- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Mindent visz: A GeForce RTX 5080 tesztje
- Készlethiányra figyelmeztett az új GeForce-ok kapcsán az NVIDIA
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- Igazi monstrum lesz az új generációs Xeon
- Socket AM5-ös alaplapok négyesfogata futott be az MSI csapatából
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoftnak van mérése erről. A TIR funkcióval 151-523%-kal gyorsabb feldolgozás lehetséges.
Az UAV-k esetében bonyolultabb a helyzet. Alapvetően pufferről van szó, ami lehetővé teszi, hogy a GPU adatot olvasson vagy írjon akárhova (itt inkább az írás a kulcs, mert az olvasás az SRV-n keresztül eddig is meg volt). Korábban ez előre definiált volt. Gyakorlatilag a programozónak biztosít egy komolyabb flexibilitást. Ha úgy vesszük, akkor scatter/gather operációkról van szó. Az egész a DX11-ben mutatkozott be és a pixel/compute shaderhez volt használható. A pixel shader lépcsőn való támogatás azt is lehetővé tette, hogy a programon belül az adatok könnyen megoszthatók legyenek a compute és a render futószalag között. Ezzel számos effekt sokkal hatékonyabban volt leprogramozható. A DX11.1 gyakorlatilag ezt annyival egészíti ki, hogy az UAV elérhető az összes programozható lépcsőn.
Hogy példát is mondjak. A vertex shader esetében hasznos funkció lehet, ha LOD információkat akarsz nyerni a következő képkockára. UAV-t bevetve megoldható, hogy az előző képkockáról származó információk alapján határozd meg az új képkockán a mesh LOD szintjét. Gyakorlatilag az előző képkocka kimentett információiról azonnali LOD szintet lehet beállítani bármire. A hull shader esetében sok hasznos dolgot nem tudok elképzelni, és hasonló a helyzet a domain shader esetében. A geometry shader érdekesebb. Itt lehet talán a legtöbbet ezzel nyerni. Az UAV-vel például eléggé olcsón megoldható az alliassing jelenségtől mentes shadow mapping. Utóbbira számtalan megoldás született már, de eddig egyiket sem vetették be, mert a sebesség az nagyon gyenge. A DX11.1 gyakorlatilag értékelhető sebesség mellett teszi lehetővé az alkalmazását. Itt tényleg sokszoros sebességkülönbségről lehet szó.
Az UAV-k kezelésének kiterjesztése még arra is jó, hogy bonyolultabb grafikai megoldásokban gondolkodj, több helyen vesd be a compute shadert, amivel a teljes feldolgozás felgyorsítható.(#53) tome.jr: A DX11-ben is félreértik az emberek az extra sebességet. Tényleg jó példa a DiRT Showdown. Ha DX9-ben írnád meg ugyanazt a grafikai minőséget, amit felmutat a program DX11-ben, akkor nem lenne VGA, amin 2-5 fps-nél gyorsabban futna. Az olcsóbb vagy régebbi VGA-k egy másodpercen belül nem számolnának egyetlen képkockát sem. Természetesen meg lehet kérni a fejlesztőket, hogy ugyan oldják már meg azokat a DX11-ben elérhető effekteket DX9-ben is. Nincs technikai akadálya, de tényleg óriási kérdés, hogy megéri? Dolgoznál vele hónapokat azért, hogy egyetlen VGA-n se fusson pár fps-nél többel. Ha te fejlesztő lennél megcsinálnád?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Asszociációs játék. :)
- Mindent visz: A GeForce RTX 5080 tesztje
- EAFC 25
- Háztartási gépek
- Trollok komolyan
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
- EVGA GeForce GT 740 4GB Superclocked - FOXPOST az árban!
- MSI Amd Radeon RX 5700XT Videókártya 6hó jótállással/számlával
- Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB /Leirás!/Posta ok!
- Gigabyte Amd Radeon RX 5700XT 8GB 6hó jótállás/számla
- GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8GB GDDR6 videokártya - Csomagküldési díj az árban!
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest