- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- TCL LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Gigabyte VGA keskenyebb házakhoz (is)
ph Az új RTX 4070 Ti Super Windforce Max nem felfelé, hanem oldalirányban viseli 12HPWR csatlakozóját.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bambano #14203 üzenetére
idézet:
"
Mint fentebb olvashattuk, a Wartburg 1.3 és a Trabant 1.1 motorja egy tőről fakad. A hengerűrtartalom eltérését a furat/löket módosítása adja. Honnan ered mégis a tévhit az 1.3 Trabantról?
A sztorik kezdőpontjában általában egy motorgenerál, vagy legalább egy hengerfejtömítés-csere áll. Ilyenkor a család kedvenc szerelője, aki inaskorában mindig menekült, ha Trabantot kellett szerelni, nagy kegyesen elvállalja a munkát, mégiscsak odahordtunk pár tízezret a családi Opel Vectra szervízére...
Persze Mesterünk bevágódik a legközelebbi autósboltba (vagy a tulajt küldi oda). Keleti autó terén az egyetlen magyar autóalkatrész-nagyker, aki kiszállít a Start Autó, így a keresés általában náluk köt ki.
Itt jön a probléma... Tartanak ugyanis jóképességű, olcsó, magyar tömítéseket. Létezik tömítésszett hengerfejtömítés nélkül, illetve hengerfejtömítés, mindkettő külön Trabanthoz és Wartburghoz. Pedig a kettő egy és ugyanaz.
Akkor mi is történt? Egyszerű: ügyes magyar tömítésgyártó eldöntötte, betömi a piaci rést, és tömítéseket gyárt 4T Trabihoz és Wartburghoz. Viszont valószínűleg sosem látott előtte ilyen autót, ezért kinyitott egy tömítéskatalógust, kiválasztott belőle egy 1100 ccm-es és egy 1300 ccm-es Volkswagen motort, lemásolta a tömítéseket, aztán árusítani kezdte.
Nagy hibát követett el. Valószínűleg nem tudta, hogy a 4T Trabant motorját nem 1100ccm-es VW-ról klónozták, hanem 1050-esről!
Most akkor mi van?
Ahhoz, hogy ezt megértsük, segítségül hívom egy neves tömítésgyártó (Ajusa) katalógusát. Az egyik legpontosabb, legszemléletesebb katalógussal rendelkezik, amely a weben is elérhető. Nagy előnye, hogy képekkel és adatokkal teli, ráadásul ismeri a Trabant-Wartburg márkákat is.
Itt összevágtam a Trabant és Wartburg motorokat. (Lehet kattintani, akkor nagyobb lesz!) Az oszlopok sorban:
- Típus
- Hengerűrtartalom (ccm)
- Teljesítmény (LE)
- Motorkód
- Gyártás kezdete hónap
- Gyártás kezdete év
- Gyártás befejezése hónap
- Gyártás befejezése év
- Dugattyúátmérő (mm)
- Tömítésszettek cikkszámai
- Hengerfejtömítés képe, cikkszáma, tűzgyűrű átmérője
- Szelepfedéltömítés képe, cikkszáma
- Szívósortömítés képe, cikkszáma
- Csonktömítés és kip.sortömítés (Itt egyébként tévedni látszik a katalógus, hiszen a jelzett tömítés 1.1-ben nincs. Ez mégsem hiba, hiszen itt azt látjuk, mit tartalmaz a szett. Ez esetben pedig nincs jelentősége, ha szettet vásárolunk, a csonktömítés egyszerűen kimarad!)
- Olajteknőtömítés
- Szelepszárszimmerring szett és darab
- Veztengely-, főtengely első- és hátsó szimmerring
- Hengerfejcsavar-szett
- Hidrotőke
Látható, hogy gyakorlatilag azonosak a tömítések, és különösen azonos a hengerfurat, illetve a hengerfejtömítés tűzgyűrűje!
A magyar tömítésszettben viszont az 1100-as VW-motorok hengerfejtömítése van. Nem kis munkával összevágtam az idetartozó VW motorokat is egy táblázatba. Itt egy nagyon rövid összesítő, rajta kattintva bejön az összes 1.05-1.1-1.3 motorra vonatkozó tábla is (b*zi nagy!). A nagy képen zölddel az 1043-as, kékkel az 1272-es, pirossal a "nemjó" 1093ccm-es motorok. Az érdekesség kedvéért a tábla alján fehér háttérrel látható az 1272ccm-es Polo 1.3D is.
Felül egy 1043ccm-es VW, erről készült a Trabant 1.1 motorja. Középen a problémás 1093ccm-es, legalul pedig az 1272-es, amiről a Wartburg 1.3 készült.
Látható, hogy az 1043-as és 1272-es motor hengerfurata 75mm, tűzgyűrűje 76.5mm, az 1093-as motoré pedig 69.5mm és 71mm.
Na itt a gond!!!
Ott tartottunk ugye, hogy Mesterünk kezében a hengerfejtömítés, amire a gyártó ráírta: Trabant 1.1. Persze borzalmasan nem passzol, majdnem fél centivel kisebb a tűzgyűrű átmérője, mint a dugattyúé, ez bizony sosem fog rajta átcsúszni. (Nem mellesleg a szelepfedéltömítés sem stimmel, gumi helyett parafa!) Mester ötödik söre után már felfújta az arcát, visszaviszi/visszaküldi a boltba a mintával együtt, ahol bután néznek ("Soha nem volt még ilyen problémánk, becsszóra!").
Hosszas keresgélés után találnak egy tömítést, ami passzol, hát nem rá van írva, hogy Wartburg 1.3???
User/Mester visszaballag, előkapja a morfondírt. Szinte természetes, hogy ilyenkor a szervíz végére minden szóba jöhető eshetőséget kizárnak, csak egy marad:
B*sszus, nekem 1.3-as Trabantom van, valószínűleg nem maradt már a gyárban 1.1-es, és átszaladtak a Wartburg-gyárba 1.3-asért!
Naneeeeee..."több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Ketogén étrend
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Ukrajnai háború
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gitáros topic
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...