Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen processzort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Fujifilm X
- Régi vágású miditorony a GameMax receptje szerint
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyula84
veterán
tök jó, hogy itthon is van ilyen most már tényleg kell egyet szereznem
[ Szerkesztve ]
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
BITBOYS
addikt
Végre, ebből világsport lesz khmm.. világverseny
[ Szerkesztve ]
-
BITBOYS
addikt
Fészbúk oldaluk mikor lesz?
-
rudi
nagyúr
Tessék, itt a Facebook oldaluk, amit azért a weboldalukról nem olyan bonyolult megtalálni
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
flashpointer
őstag
Aztán felelősségbiztosítás , királyi engedély van-e minden repülés előtt ?
-
rudi
nagyúr
válasz flashpointer #6 üzenetére
Abszolút minden engedélyük megvan, légügytől kezdve a helyi jóváhagyáson át a felelősségbiztosításig.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
BITBOYS
addikt
Ezzel már be is lehetne nevezni a nyílt napra Eachine Falcon 250 FPV
-
FireKeeper
nagyúr
fene tudja, lehet egy év múlva már én is ott leszek, most van épülőben egy 250es drónom
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
toronyhaz
aktív tag
válasz flashpointer #6 üzenetére
A jogosítványt hol is lehet letenni?
-
Kormi76
aktív tag
Erről is jó lenne egy összefoglaló cikk, esetleg fel lehetett volna tenni pár kérdést arról, hogy mi és hogyan szerezhető be egy abszolút legális drón reptetéshez. Nyilván a gyakorlat az, hogy 98%-ban senki nem foglalkozik ezzel, de érdemes lenne látni, hogy mégis miről van szó.
-
rudi
nagyúr
Foglalkozunk majd ezzel a kérdéskörrel, de pillanatnyilag olyan a törvényi szabályozás, ami egyáltalán nincs felkészülve a drónreptetés lekezelésére. Ráadásul bőséggel van egymásnak ellentmondó szabályozás is. Most lényegében előre bejelentett nagy rendezvényeken kívül, mint amilyen a velencei verseny lesz, illetve RC modell reptereken kívül irreális legálisan reptetmi, mert légügyi engedély és felelősségbiztosítás kell hozzá.
Ráadásul úgy tudom, hogy a hatóság igyekszik kiemelten figyelni is a drónokra. Ami azért nem olyan nagy baj szerintem, mert bőven vannak ilyen repülő alkalmatosságok idióták kezében. Sokan nem gondolnak bele, hogy egy 10 méterről leeső, több mint egy kilós DJI vagy más gép mekkorát tud ütni, és az sem jut el az agyukig, hogy milyen galiba lehet abból, ha valakinek váratlanul jelenik meg a füle mellett.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
szacsee
nagyúr
Viszont nem ártana gondolni azokra sem, akik nem nagyzási mániából vesznek drónt, hanem már jó ideje hobby szinten modelleznek. Sokaknak csak 2-300 grammos játékgépe van, vagy 4-500grammos racere, amit vagy lakatlan helyeken, vagy olyan helyen használ, ahol nem veszélyeztet senkit. Szerintem nem életszerű az, hogy pl egy 10 ezer ft-os gépre biztosítást kell kötni, ráadásul épített racerre nem is tudsz, mert nincs szériaszáma, használati útmutatója. Hab és vitorlázó modellrepülőket nem is hozom már fel. Illetve a légügy szerint az eldobott papírzsepi, elrúgott labda is engedélyköteles lenne... csak ügye itt nem arról van szó, hogy normális szabályozás legyen, hanem lehessen adományozni a sarcot. Szlovák törvény pl tök normális, én azt honosítanám pl.. 😊
Sok sikert a versenyzőknek és a szervezőknek! -
MongolZ
addikt
Ez itt Magyarország, a kismillió kiskirály és a 4-5 háttérben húzódó valódi istenség országa. Évtizednyi tapasztalatunk van a kényes területek kétséges szabályozásában (szabályozatlanságában) és az ezzel kapcsolatos visszaélésekben.
Nagyon meg lennék lepődve, hogy ha rövid időn belül NORMÁLIS szabályozást kapna a drónhasználat. (Egyébként nem új problémáról van szó, eddig is többen használtak távirányítós gépet, csak most lett divat/elérhető árú)
Magyarországon az a módi, hogy ha nem tudunk/nem akarunk dönteni, akkor nem is szabályozunk, majd inkább büntetünk mindenkit. Az, hogy nem csak a világ jobbik felén, hanem a szomszédban is élhető szabályozást tudtak kitalálni, a politikusainkat/"szakértőinket" nem zavarja, sőt, büszkék vagyunk az egyedi hozzáállásunkra. Az, hogy e mellett néhány szerencsétlent megbüntetnek (mert 1000-ből 1-et büntetnek) százezres nagyságrendre, szükséges rossz, sőt, néhány embernek ez még tetszik is. Hát mennek a büntetések, látjátok, hogy működik a "szabályozás"! Minden megfelel.Addig, amíg valamelyik pióca (politikus) nem lesz érdekelt a normális szabályozásban, nem lesz itt rend. A Felcsúton történtek miatt pedig biztosak lehetünk benne, hogy a jelenleg az országon élősködőknek az az érdeke, hogy ne is legyen rend.
[ Szerkesztve ]
-
rudi
nagyúr
Egyáltalán nem szabályozatlan az egész reptetés téma, és ha nagyobb rendezvényt csinálsz fix dátummal, akkor szerintem még reális is. Kell hozzá légügyi hatósági engedély (aminek szigorúságáról lehet vitatkozni), kell hozzá engedély a terület tulajdonostól (ez full logikus), kell hozzá felelősségbiztosítás (megint egy értelmes tétel tömegrendezvényen). Persze, alkalmi reptetésnél már ezek a szabályok nem életszerűek.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
szacsee
nagyúr
Ok, akkor ha a modellező társadalom nem ért egyet a törvénnyel 2-3 választása van.
1 betartja a szabályokat 20k föle / fél év a biztosítás + 21 nappal előre kérek engedélyt reptetni 9k / alkalom / eszköz. Ha rossz idő van, akkor pedig megszívtam.
Esetleg modellreptér 60-80km-re, feltéve ha ottvannak...
2: Illegálisan repked
3: Eu bírósághoz fordul.A többi részével egyetértek. Rendezvényen, emberek feletti légtérben legyen szigorú szabályozás.
[ Szerkesztve ]
-
rudi
nagyúr
-
-
rudi
nagyúr
Szerintem a drónok terjedése jót tehet a modellreptreknek. Azok ugye nem is olyan olcsó mulatságok és amíg egy szűk réteg repülőzött és helikopterezett, addig nehéz volt fenntartani őket. Ha most hétvégén és délután megindul a nagyüzemi drónozás, akkor már szép rendszert lehetne a dolog köré építeni klubokkal, tagságival, kezdő oktatással, szerviz szolgáltatással, miegymással. Gondolom, a gazdagabb országokban ez pár éven belül így fog menni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
szacsee
nagyúr
Ezen agyaltam én is, de biztos lesz csavar a történetben.
Pár dolgot leírok és befejezem az offot...
Amit tiltanék:
- Lakott terület és emberek feletti reptetés (kivétel pl üres park, focipálya ahol nincs lakóövezet hobbicélra tökéletes és játék drónok nem tudnának kárt tenni kb semmiben pl 250-300 grammig)
- Videó rögzítés, felvétel engedély nélkül (FPV-re nem vonatkozik, ami nem rögzít, ami viszont tilos lakott területen így nincs gond)Utóbbi kényes téma ahogy írod, de pl a kamerás mobilra sem szálltak rá a hatóságok, pedig azzal akár mindenki tudna videót rögzíteni. Lakott területen pedig mivel tiltva lenne így a közembernek nincs félnivalója, hogy lekamerázzák a zuhany alól kilépve a 8.-on.
Persze kivételek vannak, pl kiskirályok tanyákon stb de ebbe nem mennék bele itt. Abban bízok, hogy a középutat megtalálják a törvényhozók, ami nem káros a modellezőknekés a " tehetősebb tanyatulajdonosok" érdekeit is szem előtt tartja, mert most úgy látom csak az utóbbi valósul meg.Témához visszatérve:
Reméljük, hogy a mostani rendezvény jó irányba billenti a modellezők megítélését, vagy a törvény alakulását.
Nem mindenki menőzésből és feltűnési viszketegségből használ drónt... van aki csupán szórakozni szeretne és játékként tekint rá. Ezt a legtöbb NORMÁLIS ember hobbynak tekinti, amit nem lenne szabad megadóztatni ha normális kereteken belül művelik.[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
Bocsánat, elfelejtettem hozzátenni, hogy nem a rendezvényekről írtam le a véleményem. Ha otthon ki akarnám próbálni a kertben, akkor is ugyanezeket a köröket kellene lefutni.
De a cikkhez is szólva:
Nagyon örülök egy ilyen versenynek, évek óta rá akarom venni magamat, hogy építek egy repülőt, bár én mindenképpen benzinest csinálnék, csak eddig még nem nagyon volt lehetőség rá.
Én egy kicsit jobban örülnék, ha nem ilyen alacsony lenne a résztvevők száma, illetve lennének más jellegű ügyességi feladatok is. -
kiszi07
senior tag
Én úgy tudom, hogy minden gépre külön kell kérni engedélyt. Lassan ezeket is felveszik a hatalmas magyar lajstromba Ha bár nincs rendesen szabályozva, de szép lenne, ha mindenkiét lefoglalnák
§ A jelenlegi szabályozás szerint a magyar légtérben csak eseti vagy korlátozott légtér igénybevételére vonatkozó engedéllyel, valamint tevékenységi jóváhagyással lehetséges drónt reptetni maximum 150 méteres magasságig, az irányító személytől számított szintén 150 méteres távolságig, és maximum 25 kilogrammos tömeghatárig.
[ Szerkesztve ]
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
Kormi76
aktív tag
Igen, csak amellett, hogy nem egyértelmű és következetes a szabályozás (pl. hátimotoros kisgépre nem kell légügyi engedély a felszálláshoz, de 120g-os kínai drónra igen...?), még a nagy felhajtást sem értem, amikor magában az interjúban hangzik el, hogy évtizedek óta foglalkoznak rc repüléssel, akár több kilogrammos gépekkel is, full manual módban, potenciálisan összegabalyodó adókkal, akkor a mai helyzet mitől veszélyesebb, mire ez a kiemelt figyelem? Nagyon örülnék, ha születne egy tisztázó cikk, amiben megszólalhatnak a hazai RC életet mélyebben ismerő figurák, és az elméleti szabályozást és a valós gyakorlatot is szembeállítanák. Előre is köszi a fáradozást!
A szerény véleményem az, hogy ezt a területet szabályozatlanul kellene hagyni, ahogy eddig is volt, meg kellene állapítani egy olyan kategóriát (akár bizonyos súly vagy motortávolság/motorszám alatt), ami teljesen szabadon használható, és kész. Ha itt mindent átfogó szabályozás születik, amire most is vannak próbálkozások, akkor abból semmi jó nem sül ki, ahogy a jelenlegi helyzet is teljesen abszurd. A kodifikációhoz beszabadul majd néhány túlbuzgó arc, aki a saját álszent, fontoskodó véleményét tartja etalonnal, és akkor alkalmazkodjon mindenki ehhez (a jelenlegi helyzet erősen közelít ehhez egyébként...). Szerintem a drónreptetés nem veszélyesebb, mint 20 éve a helikopterezés (sőt... azért manapság _annyira_ nem gyakori például egy flyaway, ami velem is megesett már), és így is kén kezelni, és elfelejteni a hypot. RC autóra mikor kell majd jogsi? RC hajóra lajstrom? Szürreális, ami most van.
Az modellrepterek pedig azért nem túl jó megoldások, mert azért az FPV-nek nem kis élményfaktora, hogy szép és változatos helyeken reptetsz, éjjel/nappal. A fene sem akar mindig ugyanott, ugyanabban a környezetben reptetni, ez nem reális. Persze találkozóknak jó helyszín, de egyébként felejtős.
[ Szerkesztve ]
-
Teréz Atya
senior tag
Azert, hogy megroptessem az U807-et utazzak el a modellrepterre ami altalaban a halal f*an van, klubtagsagi, miegymas, mikozben 2 park van a seggemben, a kisfalumban meg foldek felett max. a zoldborsonak tudnam megserteni a szemelyisegi jogait. Ireknel annyi a kikotes, hogy attol a foldtulajdonostol kell engedelyt kerni, ahonnan fel- ill. leszallsz. Amik folott elzug a gep, nem is kell. Egy kiloig nem kell regisztralni. USA-ban 250g-ig, de mar lobbiznak, h kiterjesszek.
Najo, szevasztok, megyek a helyi torvenyek szerint jateknak szamito gepemmel (full legal) ki a parkba.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
rudi
nagyúr
válasz Teréz Atya #25 üzenetére
Ez az, amiben egyelőre nem tisztán egyeztek meg. A szlovák leírások szerint bárminemű drónnal felvétel készítés "légi tevékenységnek" számít, arra meg légügyes pecsét kell. Persze, tekergetni a szavakat lehet.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Teréz Atya #28 üzenetére
OKOK menjél csak, most az idő is szuper, csak tartsd a 60 métert az emberektől!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
FireKeeper
nagyúr
azon mondjuk lehet vitatkozni hogy az FPV légi felvétel készítésének számít-e, mivel ugye alapesetben nem tárolod sehol a video/kép anyagot.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
rudi
nagyúr
válasz FireKeeper #31 üzenetére
Igen, ez is egy érdekes kérdéskör, FPV-nél elvileg nincs felvétel rögzítés. Viszont szerintem a 80-100 km/h-ra képes racereket alapvetően másképp kellene szabályozni, mert azok félelmetesen veszélyesek tudnak lenni. Ezzel jön be a téma igazi veszélye, hogy quadrokoptert venni és utána veszélyesen repülni vele sokkal egyszerűbb és olcsóbb mint helikopterrel vagy repülővel.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Teréz Atya
senior tag
Koszi, nagyon jo volt! Az emberektol mindig tavol tartom a gepet, nem szeretek menozni. Azonban nalunk nincs 60m-es szabaly, a nagyobb gepeknel 20 kiloig is csak 50m van. Az en gepemre ez vonatkozik.
Rozhodnutie z 19. augusta menšie drony radí do dvoch kategórií. Odteraz budú patriť buď medzi lietadlá-hračky do 0,5 kg, alebo medzi diaľkovo riadené modely lietadiel do 20 kg.(...)
Lietanie s lietadlom-hračkouLietať je možné len do vzdialenosti 300 metrov od osoby, ktorá dron či malú kvadrokoptéru ovláda.
Výška letu nesmie presiahnuť 30 metrov nad zemou.
Zákaz lietania platí pre miesta (napríklad malé letiská), ktoré sa používajú pre vzlety a pristátia lietadiel či lietajúcich športových zariadení, hoci sú na tento účel využívané len dočasne či príležitostne. Výnimkou je, ak let vykonávate v koordinácii s prevádzkovateľom takejto plochy.
S týmto typom lietajúcich zariadení nie je možne narábať oblastiach s faunou citlivou na zvuk (výnimkou je špeciálne povolenie od ochranárov).
Minimálna horizontálna vzdialenosť od osôb, stavieb, plavidiel či vozidiel musí byť aspoň dvojnásobkom letovej výšky. Ak teda tá práve predstavuje napríklad 30 metrov, k inej osobe sa nesmiete priblížiť na vzdialenosť menšiu ako 60 metrov.
Lietať nesmiete nad zaľudnenými oblasťami, ochrannými pásmami či územiami.Fel kiloig jatek, max. 30m magassagot (10 emeletes berhaz), es horizontalisan a vertikalis magassag 2X-eset kell betartani. Pl. 2m-re a foldfelszin felett all a gep, 4m-re kell lenni minimum a legkozelebbi embertol, jarmutol, etc. Ennyi.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
rudi
nagyúr
válasz Teréz Atya #33 üzenetére
Dehogynincs, magad is írtad a horizontális magasság a vertikális kétszerese. Itt a pontos rendelet, amire vagy helyesen vagy helytelenül hivatkoznak a sajtókok:
Rozhodnutie č. 1/2015 z 19.08.2015,
(13) Let lietadlom-hračkou možno vykonať:
a) vo vzdialenosti nie väčšej ako 300 m od osoby, ktorá ovláda lietadlo-hračku,
b) vo výške nie väčšej ako 30 m (100 ft) nad úrovňou zeme,
c) vo vzdialenosti menšej ako 2 NM (3,7 km) od referenčného bodu24) neriadeného letiska (ARP),
len na základe koordinácie letu s prevádzkovateľom daného letiska,
d) mimo iných plôch, ako je letisko, ktoré sa používajú na vzlety a pristátia lietadiel iba dočasne
alebo príležitostne alebo na vzlety a pristátia lietajúcich športových zariadení; to neplatí v prípade,
ak vykonanie letu z danej plochy je koordinované s prevádzkovateľom danej plochy,
e) v oblastiach s faunou citlivou na hluk z leteckej prevádzky len so súhlasom orgánu ochrany
prírody,19)
f) v minimálnej horizontálnej vzdialenosti rovnej dvojnásobku výšky letu od akejkoľvek osoby,
stavby, plavidla alebo vozidla s výnimkou minimálnej bezpečnej vzdialenosti od osoby, ktorá
ovláda alebo vypúšťa lietadlo-hračku a určeného obslužného personálu počas vzletu a pristátia,
g) tak, aby neboli prelietavané oblasti urbanistických koncentrácií, zhromaždiská ľudí na voľnom
priestranstve, stavby, ochranné pásma alebo územia,
h) v riadenom vzdušnom priestore za podmienok ustanovených v čl. 4.A g pont szerint pedig a park is tilos terület.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Kormi76
aktív tag
Ezzel egyébként vitatkoznék továbbra is. Egy repülő is képes elég komoly sebességre, ne gondoljuk, hogy a 80-100kmh csak a quadok kiváltsága. Egy komolyabb magasságból megeresztett repülő (3-5 kiló simán van bármelyik értelmesebb gép) azért igen csak szép torpedó tud lenni. A helikopterek 30-40 centis rotorlapátjaikkal, 70-80 centis hosszukkal sem épp a gyerekjáték kategória, és ilyet már 20-30ért kapsz. Alapvetően a quadcopter a legdrágább, ha értelmes minőségben szeretnéd építeni, talán repülőt hozol ki legolcsóbban. Pl. egy csupaszárny is szépen megy, és nem kell bele mindenből 4, csak egy. Szóval ebből is látszik, hogy elég nagy félreértések vannak a fejekben, aki foglalkozott valaha is RC járművekkel annak azért elég máshogy fest az összkép. Sok az előítélet és a tévhit, a quadok nem valami eddig sosem látott veszélyforrások, filléres gyilkológépek, hanem szépen beleillenek az összes RC jármű közé, nem különösebben igényelnek speciális figyelmet. Van sok előnyük, hátrányuk, ahogy minden más RC járműnek is, de nem különlegesek, és pláne nem kell ennyire félni tőlük. Veszélyes, hogyne, ahogy az összes többi RC repülő alkalmatosság is az.
[ Szerkesztve ]
-
rudi
nagyúr
Ez mind igaz a repülőre meg a helire, de azt se feledd - ha repültél RC-vel tudnod kell - hogy helivel vagy repülővel azért nem fog tudni bármelyik ember fia 3 perc ismerkedés után pár méternél többet megtenni. Ellenben a quadrokopterek jelentős része úgy van megcsinálva, hogy az irányítása sokkal hülyegyerek barátabb, így aztán potenciálisan sokkal több hülyegyerek meg is barátkozik vele. A baj pedig velük van/lesz, nem a rendes becsületes, RC hobbistákkal.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Kormi76
aktív tag
Ez persze igaz, de az a pár méter is pont elég egy komoly balesethez, ebben nem látom mivel veszélyesebb a kvad. Persze gyroval szépen stabilan tartja magát egy multirotor, de hosszabb távokat repülni attól még nem lesz egyszerűbb vele, pláne ha acroban próbálod, ahogy illik. Ebből a szempontból egy gyrós helikopter is stabil tud maradni, és viszonylag könnyen repülhető egy kezdő számára is, de nem látom mivel lenne veszéytelenebb egy 250es kvadnál. A hülyegyerek pedig hülyegyerek marad, ha tudja kezelni a gépet, ha nem. Aki pedig tényleg csak balesetet szenved, bár próbált ésszel repülni az repülővel, helivel, quaddal ugyanúgy, ugyanolyan súlyos kárt tud okozni. Nem tudom láttál-e már megindulni egy egyszerű 30ezres kínai helikoptert 30 centi körüli lapátokkal, az sem üdítő látvány és szépen tud zúzni. Persze egy kvad agilis, ami ijesztő lehet, de egy ugyanolyan teljesítményű bármilyen repülő ijesztő. Ami szerintem a kvadokat kiemeli a sorból az a stabil videózás lehetősége, ez pedig nem repülésbiztonsági kérdés, kár összekeverni-kavarni itt a dolgokat, és démonizálni a multirotorokat.
[ Szerkesztve ]
-
rudi
nagyúr
Megpróbálom más irányból mondani, mert nem bírlak közelebb vinni a mondandómhoz. Nem maga a "hardver" veszélyesebb, hanem az, hogy könnyebben jut avatatlan kezekbe. RC heli és repülő hosszú-hosszú évek óta, mégsem lepték el a közéletet, megmaradtak komoly hobbicuccnak. Ehhez képest a drónok, vagy multirotorok nagyon rövid idő alatt sokkal gyakoribb jelenséggé, menőzés tárgyává váltak. Ez rejti magában a fő problémát.
Ha régen valami tahó RC repülőzni, helizni akart akkor vagy elment tőle a kedve már a megépítés közben vagy rövid úton összetörte, vagy látótávon belül odaszaladtak hozzá jól megagyalni a baromkodásáért és így megmenekült tőle a világ. Ebben más szerintem a DJI-re, AR.Dronra és készen kapható racerekre épülő, anonimul és könnyen vezetem drón világ. Még a nagy "sztárokat" is látni autópálya, lakott terület, emberek fölött reptetni. Az ilyen embert én alaposan elüttetném a saját repülőgépével, hátha az helyre rázza.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Kormi76
aktív tag
Értem egyébként a mondandód, főleg csak azzal vitatkozok, hogy ezt bármilyen drónokra kihegyezett szabályozással kezelni lehet. Ha vesz egy hülyegyerek egy Phantomot apuci pénzéből (építeni nyilván nem fog), az tényleg komoly veszélyforrás, de ő magasról tenni is fog bármilyen előírásra. Az egész fokozott figyelem az igényes hobbizókat szívatja, mert vérpistéknek ugyan nem lenne tétel egy repülési engedély, de nem is foglalkozik vele, a hobbista pedig foglalkozna vele, de annyiba kerül, mint egy közepes zuhanás utáni helyreállítás, tehát eleve mínuszból indul a repülés. Nem feltétlenül igénytelen és felelőtlen az, akinek nem telik 15ezerre minden reptetés alkalmával, mert abból inkább jobb vezérlőt vagy új akksit venne.
A quadok divatcikkek lettek, eléggé eltávolodtak a helikopter-repülő párostól, ami inkább geek hobbi volt mindig is. Most boldog-boldogtalan kvadot akar, mert kúúúl. Szóval ezt a részét aláírom. Nagyobb a felhasználó tömeg, nagyobb a lehetőség a bajra. Én csak azt vitatom, hogyha ugyanez a tömeg mondjuk repülőzne vagy helizne az kevésbé lenne veszélyes, mint a multirotor. Ezért nem látom értelmét a drónokra kihegyezett szabályozásnak, mert hasztalan és a gépek természete sem indokolja, csak legfeljebb maga a divathullám.
Szóval amikor erről folyik a vita, akkor kifejezetten elszomorít, hogy nem a lényegről szól, hanem inkább egyfajta hisztéria része az egész. Engem is zavar a jó pár kvadozós hülyegyerek, de ezen nem segít a jog, ez legfeljebb majd lecseng, mint minden divat, ha kijátszották magukat. Egyébként elég szomorú rizikó a hobbizó közösségre nézve, hogy egy esetleges komoly baleset, amit egy ilyen paraszt csinál, kihatással van mindenki másra, és egy kalap alá veszik a "drónokat", jön a pánik és tiltani, szabályozni akarják a drónhasználatot, mintha a drón lenne a hibás. Szeretném, ha picit több figyelem jutna a felhasználókra, mint arra, hogy mennyire "veszélyes" egy drón, mert persze, hogy az, de nem ez okoz gondot, mert az ilyen veszélyes RC járművek évtizedek óta jelen voltak különösebb probléma nélkül. A valódi problémát a divat RC-zés okozza, ahol senki sem mélyed el a technikai részletekben, csak repülni akar, hogy felvághasson egy széteffektezett videóval dubstep háttérzenére .
#Chris: milyen fő különbséget tennél? Mert, ami repül az már le is tud zuhanni, amiből baj lehet. A fogalomhasználat pedig elég maszatolós, drón, quad, multirotor, helikopter... ezt a köznyelv kb. ugyanannak érti. Egyébként ez nem RC szakmai portál, ahol erre olyan nagyon igényesnek kellene lenni. Meg igazából szerintem jelentősége sincs: repül? Ha igen, akkor témánál vagyunk.
[ Szerkesztve ]
-
#Chris
tag
Legalább egy szakmai portálon tegyünk már különbséget a drón és a játékrepülő között...
-
rudi
nagyúr
Nincs értelme ezen szőrözni, mert az UAV-ket mindenki drónként ismeri, az FPV irányítással meg csak annyiban tér el egy quadrokopter mondjuk egy Raptortól, hogy kisebb és nincs telerakva rakétákkal. Ugyanúgy látótávolon kívülről irányítják, ugyanúgy lehet GPS-re és giróra épülő automatikája. Az interjú első kérdésében és válaszában volt a drón/multirotor dologra utalva, ennyi egy általános hardverportálon megítélésünk szerint éppen elég.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
gekkoXT
senior tag
Youtube videónál a Spoiler szó helyett nem a teaser az amit kerestek?
-
BITBOYS
addikt
Amúgy meg haladunk a Wipeout megvalósítás irányába
-
#58450688
törölt tag
Jó drága sport, kb mint az airsoft! kipróbálnám!
(A DRONE sportok veszélyei pont ide illik ez a saját videó!) -
Dr. Romano
veterán
Az igen, én már annak is örülök hogy egy helyben tudom lebegtetni, ha már menni kell vele akkor kezdődnek a gondok
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Antigabo
tag
Ihííjj !! Nagyon kafaaa !! mindig is ilyenre vágytam !
Zsír a videó/zene/action !!Szégyen a tudás - de hasznos !
-
Goldberg03
tag
Nekem is jöhetne egy ilyen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tápegység Moduláris Kábel Tápkábel Adapter Hosszabbító Csatlakozó Elosztó - Egyedi is
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- EVGA RTX 3060 Ti FTW3 Ultra 8Gb dobozos
- Új Thinkpad P1 Gen 6, FHD+ IPS, i7-13700H, NVIDIA Quadro A2000 Ada -8GB-, 64GB DDR5 1TB NVMe, 4G LTE
- Samsung Galaxy tab A 6
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest