Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • polika

    senior tag

    Ez egyébként a Khronos Group nézőpontjából ígéretes stratégiának tűnik, ugyanis így az OpenCL implementációk fejlesztését a gyártók bizonyosan fel fogják gyorsítani, hiszen ez komoly teljesítményelőnyt is jelenthet bizonyos játékokban, nem beszélve az extra effektekről.

    A cikk ezen záró mondata elég "optimistára" sikerült. ;] Persze örüljünk, mert talán tényleg a vulkán lesz az ami miatt a linuxra is könnyen lehet majd portolni a játékokat, de kétlem, hogy emiatt akarna AMD, NV vagy Intel erre fejleszteni...

    Szerintem a cégek (AMD, NV, Intel) a linuxra ill Vulkan API-ra azért fejlesztenek meghajtót ill OpenCL-t, hogy ők is kihasíthassák a maguk szeletét a nagy számítási kapacitást igénylő GPU-val gyorsítható big datás szerver piacból. Az egyértelmű, hogy a vulkán a jelenlegi opengl-nél jobban skálázódik, könnyebb rá fejleszteni, univerzálisabb, és a rá fejlesztett kódok kevésbé fragmentáltak (nem mindenféle gyártó/architektúra specifikus extra kiterjesztésekkel megspékelt kódot kell írni ha univerzálisra akarja vki megírni az adott projektet) lesznek. Azaz ha AMD "megcsinálja" a saját GLSL, SPIRV ill OpenCL támogatását (ill nagyrészt átemeli/átnevezi a mantléből azokat) akkor hatalmas előnyben lesz az NV/Intellel szemben, mert a szervereknél 20-30% plusz teljesítmény kifacsarása ugyanabból a harverből az hatalmas motiváció arra, hogy az új API-ra portolják a számítás igényes projekteket (pl fehérje modellezés, új generációs szekvencia adatok kiértékelése, stb).

Új hozzászólás Aktív témák