- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Tápválasztás PC-hez: ne ezt rontsd el – Tech Percek #8
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- RAM topik
- OLED TV topic
- Milyen monitort vegyek?
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- Apple MacBook
- Projektor topic
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
Új hozzászólás Aktív témák
-
ted_tris
tag
Anno amigan mar a real 3d raytracer volt.
Bazi lassu, de minosegi cuccot produkalt.
A 3ds max mai napig nem tud igazi raytracinget.
Akkor meg semmilyet szerintem.
Mar a sajat renderelojet nem is hasznalja senki max light map szamolasra.
Vannak jo kulso renderelo pluginek pl. az arnold.
De szerintem az se raytracing. -
ez egy 3Dmark, ahol mindent túl kell tolni, hogy a végletekig kifeszüljenek a kártyák, ez direkt erre lett kifejlesztve, hogy a RT-t tesztelje. EZ mindig is erről szólt, ne keress benne realisztikusságot túlzottan. Nézd meg ezt,[link] ilyen a haszna a valós felhasználásban.
padló, ruhák satöbbi. EZ megmutatja mire is jó ez. Szerintem szenzációs és ilyet nem láttál még nagyon máshol, főleg real time.az más tészta , hogy 4 darab volta kártyán tudott ilyen minőséget 1080P-n,de a jövőre nézve jó jel.Ahogy elérjük a V100 4x sebességét ilyen játékokat kapunk
-
ted_tris
tag
A tukrozodes es dolog.
Az egesz osszkepre gondoltam.
Amugy javitson ki valaki ha nem jol tudom, de a tukrozodes eddig ugy mukodott, hogy a framebufferbe tarolt lerenderelt kepet toltak vissza a tukrozodo feluletre.
Azaz a renderelt kep minosege hatarozta meg milyen lett a vegeredmeny.
Egy borshadert nem mertek bevallalni mint irtam is.
A noveny is furi.
Muanyag az egesz.
Az egesz osszkep gagyi.
De lehet csak azert mert nem igazan spilerek raktak ossze a jelenetet. -
válasz
Psychopeti #46 üzenetére
De ez a fajta, DirectX Raytracing még csak 1-2 napos hír.
-
válasz
Psychopeti #44 üzenetére
Nincsen szerintem.Még csak most hozzák a gyártók a saját megoldásaikat rá.Ezek ilyen kezdetleges lépések még.
-
Psychopeti
senior tag
Szerintem lesz abból új év is
Erről nem tudtok esetleg valamit hogy már be van-e építve valami játékba?
Unlimited Detail Real-Time Rendering Technology -
válasz
kikikirly #41 üzenetére
Valószínűleg majd az új kártya generáció bejövetelével közelebb kerülhetünk ehhez. Más felépítésű lesz Volta is meg majd AMD is új irányba nyit. meglátjuk mit hoz a jövő. Ez a raytracing nem zártja ki a fizikai fejlesztést, inkább kiegészíti azt majd. A kettő együtt fog kitenni egy egészet, úgy kell erre tekinteni, mint egy lépcsőfokra ahhoz, amit akartok látni majd a játékokban.
ted_tris: valóban? mutatnál egyet ahol a tükröződés ennél jobb?
-
ted_tris
tag
válasz
kikikirly #41 üzenetére
Tokeletesen igazad van.
Inkabb az animacios rendszerek, a fizika gameplay reszeve tetele, animaciok, normalis ik lenne a fontosabb.
Kesz rohej mikor a tetszoleges jatekban a siktol eltero talajon mozognak karakterek.
Pl. lejto lepcso.
Meg keccselnek idetlenkednek jobbra, balra.
Vagy az unreal motorra jellemzoen 10 centivel a talaj felett lebegnek vagy bokaig benne vannak.
Ez lennr a fontos.
Ez a baromsag meg sokadlagos problema , de shotokon jol fog mutatni az egysegsugaru gamer hugyagyut meg azzal teszed zsebre.
Sajnos.Amugy ez a video egy nagy 0.
Ennel szebbek vannak realtime renderingel mar letezo jatekokban is.
Szep a sok pattogo feny csak ki nem szarja le ha a vegeredmeny meg gany. -
kikikirly
senior tag
Jó de ha a Ray Tracingre van igénye a fejlesztőknek(Abu irta hogy erre van igény, fizikára nincs, am sajnos a valóság őt igazolja vissza).Mind kettő plusz pénzbe kerül(ez a Ray tracing móka egyáltalán nem tűnik olcsónak,főleg az elején hisz trükközni kell a hardverek véges számitási kapacitása miatt).Miért nem a fizikát választják?Ray Tracingből már van Tech demó.Csinálni kéne fizikából is Techdemót, szerintem a játékosok döntő többsége fejlettebb fizikára szavazna.
Egyszerűen rossz irányba halad az egész iparág.Én így látom. -
ted_tris
tag
Ezt az egeszet egy rongya alphazott erdovel sss-el, vizzel meg mondjuk, borshaderrel szinten sss-el mar nem mernek mutogatni. Csak ezzel zart terrel, meg egy gumibabaval.
Osszeszarna magat keresztbe-kasul a cucc. -
kikikirly
senior tag
Mind igaz amit írsz.Nekem tényleg csak a sorrenddel van gondom. Particle alapú fizikát sokkal szívesebben látnék a játékokban mint ezt.Grafika már most is elég fotó realisztikus/valósághű beleértve a fényeket, am fizika,animációk mennyisége stb minden ami dinamikus elem, mérföldekkel le van maradva nyers grafhoz képest.Hátrány ledolgozásához nem ez kellene hogy az első lépés legyen.Ugye a játékok költségvetése is véges...
Szerk. Particle meg egyéb fizikához Ray Tracingnek semmi köze. Nvidia GPU PhysX megvalósitotta több éve amire vágyom,csak az egy zárt rendszer, fejlesztők sebességvesztés miatt kerülik a zárt middlewarok használatát.
-
#45185024
törölt tag
Köszönöm Dester31 mindig szeretek ilyen kommenteket olvasni.
Valósághű a kép és tetszetős is, de most kiváncsiságból körülnéztem a szobámban mennyi visszatükröződő felület van ahol megdolgozna , és ha nem veszem a tv felületét mert épp sötét van az óra és a fémkuka az , ami kitesz kb 1%-ot. Nekem ebben pont az már a természetellenes hogy ennyi tükröződés nincs sehol életszerűen és ez ellen tiltakozik az agyam...
De az út izgalmas mindenképpen... -
#16939776
törölt tag
Pontszám gyűjtésre megteszi: Szánalmas a semmiben lebegő szoba, a dx 8-ra hajazó homályosodó textúrákkal, alufólia tükrökkel.
1:08-1:14 között a kivixolt padlón megcsillanó napfény-el számol, mint 180°-ban sugárzó fényforrással...
A fizika visszanyal
-
válasz
kikikirly #33 üzenetére
na igen de itt nem azon van a hangsúly, hogy kilövöd/ megszünteted a fényforrást, hanem hogy utána arra hogy reagál a környezeted. A földön folyó víz, az esőtócsák, a különböző felületek fényvisszaverése hirtelen megváltozó fényviszonyok között. AZ, hogy egy előre kiszámolt és megsemmisíthető fényforrást kilősz és utána mindenre azonosan kiszámolt árnyékolás lesz vagy ilyesmi az alap elvárás , de az , hogy ennek tükrében utána megváltozik az egész környezet vényvisszaverése , árnyékolása és tükröződése dinamikusan, real time kiszámolva anyagtónusokra is akár lebontva, ez a nagy szám. Erről szól ez a demó is, hogy viszonyul a változó fényhez és az így kialakult tükröződéshez a bőr,a fém asztal a víztócsa a földön ( ez a legjobb,a víz a földön ebben a videóban).
[link]
vagy például itt a legjobb, baromi jó látvány.[link]
egyértelműen a 3D Mark direkt túltolja, hogy mérési határon legyen, de ez mindig is erről szólt.Ez egy lépés a jövőben ahhoz, hogy valósághűbb legyen a játék és ez valahol a fizika fele vezető első lépés is.
-
kikikirly
senior tag
Napot Ray Tracing-es mókával se tudod kilőni. Többi fényforrást meg be lehet állítani előre(ahogz te is mondtad).
Akkor lenne valami értelme ha nem kellene a fejlesztőknek mókolni vele, elég lenne egyszer megírni a ,,fény-árnyékgeneráló" motort, azt a berendezések, nap helyének stb-nek megfelelően ő elvégzi a többit.E helyett ez a vacak még több utómunkával jár.#32,Abu
Boldog vagyok... -
VinoRosso
veterán
DX Raytracing WTF, le vagyok maradva. Meg gondolom még le is leszek sokáig, mert ez alá tutira kell majd a vas.Nemhiszem, hogy egyhamar mainstream cucc lesz.
-
kikikirly
senior tag
-
tibaimp
nagyúr
Szerintem is szebb lett, és mid ezt valós időben képes leképezni. Fasza. Gondolom ez azt jelenti, hogy ha én egy támogató játékban szétlőttem a fényforrást, akkor nincs, vagy csak kisebb mértékben van tükröződés. Mondjuk ezt már most is tudják a gémek, szóval?
-
flashpointer
őstag
ennyire tultolt tukrozodes talan csak a ReVolt fomenujeben volt
Amugy 015-nel a baloldali fenyforras alatti visszaverodes az meg hogy jott ki? -
nofene
aktív tag
válasz
Blazs120gl #5 üzenetére
Pont errol beszelgettunk multkor par ismerossel, hogy ahogy mondod a 3D mindig csalasrol szolt ilyen szempontbol. Viszont ez nem fog valtozni akkor sem ha direkt raytracing hardver lesz, csak akkor pl arrol fog szolni a hackeles, hogy 8 helyett 16 sugarat kovessunk le. Legalabbis szerintem.
-
kikikirly
senior tag
Úgy kell a fenének.Elképesztően nagy az olló a statikus és a dinamikus elemek között, ez az egész Ray Tracing móka tovább növeli az ollót a statikus elemek felé.
-
Dester31
tag
Gondolom sok itt a fiatal, úgyhogy írok egy-két sort azoknak, akik nem értik, mire ez a felhajtás. A raytracing már nagyon régóta téma, mivel ez a valósághű grafika egyik alapköve. Nem is az a lényeg, hogy most láttok pár kisfelbontású demóképet arról, hogy mit tudhat majd, mert ez most kb. olyan, mint a C64 a megjelenésekor: majd az lesz az érdekes, hogy ha már megvannak az alapok, akkor pár év múlva mit tudnak majd kihozni belőle.
Emlékszem rá, hogy majdnem 20 éve, amikor már a 386-oson 3D Studióval bohóckodtam (fiataloknak szintén: 40 MHz, 8 MB memória), már akkor is téma volt a raytracing és az annak irtózatos erőforrásigénye. Akkor úgy éreztük, hogy ehhez talán sosem lesz elegendő számítási kapacitás. (Akkoriban még nem voltak 3D gyorsítókártyák.) Egyetlen gömb renderelése (és egyetlen képkocka) volume fog + volume light-tal úgy 10 órahossza (!!!) volt ezen a gépen 800x600-ban. És ekkor még sehol sem volt a raytracing. Amikor a - mai szemmel kezdetleges - raytracing plugint is rátoltam, nem volt otthoni gép akkoriban, ami kiszámolja.
Szóval, hogy mi a truváj ebben? Az, hogy SOKKAL közelebb hozza a valósághű grafikát. Lehet, hogy nem lesz azonnal ordító különbség, vagy nem látod explicit, hogy mi benne az újdonság, de sokkal valóságosabbnak fogod azonnal érezni, amit látsz. Egy nagy lépés az uncanny valley túlsó vége felé.
És ami még ennél is fontosabb: mindez nagy felbontásban, realtime számítva. Na ezért nagy szám ez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #20 üzenetére
Mindenképpen extra fejlesztési költség lesz, mert szükség lesz ugyanannak az effektnek a raszterizáción keresztül működő verziójára. Akkor lesz kedvezőbb a költségek tekintetében, amikor már a raszterizációs fallback nem kell, de ez a Microsoft becslése szerint is minimum 8 év.
A közeljövőben még az is problémát fog okozni, hogy DirectX 12-höz van kötve, amire nagyon sok motor csak most kezd átállni. Ráadásul a jó sebességhez tényleg át kell írni a motort, vagyis egy opcionális DirectX 11-es leképező innentől nagyon magas költséggé válik (ettől valószínűleg búcsúzni fognak a fejlesztők, mert túlzott költség lenne fenntartani). Tehát az elején ez semmiképpen sem lesz ingyen ebéd. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kettő Titan V-n, 30 fps körül, Full HD-ben. Szimpla raszterizációval háromszor gyorsabb az aktuális verzió. De ez az év végén jön, addigra lesznek 1 TB/s-os sávszéllel rendelkező VGA-k, mert alapvetően sávszélérzékeny a kicsike. Meg gondolom fél év alatt változni is fog a kód. Nem azért jelenik meg az év végén, mert az az optimális időpont, hanem azért, mert még nincs kész.
-
Volta lesz Nv részéről amin elfogadható sebességgel fog futni. Többin diavetítés állítólag.
Bici: miért is kellene? ha tükröződő szúró fény, ( napfény tükörben)annak van egy nagysága és egy szöge.Gondolom gyerekorodban te is szórakoztál ezzel egy kis tükörrel.
ha megnézed a képet amit itt betettem,[link] akor láthatod, hogy a jobb oldalán van egy tompa fény, közvetlenül mellette / szemben fele egy álló tükör kicsit elfordítva, amin a bal oldalról, a késöbb betörő ablakon bevilágító napfény tud visszaverődni rá . -
atike
nagyúr
Majd év végére - talán? Nem semmi... Simán azt hittem 1-2 hónap alatt átállnak rá...
Mondjuk ha mindent újraírnak akkor jogos a majd' egy év...
Amúgy jónak tűnik a technika - kíváncsi vagyok hogy a játékokon kívül milyen felhasználási terület fog még ráépülni.
-
kikikirly
senior tag
válasz
Robi BALBOA #8 üzenetére
Ahogy mondod.
-
bekes.andras
tag
Ezeknek a "remek" demóknak a történetét 8 vagy 12 évesektől veszik át? Kínosan ostoba. A csípőficamos animációról már nem is beszélve. Zavaró. Maga a technológia üdvözítő, érdekes kontraszt, hogy volt idő, amikor 14 órát vártam egy 640x512-es Ray-Trace kép számolására, amin közel nem volt ilyen komplex... :/
-
1:05 nél látszik a jobb oldalán a fényforrás, valami arany színű bigyó.
Robi BALBOA : igen pontosan az, mivel ez nem élőre lerenderelt, real time fog változni az egész a cselekedeteidtől függően, plusz minőségben jobb, mint az eddigi megoldások, az árnyékok, a szűrt fény és a visszaverődés.Nézd meg a cikkben szereplő 3 képet raytracing nélkül és azzal. Szerintem kb annyi különbség van közte, mintha Ultrán vagy pedig med beállításokkal tolnád.
-
elithun
őstag
Ez a raytracing azért most tényleg egy egész jó fejlesztésnek tűnik. Remélem lesz is, ami elbírja a számítását.
-
Blazs120gl
aktív tag
"... Fontos kiemelni, hogy utóbbi esetben egyik effekt sem hiányzik, csak hagyományos raszterizációs futószalagon keresztül, különböző trükköket bevetve lesz számítva."
A 3D real-time grafika mindig is erről szólt:a csalásról. Olyan képi hatást elérni, ami éppen elég jó, hogy meglegyen a illúzió az agyban. Ma ott tartunk a lesajnált a raszterizációval is, hogy az ultra és a high kidolgozottság között sem figyelhető meg elmélyülést befolyásoló különbség (hacsak nem tölgyfaszimulátorral játszunk).
( = Én is látom a különbséget, de csak ha mindkettőt látom és összehasonlítás után se esik ki a szemem, ha a régire kell ránézem, sőt.)
Szvsz ezt a bringát kezdik túltolni, pláne, hogy hol van az a hardver, ami tudja és mennyiért...
-
ledgeri
nagyúr
Csak érdekelne, hogy mi a fényforrás, mikor megy a robottól a szekrényhez, és az oldala teliben fénylik...
Ok , hogy techdemo, de az ilyen "rakjuk oda,mert terhelünk" picit furi marad örökre. -
válasz
Robi BALBOA #2 üzenetére
valóban?real time ?
-
Robi BALBOA
őstag
Remélem ez még egy elég béta állapot, mert ez szerintem igen gyenge, már évekkel ezelőtt lehetett látni komolyabb demókat.
-
Gyönyörű az egész. A padló,a sisak, meg minden- Állatul néz ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Medence topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kuponkunyeráló
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vallás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Samsung Galaxy S24 128GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest