- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Csak az F1 25-re koncentrál az új AMD Software
- TCL LCD és LED TV-k
- A Microsoft szerint nem alku tárgya a TPM 2.0 szükségessége
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
Aktív témák
-
Charlie
tag
És a Trabi ?
-
TheVeryGuest
senior tag
Na, ennyit a Samsung-ról:
[L]http://195.70.36.158/termekek/garancia/index.html[/L]
A 3 év garancia általában csak a brand-építés egy fogása. Hidd el én örülnék a legjobban, ha minden Samsung termékre 3 év lenne a garancia. De mobiltelefonra soha nem fognak 3 évet adni. Főleg a kettényitható szarokra nem.
Ha a WD nem fog a dobozos JB-kre 3 évet adni, akkor innentől felesleges lesz dobozost csinálni. Ezek a mai HDD-k nem nagyon bírnak 3 évet. NEm úgy mint a 120MB-os Conner-em. Mikor fejreáltam egy Trabant-tal akkor is nálam volt. Azóta is megy. -
L3zl13
nagyúr
Zseniális, ha már a fogyvéd információiban sem lehet megbízni. :(
-
Sahib
csendes tag
Jótállás = Garancia
Ezt egy ügyvéd mondta! -
L3zl13
nagyúr
Az egyértelmű, hogy amit a közember garanciának hív az a jótállás. Én is a jótállási jegyen feltüntetett feltételek alapján cselekszem ha garanciális problémám van. Szóval szerintem ez a kettő ugyanaz.
A 'garancia' kifejezés valószinűleg nem is szerepel semmilyen jogszabályban. -
biga
őstag
Hát ha így van, akkor viszont a telefonos segítség tudja rosszul, ugyanis én meg beszéltem velük (pár napja) és ott levezették ezt nekem, + elmondták, hogyha további infora van szükségem, lsd. a fenti link. Szóval szóban nekem ez az információ jött le. Visszakérdezésemre is csak azt mondta, hogy biztos, hogy így van. Én is így tudom, ők is ezt mondták (másik vitás kérdés miatt hívtam őket). Én még mindig annak hiszek, amit személyesen mondtak!!
-
biga
őstag
a garancia nem egyenló a jótállással, bár az ideje lehet egy. A garancia az, hogy a gyártó vállalja (garantálja), hogy x ideig biztosít alkatrészt/cserét stb. az adott alkatrészhez, stb. A hétköznapi értelemben a legtöbben keverik a kettőt (én is garanciát mondok jótállás helyett, az jobban elterjedt!). Pl. egy monitorra 3 év jótállást vállalnak (nézd meg a ''garancialevelét'' a monitorodnak), de az alkatrészellátást ált. (10000Ft felett így van) vagy 8 évig biztosítania kell!
Tehát még egyszer: a garancia nem egyenlő a jótállással!!!! -
biga
őstag
A tartós használatra rendelt termékek meghibásodása esetén a forgalmazó a kijelölt szervizeken keresztül gondoskodik a termék díjmentes alkatrészcseréjéről, javításáról. Ez a díjmentesség azonban csak akkor jár, ha a meghibásodást gyártási eredetű hiba okozta. A jótállással kapcsolatos főbb tudnivalók:
- Ha a meghibásodás (biztosítékcserét kivéve) a vásárlás napjától számított 3 napon belül következett be, akkor a kereskedő a terméket köteles kicserélni (a 3 nap alatt 3 munkanapot kell érteni, vagyis amikor az üzlet nyitva tartott).
- Ha a meghibásodás később következik be, akkor a jótállási jegyben megadott címlista alapján ahhoz a szervizhez kell fordulni, amely a lakhelyünkhöz a legközelebb van. A jogszabály szerint a helyszínen (az üzemeltetés helyén) kell megjavítani a rögzített bekötésű, 10 kg-nál súlyosabb, vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termékeket. A javítószolgálatnak kötelessége helyszíni javítás esetén időpontot egyeztetni és azt az elfogadott időpontban teljesíteni. Ha a hiba a helyszínen nem javítható, akkor a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról szintén a jótállásra kötelezett gondoskodik. Az indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási) költségeket a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni. A termék kijavítását a kereskedőtől is lehet kérni.
- A szerviz a javítást 15 naptári napon belül, kölcsönkészülék biztosítása esetén pedig 30 napon belül köteles elvégezni. A 15, illetve a 30 nap naptári napban értendő.
- Ha a hiba nem javítható, vagy azt a szerviz az előírt határidőn belül nem végzi el, a vásárló kérésére a szerviz köteles a csereutalványt kiadni.
Amennyiben a termék meghibásodása miatt a vásárlónak megszűnt az áru megtartásához fűződő érdeke, elállhat a vásárlástól. Ebben az esetben a vevő a hibás terméket visszaadja a kereskedőnek és visszakapja a vételárat. Érdekmúlás állapítható meg például, ha a termék nem javítható és cserére nincs lehetőség, vagy a javítás folytán az áru értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan áruhoz képest csökkent.
Abban az esetben, ha a hiba jellege (például a termék kijavíthatósága, a javítás módja, az értékcsökkenés mértéke stb.) tekintetében vita merül fel az eladó és a jótállási igényt érvényesíteni kívánó vásárló között, a jótállásra kötelezett köteles az erre feljogosított minőségvizsgáló szerv(ek) - általában a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség - szakvéleményét beszerezni. Olyan esetekben, ha a kötelezett megtagadja a kijelölt minőségvizsgáló szakvéleményének beszerzését, a vásárló jogosult közvetlenül e szervezethez fordulni, és a termék hibájára vonatkozóan szakvéleményt kérni.
Műszaki vita esetén a szerviz 3 napon belül köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél a vizsgálatot megrendelni és a kifogásolt terméket beszállítani. Ez utóbbi alól általában csak a helyhez kötött készülékek mentesülnek. Ha a helyhez kötött készülék a helyszínen nem vizsgálható meg, akkor a szerviz köteles a terméket a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségre beszállítani.
Minden esetben gondosan olvassa végig a jótállási jegyet, mert az minden fontos információt (jogot és kötelezettséget) tartalmaz!
A jótállásra vonatkozó részletes szabályokat az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 117/1991. (IX.10.) Kormányrendelet szabályozza. -
freddirty
senior tag
Tévedés a cikkben az EU-ra vonatkozó 2 év gari. NINCS kötelező garancia az EU előírásokban!
Más kérdés hogy Magyarország dönthet úgy hogy megtartja a jelenlegi 1 éves kötelező garit az EU-ban is. A két év garit a cikkíró vszleg osztrák példából vette ugyanis ott ha jól emléxem 1/2 év volt az EU előtt és belépéskor felemelték kettőre. De mint tudjuk mi még elég sok mindenben elmaradunk a sógoroktól...
(Gondolok itt többek között az olyan suttyókra akik elrontják a cuccost csak azért hogy gariban kapjanak egy újat és persze a cégekre akik b*sznak a törvényt betartani) -
biga
őstag
válasz
TheVeryGuest #2 üzenetére
''Ezek szerint csak a Samsung kínál HDD-t 3 év garanciával, de ők is csak azért, mert a HDD piacon még újak, és ezzel akarnak megbízhatóságot sugározni.''
A Samsung nem új a HDD piacon, bár a régi tipusaival nem nagyon lehet dicsekedni. 3 évet meg azért ad, mert a vinyói tényleg megbízhatóak, és mert úgy tudom a Samsung úgy áll hozzá, hogy minden termékére 3 évet ad. (Legalábbis én nem nagyon tudok olyan Samsung termékről, ami nem 3 év garos) -
twollah
nagyúr
Mi az a dobozos HDD?
-
karib
addikt
Igazából most már tök mindegy, most úgyis a Hitachik a leggyorsabbak, ráadásul itthon is 3 év garival lehet kapni emberi áron, tehet a WD tehet egy szívességet. Azért a Raptor garanciáját biztos nem csökkentik - az árát annál inkább tolhatnák lefelé, értelmes pénzért beneveznék egy második generációs darabba. Már ha lenne.
-
LukE
veterán
basszus: [L]http://wdc.com/en/company/releases/PressRelease.asp?release={723036A6-98B0-40BF-9E54-ACB6267C9C39}[/L] :DD
-
LukE
veterán
[L]http://support.wdc.com/warranty/policy.asp[/L]
Azért nem minden WDJB-re igaz, csak a dobozos verzókra, zacsis 3 év garival megy (miért???). Shop-ban is a retail kit a drágább, a másiknál ki is van írva, hogy nincs benne kábel, stb.
Raptor meg mindenhol 5 évvel.
(megeröltető lett volna rábökni a linkre? így értelmes találgatni:U) -
válasz
TheVeryGuest #2 üzenetére
''Ezek szerint csak a Samsung kínál HDD-t 3 év garanciával, de ők is csak azért, mert a HDD piacon még újak, és ezzel akarnak megbízhatóságot sugározni.''
A hitachi/ibm 7k250 alapból 3 év garival kapható még itt magyarországon is.
Lehet kapni Seagate vinyókat is 3 év garanciával. -
L3zl13
nagyúr
Miért vágnák maguk alatt a fát?
Nekik nagyon jó, ha nem kell 2 éves rég túlhaladott modellekkel garanciázgatniuk.
Hogy egy pár felhasználót zavar? Ugyan már a nagy bevételek úgyis az OEM piacon vannak. Azok meg nem nagyon foglalkoznak vele szerintem.
Ráadásul mivel a többieknél is gyakran csak egy év a gari, ez sem kényszeríti őket.
Sebaj, az EU-ban majd ha jól tudom két év lesz a gari nekünk is. :)) -
Panther
HÁZIGAZDA
Nos, ha mindenki lecsökkenti 3-ról 1 évre a garit, akkor azzal a vásárlások gyártók közti eloszlásának tekintetében épp semmi nem változik... mert ugye ha kell vinyó akkor veszel, és az eddigi érvek is mind ugyanazok maradnak, a garival meg (mivel mindenki ugyaúgy csökkenti) nem lehet érvelni. Szóval ők csak jól járnak, mert kevesebb lesz a gar. csere.
-
anulu
félisten
Amúgy nem értem, hogy miért vágják maguk alatt ki a gyártók a fát?!
-
lao ce
aktív tag
''A múltkori ominózus intézkedés óta, amikor hasonló lépést tett a Maxtor, a Seagate és a többi gyártó is, nem volt ilyenre példa''
hat, ez mar szentigaz, mert ha lett volna pelda akkor az lenne a multkori eset. nem kotekedesnek szanom persze, de en kihuznam a 'multkori' szot. -
Panther
HÁZIGAZDA
A kép: ''WD Raptor 74 MB''. 74 MB-s vinyó SATA csatlakozóval? :)
-
TheVeryGuest
senior tag
-
Pharaoh
aktív tag
Ha belépünk az EU-ba úgyis min 2 év lesz a gari.
-
eddie303
őstag
Rossz lépés volt, mert ahogy észrevettem, a WD winyók mostanában egyre érzékenyebbek. S nem egyet láttam, amelyik újan, pár napos korában összekefélte magát, badblockokat generált :(((
-
Notes
senior tag
Most akkor garanci vagy jótállás a téma? Mert a kettő nem ugyanaz.
-
TheVeryGuest
senior tag
Nincs ez a hír szarul fordítva. Tudtommal, az előző intézkedésük az volt, hogy minden zacsis HDD garanciaidejét 1 évre csökkentették. Csak a SE-kre (JB sorozat) volt 3 év. Legalábbis a dobozosokra. Ha ezeknek is lecsökkentik a garidejét, akkor minek marad 3 év. Leginkább semminek, esetleg a Raptor sorozatnak? Azt meg gondolom visizk mint a cukrot.
Ezek szerint csak a Samsung kínál HDD-t 3 év garanciával, de ők is csak azért, mert a HDD piacon még újak, és ezzel akarnak megbízhatóságot sugározni. -
hungeek
senior tag
pedig eddig egy eléggé jelentős érv volt a wd winyók mellett a hosszabb gari....
ez van :(
Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- BestBuy topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Android játékok topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Toshiba Enterprise Capacity MG09 18TB - 512MB, 7200rpm, SATA3 - 100/100 -as - Eladó!
- Lexar NM790 2TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új - 7400-6500 MBs - Eladó!
- CORSAIR MP600 PRO NH 1TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új - 7000-6500 MBs - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Samsung 980 PRO NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Crucial T500 PRO 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Hűtőbordás - 7400-7000 MBs - Eladó!
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Apple Watch 9 45mm LTE
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Ally Z1 Extreme 512GB SSD játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A15, 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest