Új hozzászólás Aktív témák
-
Prof
addikt
Minden relative wikipedia szerint 2003-ban (10 eve meg 150 millio PC-t adtak el) 2010-ben 350milliot.
Iden olyan 300 milla korul lehet mai meg mindig a 10 evvel ezelotti duplaja.
Az faj nekik, hogy megallt a novekedes es elertek a csucspontot. Nekem eleg lenne 1 cent minden eladott haldoklo piacu PC utan 2013-bol
A hozzaszolasod masodik reszevel maximalisan egyetertek. Az optimalizacio legtobbszor nem hoz penzt, csak visz. Ez a fix hardveru, 8 eves ciklusban fejlodo konzolok egyik elonye, hogy ott kepes penzt hozni.
Ahogy egy fix hardveru SteamOS-es SteamMachine is kepes lehetne. Vagy egy GTA 5-ot futtato Sony okosTV.[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
A cikk lényege pont ez, hogy most a konzolok miatt legalább van miért kiismerniük a hw-t, amire már nem kell sok időt fordítani, hogy PC-n komolyabb dolgokat is kivitelezhessenek. Tudjuk azt is, hogy PC-n mindig jobb volt és jobb is lesz a grafika, mint konzolon. Lásd: Skyrim. Besírtam, mikor PC után xbox-on láttam.. :]
-
BiP
nagyúr
"no de miert vegyen vki csucskartyat, ha egy bagoba kerulo hwen ugyanugy fut minden? "
Eddig sem volt szükség csúcskártyára. Egy 50-60ezres kártyán is bőven f*szán megy minden FullHD-ben. Mégis veszik az erősebb kártyákat.
Ha Mantle mellett gyorsabb lesz, az ilyen kártyákat vásárlókat semmiben sem fogja befolyásolni, ugyanúgy a csúcsot akarják megvenni.ez csak egy eszkoz a nagyobb hweladasokhoz.
Így van. Aki AMD-t vett volna, annak nem oszt-nem szoroz, mert minden GCN-es AMD-s cucc gyorsul tőle. A lényeg az, hogy aki eddig másban gondolkodott, az vegyen AMD APU-t vagy akár olcsó/közép AMD kártyát, a lényeg, hogy AMD-t vegyen. Azonos áron Mantle-lel sokkal gyorsabb lesz, mint máson.(#306) Anaren91: +1
(#293) Prof:
- A Guiness rekorder GTA5 peldaul nem jon nextgen konzolra es hulyerekerestek magukat vele egy 8 eves hardveru konzolon. Se Mantle, se FullHD, se szupereloremutato architektura.
- Uzletileg a regi sok eves/bejaratott/ bizonyitott technologiara epulo iparosmunka eri meg a cegeknek es nem a legujabb/legkorszerubb technologiak/hardverek hajszolasa.
Mindkettő igaz, de nem ok-okozat. A GTA5 minden, csak nem iparosmunka. Igaz, hogy kiismert technológiára építettek, és egy újgenerációs konzolon még jobban nézhetett volna ki, de a mostani konzolokból mindent kifacsartak vele. És így is rohadt jól néz ki, fejlődött a 4-eshez képest.
És igazából ami miatt hülyére keresték magukat az az, hogy jó a játék. Ez élő bizonyíték arra, hogy a grafika valóban másodlagos, a jó és összetett játékmenet többet ér.[ Szerkesztve ]
-
Prof
addikt
Az AMD egy sneci a kek Intel balnahoz kepest vagy az Nvidia capa-hoz kepest. Nincs neki penze lefizetesre, 1-2 cegnel (Dice, MSI) nem jut tovabb, mig a konkurrensei a felpiacot penzelik. Szerinted miert megy jobban altalaban minden AMD evolved-os cim Nvidia-n? Mert a zoldek sokkal nagyobb koteg stekszet tesznek le, a fejleszto meg annyit vallal, hogy menni fog AMD-n ahogy tudjak osszetakoljak.
Pont ezert is ficankol az AMD mindenfele uj fejlesztessel (GCN, HSA, Mantle, TrueAudio stb), mert nem akarja, hogy a capa megegye vagy a balna kinyomja alola a vizet es a szarazfoldon landoljon.
-
Anaren91
senior tag
Kb ugyan azért amiért most valaki nem elégszik meg pl egy 7870 teljesítményével... Nekem bőven elég mindenre amire kell szépen elmegy rajta minden mégis aki megteheti vesz 2 gtx 780 at vagy 290x et plusz fps ekeért vagy bencsmark mutagatásért.... attól még hogy olcsóbb cuccon is el fog menni élvezhetőbben a játék mint most ugyan úgy lesznek olyanok akiknek ez a hobbija és erre költi a pénzét... Ez csak az én véleményem de szóljatok ha rosszul gondolom.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Dtomka
veterán
(Ha 5 percen belül válaszolsz akkor azt 1 hsz -ban is megteheted...szerkesztés gombra kattintva.)
Persze, engem nem zavar...
Régebben, mindig frissítettem a directx -et, mert gondoltam, hogy azzal csak jobb lehet, de aztán észrevettem, hogy már régóta nincs is frissítve...Remélem, hogy a Mantle tényleg változást fog hozni, mind grafikailag, mind teljesítmény szempontjából.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Nem árt szem előtt tartani, hogy most egy tetemesebb lépést lehet végre a grafika terén is tenni, amihez elengedhetetlen a jobb sw. A fejlettséggel ugyanúgy versenyhelyzet van, és hw sem kevésbé kell majd ezek alá, de végre jobb (grafikai) minőségű játékokhoz juthatunk. Ha megnézed a mostani konzolátiratokat, mind szakadék egytől egyig (és most a játékmenetet nem is keverném ide).
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Szerintem az, hogy lefelé bővül a célszegmens, nagyobb növekedést jelent, mint a csúcskártyák piacának emiatt bekövetkező apadása.
Meg aki csúcskártyát vesz, az ezután is fog. Aki 780-at vagy 290(x)-et vesz, annak bőven olyanok az igényei, hogy Mantle-lel is csúcsra akar majd törni, hiába lesz még gyorsabb, ugyanúgy a maxot fogja megvenni.(#283) Prof: Én csak örülök, hogy az eddigi brute-force sebességnövelés helyett most a minőségi teljesítménykihasználás felé vették az irányt. Remélem a kiadók/fejlesztők és a nép is vevő lesz a dologra.
(#284) Kopi31415: Hát ez az. Emiatt motoszkál bennem is némi kétség. Túl szép, hogy igaz legyen, és nem 1x, nem 2x volt már ilyen, hogy a nagy várakozások után nem lett a dologból semmi, szépen elcsendesült a dolog. (erre értettem a Physx példát). Bízom benne, hogy most nem így lesz. A hírek alapján az elszántság minden oldalról kellően nagy, és nagy az érdeklődés is.
(#286) Prof: Egy ilyen forgatókönyvet én is el tudok képzelni. Hogy a most jövő konzolok életciklusa már nem lesz annyi év, mint az előzőé. mondjuk 4-5 év múlva jön egy azonos architektúrájú, de gyorsabb variáns, ami csak annyiban fog különbözni, hogy nagyobb felbontásban is futtatja ugyanazt a játékot. Azon majd futhat 4K-ban a mostanin meg ugyanaz a játék FullHD/720p. Teljes kompatibilitással, és csak 1x kell megírni.
[ Szerkesztve ]
-
Prof
addikt
En a jovot az egyre terjedo nagymeretu kepernyokben es a nagyfelbontas divatjaban (fullHD 5 colos telon...) latom. Konnyebben eladhato mint a szemuveges 3D. A jatekfejlesztok/engine-ek is versenyeznek, a TV gyartok a 4K-ba/paneltechnologiai csataba menekulnek. Az marad talpon aki a fogyasztonak jobb elmenyt tud nyujtani.
Eltelik 2 ev, normal aron (persze nem kelet europai melos fizuhoz kepest) lehet majd 4k TV-t kapni, nem kizart akar 60+ colosat. A konzolokon meg ott lesz a sok agyontomoritett, relative kisfelbontasu jatek, amiknek a minosege a kepernyomeret/felbontas novelesevel egyre szembetunobb lesz a laikus (720p kell az uj 4 colos telomba legalabb) sznobok koreben. Mo-n mindez 4 ev mulva lesz.
Itt tippelem en azt, hogy a kovetkezo konzolgeneracioban 4-5 ev mulva lesz egy kis APU upgrade, mert ugy megszeretik a GCN-re fejlesztest a PS3-as hajtepes utan, hogy a PS5 is AMD-s lesz. Egyszeruen az AMD-nek ez az erdeke, hogy igy tortenjen. Es ezt jo esellyel meg is tudja majd valositani, hacsak valami csoda folytan a Nintendo vagy NvIntel nem hoz osze valami utokepes olcso konkurrenciat. (ami sajnos valoszinubb, hogy inkabb lefizetik az osszes AAA-s fejlesztogardat)
Ha a gazdagnak 4K nagykepernyos OLED TV-je lesz hiperrealisztikus PC-s jatekokat futtatva, a csoronak az lesz az elerendo merce es neki is az kell, es terjed mint a bubopestis, akar van ertelme akar nincs.
A gyarto cegek/marketinghadjaratai iranyitjak a gondolkodast mar nagyon regen igenyt teremtenek es nem igenyt elegitenek ki. A buta zero IQ-s fogyasztobol meg egyre tobb van, mert szaporodnak, mint a nyulak.
Eleg egy serult gyumolcslogot raragasztani valamire es mar veszik is[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
"a portolasrol: fogalmam nincs, hogy melyikkel mennyi ido - de korabban az xbox-dx kapcsan is folyamatosan az volt a tema, hogy milyen franko az uj dx, es hogy mennyire nem tema a portolas."
Ezt most nem értem.Én nem állítottam mást. Tudom hogy ezután is úgy működik a pc piac mint ezelőtt. Csak már kicsit vicc hogy a játékok egyre gépigényesebbek, te veszed az egyre jobb hw-t és ennek ellenére látod hogy hiába vetted meg jobbat, azt se használja ki teljesen. Ez így tarthatatlan! Ilyenkor van az hogy az ember azt mondja akkor kapják be és vesz egy konzolt. Mert most komolyan hogy várhatják el hogy vegyél új vga-t mikor még a mostani is csak kb 60%-on van ki hajtva?!
Amd meg eszi a kefét hogy csinálja a fejlettebb architektúrát az okosabb ésszerűbb felépítést erre ugyanúgy nincs semmi hasznosítva belőle mert a dx meg az ogl megöli. Mintha le diplomáztatnád az egyik segédmunkást az építkezésen és utána is maltert hordatnál vele.."az elozo generacional a boduletes sebessegkulonsegget senki sem akarta szinte kihasznalni"
Nem arról van szó hogy nem akarták kihasználni, csak szokszor egyszerűen nem tudták.[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
Az első bekezdéssel tökéletesen igazad van, de a dx lényegében már megint csak nincs a toppon. Most megint itt a lehetőség.
Ms hozzáállására már nem vennék mérget. Nekik a pc a nagyvállalatot meg a winmobile/surface-et jelenti. (látszik hogy mire koncentrálnak) Szerintem a szemükben a pc gaming már csak egy szűk réteg amit ugyan ki kell szolgálni hiszen még élő piac, de már haldoklik. Sok cég szemében a pc játékos már a játékvilág linux guruja Ahogyan az oprendszereknél is nagyon kevesen igénylik a részletekbe menő beállításokat, szöszmötölést csak használni akarják és kész.
Kevesebb pénzből portolhatnak pc-re hiszen csak alig kell bele túrni a kódba. Ez is hatalmas fegyvertény, hiszen töredéknyi idő és feljesztő kell hozzá az eddigiekhez képest.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek így vannak tervezve. Ha nagy a terhelés, akkor a hardver korrigálja magát. Ez most lesz három éve, hogy így működnek a Radeonok. Azóta csak ez a rendszer fejlődik a túlterhelés szempontjából. Pont három éve állt le ezzel GenX, mert a PowerTune megtörhetetlen. Szándékosan vagy úgy tervezve, hogy a hardver minden szituációban a TDP-limit alatt maradjon. Az új PowerTune fejlesztések lényegében csak azt célozták meg, hogy a TDP-limit alatti állandó fogyasztás minél közelebb legyen magához a limithez. Ezzel a hardverben ne maradjon kihasználatlan teljesítmény. Ebből a szempontból az R9 290 sorozat az úttörő.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Prof
addikt
Hat ja, mar regen a nagyfelbontasu texturakat vartam volna ilyenkorra, aztan meg mindig rohejes paca'kkal szurjak ki az ember szemet es a blur/gloom/fust az isten, hogy ne lasd a reszleteket.
Jut eszembe a "nagy engine magus" iDTech ala Carmack miert nem fejleszt Mantle-ra? Talan mert az Nvidia penzeli oket? [link] Csak ezt a videot talaltam a kerdesben. Nagyon nem oszintek
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De van. A GCN architektúrára tervezték a Mantle-t. A kiterjesztések csak ezen működnek. A Core funkciók viszont egy Kepleren is elérhetők például. Itt a sebességkülönbséget az fogja jelenteni, hogy a GCN működését a fejlesztők megtanulják a konzolokról, de a Keplert nem fogják annyira ismerni, tehát nem tudnak hozzá olyan hatékony kódot írni.
A támogatásnál is a Mantle-t az AMD fejleszti. Ha rak bele valami új kiterjesztést, akkor arra készítenek majd hardvert. Az NV esetleg jó esetben megkapja akkor a funkció leírását, amikor az AMD hardverén már játékban is működik, tehát állandó 2-3 éves lemaradást vállalnának a támogatással.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
én inkább úgy látom, hogy hiába optimalizáltak már, mert az API korlátolt nem a grafikus motor optimalizálatlansága.
(nem minden esetben persze, mivel voltak mostanában is lusta fejlesztőcsapatok bőven, de a csúcskategóriás címek azért zömmel tisztességes optimalizációt kaptak).[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régebben a low-level API-k alapvető rutingyűjtemények voltak az adott hardver zömében fixfunkciós egységeihez. Minden új hardverrel új API-t kellett írni. Ma egy GPU olyan mint egy processzor. Csak alapvető fixfunkciós egységek vannak benne, de ezek strukturális működése alig fejlődik már évek óta. Zömében ezért lehetséges, hogy más is támogassa a Mantle alapfunkcióit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASUS Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 256bit (ROG-STRIX-RX580-O8G-GAMING) Videokártya
- Fair Áron / NVIDIA GeForce Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- Garanciális EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit Videokártya
- GIGABYTE Nvidia Geforce GTX 1080 TI Aorus
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest