pár éve annyira bevált, így talán másnak is meg kellene ezt az irányt fontolni.(#114) Jack@l: Miért lenne fura? Az előző képkocka alapján már tudod, hogy melyik meshez milyen LOD tartozik. Ha közelítesz, akkor azt tudni fogja a rendszer, csak nem az aktuális jelenetről, hanem az előző frame számításai alapján. Minden frame számítása során ki kell menteni egy struktúrát, ami alapján ez meghatározásra kerülhet egy compute shaderben. A megadott állandók alapján így is mindig meghatározható a LOD. A különbség annyi, hogy előre meghatározod.
A TIR százalékos adat a Microsoft hivatalos mérése. [link]
(#115) Jack@l: Remélem nem azt akarod mondani, hogy eddig azt hitted, hogy D3D-re vonatkozik. Benne van a hírben, hogy 2D-s grafika esetén. Legalább azt olvasd el, mert ha nem teszed, akkor feleslegesen magyarázom.
(#85) nbg: Az ATI(AMD)-nak volt egyszer egy nézeteltérése a Microsofttal a shader modell 3.0 esetén. A Radeon X1000 sorozat nem támogatta a Vertex Texture Fetch-et. Erre a Microsoft nem akarta megadni így a shader modell 3.0-s minősítést, de végül megadták, mert az ATI azt hozta fel, hogy ők az R2VB-t implementálták. A probléma az volt, hogy utólag a Microsoft is elismerte, hogy semmilyen formátumot nem írtak elő kötelezően a vertex textúrázás támogatására, így a dokumentáció szerint jó az R2VB és a VTF is. Ezért lett a Radeon X1000 sorozat shader modell 3.0-s végül. A Microsoft a DirectX 10 API esetében már pontosan specifikálták a vertex textúrázás formátumát.
-
Dagidög
senior tag
Durva, ami itt megy. Nézzük egyszerűen a dolgokat:
Azt mondták Nvidiáék, hogy támogatják a 11.1-et? Igen.
Támogatja a Kepler a 11.1-et? Nem.
Ez patkányság volt? Igen.
Van valamilyen érezhető hátrányunk ebből? Nem.
Később lehet? Aligha,de majd akkor úgyis kiderül.
Muszáj felhozni ellenpéldákat a másik oldalról ebben a topicban? Nagyon nem, majd az AMD saját topicjában lehet anyázni.
A többit meg mindenki levonja magának a személyes preferenciáinak megfelelően, ebből felesleges a vita. -
ngabor2
nagyúr
A topikot takarítottam a személyeskedéstől és az offtól. Kérem, hogy maradjon is mentes mindkettőtől!
-
atti_2010
nagyúr
-
Attix82
addikt
Persze, hol van az még ,hogy Dx 11.1 lesz valamiből. Addigra a mostani VGAk semmit se fognak érni
...Ez nem azt jelenti, hogy le kell cserélni, hanem, hogy már lesz 1-2 generáció előrelépés.
Tény, hogy elsunyizta, de tény , hogy jelenleg nincs is szükség rá / nincs jelentősége. Mire veszed az új generációs VGAt, amikor már a játékokhoz szükséges az új technika, addigra már mind fel van készítve ami kell.
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
Nem olyan nagy átverés ez, mondjuk úgy inkább, hogy kis vásárlói megtévesztés, illetve nem reklámozták az ellenkezőjét, másnak meg nem tűnt fel... Viszont szerintem kb. a teljes lényegtelenség határát súrolja az ami kimaradt belőle. Aki pedig évekre tervez előre, annak egyébként is totálisan lényeglten, hogy 11 vagy 11.1 -et támogat a kártya, mivel 1 éven belül úgyis jön 15 fajta új direcx, a hozzá való program támogatás pedig sok sok évet késik. Szóval ettől az én szememben nem csökkent a kepler, max mosolyogtam egy jót ezen a történeten.
-
-
atti_2010
nagyúr
válasz
FragMaster #134 üzenetére
-
FragMaster
addikt
Akárhány geforce 6xx dobozt láttam mind azt írta nagy betűkkel: directx11. Pl. random kép google-ről [link]. Hol az átverés?
-
oh yes. classic nVidia. már csodálkoztam is, hogy semmi ilyen stikli nem volt a 6-os széria körül - a gátlástalanság királyai a srácok
köszi az alapos cikket - nagyra értékelem, hogy nem csak a headline-okat hozzátok le, hanem az is szépen össze van gyűjtve, hogy mit jelent ez a gyakorlatban. szerintem nem sokat, ahogy elnézem, még a dx10.1-es mizériánál is kevesebbet. viszont legalább megint jól fogy a popcorn
-
kromatika
veterán
nem sok veszteség ér minket,a támogatás hiányával.
-
Gyula84
veterán
Ki a francnak kell?
-
Jack@l
veterán
Ennyi a nagy gyorsítás a TIR-el:
"This feature provides a high performance anti-aliasing path for Direct2D usage
scenarios involving high-quality anti-aliasing of structured graphics. TIR enables
Direct2D to move the rasterization step from the CPU to the GPU while still
preserving the Direct2D anti-aliasing semantics and quality. Using this capability,
the software layer can evaluate a large number of sub-pixel sample positions for
coverage, yet only allocate the memory required for a smaller number of samples.
This enables the performance advantage of using the GPU to render but retaining the
image quality of a CPU-rendered implementation. This allows a single sample to be
broadcast to multiple samples of a multi-sample anti-aliased render target." -
Jack@l
veterán
Csak egy kérdés, ha minden kockánál az előzőt veszed alapul, nem lesz az fura ha odaérsz egyszercsak az objektum mellé?
Ezeket a szép nagy számokat olyan jó nézni, de ha nem tévedek, egy rohadt kis és elhanyagolható részletére utal az egész felogozási procedúra után.Szerintem hanyagoljuk az ilyen marketing kijelentéseket addig, ameddig kézzel fogható játék kijön és rendes, objektív mérési eredmény születik.
---
NV-nél fröcsögnek sokan, hogy hú, kifizette a kártyát, átverték, fogadok hogy nem is olyan kártyája van, meg nagybetűkkel rá volt írva a dobozára, hogy ez bizony DX11.1? Abszolut nem látom még értelmét erre izgulni, grafikábsan semmi újat nem fog hozni, sebességben meg a kutya nem tudja, mert még csak mostanában kezdték el(ha egyáltalán) fejlesztgetni rá az engine-eket.
UI: linket tudnál adni a méréshez?
-
Def26
félisten
Na bumm, nem támogatja. És annak meg mi értelem amit az ATI csinál, hogy megvannak a fícsörök, de behal alatta a kártya.
-
Maxtreme
addikt
Na puff. Mire elkezdik rendesen használni a dx 11.1 által nyújtott featurek-et (1-2 év) ezek a kártyák úgy sem fognak már sokat érni.
-
Csaber
senior tag
BF3 teszt sírva kb mindegyik tesztnél sírva kiröhögés , mivel ha felszaladsz egy 64-es pályára ,megnézheted , hogy még véletlenül sincs annyi amit oda írtak egyik gyártónál sem , és/ vagy oda is lehet írni ha rajtad kívül 10-nél többen nem mozognak a pályán amiből 3 főt látsz , de csak az egyik lőhet feléd és mellé a csillagok állása is megfelelő , akkor igaz
-
TTomax
félisten
Azért ugyanezeket a sorokat elolvastuk akkor is amikor CSAK az RV670 támogatta a DX10.1-et...huuu mekkorát fogunk ebböl profitálni a jövöben,csak hogy mi a jelenben élünk...ez a DX11.1 még akkora jelentöséggel sem fog birni,hiszen ehhez még a Win8 is kell,thanks MS....
Mire erre valami játék is jön ami kb 1-2fps-t profitálhatna,eltelik vagy 2-3 év... gyakorlatilag az összes mai csucs vga kuka lesz...
Azt még azért hozzáfüzném,hogy a mezei vásárló sincs átdobva a palánkon,egy zöld dobozon sem virit a DX11.1 mint ficsör...Nagyobb a füstje mint a lángja ismét ,tekintve azt hogy "Gémer Gyurikát" marha nehéz lesz rádumálni a Win8-ra... -
TTomax
félisten
Az AC3at sem az nV sem az Amd nem fogja driverrel gyorsitani... egészen más gondok vannak a játék körül,és azt hiszem patch-el is nehéz lesz ezt kijavitani... [link]
Számomra hihetetlen,hogy a hat magos (elérhetö áru) cpu-k korában ilyen massziv bakikkal ki lehet adni játékokat... egyre-másra jönnek az olyan nagy nevü játékok ahol nem tudnak már négy magra sem optimalizálni...
-
zseko
veterán
" a Kepler támogatja a DirectX 11.1-et, de kit érdekel."
so akkor: "Az NV is gyárt GPU-t de kit érdekel."
Ha nekik így jobb...
-
Flashback
addikt
Én úgy tudom hogy Nvidia kártyák arány elég jelentős a piacon! Akkor az SW fejlesztés miért más irányba megy? Miért jó ez? Majd a HW 1 generációval az SW után jön ki?
Nem tudja a kéz hogy mit csinál a láb? -
Vigilante
őstag
válasz
Vigilante #87 üzenetére
Dupla: Black OPS I. sry
Pug: Szívesen! Mióta? Azóta sztem, hogy egy népjáték és piszok sokan játszanak vele! Vehetünk egy színvonalasabbat is: Crysis 2
Ez a game sztem már elég színvonalas, főleg, hogy a jövőben is jó pár game fogja használni a Cryengine 3-at!
Nagy általánosságban, ha kikap az NV az AMD-től az nem sokon múlik, viszont van jó pár game, ahol, meg az NV szarráveri az AMD-t.
-
nbg
senior tag
Nem vagyok hivo, mindket cegtol volt mar sok nagyon jo kartyam, es tavol alljon tolem a flame, de ez most tenyleg erdekelene, es most elso sorban a zold fanoktol, illetve Abutol kerdeznem: sumakolt el valaha az ATI/AMD ilyesmit? Ha igen, mit?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AC3-ban rengeteg olyan dolog van, ami compute shaderrel gyorsítható mindegyik terméken. Ehhez képest nem is tartalmaz CS kódot. Ez teljesen érthetetlen, és a sebességre is nagyon rányomja a bélyeget, mert a grafika az nem annyira komplex. Alapvetően nincs rosszul optimalizálva, csak valamiért nagyon ragaszkodtak a régi dogmákhoz. De amúgy ezzel nincs gond. Ők így döntöttek. Amit ebből ki lehet hozni, azt kihozták.
-
Attix82
addikt
Inkább a programozókat kéne ostorozni....AC3 is jól sikerült
Hiába a sok extra, ha azt akarják ,hogy 20 FSP-el menjen akkor úgy is lesz. És irány a bolt erősebb VGAért amivel már megy 30 FPS-el is.
Hiába a programozók lusták. Lehet itt DX56 is...ha még a DX 11 se aknázták ki.
-
cskamacska
addikt
Szóval akkor kezdődik a HD4000-es buli, mikor nem a kiváló ár/érték arányuk miatt voltak ajánlva a kártyák, hanem mert DirectX sok.1 !!4!, pont amikor DirectX 10-es játékokat is csak hálóval lehetett fogni?
És akkor erre válaszul, az új AMD kártyákhoz Windows 8-at adnak majd ajándékba?
-
Flashback
addikt
Igen, de most állt össze a kép miszerint ha jól veszem ki:
A zöld oldal egy kalap alá vonja a DX11.1 és a DX11-et közben pedig a DX API csak DX11-módban fut mert a architektúra nem támogatja a DX11.1-et. De közben az kommunikálják hogy DX11.1-es termékeik vannak?Keplernek HW szintű módosítás kellene vagy szoftveres a DX11.1-hez?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoftnak van mérése erről. A TIR funkcióval 151-523%-kal gyorsabb feldolgozás lehetséges.
Az UAV-k esetében bonyolultabb a helyzet. Alapvetően pufferről van szó, ami lehetővé teszi, hogy a GPU adatot olvasson vagy írjon akárhova (itt inkább az írás a kulcs, mert az olvasás az SRV-n keresztül eddig is meg volt). Korábban ez előre definiált volt. Gyakorlatilag a programozónak biztosít egy komolyabb flexibilitást. Ha úgy vesszük, akkor scatter/gather operációkról van szó. Az egész a DX11-ben mutatkozott be és a pixel/compute shaderhez volt használható. A pixel shader lépcsőn való támogatás azt is lehetővé tette, hogy a programon belül az adatok könnyen megoszthatók legyenek a compute és a render futószalag között. Ezzel számos effekt sokkal hatékonyabban volt leprogramozható. A DX11.1 gyakorlatilag ezt annyival egészíti ki, hogy az UAV elérhető az összes programozható lépcsőn.
Hogy példát is mondjak. A vertex shader esetében hasznos funkció lehet, ha LOD információkat akarsz nyerni a következő képkockára. UAV-t bevetve megoldható, hogy az előző képkockáról származó információk alapján határozd meg az új képkockán a mesh LOD szintjét. Gyakorlatilag az előző képkocka kimentett információiról azonnali LOD szintet lehet beállítani bármire. A hull shader esetében sok hasznos dolgot nem tudok elképzelni, és hasonló a helyzet a domain shader esetében. A geometry shader érdekesebb. Itt lehet talán a legtöbbet ezzel nyerni. Az UAV-vel például eléggé olcsón megoldható az alliassing jelenségtől mentes shadow mapping. Utóbbira számtalan megoldás született már, de eddig egyiket sem vetették be, mert a sebesség az nagyon gyenge. A DX11.1 gyakorlatilag értékelhető sebesség mellett teszi lehetővé az alkalmazását. Itt tényleg sokszoros sebességkülönbségről lehet szó.
Az UAV-k kezelésének kiterjesztése még arra is jó, hogy bonyolultabb grafikai megoldásokban gondolkodj, több helyen vesd be a compute shadert, amivel a teljes feldolgozás felgyorsítható.(#53) tome.jr: A DX11-ben is félreértik az emberek az extra sebességet. Tényleg jó példa a DiRT Showdown. Ha DX9-ben írnád meg ugyanazt a grafikai minőséget, amit felmutat a program DX11-ben, akkor nem lenne VGA, amin 2-5 fps-nél gyorsabban futna. Az olcsóbb vagy régebbi VGA-k egy másodpercen belül nem számolnának egyetlen képkockát sem. Természetesen meg lehet kérni a fejlesztőket, hogy ugyan oldják már meg azokat a DX11-ben elérhető effekteket DX9-ben is. Nincs technikai akadálya, de tényleg óriási kérdés, hogy megéri? Dolgoznál vele hónapokat azért, hogy egyetlen VGA-n se fusson pár fps-nél többel. Ha te fejlesztő lennél megcsinálnád?
-
MaUser
addikt
válasz
atti_2010 #55 üzenetére
Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Oliverda 57 olyan játékot sorolt fel (kb. az összes eddig), ami támogatja a DX11-et, amiből aztán vagy van előnyöd vagy nincs. Észre mindenesetre sokat nem venni a beharangozott előnyökből. Most nem akarom előrángatni az AVP, Dirt 3, F1 2011, stb. példáját, ahol képben érdemi változást nem látsz mozgásban, de jó esetben is csak ugyanolyan gyors DX11-es API-val a játék, mint nélküle.
-
Attix82
addikt
Sok jelentősége nincs, már lassan játékot se tudnak írni a programozók. Nemhogy jól optimalizálni....
De tény, kicsit elsunyizták ezt a dolgot.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
#00137984 #65 üzenetére
Nvidia mindig a sebességbeli erőfölényt tartotta szem előtt, kissé elhanyagolva a technikai újdonságokat.
Ez igaz csak ez a fölény mára mintha elfogyott volna alóla így sem az újítás sem a sebesség fölény nincs meg, az igazság az hogy az Nvidia 2-3 éve a nevéből él, persze lehet ezt így is.
-
#00137984
törölt tag
Nvidia mindig a sebességbeli erőfölényt tartotta szem előtt, kissé elhanyagolva a technikai újdonságokat. Nvidia már megjelenésekor igen erős és driverekkel is marad még egy kevés tartalék, majd eléri a teljesítménye végét. AMD kártyák mindig fejletebbek voltak, de sebességben viszont elmaradtak. A Catalyst driverek és a VGA-k felépítése fokozatosan felzárkoztatta az Nvidiahoz. A játékok és a DX is fejlődésen megy keresztűl, amihez az AMD előrelátóan áll hozzá.
-
-
tome.jr
addikt
Ez az "extra sebesség" mégis mennyi lehet? Talán +1%? Teszt van róla, vagy csak elméletben és a távoli jövőben működik majd a gyorsulás? Vagy úgy gyorsulnak majd DX 11.1 alatt a játékok mint ahogy a DX11 alatt lassultak? Egyáltalán van már a láthatáron DX 11.1-es game?
Mint ahogy fentebb írták is, a win8 miatt ez a szuper feature valószínű egyébként is hamvába fog halni.
-
Flashback
addikt
Szóval akkor most DX11.1-es Nvidia nincs hivatalosan.
Ha valamit csak erre írnának akkor az nem menne? Vagy most mi van? -
#00137984
törölt tag
Assassin's Creed 3-ban is visszaveszik DX11-ről a játék ini fájlban DX10-re, hogy sebességet nyerjenek. Igaz ezek után néhány látványjavító effektről és a remek grafikából vesztenek, mert azok nem használhatóak DX10 alól. Crysis Warhead közben is volt néhány eset, hogy HD4850 kártyámmal előjőtt néhány features, ami haver 9800GTX-én nem volt, de cserébe kicsit azért jóbban futott Nvidián.
-
Andrew_31
Modder
Valaki nem akarja eladni 50K-ért elavult DX11-es GTX 670-es kariját.
Jó lesz a másik mellé. -
Csabroncka
addikt
lecserélem a gépem
-
#00137984
törölt tag
Assassin's Creed 3 és Nvidia kártyák kifújnak Boston utcáin. ATI-val és Catalyst 12.11b driver használatával is esnek a FPS értékek, de bőven játszható marad. Nekem HD7850-em van és csak pár pillanatban rőccent be, ami lehetett HDD miatt is, mert közben a mozgás folyamatos volt (min 25-30 pár pillanatra, max 60 FPS).
-
bozont
veterán
Ha a gyártó nem akarja lábon lőni magát, akkor masszívan rááll a DX11-re, mert nem csak plusz effektet hoz, hanem elég szép sebességnövekedést is. Itt van pl a Tribes Ascend egy ingyenes(mikrotranzakciós) MMOFPS, ami UE3-at használ, lapból DX9-ben. Az előző kártyámon (HD4870) elég gyatrán futott, teljesen low beállításon sem volt mindig folyamatos. Aztán gondoltam majd az új 7770-nel jobb lesz, hát az lett ugyan, de még mindig nem tudtam feljebb kapcsolni a low beállításokról. Aztán jobban utánanézve, a motor tud futni DX10 és 11 módban is (igaz egy kis apró buggal, de nem vészes). Kis ini buhera után ment is a DX11 és meglepődve tapasztaltam mekkora boostot kapott a játék, most simán fut high beállítások mellett is.
Szóval, ha nem is a DX11.1-nek, de a 11-nek van létjogosultsága, már minden játéknál lapnak kellene lenni, hogy az újabb hardverekkel rendelkezőt élvezhessék annak minden előnyét, miközben a régebbi alkatrészekkel rendelkezők is tudnak játszani vele. -
gainwardgs
veterán
Hd 4800 széria v2 mágikus 10.1..lerágott csont
Sokat vesztettünk akkor is
...
-
Cyberpunk
félisten
Nagy érvágás, de tényleg.
-
Löncsi
őstag
Sad story...
-
Best of Fail
Kezd kifakulni ez a zöld... nehogy a végén a sárgák kezében kössön ki
-
Oliverda
félisten
Igen:
Partnerprogramoktól független DirectX 11-es játékok:
1. World of Warcraft: Cataclysm (patch)
2. Red Faction: Armageddon
3. Hamilton's Great Adventure
4. F.E.A.R. 3
5. Need for Speed: The Run
6. Anno 2070
7. King Arthur 2
8. Wargame: European Escalation
9. Krater
10. Tom Clancy’s Ghost Recon Future Soldier
11. Darksiders II
12. London 2012
13. Starvoid
14. War of the Roses
15. Need for Speed: Most WantedAz AMD Gaming Evolved partnerprogrammal készült DirectX 11-es játékok:
1. BattleForge (patch) (+ kiegészítő: Lost Souls)
2. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
3. DiRT 2
4. Battlefield: Bad Company 2 (+ kiegészítő: Vietnam)
5. Aliens vs. Predator
6. Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar (patch)
7. Civilization V (+ kiegészítő: Gods & Kings)
8. F1 2010 (patch)
9. Medal of Honor (multiplayer mód)
10. Dungeons & Dragons Online: Eberron Unlimited (patch)
11. Dragon Age 2 (+ hivatalos textúracsomag)
12. Total War: SHOGUN 2 (patch) (+ kiegészítő: Rise of the Samurai)
13. DiRT 3
14. Deus Ex: Human Revolution
15. F1 2011
16. Battlefield 3
17. Saints Row: The Third
18. Total War: SHOGUN 2 – Fall of the Samurai
19. Blacklight Retribution
20. Sniper Elite V2 (patch)
21. Nexuiz
22. DiRT Showdown (patch)
23. Sleeping Dogs
24. F1 2012
25. Medal of Honor: Warfighter
26. F1 Race Stars
27. Hitman: AbsolutionAz NVIDIA The Way It's Meant To Be Played partnerprogrammal készült DirectX 11-es játékok:
1. Metro 2033
2. Lost Planet 2
3. HAWX 2
4. Homefront
5. Crysis 2 (patch)
6. Batman: Arkham City (patch)
7. Oil Rush
8. L.A. Noire: The Complete Edition (patch)
9. Star Trek Online (patch)
10. Max Payne 3
11. EVE Online (patch)
12. The Secret World
13. World of Warcraft: Mists of Pandaria
14. Call of Duty: Black Ops II
15. Assassin's Creed IIIÖsszesen 57 darab DirectX 11-es játék jelent meg 2012. november 20-ig.
Készülő DirectX 11-es játékok (hivatalos megerősítés):
- Metro: Last Light - (egy fejlesztő megerősítette)
- Kylin MMO (ismeretlen cím) - (az AMD megerősítette)
- Arma 3 - (egy fejlesztő megerősítette)
- Projekt CARS - (fejlesztői bejelentés)
- Far Cry 3 - (fejlesztői bejelentés)
- Command & Conquer: Generals 2 - (egy fejlesztő megerősítette)
- Asetto Corsa - (egy fejlesztő megerősítette)
- Primal Carnage - (egy videóbemutató megerősítette)
- Mechwarrior Online - (fejlesztői bejelentés)
- Passion Leads Army - (fejlesztői bejelentés)
- Company of Heroes 2 - (fejlesztői bejelentés)
- Heroes & Generals - (egy fejlesztő megerősítette)
- Survarium - (egy fejlesztő megerősítette) -
Prof
addikt
Na jó igazad van lehet 85%-uk.
Az hogy van néhány agyonreklámozott 10. bőrlehúzós agyatlan fps/akciójáték amihez van dx11 mód és afelük VGA kártya reklámnak/benchmarknak jó másnak nem, az nem jelent semmit.
Az se igazán ha kiadtak egy dx11 patchet, ami ad 3 effektet egy meglévő dx9-es programhoz.Csak néhány a kis garázsjátékokból amik max dx9-et kérnek: Guild Wars 2, Diablo 3, Witcher 1-2, Trackmania1-2, Fifa xyz, Path of Exile, Torchlight 1-2, Sims sorozat stb.
Mind Dx9-es max, ahogy még nagyon sok játék. Mert Windows XP-t sokan használnak még és sok régi VGA van a gépekben. A játékgyártó nem akarja saját magát lábon lőni, hogy limitálja a saját piacát.
Amúgy meg sok komolyabb játékot olyan régen kezdtek el fejleszteni amikor még dx11 nem is létezett.
-
->Raizen<-
veterán
Még jó hogy a 7870-et választottam gtx 660 helyett.
(#22) bestyen: dx 11.1 ready a széria.
-
sbai
tag
AMD 7xxx-es szériával mi a helyzet? Mert a dxdiag-ban nekem is csak 11-et ír Win8 alatt.
-
{Zodiac}
senior tag
így már érthető
-
helkis
veterán
értem én, nem gond ez, meg ki lehet magyarázni, de István aki benyelte a marketinget, most úgy érezheti, hogy kihúztak egy rakás+pénzt a zsebéből.. nem szerencsések az ilyen hírek.. gondolom sokan jönnek majd hogy "no more nv.." stb..
persze ez is csak a profit-maxilamizálásról szól, mindig +10%-os grafikon kell a részvényeseknek.. -
McDog
aktív tag
Hm.. Tehát aki Windows 7-et vagy GeForce kártyát használ az nem tudja kihasználni 100%-an a DirectX 11.1 támogató játékokat...Pontosan milyen játékról is van szó?
(Windows 8 alatt van valami spéci pasziánsz?)
-
atti_2010
nagyúr
Nem is arról van szó hogy ettől valaki nem fog tudni játszani de megint ez a megszokott mutyizás, mit szólnának ha később rájönnének hogy tulajdonképpen csak játékpénzt kaptak, de nem baj mert nagyon hasonlít az eredetire.
-
Prof
addikt
Ez logikus, a játékok 80%-a kb még mindig DX9-es.
-
Shing
őstag
Hát ez gáz...
-
misx
senior tag
Windows 7 alá nem fog hiányozni.
-
Sondi1986
addikt
Emlékszem mikor mondta az nv anno a DX11 hogy fölösleges, rá 4-5 hónapra kijött a GTX480-as!
Ez is valami hasonló lesz. -
T_Stark
őstag
A gyenge compute teljesítmény után most még ez is...
Igazi időtálló széria lett ám ez...Most csak megerősíteni tudom magam, hogy nekem nem kell több NV.
-
Locutus
veterán
-
djculture
félisten
geforce fx történet reloaded...
-
SzlobiG
félisten
Bele nem halunk.
Meg mire ki lesz használva a 11.1 addigra már bőven itt a nextgen sorozat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az NVIDIA elmondta, hogy a Kepler nem képes kezelni az új API összes funkcióját, de szerintük ebből a játékosok semmit sem fognak majd érezni.
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elektromos autók - motorok
- Formula-1 humoros
- Milyen légkondit a lakásba?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Star Trek
- További aktív témák...
- Ujjlenyomatos bejárati ajtó kilincs 6hó jótállás!
- Bomba ár! Lenovo Miix 720-12IKB : i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 CM MasterBox 5 Lite 600W
- AKCIÓ! Lenovo Thinkcentre M920S Brand számítógép - i5 9500 8GB RAM 512GB SSD 630 IGP Win 10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest