- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- PLC programozás
- DUNE médialejátszók topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A hardverek is nehezen viselik a kánikulát
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Gaming notebook topik
- Acer notebook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
tocsa
senior tag
Az idei GTC 2013 es GDC 2013 conferencian a Valve-nak volt egy eloadasa "Valve's Lessons Learned: Porting Source Engine to Linux". Ott is emlitettek az OpenGL elonyeit a DirectX-hez kepest. Ha jol emlekszem az egesz pipeline kesleltetese kisebb, illetve meg mas elony is van.
Tomshardware cikke rola: http://www.tomshardware.com/news/valve-source-engine-linux-port,21876.html
"They discuss various tools they used to do the port, and how switching from DirectX to OpenGL was difficult but may be a hidden gem for game developers."
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=btNVfUygvio
Slide-ok:
https://developer.nvidia.com/sites/default/files/akamai/gamedev/docs/Porting%20Source%20to%20Linux.pdf -
válasz
#97716736 #30 üzenetére
Ez így van. Ezért nem veszek intel cuccot.
Eddig mindenem inteles volt az első saját gépem óta, egy-két AMD proci csúszott be csak, de most elkezdődik az AMD-only korszak nálam.
Barátnőm Sandy Brindge-es laptopján egyáltalán nem tud SIMS-ezni, mert a driver hibáit nem javítják. -
ilyen_85
senior tag
én is ugyan ezt gondoltam, sajnos lehetetlen megoldani, a bit streaminget, így nem volt se dts hd, se true hd hangom... valahogy a linux-al kapcsolatban mindig az az érzésem, hogy olyan emberek írták, olyan embereknek akiknek nincs igazán igényük az átlag feletti minőségre.
Véletlenül sem sértésnek szántam, csak sajnos nem lehet vele kihasználni a cuccaimat, így még mindig windows-hoz vagyok kötve. A dts hang átengedését is kínszenvedés volt elérni, arról meg ne is beszéljünk, hogy a kettőnél több hangszóró amd-s kártyával megvalósíthatatlan volt várnom kellett egy újabb os kiadásra
-
Badman 4ever
őstag
Ez se magyaráz meg mindent, DirectX-nél épp a 11.1-es változatban hozták vissza a gyártóspecifikus kiterjesztéseket: Minden, amit a DirectX 11.1-ről tudni kell
A DirectX 11.1 egyik leglényegesebb újítása is kapcsolódik az ultramobil grafikus vezérlők megfelelő működéséhez. Az új API ugyanis kezelni fogja a specifikus kiterjesztéseket, amelyeket a gyártók adhatnak hozzá a rendszerhez. A Microsoft a DirectX 10 óta ezt a lehetőséget mellőzi, ami egyrészt egyszerűbbé tette a fejlesztők életét, másrészt jelentősen leegyszerűsítette erőforrás-érvényesítést is.
...
Mivel a DirectX szabvány, így minden kiterjesztés nyitott a gyártók között, vagyis ha valaki ír egyet, akkor azt bárki támogathatja a jövőben, feltéve, hogy az adott hardver megfelel a célnak. A kiterjesztések beépítése egyébként nem olyan egyszerű, mint például az OpenGL esetében. -
drkbl
őstag
válasz
Badman 4ever #10 üzenetére
The hardware companies, seeking a competitive advantage for their own products, would threaten to support and promote OpenGL to game developers because the OpenGL driver model supported capability bits that enabled them to create features for their hardware that nobody else supported. It was common (and still is) for the hardware OEM’s to pay game developers to adopt features of their hardware unique to their products but incompatible with the installed base of gaming hardware, forcing consumers to constantly upgrade their graphics cards to play the latest PC games. Game developers alternately hated capability bits because of their complexity and incompatibilities but wanted to take the marketing dollars from the hardware OEM’s to support “non-standard” 3D features.
Overall I viewed this dynamic as destructive to a healthy PC gaming economy and advocated resisting the trend regardless of what the OpenGL people or OEM’s wanted. I believed that creating a stable consistent consumer market for PC games was more important than appeasing the hardware OEM’s. As such as I was a strong advocate of the relatively rigid vertical Direct3D pipeline and a proponent of only introducing API features that we expected to become universal over time. I freely confess that this view implied significant constraints on innovation in other areas and a placed a high burden of market prescience on the Direct3D team. [link]
-
#97716736
törölt tag
"Ezzel azonban az a probléma, hogy csak a Haswell kódnevű lapka IGP-jén érhető el"
Már megint a Haswell, de miért mindig csak az, csinálják már meg hogy mindenki használhassa szoftveresen. Most én ha szeretném használni váltsak alaplapot + processzort, hát menjenek a jó büdös pi...ba -
haxiboy
veterán
HMM...mintha valahol olvastam volna már ezt a cikket
-
MASSlag
tag
válasz
Badman 4ever #10 üzenetére
Erre én is nagyon kíváncsi lennék.
Örülnék ha valaki szakmai szemmel elmagyarázná miben is jobb egy Direct3D (DirectX) mint az OpenGL (+OpenAL, Bullet stb) játékok esetén.
A Unity Enginel készült játékok között elég szépek is vannak.
Több tervező és grafikai programot használtam már (pl. SolidWorks, Catia, ProE, Blender, Maya, Houdini, 3dsMax) de amelyikben lehetett OpenGL-t használni, azok gyorsabbak, stabilabbak voltak. -
Garyka
tag
Nekem egy 1 magos regi lifebook s7000-em van. Lubuntu, xbmc és mennek fullhd filmek. Ez nem mondhato el a ceges 2 magos lenovomrol. Ennyit szamit az ubuntu vagy mégiscsak erős az acer?
-
válasz
MCBASSTION #11 üzenetére
Ne a saját fejeddel gondolkodj, hanem egy egységsugarú "gémer" fejével, aki windows-hoz szokott.
Szerintem sem nehéz, de mégis sok júzer nem találja a menüt, mert nincs ráírva, hogy start, és windows logo sincs rajta. Rengeteg ilyen van, tapasztalatból tudom.Valamiért mégsem terjedt el az OpenGL mostanában. Tudom, hogy elvileg mindent meg leht oldani openGL alatt is, de sajnos arra nem tudok magyarázatot, hogy miért nem használják, mikor a DX vastagsága régóta ismert probléma. Gondolom, az OGL is ugyanolyan "vastag", nem?
-
válasz
MCBASSTION #15 üzenetére
ja, mondjuk hatalmas előrelépés az x700-as idők óta hogy már csont nélkül felmegy a driver, és nem kell napokig masszírozni, meg fórumozni
-
MCBASSTION
aktív tag
ezzel az amd driver teamjet kell masszirozni. bugreport/feature requestet kell nekik kuldeni.
Ezert kene tobb embernek hasznalni a linuxos drivert, hogy az ilyen dolgok kideruljenek, es az amd/nv-s driver team kijavithassa.pl miota van steam a linuxos vga driverek sokat javultak.
-
válasz
MCBASSTION #11 üzenetére
persze, csak pl linux alatt a hdtv underscant nem lehet CCC-ből kikapcsolni, hanem parancssorból kell mókuskodni...
Ez egy a sok közül, de én pl most ezzel szembesültem, mert gondoltam HTPC-nek egy ubuntu is jó lesz XBMC-vel.Örülnék én is ha végre felhasználóbarát módon használható lenne a linux is, de még mindig nem az.
-
MCBASSTION
aktív tag
válasz
Badman 4ever #10 üzenetére
http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX
-
MCBASSTION
aktív tag
mi lenne abban a bonyolult, ha a juzer felrakja az ubit, elinditja a az ubi storet, felrakja a steamet, majd steamrol felrakja a jatekait. Sztem nem bonyolult. Manapsag mar a videokartya driver telepiteshez (nv, amd proprietary) sem kell parancssor. Meg szol is az ubi, hogy lecci tedd fel.
OpenGL alatt mindent meg lehet csinalni. Ha esetleg nem, akkor lehet hozza csinalni extensiont, aztan megy. Az NV meg az AMD is ezt csinalja neha.
A lehet-e ilyen szintre fejlesztenire meg az a valasz, hogy ilyen szinten van, vagy meg jobbon. -
Badman 4ever
őstag
Kérdés, hogy az OpenGL-t lehetne-e ilyen szintre fejleszteni.
Az ilyen cikkeknél mindig ez az első gondolatom. OpenGL-el megoldható-e jelenleg vagy a jövőben az adott probléma és hatékonyabban működik/működhet-e az implementáció, illetve ha hatékonyabban működik sok esetben, miért nem azon készítik a játékok túlnyomó részét (kivétel például a Valve és az id Software)? Esetleg nehezebb a programozása?
-
Akkor viszont nem értem a kérdésed, ha ezekkel "tisztában" vagy.
PC-re jóval nehezebb szabványosított és megfelelő sebességet produkáló eljárást implementál, mind a DX miatt, mind pedig az eltérő HW-k miatt. Pontosabban a DX bonyolultságú API-kra, pont a szerteágazó HW kínálat miatt van szükség.
-
apatyas
Korrektor
-
Nem. A konzol hardver összességében gyengébb, mint egy csúcs PC, csak pár dologban modernebb.
Viszont nem ettől lesznek jobbak a konzolok az elején, hanem attól, hogy azokon nincs DirectX, hanem egy spéci rájuk szabott rétegen keresztül programozzák őket.Kicsit olyan, mint amikor egy közepes gépen jól fut egy program, mert C++-ban van megírva, egy csúcs gépen pedig szaggat, mert azon a Flash-ben írt változatot futtatjuk.
-
apatyas
Korrektor
A cikk elolvasásával az jött le, hogy az új konzolokon jól megy (majd) az OIT, PC-ken meg nem. Most akkor ezt hogy sikerült? Kizárólag azzal hogy a konzol hardvere relatíve erős?
-
Ennek a fícsörnek a beépítése is optimalizáció, hiszen egy grafikai problémát az eddiginél nagyobb sebességgel valósít meg. Vagy az ODT-t leváltva köbb ideje marad a játékfejlesztőnek az egyéb dolgokra (kevesebb bug, jobb sebesség, vagy később alapoktól jobb játékmenet).
A DX leváltásánál nem elsősorban a Win leváltására gondoltam, hizsen képzeld el, mekkora mennyiségű szívást kapna a nyakába a fejlesztő cég supportja, amikor a sok hozzá nem értő júzer linuxon próbálkozna valamivel.
Persze, ettől én még örülnék egy linux barát API-nak, ami kevesebb overhead-del üzemel, mint a DX, és okosabb is.
Kérdés, hogy az OpenGL-t lehetne-e ilyen szintre fejleszteni. -
[CsuCsu]
őstag
Amíg van xbox addig a MS-nak kifejezetten jól jön a vastag DX. Vegyél inkább konzolt.
A prof. felhasználók meg le vannak tojva, túl kevesen vannak ahhoz, hogy meggyőzzék a MS-ot. Büdös monopolcég. Kéne neki egy kis verseny, mert ami most van, az ló•••r asztali oprendszerek esetén. -
#57018880
törölt tag
Kicsit tényleg triviálisnak hat egy ilyen fícsőr beépítésével küszködni, ahelyett hogy mondjuk komolyabb optimalizációkon törnék a fejüket
DX-re meg már nagyon kellene valami életképes alternatíva, szerintem egyre kevesebben tolerálják a $100 minden PC után amivel játszani (is) szeretnének.
-
Nekem egy ideje az jön le a PC-s grafikáról szóló cikkekből, hogy a DirectX-et vagy kukázni kellene, vagy egy hatalmas előrelépéssel újragondolni a jővőre való tekintettel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Renault, Dacia topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Gurulunk, WAZE?!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fotók, videók mobillal
- E-roller topik
- PlayStation 1 / 2
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- ASRock RX 6600 8GB GDDR6 Challenger ITX Eladó!
- MSI RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB GDDR6 Videokártya!
- PNY RTX 5080 16GB GDDR7 Overclocked Triple Fan - Új, 3 év garancia - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest