- Meghúzza a nadrágszíjat a gyártóüzemeiben az Intel
- Norvégia átmenetileg betiltja az áramigényes kriptobányászatot
- 1000 milliárd dolláros AI-központot akar az USA-ban a SoftBank
- Humanoid robotokat visz az AI-szervergyárba az NVIDIA és a Foxconn
- Relatíve kompakt, "platinás" tápszörnyekkel gyarapodott az ASUS kínálata
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali processzoros kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Komoly GPU a processzorban: AMD Phoenix APU-k tesztje
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED monitor topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ragnar_
addikt
válasz
oldschool_01 #23 üzenetére
Előttem szóló is írta, egyetértek, a mantle gyakorlatilag elindított egy olyan api fejlesztési hajlandóságot, ami minden PC gamernek illetve multiplatform játékfejlesztőnek hasznos lehet a jövőben. A mantle is inkább a CPU kihasználáson javított emlékeim szerint,és valóban a magasabb teljesítményű VGA-k teljesítményén javított jelentősebben. Arra leszek itt még kíváncsi, hogy a VGA gyártók megtartják-e majd a gyártóspecifikus featureöket, mint Physx, vagy TressFx, nagy valószínűséggel az AMD-nek ebből a szempontból annyi előnye van, hogy ugye a konzolokon is AMD GPUk mennek, illetve engem személy szerint a stereo3D is érdekel, mint olyan, az lenne a legszerencsésebb, ha ezeket a featureöket szabványosítanák, és nem lennének gyártóspecifikus külön eljárások. (bár nekem a physx volt legutóbb a vásárlást eldöntő feature) Valve Source2-ben már Vulkant használ, elvileg DOTA2 source2 verziójában vannak komolyabb FPS növekedések, szóval source2 játékoknál elvileg már adott a teljesítménynövekedés.
-
hugo chávez
aktív tag
válasz
oldschool_01 #23 üzenetére
Nekem csak egy kérdésem van: elfogyott a haloperidol? (Költői kérdés, csak úgy a vakvilágba, nem kell rá válaszolnia senkinek sem
)
"Ja, és azt hallottátok, hogy nem optimalizálják tovább a Mantle-t? Lezárják a fejlesztését?"
Kb. fél éve lehet tudni, hogy a Mantle "1.0" fejlesztése/támogatása véget ért, az AMD a DX12-t, vagy a Vulkan-t (ami tulajdonképpen a Mantle 1.0-ra épül, csak épp nem hardverspecifikus) ajánlja helyette mindenkinek. A Mantle új verziói viszont készülnek továbbra is, csak nem a mainstreamnek, hanem speciális fejlesztői igények kiszolgálására és persze maradnak hardverspecifikusak. Hogy egyes portálok "kissé" lemaradásban lévő és szakmailag inkompetens írói miféle képzelgéseket tettek még hozzá mostanában ehhez a régóta ismert tényhez, az meg tökéletesen lényegtelen.
#24) polika:
"Szerintem a cégek (AMD, NV, Intel) a linuxra ill Vulkan API-ra azért fejlesztenek meghajtót ill OpenCL-t, hogy ők is kihasíthassák a maguk szeletét a nagy számítási kapacitást igénylő GPU-val gyorsítható big datás szerver piacból. Az egyértelmű, hogy a vulkán a jelenlegi opengl-nél jobban skálázódik, könnyebb rá fejleszteni, univerzálisabb, és a rá fejlesztett kódok kevésbé fragmentáltak (nem mindenféle gyártó/architektúra specifikus extra kiterjesztésekkel megspékelt kódot kell írni ha univerzálisra akarja vki megírni az adott projektet) lesznek. Azaz ha AMD "megcsinálja" a saját GLSL, SPIRV ill OpenCL támogatását (ill nagyrészt átemeli/átnevezi a mantléből azokat) akkor hatalmas előnyben lesz az NV/Intellel szemben, mert a szervereknél 20-30% plusz teljesítmény kifacsarása ugyanabból a harverből az hatalmas motiváció arra, hogy az új API-ra portolják a számítás igényes projekteket (pl fehérje modellezés, új generációs szekvencia adatok kiértékelése, stb)."
A Vulkan egy grafikus API, nem pedig GPGPU API. A GPU-val gyorsítandó számításigényes, nem grafikai dolgokhoz eddig is ott volt az OpenCL és ezután is marad.
-
polika
senior tag
Ez egyébként a Khronos Group nézőpontjából ígéretes stratégiának tűnik, ugyanis így az OpenCL implementációk fejlesztését a gyártók bizonyosan fel fogják gyorsítani, hiszen ez komoly teljesítményelőnyt is jelenthet bizonyos játékokban, nem beszélve az extra effektekről.
A cikk ezen záró mondata elég "optimistára" sikerült.
Persze örüljünk, mert talán tényleg a vulkán lesz az ami miatt a linuxra is könnyen lehet majd portolni a játékokat, de kétlem, hogy emiatt akarna AMD, NV vagy Intel erre fejleszteni...
Szerintem a cégek (AMD, NV, Intel) a linuxra ill Vulkan API-ra azért fejlesztenek meghajtót ill OpenCL-t, hogy ők is kihasíthassák a maguk szeletét a nagy számítási kapacitást igénylő GPU-val gyorsítható big datás szerver piacból. Az egyértelmű, hogy a vulkán a jelenlegi opengl-nél jobban skálázódik, könnyebb rá fejleszteni, univerzálisabb, és a rá fejlesztett kódok kevésbé fragmentáltak (nem mindenféle gyártó/architektúra specifikus extra kiterjesztésekkel megspékelt kódot kell írni ha univerzálisra akarja vki megírni az adott projektet) lesznek. Azaz ha AMD "megcsinálja" a saját GLSL, SPIRV ill OpenCL támogatását (ill nagyrészt átemeli/átnevezi a mantléből azokat) akkor hatalmas előnyben lesz az NV/Intellel szemben, mert a szervereknél 20-30% plusz teljesítmény kifacsarása ugyanabból a harverből az hatalmas motiváció arra, hogy az új API-ra portolják a számítás igényes projekteket (pl fehérje modellezés, új generációs szekvencia adatok kiértékelése, stb).
-
oldschool_01
csendes tag
Nekem már csak három kérdésem maradt!
- Vajon a Vulkan API is lesz-e olyan sikeres-jövőbe mutató-évekkel később profitáló, nem megkerülhető, mint a Mantle volt?
- És vajon ugyanannyi/vagy több sikeres, több millió példányszámban eladott, népszerű game fog-e megjelenni, mint Mantle alatt, ami alatt természetesen sokszorosára nő az fps szám, feltéve, ha min. 3GB VRAM volt a VGA-n? (ami mókásan AMD oldalon csak a felső kategóriában létezett...)
- Illetve a méltán sikeres, és ebben a félévben is profitot termelő AMD fenn tudja-e tartani a minőségi software supportot (mint a méltán sikeres HD7900-es szériánál mostanában, ami kb. átnevezve fellelhető vadiúj 300-as termékvonalon, havi szinten megjelenő WHQL driverrel, mint eddig ...) még évekig, mint amit korábban is tett, hogy megbecsülte vásárlóit a minőségi terméktámogatássalMert ha mindhárom kérdésre igen a válasz, akkor ... részemről nem történik semmi, továbbra is azt a VGA-t veszem, ami X áron a legjobb teljesítményt nyújtja, független Amd, vagy Nvidia. És pont.
Ja, és azt hallottátok, hogy nem optimalizálják tovább a Mantle-t? Lezárják a fejlesztését?
Szóval részemről majd egyszer valamikor jó lesz a Vulkan, ami most éppen nem megy olyan jól, mint ahogy beharangozták, de 5 év múlva a mostani game is full beállításon szuperul futni fog, majd meghozza gyümölcsét, egyszer valamikor...
De hitessük el, hogy jó az vásárlónak,de a Pistike elhiszi kategóriából kinőttem. Húzzák már most le a rolót, és jöjjön a dx12, meglátjuk az mire lesz jó! Nem kell a többi marketing duma! -
Ragnar_
addikt
válasz
Blindmouse #21 üzenetére
Nem rémlik, hogy Wolfensteinnél lettek volna problémák, mindegy egyébként majd az új doomnál meglátjuk mit tud az idtech updated verziója..
-
Blindmouse
senior tag
A wolfeinstein-ben a FOV volt elszúrva, meg mappákat kellett létrehoznom random helyen a gépen hogy oda kesseljen. A head bobbing-tól meg majd rosszul lettem. Ott tartunk hogy az ID nem tud PC-re játékot írni.
Egyébként meg ha amegatextúra azt jelenti hogy minden szürke sivatag, akkor köszönöm, de elvagyok bármi mással. -
Ragnar_
addikt
válasz
Blindmouse #17 üzenetére
Wolfensteinnel is ?
(Azért a Rage-nél egy Xbox360, meg egy PS3 is volt mint platform amin működnie kellett, akkor már igencsak az életciklusuk végefelé jártak, PC-k már beelőztek teljesítményben) -
Ragnar_
addikt
válasz
Nowhereman #14 üzenetére
Platform exkluzív címek eddig is voltak, szerintem az XboxOne/PCdx12 lesz a gyakoribb, a Microsoft valószínűleg meg fogja oldani ha nagyon akarja, hogy egy XboxOne címből ne legyen vulkan csak dx12PC verzió. Többi kiadó meg majd portolja a játékait PCvulkanra ha akarja.
(Az már pl. elvileg biztos, hogy Dark Souls3 lesz PC-re, de hogy melyik apin az ha jól tudom még kérdéses.) -
válasz
Nowhereman #14 üzenetére
"sokan Win7-8.1+Vulcan alatt tolják majd"
ezt azért még nem lehet tudni, pláne mert egy ideig még azért nem lesz vulkan (a dx12-nek lesz egy pár hónapos előnye), de annyit lehet látni hogy azért nem előre lejátszott a meccs. Nem mondható rá egyértelműen egyik ágra sem hogy így lesz vagy úgy.Nem kell elébe szaladni a dolgoknak, hogy az egyik vagy a másik biztosan nem fogja megérni. Én remélem minden játék jön mindkét rendszerre
Abból túl nagy baj nem származhat
Vetélkedjenek csak egy kicsit
-
LW
őstag
válasz
Nowhereman #14 üzenetére
Microsoft ha ilyen helyzetbe kerül talán talál rá módot, hogy Windows 7 és 8.1 is támogassa a DX12-t. Ugyanakkor nem bánnám ha linuxon is elérhető lenne a játékok egy része a közös API révén.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Menthirist #12 üzenetére
Ott a pont.
Hát igen, lehet, hogy ezúttal a M$ kényszerítős üzleti modellje visszanyal, és ahelyett hogy Win10-DX12-re váltana a nép, sokan Win7-8.1+Vulcan alatt tolják majd. Más hogy a Linux-SteamOS ezzel már elveszíti a OpenGL másodlagosságából adódó hátrányát, és a Linux körüli fejlesztések is kezdenek egye állni - talán már novemberre is tényleg meglesz - simán összeállhat a teljesítményben fölénybe kerülő rendszer.Hosszabb távon lassan az lesz a kérdés, hogy a fejlesztők izzadnak-e majd a külön platformfüggő DX12, Metal (Mac) API-kkal, ha a platformfüggetlen Vulcan jobban húz...
-
Ragnar_
addikt
Gyakorlatilag eddig is volt OpenGL és DX11 is, nem mintha túl sok OGL játék lenne jelenleg, a Rage, Wolfenstein, az IDtech5 OGL alapú, jól is fut, a látvánnyal sincsenek problémák, ha marad ez a szint de + 40% teljesítmény, nekem mindegy, hogy Vulkan vagy Dx12. Előbbutóbb úgyis frissíteni kell az oprendszert. Szal jöhet a bólé is meg a süti is.
-
-
Cassi
őstag
A DX12 hatalmas előnnyel indul, ez nem is kétséges. Talán az billenthetné vissza a mérleg nyelvét, ha a Vulkan bekerülne az Androidba, mert a Linux/Steam egyelőre nem jelent komoly bázist. Kár, hogy így alakult, de ez a realitás.
-
lev258
veterán
Ja, és nem hivatalosan, de nagy valószínűséggel augusztusban a SIGGRAPH-on lesz bejelentve, lezárva.
-
lev258
veterán
Micsoda hasonlat!
Viszont teljesen helytálló. A DirectX mindig arról szólt, hogy ők valamit mondanak és az úgy lesz. A Khronos dolgai pedig arról, hogy együtt alkossunk valamit. Utóbbinál sokat jelent az, hogy ez alkalommal a Valve és mások is formálták, akik a felhasználásban érdekeltek. -
nemlehet
őstag
Meglátásom szerint a Vulcan kicsit olyan mint a bólé egy buliba. Mindenki beleönt valamit aztán talán lesz belőle valami jó, a DX12 meg mint a nagyi száraz sütije, tolja az arcodba ha ízlik ha nem és bár nem nagyon rossz mégse jön be mindenkinek.
-
lev258
veterán
Ezt így nem lehet megválaszolni. A Microsoft valószínű, hogy a velük közelebbi kapcsolatban levő cégeknél a DirectX-et fogja preferálni. A Vulkan tervezésében pedig nagy stúdiók is részt vettek. Valószínű, hogy ez is, az is jelen lesz, aztán majd elválik. A Vulkan előnyének inkább a SPIR-V-t tartják, ami nagyban megkönnyítheti a programozók munkáját.
-
alevan
őstag
Mert nem lehet minden évben új APIt kiadni, hogy az összes képességét ki lehessen az új GPUknak használni.
(#1) Bici szerintem ezt így előre nem lehet megmondani. Bulcan multiplatform, DX12 viszont a MS ökoszisztémába fontos tényező (pl. Modern appoknál ami megy Win10+WM10+XO+HL négyesen). A fejlesztőkön múlik.
Szerintem erre egy-két év múlva érdemes visszatérni, amikor már kiesznek adva az APIk és a fejlesztőezközök.
-
Duck663
őstag
"itt is lesznek kötelezően támogatandó és opcionális funkciók"
Most komolyan, miért nem lehet felépíteni az API-t úgy, hogy csak kötelező elvárások legyenek. Akkor mindenki tudná, hogy mit és hogyan fejlesszen a különféle verziókra. Egy újabb verziónál meg bevezetni azt ami korábban csak tervezett volt. Ebből megint az lesz hogy majd össze-vissza megy a mutyizás, háhááá, ezt nem támogatja a konkurencia, na akkor csúsztatunk egy kis Nokiás dobozt a fejlesztőknek, hogy masszívan építsenek arra, mert a másik gyártó úgy is csak emulálni tudja a funkciót és így tuti béka segge alatt lesz a teljesítmény. Itt a lehetőség egy komoly reformra és már az alapoknál el van cse...ve az egész. Hurrá!
-
A jelenlegi állás szerint a dx12, vagy a Vulkan lesz a népszerűbb a fejlesztők körében?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest