- Egérpad topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Androidos fejegységek
- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom pontosan. Az AMD és az NV nem árulja el, hogy melyik VR játékok használnak VRworks-öt és LiquidVR-t. De hangokra a VR játékok aktívan használják a gyártók efféle megoldásait.
A TrueAudio egy DSP volt. A TrueAudio Next már egy API, ami leváltotta a DSP-t. Nem ugyanaz. Nyilván a DSP-s megoldásnak esélye sem lett volna bekerülnie a Steam Audio SDK-ba. Egyszerűen túl korlátozott volt a célzott hardverek listája, illetve a hardver licencei miatt nem lehetett sosem megnyitni a fejlesztőeszköz forráskódját. A Valve pedig csak nyílt forráskódú megoldást tud használni.
-
Jack@l
veterán
Tehát akkor öszegezzük, mennyi játék használja?
A másik kérdésre se válaszoltál, így előkerestem egy 2013-as cikket: https://prohardver.hu/teszt/amd_trueaudio_es_ami_mogotte_van/hangforradalom_sokadszorra.html -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#16939776 #35 üzenetére
De legalább fut. Egy olyan módszer kell, ami egy igen széles hardverkínálat mellett működik, gyakorlatilag gyártótól függetlenül. El kell érni, hogy a piac megugorja ezt a lépcsőfokot.
(#37) Jack@l: Többféle TrueAudio volt. Az első egy DSP volt régebben, de azóta az megszűnt, mert nem vált be. Ezért sem DSP-zik már senki, mert nem tud eredményt elérni a piacon.
A TrueAudio Next már inkább egy API, ami megoldja a működést rengeteg hardveren, lényegében a gyártóktól függetlenül. Ezt egyébként több VR játék is támogatja, ahol van LiquidVR, illetve ezekben a játékokban van VRworks Audio is, mert a LiquidVR-on keresztül elérhető TAN nem működik NV-n, de CPU-n se.Azt nehéz még látni, hogy a Valve ezt hogyan képzeli el. Természetesen van egy szándék az előrelépésre, ezért vették meg az Impulsonicot, ezért építették be a TrueAudio Nextet a Steam Audio SDK-ba. Tehát most először alakult ki egy akarat, hogy akkor ideje előrelépni. Ezt DSP-kkel nem valószínű, hogy megkaptuk volna, mert ott továbbra is fennállna a hardverigény problémája. Ezzel a modellel viszont OpenCL 1.1-es implementáció kell csak, ami eléggé elterjedt manapság, gyakorlatilag nincs olyan gyártó, amelyiknek ne lenne legalább ilyen meghajtója. Ergo a piac szempontjából nagyon sok már kiépített hardver célozható.
-
Jack@l
veterán
-
Anaren91
senior tag
Én még anno egy Asus Xonar Dx1 et vettem a gépbe, és hát ég és föld volt a különbség. Azóta már nincs gépem, de a nappaliba most lakotarsamek laposra van rákötve a line 6 ux 1 külső hangkártyám, amit még gitározni vettem, de sajnos nem sok időm van már rá, és hát azzal is teljesen máshogy szól a rendszer mint az alaplapival. Tudom nem sokan szeretnek hangkártyára költeni, mert fölöslegesnek látják, és inkább vgaba prociba tolják azt a pénzt, de ha fontos a hangzás akkor minden féle képpen megéri befektetni egy jobb hangkártyára
-
#16939776
törölt tag
Valószínű professzionális felhasználáson kívül, már senkit nem érdekel, hogy mekkora minőség romlás történik a hangminta és a kimenet között.
Ne is mond, egy teljesen felújított PCI-os! Emu DSP-t+analóg I/O-t szolgáló bővítőt használok Win10-alatt, eredetileg hobby-zenehallgatásra épült PC-n.
De zenehallgatáson kívül egy stereo mastering-et is le lehet vele zavarni, széles sávú zajt zenévé kerekíteni.(#34) Abu85: értem én hogy így könnyebb a fejlesztés, viszont a fejlesztésbe, effektek beállításába fordított energia nagy része kárba vész, mert a végfelhasználó ezeknek az 1/10-ét se fogja hallani.
A konvolúciós térgenerálás érdekes terület, fülhallgatóban nagyon meggyőző az eredmény, de hangfalon, a bázistávolsággal együtt változik a generált tér mérete, finoman szólva problémás az illúzió illesztése a képhez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a CPU esetében probléma, a GPU-nál ez ellen lehet védekezni. A TAN API meg tud hívni egy real-time módot, ami gyakorlatilag statikusan particionálja az ezt támogató GPU-kat. Leválaszt két CU tömböt, amin nem futhat más munka.
A végeredmény ugyanaz. A TrueAudio Next egy API. Ha a CPU teljesítménye elég az adott számítás elvégzésére, akkor nem fogsz mást hallani GPU-s számítással sem, maximum sokkal több lesz az fps-ed. A program szintjén minden hardver OpenCL-en keresztül van célozva.
Mondjuk a Steam Audio SDK egy picit más, mert az nem enged meg annyit, mint maga a TAN API. A Valve a GPU-s számítást csak statikus particionálással futtatja. De ezt hardver szinten támogatni kell, tehát hiába a szabványos OpenCL mód, a GPU-s gyorsítás csak Polaris és Vega hardvereken fut. Ugyanakkor a CPU-s fallback minden CPU-n működik, csak kell hozzá az Intel vagy az AMD OpenCL drivere. Maga a TAN API még kínál egy harmadik megoldást is, ami aszinkron munkavégzésben engedi az futtatást GPU-n is. Ez ugyan nem real-time, de prioritást azért lehet adni neki, azt elég sok GPU támogatja.
(#32) Duracellm... : A DSP-s megoldást senki sem fogja támogatni. Egy olyan elgondolás kell, ami a fejlesztők felé egységes alapot ad, és maga az API majd gondoskodik arról, hogy minden gépen működjön. Ergo ezzel a fejlesztőknek ne is kelljen törődniük, maximum annyit, hogy beállíthatóvá teszik az impulzusválaszok hosszát, hogy aztán az adott géphez lehessen paraméterezni a működést. De semmiképp se kelljen itt azzal foglalkozni, hogy külön kód legyen a CPU-nak és külön a GPU-nak. A Valve is erre figyelt fel leginkább, amikor felvásárolták az Impulsonicot, és ezt beépítve adtak a fejlesztők felé egy transzparens megoldást, aminél nem kell figyelniük a hardverre.
-
arn
félisten
válasz
#16939776 #32 üzenetére
Ott voltak az emuk a blastereken 98ban. csak hasznalni kene, de a ms a win7tel szepen kinyirta oket. Vicc, hogy a tnt/v2 grafikai 3d boomal jottek a hang reszrol is szepen a dolgok, es hogy sikerult ezt a fold ala temetni 10 evvel kesobb? A mai blastereken is potens dspk vannak.
-
#16939776
törölt tag
Így látatlanba merem mondani, hogy összetett terhelés mellett PC-n szar lesz a minősége.
Valami DSP kellene, ami fix 2ms alatt kiszámolja, és hozzá tudja késleltetni a képhez amint az készen van, mellesleg tisztán szól.Nekem a 2ms még mindig hasáreret, mert előfordul ennél rövidebb frame-render time, pl.: zárt helyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez attól függ, hogy milyen audio plugint használnak. A Valve azért vásárolta fel az Impulsonicot, és azért építette be a GPU-s gyorsítást a Steam Audio SDK-ba, hogy itt is lépjünk tovább a jobb minőséget adó megoldások felé. VR-ben ennek komoly jelentősége van, de nyilván lehet használni normál játékhoz is. A fejlesztőnek igazából nem kell sokat tennie. Az egész könnyen paraméterezhető. A valós munkát a plugin csinálja fű alatt. A fejlesztői oldalról a hardver nem igazán látszik. Megcsinálják működőre, aztán majd a plugin dönt, hogy GPU-n vagy CPU-n fut. Mindkettővel teljesen kompatibilis. Kívülről maximum kell egy beállítás, hogy milyen hosszúak legyenek az impulzusválaszok. 2 másodperc elég jó a CPU-ra, GPU-ra meg mehet 6 másodperc.
-
Lacccca87
addikt
válasz
MasterMark #26 üzenetére
Ha hazaértem, akkor felraom és bedobok róla képet, sajnos melóból nem megy
Majd privátban küldöm hogy ne itt offoljunk. -
#16939776
törölt tag
válasz
MasterMark #23 üzenetére
Így van, csak a chanel-map és a DSP beállításaiba kellene bele nyúlnia, feltéve hogy minden körülmény adott hozzá.
-
Lacccca87
addikt
válasz
MasterMark #23 üzenetére
Külön kell telepítettni egy drivert hogy egyátalán felismerje a SS Engine-ben a fülest és megjelenjen a beállítási lehetősége. Egyéb esetben ahogy mondtam működik ad hangot ,csak az 5.1 keverést meg bass boost stb... nem tudsz rajta állítani.
-
Lacccca87
addikt
válasz
MasterMark #21 üzenetére
Jack de nincs saját hangkártyája ( SS Arctis 3) sjanos ilyne félmegoldásos hibrid
Még tavaly BF akció keretén vettem potom összegért. Kényelmes, a bugot meg el tudom viselni. De lehet hogy érdemes lenne újra próbálkoznom mert azóta frissült a lap drivere is meg a fülesé is. Meg ahogy azt már mondtam nem csak ez van bedugva a lappba hanem asztali hangszóró is így kell a programozhatóság.
-
Lacccca87
addikt
válasz
MasterMark #19 üzenetére
Lehet anélkül nincs hangom? Meg akkor nem tudom programozni a jack csatikat?
-
Lacccca87
addikt
Köszi ez egész jó, de sajnos én csak szivatnám magam vele. Már a mostani alaplapi angkarim drivere is összeakad a SS fülesem driverével mert minkdettő szeretné módosítani a hangzást így nekem esélyem se lenne ezt bekapcsolni
ha csak el nem adom a fülest amin azé gondolkodom, pedig meg vagyok vele elégedve mert kényelmes és jól szol, de ne mtudom kihasználni így az 5.1-et meg egyéb dolgokat a fülesből
Support kb széttette a kezét és hogy kopogtassak a Realtek-nél vagy RMA-zam a fülest.
-
#16939776
törölt tag
Amikor kiderült számomra, hogy a játékok hangjainak tér+idő információja nincs köszönőviszonyban az aktuális képpel, és hang nélkül kevésbé fáradok el.. jól megszoktam hangok nélkül játszani, és azóta sincs hiányérzetem miatta.
Ezek szerint ~15-év még kevés volt ezt megoldani?!
-
#41095680
törölt tag
Akkor a hangkártya/hangproc. nem csinál semmit? Ebben az esetben hdmi-n keresztűl küldi a hangot? Hangminőségben van-e különbség?
-
-
-
arn
félisten
Vmicsket lehet trukkozni az aktualis blasterekkel is (cmss fulesen, 5.1et emulalva), de az aktualis cod pl nem szol ugy, mint pl a cod2. Ami azert eleg szegyen... eleg sokminden eltunt a jatek atmoszferajabol. A poen, hogy ez anno fel sem tunt, csak egy ido mulva, hogy minden doglotten es laposan szol
-
Lacccca87
addikt
Azt én is adnám
Nagyon komoly volt még a Collin 5 ben Audigy kártyával EAX mellett autókázni. Nem csak láttam adott esetben ha közel haladtam el valami mellett hanem a hangatások következtében sokkla jobban érzékeltem. Arról már nem is beszélek hogy különböző anyagokról másképp verődtek vissza a hangok. A Creative hagnteszje is nagyon tetszett anno amikor össze vissza lehetett mozgatni a játékos pozícióját ahol barlag szoba köves rész változott és vele módosult a hanghatás is.
-
arn
félisten
Hangilag ez mit eredmenyez? Orulnek ha ugy szolnanak a jatekok, mint a win98-xps korszakban.
-
Duck663
őstag
Össze-vissza kavarnak ezzel is, de senki sem használja. Inkább arra kellene gyúrni, hogy minden játékba bekerüljön.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az 1.2-es verzió a Valve által eszközölt újításokat is lehetővé teszi a Steam Audio SDK-t nem használó fejlesztők számára.
- MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC majdnem új 2028.04.22-ig magyar garis
- 3 hónapos Sapphire Pulse AMD Radeon Rx 7900 XTX 24 GB, 33 hó garanciával!!
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 24GB
- ASRock Radeon RX 6900 XT Formula OC 16GB GDDR6 256bit
- Garanciális GIGABYTE GeForce RTX 4060 AERO OC 8G Videokártya
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- AKCIÓ! ASUS ROG THOR 1000W Platinum II tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S24 128GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest