Hirdetés

2018. július 15., vasárnap

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Gyorsabb lett az AMD TrueAudio Next API-ja

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az 1.2-es verzió a Valve által eszközölt újításokat is lehetővé teszi a Steam Audio SDK-t nem használó fejlesztők számára.

Az AMD bejelentette, hogy frissítették a TrueAudio Next API-t, amely például nemrég került bele a Steam Audio SDK-ba. Utóbbi esetben viszont nem pont az AMD megoldását építette be a Valve, hanem kihasználva a nyílt forráskód adta lehetőségeket, bizonyos újításokat is kidolgoztak, és ezek mellett implementálták a rendszert.

Az 1.2-es TrueAudio Next (TAN) lényegében a Valve újításihoz hasonló fejlesztéseket eszközöl, amelyeket így azok a fejlesztők is elérhetnek, akik nem használják a Steam Audio SDK-t.

A legfőbb változás, hogy maga a TrueAudio Next audió konvolúciós algoritmusához mostantól használható az úgynevezett “head-tail” particionáló módszer, ami lehetővé teszi a valós idejű audiopuffert, TAN konvolúcióba benyújtó audió szálnak, hogy a hagyományosan particionált konvolúcióhoz viszonyítva jóval gyorsabban kapjon választ az API-tól. A számítás többletterhelésének zöme a háttérben lesz végrehajtva, a TAN-ba történű pufferbeadások között, ami nagyon kedvez a párhuzamos végrehajtásnak, emellett csökkenti a többletterhelésből eredő késleltetést, mivel a meghívott audió szál nem lesz blokkolva a teljes konvolúció kiszámításáig, és ez összességében komoly teljesítménynöveléshez vezet.

A fentiek mellett az AMD számos optimalizálást beépített a TAN Graalba (Graphics Audio Acceleration Library), amik minimalizálják a memóriahasználatot, a pufferátviteleket, illetve a szinkronizációból eredő többletterhelést. Teljesítménynövekedést lehet érzékelni akkor is, ha a kernel dinamikusan van frissítve, miközben a konvolúció fut. Az audiopuffert meghívó szál késleltetésének a többletterhelése mostantól csak kevés kalkulációt igényel a régi és az új kernel kimenetének crossfade keverése során.


[+]

A fentiek mellett a TAN GPU Utilities Library mostantól támogatja a statikus particionálást is, amivel a fejlesztő a grafikus vezérlő egy meghatározott számú multiprocesszorát direkten hangokra vonatkozó számításokhoz rendelheti. Ezt persze a hardvernek is támogatnia kell, de a Polaris 10 és 20, illetve a Vega 10 esetében megoldható.

A nyílt forráskódú TrueAudio Next 1.2 az alábbi GitHUB oldalon érhető el. A működés alapfeltétele nem változott, a rendszer bármilyen, minimum OpenCL 1.1-et támogató implementáción üzemképes.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.