Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Érdekesség, hogy az új Xbox fejlesztőeszközéből is készült már új verzió, mely nyolcmagos AMD processzort és egy Southern Islands családba tartozó, azaz HD 7000 szériás Radeont használ. Információink szerint ez a kiépítés a legelső verzió Intel Xeon processzorát és GeForce VGA-ját váltotta le.
Visszasírják még...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
#31766272
törölt tag
Azért a 2014-es dátum kései.
-
Tomix24
addikt
"A második revízióról kiderült, hogy egy AMD A10-es APU-t használ"
AMD A10?
KB semmire nem elég manapság... Ez csak elírás vagy vicc?
---
Xbox jobban hangzik. Kemény CPU és 7000-es szériás VGA - Manapság ultra beállításra bőven elég.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy GeForce 7900 GTX mire elég manapság? Ehhez képest nézd meg az God Of War és az Uncharted 3-at. Sok múlik azon, hogy a konzolon az API rá van szabva a gépre. PC-n sokkal nagyobb büntetést jelent a DirectX vagy az OpenGL, mert rengeteg architektúrát kell lefedni vele. Ha APU-ra építenek, akkor még mindig tízszeres sebességelőnnyel számolhatsz az aktuális konzolokhoz képest.
Szerintem a Sony és a Microsoft megpróbál közös alapokat tervezni, hogy egyszerűbb legyen a multiplatform játékok fejlesztése. Ez alapvető érdeke a piacnak, amikor komoly spórolásba kell kezdeni, hogy nyereségesek maradjanak a fejlesztők. A többnyire közös hardveres alapokkal a fejlesztés lerövidíthető. Az pedig gondolom a fejlesztők kérése, hogy a CPU és az IGP ugyanabba a memóriaszeletbe írjon. Ez egy logikus evolúció, mert a CPU-ról a IGP-re akarják átrakni a rendezést és a kivágást. Ezzel a CPU kevés helyzetet fog limitálni, vagyis a fejlesztők felkészülnek arra, hogy a processzorok teljesítménye a jövőben nem fog skálázódni.
Ha így lesz, akkor megmagyarázható evolúciós lépcsőket lépünk meg. Gyakorlatilag hardver készül az alapvető igényekre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerinte az Xbox is APU-t kap majd. Rory Read többesszámban beszélt. Mivel a Nintendo Wii U már kész, és nem is APU, így marad a Sony és az MS. A mostani devkit az csak egy hardver, hogy az emulátor működjön. Az utolsó devkit lesz a lényeges, de arról gyanítom, hogy nem fog sok adat kiszivárogni.
Az a baj, hogy az emberek nem gondolják tovább a jövőt. Nem a 2014-2015-öt kell kiszolgálni, hanem még 2018-at is. Hiába raksz a gépekbe négy HD 7970-et, és kétszer 16 magos processzort, senki sem fog 100-200 millió dollárt költeni tartalomkreálásra. Ergo olyan opció kell, ahol a költségek csökkenthetők, vagyis az eddig megszokott útról le kell lépni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
AMD A10-es APU-t használ
Olcsó megoldás...
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Def26
félisten
-
szmissz
senior tag
Régi szép idők, amikor még arról volt szó, hogy X360-on kötelező a minimum 720p felbontás + 4X AA... aztán mi lett belőle. Tervezési hiba miatt nem volt elég a 10 megás memória az élsimításhoz... kretének.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Ghard
őstag
Ha most jelenne meg,az is késő lenne.
@Tomix24
amd 7000es széria,manapság elég. Ez téged annyira megnyugtat?
Nem most jelenik meg,hanem egy év múlva,a pchez képest elavult lesz akkor már. És mi lesz a 7000es kártyával 5-6 év múlva? Még annyit sem fog talán érni mint a 7900gtx most. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új versenyzőknek nem terveznek külön hardvert. Nincs rá garancia, hogy ~50 millió terméket vásárolni fognak az évek során. Ezért volt az első Xbox teljes egészében egy PC, mert még a Microsoft sem volt elég, hogy egyedi hardvert készítsenek hozzá. Ezen a piacon előbb bizonyítani kell, aztán lehet követelni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmissz
senior tag
"mert még a Microsoft sem volt elég, hogy egyedi hardvert készítsenek hozzá."
Minek is kéne szopatni a fejlesztőket egyedi hardverrel? Az Xbox a generáció legerősebb konzolja volt és a legbarátságosabban programozható is.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a fejlesztőket kell szopatni, csak a konzolt kell hosszútávon alkalmassá tenni a piacra. Ezért kérnek a konzolgyártók egyedi hardvert. Az Xbox pont ezért volt rövid ideig elérhető. Egy darabig ok volt, de aztán a PS2 egyedi kialakításában ott voltak olyan lehetőségek, amit a PC-s hardverben nem. Ezeket a cégek szándékosan beletervezik a hardverbe és a szoftverbe. Meg eleve különböznek a két piac igényei.
(#16) Def26: [link] - Ez van a wii U-ban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmissz
senior tag
Ez így nagyon jól hangzik, csak nem igaz.
Milyen lehetőségek vannak egy gyengébb hardverben? Semmilyenek. Az Xbox simán verte a PS2-t hardverben, illetve ugye ebből a grafika a lényeg.
Az Xboxot azért nyírta ki az MS, hogy gyorsan bevezesse az új generációt és ez a taktika be is vált. A Sony meg azért tartotta a Ps2-t, mert hatalmas vásárlói bázisa volt, az új konzolja meg 1 évvel később jött és utána is csak döcögött.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az első Xbox nagyon gyorsan lett összerakva. Kifejezetten gyenge volt a saját API-ja, amit a DX-ről csupaszítottak ki neki. Az lehet, hogy ez a PC-s fejlesztőknek egy ismerős terep volt, de ettől nem volt erősebb a PS2-nál. Annak a 300 MHz-es EE procija egy CPU-DSP kombináció, a nyers teljesítménye kétszer erősebb volt, mint az Xbox processzorának. De ezt nehéz volt kihasználni, ugyanakkor kiismerték a programozók idővel, ahogy a Cellt is. A rendszer programozhatósága is jobb volt. Az EE nem kötötte meg annyira a vertex transzformálást, mint az Xboxba helyezett GeForce. Nem véletlen, hogy az MS gyorsan cserélte a boxot. Az csak egy beugró volt, hosszútávon nem volt esélye a hardvernek a PS2-vel szemben. Az Xbox 360 az MS első igazi konzolja, azt már egyedi hardverből építették fel az igényeknek megfelelően. Szépen bírja is a strapát. A PS3 pont itt hibázott. Azt hitték, hogy a Cell elég lesz önmagában, de nem, így kellett egy dedikált GPU. Ez viszont nem volt egyedi, vagyis hamar kifeküdt az Xbox 360 ellen. Ma a PS3-at a Cell tartja életben, mert az nagyon jól programozható. Arra nyomják át a fejlesztők a dynamic branchingot, az élsimítást és a post-process effekteket. Ezt az Xbox 360 GPU-ból végzi.
A konzoloknál persze nincs fekete és fehér. Az exkluzív címek adják el a gépet, de ha a masinák összesített nyers erejét és képességeit nézzük, akkor az Xbox-PS2 csatából az utóbbi, míg az Xbox 360-PS3 harcból az előbbi kerülne ki győztesen. Ezzel 1:1.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmissz
senior tag
Én csak rövidebben mondom a tényeket: minden multiplatform játék szebb volt Xboxon és jobban futott. Ugyanakkor nem volt olyan PS2 exkluzív, ami ne futhatott volna Xbon szintén úgy, vagy még szebben, plusz élsimítással például.
Az, hogy az Xbox exkluzív játékok elbújhattak a PS2 címek mellett, más kérdés.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Def26
félisten
Nem tudom, átsiklom felette. Nem fikázni akarom az oldalt, mert szerintem velem van a baj. Azt gondolom, hogy ami nem kiemelt cikk, az olyan gyorsan eltűnik a főoldalról. Tehát a vízszintes "felsorolásra" én nem szánok időt, nem pörgetek bele. Ha látok valamit akkor elolvasom.
Egyébként meg ezek a konzolos hírek szerintem jobbak lennének a gamepodon, mint itt.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
#57919488
törölt tag
Jó lenne ha a mostani PS3 és X360 játékaikat is vinnék majd. Kezdetben sokat jelentene szerintem mert azért van 1-2 olyan játék amit nem csak a grafika miatt vett meg valaki. Ha nem hasonlítanánk egy mai PC-hez a grafikát akkor ezeknek már bőven elegendőknek kellene lennie amik most is a piacon vannak, csak ha a PC nagyon elhúz akkor a konzolok nem tudják eladni magukat
-
Def26
félisten
Igen függőleges.
Az tetszene, ha a kiemelt cikkek két oldalán lenne egy jobb és bal nyíl, amivel tudok lapozni a cikkek között. Ezekhez ugyanúgy tartozna 1-2 bekezdés a cikkből.
Illetve engem picit zavar, hogy a főoldalon a kiemelt cikkek olyan kocka rendben vannak, az alatta lévők meg inkább hosszúkásabbak, elnyúltabbak. Olyan túlzsúfolt az egész. Az általad is említett "tovább" gombbal lehetne ezt orvosolni.Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem általános. A multiplatform címeket úgy tervezik, hogy a lehető legtöbb költséget megosszák a fejlesztés során. Ez vonatkozik az optimalizálásra is. Éppen ezért azon a gépen néz majd ki jobban a játék, amelyikre több pénzt költöttek. Ennyire egyszerű. A konzol igazi erejét az exkluzív címek mutatják. Ott elég megemlíteni a Grand Turismo 4-et, és rögtön nem kérdés, hogy Xbox vagy PS2.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mrhitoshi
veterán
Csak én érzem úgy, hogy lehetne két különböző felépítésű next gen. konzolt is kiadniuk ?
Az egyik a Low-End kategóriában versenyezne egy A10-es APU-val, dedikált GPU nélkül, egy másik meg pedig a hardcore rétegnek szólna, benne egy IBM Cell processzorral, meg egy AMD GCN GPU-val.Az viszont egyértelmű, hogy ha az AMD-től fognak rendelni, akkor eléggé meglódul majd az AMD szekere.
PS4
-
szmissz
senior tag
Szebb lett volna a GT4 is Xboxon, egyszerűen a képminőség, anizó, élsimítás miatt. Úgy zsizseg minden mint az állat, ilyet Boxon nem látsz. Mondom ezt úgy, hogy a kedvenc autós játékom.
Ott van a GTA sorozat, PS2 exkluzívok voltak fél évig minimum, de majd összefosta magát a gép alattuk. Xboxon sokkal jobban néztek ki és jobban is futottak amikor kijöttek.
Félreértés ne essék, akármikor a Ps2-t választom a Box helyett a játékok miatt, de hardveresen+szoftverkörnyezetet illetően maximum az elméleti számokkal való dobálózásban volt esélye.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GT4 olyan technológiát használ, ami meg sem nyikkant volna Xboxon. Nem volt eléggé programozható a GeForce 3 az SM 1.3-mal. Ezen semmilyen élsimítás vagy anizó nem segít. Ez az amiért egyedi hardvereket kérnek a konzolgyártók. Nem 2-3, hanem 6-8 évre terveznek. Az Xboxot ezért kellett leváltani. Nem voltak beletervezve az extra évek. Szimplán PC volt módosított szoftveres körítéssel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KYZRR
őstag
Tulajdonkeppen vesznek egy felso-kozepkategorias konfigot, es irnak ra egy custom API-t..
You can only die once, make sure it is worth it...
-
buzus
aktív tag
Miért van mindenki fennakadva? Így is piszok gyors lesz.
Magam részéről legközelebb akkor veszek konzolt ha már nem kényszerítenek arra hogy f*s gamepaddal kelljen játszanom a játékaikat. Mert a HC ott kezdődik és nem a kontrolleres bohóckodásnál.. (persze nem minden játékban).
-
szmissz
senior tag
"Az Xboxot ezért kellett leváltani. Nem voltak beletervezve az extra évek."
Nem ezért kellett leváltani. Az új gépet akarták eladni, nem azt, amelyik generációjában esélyük sem volt, 25 millióval a 100+ millió gép ellen. Betették vele a lábukat, megismerték az emberek a márkát, kialakították az együttműködéseket, vettek fejlesztőstúdiókat. Erre kellett, továbbléptek és már le is nyomták a Sony-t.
A Sony meg azért tartotta meg a PS2-t, mert a játékok után kapott royalty évekig több volt, mint a PS3-ból származó bevétel és nem csak azért, mert veszteséggel adták a gépet.
Ha olyanra meg tudták csinálni a GT4-et PS2-n amilyenre, a 2x akkora memóriával rendelkező, programozható gépen se lett volna kihívás Yamauchi san csapatának.
Ugyanez a helyzet a Metal Gear 2 esetén, ott is azt hitte mindenki, hogy ez csak Ps2-n lehetséges. Aztán hopp, XBox verzió lazán ugrott.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
HaZsolt
őstag
Kíváncsi vagyok ki vesz Sony-t majd. Elég ijesztően hangzik, ha ilyen lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Magyarul nem készítették fel a gépet egy 6-8 éves életciklusra. Bírta a tervezett 2-3 évet és vége. De ez is volt a célja. Az Xbox 360 már egyedi dizájn volt, a tapasztalatok alapján kialakítva.
A GT4 túl komplikált volt. Amikor az első Xbox készült, akkor a GPU-kban nagyon alap szinten volt programozható az árnyalás. Ehhez képest a PS2 EE processzorával ez jobb volt, mert a hardver nem szabott korlátokat.
Az MSG2-ből készült PC-s port, amihez átírták a motort. Mivel az Xbox egy PC volt, így csak a grafikai minőséget kellett átszabni, és kész is. A GT4 sokkal nehezebb volt, mert sosem készült PC-s port.(#35) HaZsolt: Aki God Of War, Uncharted, Grand Turismo és egyéb nagy Sony címekkel szeretne játszani. Ez a piac sosem a hardverről szólt, hanem a tartalomról.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alchemist
addikt
Lehet variálni az oldallal, csak ne kelljen sokat "morzézni", ha böngészek a cikkek között.
Inkább legyen sok cikk áttekinthető, kurzornyilakkal (görgővel) mozgatható és ritkán kelljen egérklikkel lapozni.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
T.Peter
őstag
Ebből a cikkből kiindulva hogy fogják elkészíteni a Halo 5-öt a konzol megjelenési dátumáig, ami feltételezzük, hogy 2013 vége, ha feltesszük, hogy a Halo 5-öt nyítócímnek akarják?
-
veterán
Egy GeForce 7900 GTX mire elég manapság? Ehhez képest nézd meg az God Of War és az Uncharted 3-at. Azt azért ne felejtsük el, hogy az új konzolos játékok 720p vagy az alatti felbontásban futnak, nagyrészt szűrők nélkül 30 vagy még kevesebb FPS-el, ilyen feltételek mellett pedig a 7900GTX PC-n is képes elfuttatni még ezt azt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeknél a játékoknál az lenne a meglepő, ha nem futtatná. Én nem olyan programokra gondoltam, melyeknek a grafikus motorjának alapjait 2003 körül írták. Azért azóta majdnem eltelt tíz év, ami sok idő. A modernebb renderekhez a G70 hozzá sem szagol. Nem véletlen, hogy a PS3 fejlesztéseknél az a legfőbb kérdés, hogy mit csináljon a GPU helyett a Cell, mert az RSX sok dologban nagyon gyenge.
Ha a mai IGP-kkel hasonlítod össze, akkor ezt egy 18 wattos Brazos megcsinálja. Lehet, hogy gyorsabban. Azért a 7900 GTX fölött eljárt az idő PC-s viszonylatban. Viszont arra tökéletes, hogy szemléltesse, hogy ami PC-n kevés, az a PS3-on nem biztos, hogy az. Ezért felesleges attól megijedni, hogy APU lesz az új konzolokban. Ez így is 10x-es előrelépést jelent. Annak pedig a PC-s gamer bázis kifejezetten örülhet, ha nem nő a konzoloknak a processzor oldaláról a teljesítménye. Az végleg kivágna egy hatalmas szakadékot a PC és a konzol között, és nem a PC javára. Szerencsére úgy néz ki, hogy ez nem történik majd meg. Az API-nál még mindig ott lesz a konzoloknál egy 4x-es előny, de az kontrollálhatónak tűnik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
UnSkilleD
senior tag
remélem a 8 giga ram minimum azért meg lesz a végleges konzolokban
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
M@trixfan
addikt
Hmm, érdekes az APU felé való eltolódás. Viszont úgy érzem nyugodt szível fogok játék PC-t építeni Steam alá, szerintem most el fog maradni az a fajta egységugrás ami a mostani konzoloknál volt. Ugyanakkor lehet olcsóbb lesz az új generáció emiatt már a startkor is.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
socialkiller
tag
Fúú de várom már a PS4-et,ha megjelenéskor valami jó kis platform játékkal együtt adják(pl.:killzone 4,uncharted4) akkor az nekem első napos vétel lesz,nem érdekel mennyibe kerül,ha kell 1 évig kenyéren és vízen élek.
Üdv, Patrik
-
kromatika
veterán
hol van még 2014
-
veterán
Nyílván a DX10+ -os játékok nem fognak futni egy DX9-es kártyán, tehát csak olyan játékkal lehet szemlélteni, ami még DX9-es. Az új konzolos játékok 720p vagy az alatti felbontásban futnak, nagyrészt szűrők nélkül 30 vagy még kevesebb FPS-el, tehát fölösleges a PC-s 1080p-hez egyáltalán hasonlítgatni.
Ezért felesleges attól megijedni, hogy APU lesz az új konzolokban. Én örülnék neki, ha APU lenne, mert teljesítmény az egyik fontos szempont ami PC-hez vonza a játékosokat és fejlesztőket is.
Annak pedig a PC-s gamer bázis kifejezetten örülhet, ha nem nő a konzoloknak a processzor oldaláról a teljesítménye. Az végleg kivágna egy hatalmas szakadékot a PC és a konzol között, és nem a PC javára.
Ki van már vágva a hatalmas szakadék, ha nem erősödnek a konzolok procik, az megint a PC malmára hajtja a vizet.Az API-nál még mindig ott lesz a konzoloknál egy 4x-es előny, de az kontrollálhatónak tűnik.
Legjobb esetben is jó ha 2x sebességet ki tudnak hozni a konzolból ugyan azon a hardveren PC-hez képest.
Ha mondjuk a 7900 helyett veszünk egy GTX 8800-at ami nincs 2x olyan gyors mint a 7900 GTX, akkor kb már meg is kaptuk azt a grafikát amit egy PS3 tud jelenleg.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvető tévedéseket olvasok tőled, talán azért nem érted, amit írok. Sajnos általános, hogy az emberek tudatába bele van égve, hogy a konzol az DX9, így ma már el sem próbálom magyarázni, hogy a konzolokon nem PC-s API, és PC-s szoftverkörnyezet fut. De ettől még ez így van. Az Xbox 360 API-ja sok szempontból még a DX 11-enél is többet tud, de ez normális. Ezért nem szabad a PC-t a konzollal hasonlítani, mert az API-t teljesen más szempontok szerint tervezik. A konzolon csak egy hardver van, szóval jóval egyszerűbb a rajzolási parancsokat kezelni. Ezért van, hogy a konzolokon 60 fps-t is el tudsz érni 20000 rajzolási paranccsal. PC-n ilyen sebesség mellett 5000-hez is vért kell izzadni Ez hatalmas szakadék és nem a PC javára. Ezért lenne jó, ha a processzor oldaláról nem nőne az új generációs konzolok teljesítménye, mert 40000 rajzolási paranccsal teljesen felborulna a piac. A PC-n ezt nem lehet hozni, mivel az API-val rengeteg hardvert kell általánosan lekezelni.
A PC malmára nem sok dolog hajtja a vizet. Se üzleti, se technikai oldalon nincs lényeges előnye. Az egyetlen dolog, amiben a PC jobb az a GPU-k nyers throughput sebessége fill-rate mellett, vagy számítási teljesítményben. Ezzel lehetségesek az olyan effektek, mint a VPL-GI, ami például konzolon sosem lesz egy elterjedt dolog olyan minőségben, mint PC-n, lásd Dirt Showdown. Ezek adják a PC-k előnyét, de más szempontok szerint inkább hátrányok kerülnek elő. Persze ha maradnak a procisebességgel a jelenlegi szinten, akkor a szakadék nem fog nőni, és az API különbségeit ma is kezelni tudjuk. Az APU-kkal persze kiemelt szerepet kapnak az IGP-k, mivel a konzolok erre át fogják rakni a rendezést és a kivágást. Esetleg a fizika, AI és hang számítását is, vagy a tartalomkikódolást. Ez majd a PC-re is hatással lesz, de mivel PC-n is vannak APU-k, így ez megoldható dolog a teljesítmény oldaláról.
A konzolon sokkal nagyobb előnyöket is ki tudnak hozni. Nem véletlen, hogy a God of War 3 jobban néz ki, mint a legtöbb PC-s játék. Sokat számít, hogy mennyire vékony az API, és fix a hardver. Ez a multiplatform címeknél annyira nem látszik meg, de az exkluzívoknál nagyon érződik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest