- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Apple MacBook
- Projektor topic
- Szélesre tárt ablak: Teszten az LG UltraGear 45GX950A OLED monitor
- Milyen asztali médialejátszót?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabber01
addikt
válasz
Menthirist #196 üzenetére
Hogyne, abszolút így van! És ez hatványozottan igaz magára a filmes iparra. Ezért javasoltam korábban összehasonlítani egy teljesen natur, amatőr videofelvételt 30 és 60fps-el. Hát ott aztán hírmagja sem lesz semmilyen filmszerű hatásnak, egyik sebességben sem.
-
gabber01
addikt
válasz
Döglött Róka #185 üzenetére
Látom csak kötöd az ebet a karóhoz még mindig.
Lassan szerintem már sokaknak megfordul a fejében, hogy játszottál-e te egyáltalán bármit is 30fps fölött, vagy egyáltalán játszottál-e valaha bármivel is (és most nem csapom le a magas labdát, hogy min kívül...).
Ugyanis ha megtapasztaltad volna, akkor te is tudnád, hogy nem a 30 vagy 40 vagy 50 vagy 60 vagy amkármennyi fps teszi a játékokat filmszerűvé (ha ez egyáltalán cél valahol), mert hogy technikai ismereteknek híján vagy az tiszta sor, csak akkor nem értem, miért kell osztani az észt. Na mindegy. A designnak nem része az fps (csak gépigény szempontjából), ilyen-olyan filmszerű hatások elérése érdekében van egy sor technikai elem, pl. kromatikus aberráció, film grain, motion blur, hdr, különböző lens effektek, stb. De a technikai oldal mellett véleményem szerint még sokkal fontosabbak a design/művészi megoldások, hanghatások.
-
gabber01
addikt
Én ebben annyira nem lennék biztos. Hányszor elhangzott már, hogy egy újgenerációs konzol első életciklusában a programozók megközelítőleg sem rendelkeznek optimális tudással és tapasztalattal adott platfrom programozása terén.
Bár nyilván ennek nagy részben az az oka, amit te mondasz.
-
gabber01
addikt
Én egyébként csak azt nem értem ezzel a motorral kapcsolatban, vagyis leginkább azt nem, hogy eredendően ez a technológia arra lett volna hivatott, hogy soha nem látott részletességet adjon, a művészek kezébe pedig végtelen szabadságot a texturázás terén. Legalábbis anno ez volt a szlogen ha jól emlékszem. Ehhez képest bizonyos elemek valóban gyönyörűek, de sok más meg kritikán alul elnagyolt, lsd. Rage. Plusz ehhez még hozzáadódik egy csomó limitáltság is. De a lényeg, hogy pont a részletesség veszett el valahol.
Döglött Róka: nekem aztán halál mindegy, de nézz utána ha nekünk nem hiszel.
-
gabber01
addikt
válasz
Döglött Róka #92 üzenetére
Tévedés. Te nemes egyszerűséggel adott fps-t összekapcsoltál a filmszerűséggel, és mi mindannyian végig azt próbáltuk elmagyarázni, hogy attól, hogy vmi 30 fps-el megy, meg van valami más, aminek a képkockánkénti megjelenítési sebessége szintén 30 fps mondjuk, még nem jelenti hogy ez a 30 fps mindkét esetben ugyanolyan képi karakterisztikát fog jelenteni.
Pl. egy Ferrari is meg egy Cessna repcsi is tud haladni 300km/h-val, csak éppen míg az egyik repül, a másik a földön halad, az egyik autó a másik repülő. Körülbelül ekkora különbség van filmes 30fps és játékon belüli fps-ek között.
-
gabber01
addikt
válasz
Döglött Róka #88 üzenetére
Az animációs filmek is filmek, benne van a nevükben. Mióta real-time rendereltek ezek, vagy bármely más CG effekt egy normál filmben? Mellesleg ezek között is óriási különbségek vannak, van ami eszméletlen élethű, van amiről ordít a mesterkéltség.
-
gabber01
addikt
válasz
Döglött Róka #81 üzenetére
Igen, más lesz. Az egyes képkockák tartalma minőségileg más lesz. Éppen a már emlegetett teljesen más képalkotási technikák miatt, de mintha totál write-onlyban lennél, vagy ilyen nehéz lenne felfogni.
Azért más, mert a játékok grafikája is még mindig végtelenül messze van a valóság "grafikájától" baszki, bármennyire is tűnik szépnek. De főleg azért, mert a játékokban minden számított, szimulált, és ez a "mesterséges valóság" még nagyon mesterséges és nagyon nem valóságos. -
gabber01
addikt
válasz
Döglött Róka #73 üzenetére
Látszik, hogy lövésed sincs a felvételi technikákról. Attól, hogy vmit 25/30fps környékén lőnek még nem jelenti egyből, hogy filmszerű lesz. Fogj egy telót, ami tud 30 és 60 fps-el is videot rögzíteni. Garantálom hogy semmilyen filmszerű hatás nem lesz 30fps-nél és ugyanígy szappanopera fílinget sem fogsz érezni 60fps-nél. Egyszerűen csak folyamatosabb lesz. Ugyanez van játékoknál, csak ott még sokkal fontosabb, hogy nagyobb lesz a reszponzivitása is a játéknak, ami a játékmenetre igen pozitív hatással van.
A filmek filmszerűségét nem önmagában lejátszási sebességgel érik el. Már csak azért sem, mert van egy csomó csapnivaló operatőri munkával, ahol aztán keresheted a filmszerűséget reggeltől-estig.
-
gabber01
addikt
válasz
Döglött Róka #70 üzenetére
De egészen más a technológia, a képalkotási módszer. Nem feleltethető meg egymásnak, nem lehet így összehasonlítani. Játékoknál nincs ilyen jellegű szappanopera fíling magasabb fps-nél, így nincs miről beszélni.
-
gabber01
addikt
válasz
Döglött Róka #35 üzenetére
Ez filmeknél igaz, de játékoknál nem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elektromos autók - motorok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nintendo Switch 2
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Építő/felújító topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! CSAK KIPRÓBÁLT! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged