- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Projektor topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gaming notebook topik
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- OLED TV topic
- Milyen nyomtatót vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Tessék, itt a Facebook oldaluk, amit azért a weboldalukról nem olyan bonyolult megtalálni
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz flashpointer #6 üzenetére
Abszolút minden engedélyük megvan, légügytől kezdve a helyi jóváhagyáson át a felelősségbiztosításig.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Foglalkozunk majd ezzel a kérdéskörrel, de pillanatnyilag olyan a törvényi szabályozás, ami egyáltalán nincs felkészülve a drónreptetés lekezelésére. Ráadásul bőséggel van egymásnak ellentmondó szabályozás is. Most lényegében előre bejelentett nagy rendezvényeken kívül, mint amilyen a velencei verseny lesz, illetve RC modell reptereken kívül irreális legálisan reptetmi, mert légügyi engedély és felelősségbiztosítás kell hozzá.
Ráadásul úgy tudom, hogy a hatóság igyekszik kiemelten figyelni is a drónokra. Ami azért nem olyan nagy baj szerintem, mert bőven vannak ilyen repülő alkalmatosságok idióták kezében. Sokan nem gondolnak bele, hogy egy 10 méterről leeső, több mint egy kilós DJI vagy más gép mekkorát tud ütni, és az sem jut el az agyukig, hogy milyen galiba lehet abból, ha valakinek váratlanul jelenik meg a füle mellett.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Egyáltalán nem szabályozatlan az egész reptetés téma, és ha nagyobb rendezvényt csinálsz fix dátummal, akkor szerintem még reális is. Kell hozzá légügyi hatósági engedély (aminek szigorúságáról lehet vitatkozni), kell hozzá engedély a terület tulajdonostól (ez full logikus), kell hozzá felelősségbiztosítás (megint egy értelmes tétel tömegrendezvényen). Persze, alkalmi reptetésnél már ezek a szabályok nem életszerűek.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Szerintem a drónok terjedése jót tehet a modellreptreknek. Azok ugye nem is olyan olcsó mulatságok és amíg egy szűk réteg repülőzött és helikopterezett, addig nehéz volt fenntartani őket. Ha most hétvégén és délután megindul a nagyüzemi drónozás, akkor már szép rendszert lehetne a dolog köré építeni klubokkal, tagságival, kezdő oktatással, szerviz szolgáltatással, miegymással. Gondolom, a gazdagabb országokban ez pár éven belül így fog menni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Teréz Atya #25 üzenetére
Ez az, amiben egyelőre nem tisztán egyeztek meg. A szlovák leírások szerint bárminemű drónnal felvétel készítés "légi tevékenységnek" számít, arra meg légügyes pecsét kell. Persze, tekergetni a szavakat lehet.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Teréz Atya #28 üzenetére
OKOK menjél csak, most az idő is szuper, csak tartsd a 60 métert az emberektől!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz FireKeeper #31 üzenetére
Igen, ez is egy érdekes kérdéskör, FPV-nél elvileg nincs felvétel rögzítés. Viszont szerintem a 80-100 km/h-ra képes racereket alapvetően másképp kellene szabályozni, mert azok félelmetesen veszélyesek tudnak lenni. Ezzel jön be a téma igazi veszélye, hogy quadrokoptert venni és utána veszélyesen repülni vele sokkal egyszerűbb és olcsóbb mint helikopterrel vagy repülővel.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Teréz Atya #33 üzenetére
Dehogynincs, magad is írtad a horizontális magasság a vertikális kétszerese. Itt a pontos rendelet, amire vagy helyesen vagy helytelenül hivatkoznak a sajtókok:
Rozhodnutie č. 1/2015 z 19.08.2015,
(13) Let lietadlom-hračkou možno vykonať:
a) vo vzdialenosti nie väčšej ako 300 m od osoby, ktorá ovláda lietadlo-hračku,
b) vo výške nie väčšej ako 30 m (100 ft) nad úrovňou zeme,
c) vo vzdialenosti menšej ako 2 NM (3,7 km) od referenčného bodu24) neriadeného letiska (ARP),
len na základe koordinácie letu s prevádzkovateľom daného letiska,
d) mimo iných plôch, ako je letisko, ktoré sa používajú na vzlety a pristátia lietadiel iba dočasne
alebo príležitostne alebo na vzlety a pristátia lietajúcich športových zariadení; to neplatí v prípade,
ak vykonanie letu z danej plochy je koordinované s prevádzkovateľom danej plochy,
e) v oblastiach s faunou citlivou na hluk z leteckej prevádzky len so súhlasom orgánu ochrany
prírody,19)
f) v minimálnej horizontálnej vzdialenosti rovnej dvojnásobku výšky letu od akejkoľvek osoby,
stavby, plavidla alebo vozidla s výnimkou minimálnej bezpečnej vzdialenosti od osoby, ktorá
ovláda alebo vypúšťa lietadlo-hračku a určeného obslužného personálu počas vzletu a pristátia,
g) tak, aby neboli prelietavané oblasti urbanistických koncentrácií, zhromaždiská ľudí na voľnom
priestranstve, stavby, ochranné pásma alebo územia,
h) v riadenom vzdušnom priestore za podmienok ustanovených v čl. 4.A g pont szerint pedig a park is tilos terület.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ez mind igaz a repülőre meg a helire, de azt se feledd - ha repültél RC-vel tudnod kell - hogy helivel vagy repülővel azért nem fog tudni bármelyik ember fia 3 perc ismerkedés után pár méternél többet megtenni. Ellenben a quadrokopterek jelentős része úgy van megcsinálva, hogy az irányítása sokkal hülyegyerek barátabb, így aztán potenciálisan sokkal több hülyegyerek meg is barátkozik vele. A baj pedig velük van/lesz, nem a rendes becsületes, RC hobbistákkal.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Megpróbálom más irányból mondani, mert nem bírlak közelebb vinni a mondandómhoz. Nem maga a "hardver" veszélyesebb, hanem az, hogy könnyebben jut avatatlan kezekbe. RC heli és repülő hosszú-hosszú évek óta, mégsem lepték el a közéletet, megmaradtak komoly hobbicuccnak. Ehhez képest a drónok, vagy multirotorok nagyon rövid idő alatt sokkal gyakoribb jelenséggé, menőzés tárgyává váltak. Ez rejti magában a fő problémát.
Ha régen valami tahó RC repülőzni, helizni akart akkor vagy elment tőle a kedve már a megépítés közben vagy rövid úton összetörte, vagy látótávon belül odaszaladtak hozzá jól megagyalni a baromkodásáért és így megmenekült tőle a világ. Ebben más szerintem a DJI-re, AR.Dronra és készen kapható racerekre épülő, anonimul és könnyen vezetem drón világ. Még a nagy "sztárokat" is látni autópálya, lakott terület, emberek fölött reptetni. Az ilyen embert én alaposan elüttetném a saját repülőgépével, hátha az helyre rázza.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nincs értelme ezen szőrözni, mert az UAV-ket mindenki drónként ismeri, az FPV irányítással meg csak annyiban tér el egy quadrokopter mondjuk egy Raptortól, hogy kisebb és nincs telerakva rakétákkal. Ugyanúgy látótávolon kívülről irányítják, ugyanúgy lehet GPS-re és giróra épülő automatikája. Az interjú első kérdésében és válaszában volt a drón/multirotor dologra utalva, ennyi egy általános hardverportálon megítélésünk szerint éppen elég.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!