Hirdetés
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Canon EOS DSLR topic
- Milyen nyomtatót vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Melyik tápegységet vegyem?
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- Epson nyomtatók
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
Érdekességképp mértem egyet a Thief-ben DX11 és Mantle alatt egy nagyon gyenge géppel.
DX11 vs Mantle /fps/:
min.: 4,2 -> 18,5
max.: 27,8 -> 36,5
avg.: 13,7 -> 26,1Ezen a régi gépen durván kijön a Mantle előnye.
-
kikikirly
senior tag
Várd még ki,időbe telik,nem 5 parc alatt fog beállni mindenki a Mantle mögé,főleg hogy a videó kártya piac nagyobb szeletét az Nvidia birtokolja.Az új Star Wars Battlefront,új Need For Speed is, is Manntle lessz,sőt az összes Frostbite 3-as játék!Az új star wars és nedd for speed szerintem ad majd egy löketet a dolognak.Vedd figyelembe hogy a konzolokon is könnyedén futna a Mantle.Nvidiánál 2 dolgot szoktak felhozni:mivel több az Nvida több játékot szponzorál mint az AMD a játékok nagyobb része Nvidián jobban fut,és ott a hülye Phyzix a külön fizikai motorjuk,ami ugyebár a konzolokon nem működik csak Pc-n és ott is csak az Nvidia kártyákon,ráadásul eszi is az FPS-t.Tekintve hogy a játékoknak van saját fizikai motorja, ki fog szerinted igazán látványos effektekteket írni Phyzikszben amikor az csak a pc piac egy részén működik,konzolon egyáltalán nem,ráadásul némi errőforrásigénye is van,tehát most 2015-ben egy GTX660 teljesítményét nem elhanagolható mértékben csökkenti.Talán a 2 Borderlancot leszámítva egy játékban sem hozott be semmi extrát,pl.Batman:Arkham originsben repkedő ujságpapírokat,egy ilyen vacaknak a fejlesztésére pazarolják a vásárlóik pénzét,pedig jó drágák a kártyáik,vagy ott a Far Cry 4 besüt a faágak(tudom ez nem a Phyziksz része,hanem külön fejlesztesük) között a napsugár,hát basszameg ott a Forest már abba is csoda szép a naplemente/napfelkelte, kurvára meg tudok lenni egy ilyen plussz effekt nélkül ,tudod én most váltottam GTX780-ról R9 290X-re 2 okból:a 780 még a DX12 asszinkron Comput-ját sem támogatja(csak a 900-as széria tehát 960-tól felfelé támogatja az Nvidia),pedig az is jelentős teljesítménynövekedést okoz,a másik pedig a Mantle api volt!Na a Mantle kicsit többet tud a mint a Phyzix,és ráadásul a konzolokon is működik,tehát a piac mérete mellette van ,és szebb grafikát ,jobb fizikát nyújt teljesítménynövekedés mellett!!Hatalmas különbség!Szóval én szerintem lesz ebből valami, a fejlődésnek semmi sem szabhat határt, szerintem ezt a kapitalizmusban már megtapasztalhattuk,és ez egy pozitív fejlődési irány,remélem elterjed!
-
flash-
veterán
idézet a cikkből:
"Az extrém mértékű előrelépés '"
na ez az ami azóta sem történt meg.
ennyi ideje nem sikerült, már nem is fog.. -
weri
senior tag
Nekem ennyit adott a Manlte 7950-el :d dx11 (44fps valojaban 15helyett) http://imagerz.com/QBYXCUtvAwMDUQkeFwVQ vs Mantle http://imagerz.com/QBYXCUtvAwMDUQkeFgVQ :d
-
3.Aragorn
addikt
Ígéretes technológiának tűnik.
-
Prof
addikt
Jut eszembe talalt valaki, Kabini-s Mantle tesztet? En csak ezt talaltam [link] Star Swarmsban hoz +20%-ot, de BF4-ben 1 fpst.
Ami gaz, hogy a kisebb VGA-knal ami az emberek tobbsegenek van, nem hoz kb. semmit egy A10 Kaveri mellett. 280x-290X keveseknek van.
Kovetkezeskepp a notikban (intel CPU+AMD VGA), ahol eleve gyengebb VGA-k vannak es sokszor eros procik, nem fog szamottevo gyorsulast hozni. Kivetel az MSI fele A10+290X GX70, megneznem egy olyan laptopon mennyit gyorsul a Mantle-vel.Itt mernek Crossfire sebesseget is (i7-4770k+ 2x 290x - Mantle - 185 fps Ultra FullHD - BF4), ami +34 fps a Dx11-hez kepest ingyer
-
siriq
őstag
Ami ugy mond a "szerzodesben nincsen reklamozva az mar nem igaz". Hibas megkozelites. Irjak le mire szamithat az ember bizonyos helyzetekben en mint ember aki hasznalja a programot. Ha ez nem teljesul , szimplan felrevezettek Ennyire egyszeru, nem kell pontos eredmeny. Viszont mint ember en tudni szeretnem mire kepes igy a jatek. A nem megfelelo tajekoztatas nem mentesit azfelol, hogy megfeleloen informaljam az embereket, akik hasznaljak. Jogi uton , amit nem ismernek el a cegek lehetne kovetelesem ellenuk.
Erre reagalnal: elfogadom a felhasznalasi "szerzodest". Nos nekem hatalmamban all nem elfogadni vagy elfogadni. Hamis informaciok alapjan viszont mar mas teret nyer az ertelemezes. (ala probaljak az EA-t es az AMD-t perelni)
Egyszeru pelda az AMD-vel: Nem leirta hanem ugy mond "ki irta az elszamolasbol". Erdekes modon sem errol sem hasonlo hirrol nem kapunk infot. Azon sem lepodok meg, hogy az nv szokasos penzugyi eredmenyeirol nem irtatotk. Mondanad most: nem a mi teruletunk. Nos a cafe resz nem is foglalkozott vele. Ha mint egy hazigazda vagy, felruhazva "jogokkal", akkor miert nem szoltal az illetekeseknek? Van mas dolgod? Elfoglalt vagy? Hiszen csak egy telefonhivast vagy annyit sem kellt volna csinalnia az embernek(skype uzenet stb.). (ha akarja)
A felhasznalasi szovegere: Felhasználó az Üzemeltetővel szemben anyagi követelést nem támaszthat. En nem felhasznalo vagyok hanem ember. Ahogyan a tobbiek az oldalon. Ez oda vissza igaz.
A Felhasználó a Felhasználói Fiók regisztrálásával és használatával elismeri, hogy az ÁSZF-et megismerte, megértette és vállalja, hogy azt betartja.
Ismetelem, nem felhasznalo vagyok, hanem ember.MInt ember nem fogadom el azt ami nem ram vonatkozik. Ez sehol nincs kiemelve, ha ki is lenne mar nem lenne latogato.
Mint szabad ember (nem mint felhsznalo), ennek hangot is adok.Prs has been made.
Egybemásoltam a hsz-eid.
[ Módosította: ollie ]
-
Pancsermeste
őstag
Én 2GB-os 270X kártyánál is ugyan úgy tapasztalom ezeket a nagy laggokat Mantlival.
Ismerős gépében is ugyan ilyen kártya van, és nála szintén nagy FPS esések vannak. Átlagban hoz valamit DX-hez képest, de ez így számomra használhatatlan.
Ja, és még annyit, hogy kettőnk közül az egyikünknek "eredeti BF4" van!- tehát nem a "demo változat" a gond!
-
Feka86
újonc
Ezt akkor nem nagyon reklámozták. Igaz csak éppen átolvastam a BF4 hivatalos oldalán az elvárásokat, de ott nem láttam közötte a 2g ramot
Akkor megint várnom kell a következő javításra, hátha elég lesz hozza az 1g is
.A procihasználathoz visszatérve, a grafikát lowra csökkentve már nem hoz semmi változást a mantle. Ugyan azt hozza min directx-en átlag 85% használ (asztalra visszalépve feladatkezelőben nézve, oprendszer win 8). Igaz így nállam fps-ben lett "átlag" 5 fps-el több, csak az a k..va lagg
Köszi a válaszotokat miresz, Abu85 -
Feka86
újonc
válasz
Cobra652 #420 üzenetére
Hát én sem vettem észre semmilyen fajta gyorsulást BF4-ben, sőt bekapcsolt Mantle-al laggol a játék.
Utána olvastam mindent megfelelően telepítettem. A laggolás okát nem tudom, de játék alatt a processzoromat kevésbé használja mint directx 11-el. Multi alatt 55-68 %-ot használt, mantle-val pedig nem ment 48% felé és azáltal nem is melegedett 42 fok felé. Azt írták is hogy kevésbé használja majd cpu-t ami nállam igaz is, de fps-ben nem hozott semmit, sőt vissza is állítottam directx11-re mert azon legalább nem laggol. Én bízok a Mantle jövőjében, csak jó lehet( ha egyszer stabil lesz).(ut: ha valaki tud megoldást a lagg problémámra, azok tanácsait szívesen fogadom.)
Phenom II X4 965, SApphire HD7750 1G ddr5, 4 Gb Kingston hyperx 1600
-
miresz
veterán
Brutál jó lett ez a Mantle: (CPU,VGA alapon) Kíváncsi vagyok hogy mit hoz ki majd az 5600K+7790 párosból.
DX11.2:
Mantle:
-
Mr Bond 007
őstag
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
Cobra652 #412 üzenetére
Star swarmban azért elég szépen alakultak a dolgok. Megmondták hogy annyira meg volt kötve a kezük hogy a grafika és a játékmenet között kellett egyensúlyozni. (több aaa rts fejlesztő egységes véleménye) Az hogy fps-nél nem dobott ennyit attól más stílusú játékoknál jóval nagyobb lehet a difi. És azért messze menő következtetéseket kár levonni 1 játék alapján.
Nem mellesleg nekem sokkal folyamatosabb játékélményt hozott a bf4-is.Nem fps gondok voltak hanem ilyen mikro lag szerű recegés. (gtx480-on is mielőtt még jönne a szar az amd dx10 drivere blabla szöveg)
-
vagabor
aktív tag
válasz
Cobra652 #412 üzenetére
Azért ha tovább viszed azt a boost dolgot akkor rájössz hogy a géphez még csak nem is kell hozzányúlnod, úgy kap az átlag user 10-15%-ot, ellentétben a boost energia igény növekedésével, hűtés stb.
Én már csak a tényt is üdvözlöm hogy végre ezen a téren is kikezdik a microsoftot.. -
Dark KillerX
addikt
válasz
Cobra652 #412 üzenetére
Az oké hogy felsőbb szinteken( erősebb konfigoknál) nincs jelentős gyorsulás,mert ott minden izomból meg van oldva,de a Mantle működésének főcsapás irányvonala az,hogy a DX-el ellentétben,a Mantle jelentős terhet átrak a CPU-ról,a GPU-ra,és így jóval nagyobb sebesség elérhető akár,kisebb cpu-k esetén is ,és azért ez nem elhanyagolható,mert ugye kinek nem jó,akár 50% vagy a fölötti gyorsulás olcsóbban?
!Sztem senki se ellensége a saját pénztárcájának gondolom!
-
solaris17
aktív tag
Azt hittem, az unokáim is directX-ről fognak beszélni, a 46.1 ről. Végre valami és hálistennek amd.
-
rodrigez
senior tag
válasz
szabi__memo #409 üzenetére
Ja nem én totál elégedett vagyok, hiszen az átlag konfignál mutatott 25-30% sokszor egy újabb vga generáció által hozott többlet, itt meg gyakorlatilag ingyen jött.
Én csak a Kaveris eredmények miatt vagyok csalódott, de kíváncsi vagyok mennyi hoz majd egy gyengébb, de "normális" sávszéllel bíró 7730-as kártyánál pl.
-
rodrigez
senior tag
válasz
szabi__memo #407 üzenetére
A középső konfigon mért 25% reálisnak hangzik, de mivel pont a gyengébb gépeken való gyorsabb futást harangozták be, ezért a Kaverin mért 14% igen harmatos, de gondolom ott minden az édes kevés memória sávszél miatt annyi amennyi. Az ultra gépen mért 58% meg remekül hangzik, de akinek 12 szálat kezelő Intel procija van 2db X290-essel, szerintem pont leszarja a teljesítmény többletet.
-
rodrigez
senior tag
válasz
szabi__memo #405 üzenetére
Egy kis teszt + how to enable
http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/bf4-mantle-live
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
Cobra652 #401 üzenetére
"1. Nem is kértem 100%-ot"
"A mantle nagy szavaiból mára csak "up to 45%" maradt ami valószínűleg extrém esetekre ha igaz lesz nomrál esetben szerintem lehet majd örülni 10-15%-nak ami gyakorlatilag egy mezei boost semmi más" (394-es kommentedből)
Elnézést ha csak 70%-ot kértél az más!
El kérhetném a kristálygömböd? Jó látni hogy te már előre tudod mi lesz!!
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
Cobra652 #399 üzenetére
Sehol senki sem mondta hogy 100%-al több fps lesz. Ez is a másik tábor vesszőparipája hogy már csak 45% és hajjaj de tré!
Ugye azt tudod hogy a bf4-ben nem vettek ki effektet csak megoldották azt a bugot hogy az emp uav alatti effekt megjelent normál játéknál és néha be is ragadt? Ezt az effektet javították. Changelogba úgy írták nyers fordításba hogy kivették hogy megjelenjen nem uav alatti területen. (Ezt tapasztaltam én is párszor anno) Ez is bizonyítja mennyire képben vagy.
Semmi baj ha nem hiszel benne, de akkor meg mit keresel itt? -
Malibutomi
nagyúr
válasz
Cobra652 #396 üzenetére
Szerintem az up to 45% már elég jó egy olyan játékhoz amit alapvetőan dx-re irtak, és most patchben jön a mantle render. Vagyis nincs a végletekig tolva benne semmi olyan, ahol a mantle nagy előnyre tehetne szert.
Ha olyat akarsz nézd meg a legutóbbi Starswarmos cikk alatt a videót. Mantle 40-60fps, dx ugyanazzal a beállítással 10fps.Egyébként nyilván váltózó lesz hogy hol mennyit fog hozni, nem lesz tízszeres sebesség, az vicces is lenne.
Én már 20%-al is elégedett lennék, mivel ingyen az is szuper. -
Mr Bond 007
őstag
válasz
Cobra652 #394 üzenetére
Nem csak a teljesítmény ugrást hozza a mantle. Ha elolvasnál legalább egy nyamvadt elemzést róla akkor tudnád hogy nem ez a lényeg!
Egyszerűen eljutottunk oda hogy már az api fogja vissza a vasakat és a fejlesztők kezét is ez köti meg hogy komplexebb jobb játékokat csináljanak. (Értsd: le kell butítani a játékot hogy elbírja a dx.)
Téged pl nem zavarna ha ott a 6 vagy 8 magos cpu a gépedben és a játék még mindig egy szálon tömné adattal a procit 2014-ben? (mert sokszor ez van csak max külön magra megy a fizika) Miközben ha rendesen skálázódna normálisan ki tudná futni magát a vga is.A mantle-t különben is a fejleszttők könyörögték ki, nem az amd tolta alájuk a zöldhasú köteggel egyetemben!!
És ha a fejlesztők azt mondják hogy jó dolog, én továbbra is nekik hiszek a fórum hangulatkeltői helyett... -
Diniboy
aktív tag
válasz
antikomcsi #387 üzenetére
kösz
-
-
Diniboy
aktív tag
válasz
szabi__memo #384 üzenetére
milyen cikk? már tűkön ülök , mi lesz ebből
nagyon lesajnáltam egy havert hogy megvette "méregdrágán" a gtx 760 ast , hogy na majd a mantle, rájössz te még hogy nem ezt kellett volna ,de eddig még nem tudtam neki bebizonyítani mekkorát tévedett
-
válasz
szabi__memo #384 üzenetére
Tudom én, de nézd csak meg jobban a tegnapi cikkben a második képet. (reklámot ne számold)
Ez eddig nálam soha nem jelentett jót, csak marketing rizsa volt, bár remélem, most másképpen lesz.
Én megjelenéskor megvettem a 280X-et, mert ki szerettem volna próbálni hamar, az a szerencsém, hogy nem romlik meg a kártya.
-
szabi__memo
nagyúr
válasz
antikomcsi #383 üzenetére
Tegnapi cikkből idéztem a tegnapi bemutató alapján.
-
válasz
szabi__memo #382 üzenetére
Nem egészen így volt pontosan. Akár 45%-ról volt szó, ami annyit tesz, hogy valahol, valamikor egy bizonyos pillanatban volt egyszer mondjuk egy ilyen eredmény. Ha ezeknek az "up to" dolgoknak hihetnénk, akkor a vga meghajtók szerint egyes játékoknak nálam már 300 feletti fps értékkel kéne menniük.
-
szabi__memo
nagyúr
Azért ez durva:
"Kaverivel kapcsolatban szóba került a TrueAudio és a Mantle API is. Az AMD a sajtótájékoztató alkalmával tartott egy Battlefield 4 bemutatót, amelyből kiderült, a Mantle API-t használó kiadás ugyanazon a rendszeren 45%-kal gyorsabban fut, mint a Mantle API nélküli" -
moli.hu
őstag
ezzel mi van mar? van ra 2 napjuk.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
antikomcsi #378 üzenetére
Azért ne szállj el!
-
-
Diniboy
aktív tag
lassan vége a decembernek, nemsokára 2014 van és semmi hír vagy teszt a mantleról ?
még a végén a fanyalgóknak lesz igazuk
-
szabi__memo
nagyúr
mai, nem tudom van e benne ujdonsag, mindenesetre gondoltam elkuldom
-
lenox
veterán
válasz
pakriksz #365 üzenetére
Mert a directx nem köti kizárólag vindózhoz a játékot? De!
Szerintem is.
Ellenben a mantle-be bárki beszálhat, odamehet az nvidia is,
Nem tudom, mi nem ertheto, ha ugy dontesz, hogy mindent tamogatsz, akkor tobbet kell dolgoznod, ha csak mantle-re irsz valamit nem fut mindenen. Nem az a kerdes, hogy donthetsz-e igy vagy ugy, hanem az a teny, hogy barhogy dontesz, lesz valamilyen hatranya. Vagy duplan dolgozol, vagy nem ersz el mindenkit. A directx-nel nincs ilyen, mert a nepek 9x%-a windows-on jatszik. Opengl-nel sincs ilyen. Cudanal van ilyen, nem is hasznaljak jatekhoz. Egy remenyseg van, hogy annyira nagy elonyt jelent a mantle, hogy a tobbieknek is muszaj legyen lepni valamit, es igy esetleg kitermelnek valami kozos apit.
-
SylverR
senior tag
válasz
Mr Bond 007 #367 üzenetére
Hogymi? Még a jelenlegi konfigomon is iszonyat ritka az 1 perc alatt betöltődő grafika.
Normál körülmények közt...Ha 20 éves játékot futtatsz, akkor igen.
-
-
M.T.
senior tag
válasz
Plazmacucci #368 üzenetére
Viszont nyílt terepet nem igazán tudott jól megjeleníteni, nem jó teljesítménnyel ezért nincs is sok a játékban a nyílt terepből.
-
válasz
Mr Bond 007 #367 üzenetére
+1
és a játék jó volt és jól is nézett ki. Az a motor többet ér mint ami a Rage alatt megy most... -
pakriksz
őstag
Mert a directx nem köti kizárólag vindózhoz a játékot? De! Ráadásul ott nem is lehetséges máson használni hivatalosan, csak emulátorral.
Ellenben a mantle-be bárki beszálhat, odamehet az nvidia is, hogy adjátok át az api leírását, és mi megírjuk hozzá a drivert. Senki sem tartja vissza őket, tehát nyílt... Attól hogy bevágják a durcit hogy azért sem támogatjuk az amd cuccát, akkor is nyílt marad, és akkor sem az amd hibája.
A CUDA, na az tényleg teljesen zárt volt, jó ideig, még csak a lehetőséget sem adták meg hogy bármilyen más platformon menjen.Ennyi erővel mondhatnád, hogy az opengl zárt, és khronos be akarja zárni az opengl-es cuccokat egy platformra, mert az intel nem képes/ hajlandó normális opengl drivert írni
-
SylverR
senior tag
Én a mai napig tolok régi játékokat, sőt, a kedvenc tipusom a platformerek. Tehát tudom, hogy nem a graf a lényeg. De a Doom 3 túl sokáig töltött, aztán egy olyan grafikát dobott be, amit az akkori 9600XT-m röhögve lenyelt keresztbe. Tehát az engine felépitésével volt gond. Vagy a RAMom volt lassú neki, vagy a proci. Akárhogy is nézem, 20-30 percnyi loading a "motorikus fail" megnevezést juttatja eszembe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem nagy extrát az MS és a Khronos sem tervez.
A Mantle-nek van egy kísérleti ray-tracing futószalagja, ami a Kaveri APU-n nagyon jól fut. Olyan jeleneteket lehet real time számítani, amit eddig nem lehetett. De ez még így sem elég jó, ráadásul csak Kaverin üzemképes. Vannak benne olyan trükközések, hogy bizonyos grafikai feladatrészekhez a TrueAudio blokkot használják.
Az ASIC nem elég jó. Túl kötött, holott a ray-tracing problémája általánosabb. Olyan APU az ideális, ami apró procimagokkal dolgozik, és van mellé egy combos IGP-je. A megosztott memória alap, és vannak olyan feladatok, amik igazából egyik részegységre sem ideálisak, így ezekhez kell pár DSP is. Szintén olyanok, amelyek egységes memóriaképet látnak.
-
BiP
nagyúr
Pedig már az első hírek erről szóltak. (vagyis a másodiktól kezdve
).
Hogy az AMD nem szeretné, ha a pl. kis garázscégek is erre rácuppannának, és a kis erőforrás miatt ha nem csinálnának hozzá DX/OGL renderert, akkor hardverhez kötött lenne az adott játék. Mert az várhatóan negatívan hatna a Mantle hírnevére. -
lenox
veterán
válasz
Mr Bond 007 #358 üzenetére
Errol meg nem hallottam, de erdekes.
-
Fiery
veterán
SZVSZ a Doom 3 eseteben nem a motor volt a "bukas" oka, hanem sokkal inkabb a jatekmenet es a palyak. Mind a mai napig rengetegen jatszanak Doom II-vel, Quake III-mal, nem veletlenul: sok esetben nem a latvany, nem a grafika a donto, hanem a jatszhatosag. Ha a Doom II remek palyait, remek jatekmenetet ujra lehetne eleszteni egy modern motorral, az nagyot uthetne.
-
lenox
veterán
válasz
pakriksz #354 üzenetére
Akkor legyszi mondd el, mi a harmadik lehetoseg. En ugye azt irtam, hogy vagy tobb platformra is meg kell irni a kodot, vagy ha csak mantle-re irja meg valaki, akkor be lesz zarva platformok egy csoportjaba. Ezt a masodik felet zarojelbe is irtam egyebkent. Ebben akkor mi is ami nem igaz?
-
SylverR
senior tag
válasz
pakriksz #355 üzenetére
Carmack elég fura egy alak...a múltkori ID-s előadását végignézve... heh.. Egyáltalán nem értek egyet vele semmilyen ponton. Lehet, hogy tud programozni, de mostanában nem igazán nyújtott semmi extrát. Dúmhármat mindenki istenitette... Szerintem egy rakat szalmaszál. Fél óra alatt töltött be, aztán 50 fps-sel szaladgált a régi konfigomon. Nem túlzok, tényleg fél órát töltött...Már rezetelni akartam.
Rage-hez még nem volt szerencsém. De arról is elég sok a negativ visszhang.Úgyhogy carmack bácsi előbb kapja magát össze, és készitsen egy normális motort, és rá egy játékot. Utána utat nyithat technolgóialiag amerre akar.
btw raytracing ftw szerintem is.
Az AMD fikázásával meg lelehet állni. Csak azért mert nem az Intelnek, vagy az nvidiának jutott ki a lehetőség, még nem kell lehúzni. És mivel a konzol átiratok miatt készül a Mantle, valószinűleg játékélmény beli dolgokat - mint pl fizika - is áthoz majd a PC-re, nem csak a grafikai minőséget.
Reménykedjetek a legjobbakban inkább! Én is igy teszek. -
Fiery
veterán
Es arrol lehet tudni valamit, hogy a Khronos vagy a Microsoft mit tervez?
Carmackot meg ne emlegessuk tul sokat, mert o epp a ray-tracinghez vonzodna inkabb, x86 alapokon, csak me'g a vas nem eleg eros ahhoz
De ha x86 alapokon akár az Intel, akár az AMD tudna produkalni egy 720p ray-tracing engine-hez eleg eros CPU-t, akkor Carmack dobná a raszterizaciot a GPU-val es a Mantle-val egyutt a kukaba -- vagy legalabbis a megjelenites egy jelentos reszet ray-tracinggel oldaná meg.
Off, es talan buta kerdes: ray-tracinget nem lehetne dedikalt ASIC-kal gyorsitani? Az AES-t is rohadt jol fel tudtak gyorsitani dedikalt egysegekkel (AES-NI, VIA PadLock), a ray-tracingnel nem lehetne varazsolni valamit, hogy vegre elerheto kozelsegbe keruljon? (real-time 720p+ rendering, 60 FPS, ofcoz). En szemely szerint kicsit szemcsés 720p-vel mar kiegyeznék
-
ST05
őstag
így van, minek drága vga. amikor itt van nekünk az Intel HD graphics
Intel foglalkozna a dologgal szerintem nem semmi sűlne ki ...
legyen igazad, én nagyon szurkolok az intel graphicsnak, nem HD-ba volna létjogosultsága -
lenox
veterán
válasz
pakriksz #348 üzenetére
Ez mikeppen van ellentetben azzal, amit en irtam? Vagy te igy adsz igazat?
Tudod attól hogy nem a kedvenc nvidia csinálta, még lehet jobb
Ezt kinek irtad? Csak mert nekem nem erzelmi kerdes, azt hasznalom, ami jobb, jelenleg az amd es az nv is hasonloan muzsikal, bar biztam benne, hogy a Hawaii jobb lesz, de nem lett. A kovetkezo nagy dobast az inteltol varom egyebkent, de ez sem erzelmi, ha bejon jo, ha nem, ugy is jo. Egyedul azt sajnalnam, ha exkluziv iranyba kellene valamit fejleszteni, ami utana feleslegesnek bizonyulna.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel és az NV nem fog együtt dolgozni. JHH nem igazán kedveli az Intelt, amióta elbántak az Ionnal. Nem mellesleg az NV-nek érdektelen is az Intel, mert ők ebbe a PC gamingbe alig raknak pénzt. Szóval, ha csinálnak saját API-t, akkor házon belül csinálnak egy sajátot. Ez egyrészt egyszerűbb, mert nem kell a GenX architektúrákra koncentrálni, másrészt gyorsabban kivitelezhető. Talán két év alatt.
De egyébként a hátszél nélküli saját API-kban nem hiszek annyira. Repi azt azért nem mondta el, hogy ő valóban 5 éve könyörög az Intel/NV/AMD triónak, és az kétségtelen, hogy mindhárom cég megvizsgálta a lehetőségét ennek (azzal nem veszthetnek semmit, ha kivizsgálják), de eleinte az AMD is húzta a száját. Mindenkinek ugyanaz volt ezzel a baja. Ha meg is csinálják az API-t ki fogja megtanulni az architektúra működését csak a PC-s piac kedvéért? Az AMD csak onnantól állt neki a Mantle-nek, hogy megnyerték a tendert mindkét nagy konzolba. Carmack is mondta, hogy a Mantle csak azért érdekes, mert az X1/PS4 miatt úgyis meg kell tanulni a GCN működését. Más esetben értékelhetetlen hiszen a PC-s piacért nem éri meg bemagolni és folyamatosan kutatni egy architektúrát.
Ezért annyira nyugodt az AMD, hogy Johan mással is támogattatni akarja a Mantle-t. A core funkciók miatt valamennyit nyerne mindegyik hardver, de olyan jó optimalizálást nem kapnának, mint a GCN-ek.Carmack látja ezt nagyon jól. Egy Mantle alternatíva senki mástól nem érdekes, de ha a cégek leülnének egymással, kialakítanának egy közös virtuális GPU-t, amire építhetnének fizikai dizájnokat, akkor lényegében virtuális szinten lenne egy szabványos ISA, illetve fizikai szinten meg lehetne egyezni a fixfunkciós hardverek egységes működéséről, illetve egy egységes Queue nyelvről.
A cégek a virtuális GPU-t támogatnák egységesen, és erre lehetne építeni egy API-t. Egy nagyon egyszerűt, ami csak a shaderek futtatását végzi, és semmi extra nem kell hozzá. Egy ilyen modellel elég lenne csak a virtuális GPU képességeit megtanulni, és összességében alig vesztenénk sebességet a Mantle-höz képest. Legalábbis bőven olyan határon belül lennénk, amivel a Mantle értelmét veszti. Ha egy fejlesztőnek azt mondod, hogy 3-5%-os deficit árán tudja támogatni az összes hardvert, akkor kapásból dobja a Mantle-t. Ez az egyetlen reális jövőkép egy olyan API-ra, ami hozzávetőleg képes arra, amire a Mantle, és szabványos lehet teljes egészében. -
pakriksz
őstag
Közös címteret úgy tudsz minden platformon használni, ha egyrészt a platform támogatja a mantlet, másrészt ha az APU hardveresen TUD ilyet. Egyelőre 1 kapható cucc tud ilyet, az PS4 soc-ja, és majd az xbox one-é, és a kaveri ha kijön...
Persze közös címtér nélkül is meg lehet csinálni ugyan azt... csak értelme nincs mert olyan lassú lesz...Tudod attól hogy nem a kedvenc nvidia csinálta, még lehet jobb
-
lenox
veterán
válasz
pakriksz #346 üzenetére
Nem hiszek semmit, hanem tudok.
Jo, akkor nem rosszul hiszed, hanem rosszul tudod. Ugyanis nem keverem az amd-t az ms-sel. Esetleg olvasd el figyelmesebben amit irtam, es meseld el, hogyan tudsz mantle-t vagy kozos cimteret hasznalni minden platformon? Mert ha esetleg nem lehet, akkor vagy megirod a dolgokat kulonfelekeppen a kulonbozo platformokra, vagy csak arra, ahol hasznalni lehet az adott technologiat, pont ahogy irtam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kepleren lehetséges, ha beáll az NV támogatni. Johan többször is utalt rá, hogy a core funkciók elvileg üzemképesek az NV aktuális rendszerén.
Még a két nagyságrendnél is több user. De azt figyelembe kell venni, hogy elsősorban Johan Andersson kérte az API-t. És elmondta már, hogy ezt egyedül az AMD vállalta, pedig beszélt az NV-vel és az Intellel is ugyanerről.
Itt egy interjú vele erről: [link] -
pakriksz
őstag
"amugy hasznalni nem nagyon lehet oket, csak adott platformon, amivel jol elbonyolitjak a fejlesztok feladatait (vagy egy masik uton bezarjak oket valamilyen platformba),"
Azt hiszem kevered az AMD-t a microsofttal, nekik ugyan is ez a specialitásuk
directx erről szól, bezárni mindent a wintel platformra.
"Laifari, nem lehetseges nem ugyanaz, mint a nincs kedvunk, idonk, turelmunk, erdekunk megcsinalni."
Pedig nem lehetséges, mert az átlaggépen nincs közös memória címtér, sőt egyáltalán közös fizikai memória sincs a nagy részükön. Tehát jelenleg van ami lehetetlen... majd lehetséges lesz a kaveri-vel, meg majd ha a zintel is összehoz egy közös címterű apu-t.
A CUDA azért volt rossz, mert zárt és kizárólag NV cucc volt, persze az openCL megjelenése után megnyitották (azért hogy inkább az övékét használják mint az openCL-t). A mantle-be pedig már elejétől beszállhat aki akar...
-
Sir Ny
senior tag
A ps3-ban is több cell magv volt a lapkán, mint amennyit használtak. Volt egy a hypervisornak(?), egy meg csak úgy inaktív(?). Lehet, hogy úgy számoltak, hogy így összességében olcsóbb - picit nagyobb lapka, sokkal kevesebb selejt.
Meg aztán a konzolprocesszoroknak nincs kistestvérük. A selejtes lapkákat teljes mértékben kukázzák.
-
Def26
félisten
Bocs, hogy itt. Ebből mi az igaz szerinted?
PS4 APU Apparently Has 128 Hidden Stream Processors – 10% More Power -
Fiery
veterán
"A Mantle is addig lesz csak jó, amíg nem lesz rá egy szabványos alternatíva. Utána csak púp lesz a hátunkon, mint a CUDA."
Kerdes, hogy az a szabvanyos alternativa mikepp fog elkeszulni. En az alabbi lehetosegeket latom:
1) Intel es nVIDIA osszefog, ha nem is fuzio vagy felvasarlas szintjen, de egy szabvanyos grafikus API letrehozasa erdekeben. Ezutan, ehhez megprobaljak csatlakoztatni az AMD-t, ami nyilvan nem fog sikerulni
Egy darabig verseng a 2 API, aztan kiszervezik a Khronoshoz.
2) Az 1-es verzio, azzal a kulonbseggel, hogy a 2 palyan kivulre kerult gyarto nem kepes osszefogni, es inkabb sajat megoldast csinal mindketto, ami nem kompatibilis egymassal. Ez nem vezetne sehova SZVSZ.
3) Maga a Khronos all elo egy uj OpenGL generacioval (OpenGL v5?) ami pontosan azt celozza, amit a Mantle, csak gyarto es platform fuggetlen modon. Kerdes, hogy ha eddig se nagyon hasznaltak a PC-s jatekok az OpenGL-t, akkor ez miert lenne megvaltas barmelyik GPU gyarto szamara is...
4) A Microsoft felszivja magat, es a Direct3D 12-t az Intel es az nVIDIA-val osszefogva a Mantle szintjere emeli, mindekozben az AMD-t kizarva a bulibol -- pontosabban nem veszik figyelembe az AMD igenyeit, ill. a GCN sajatossagait, legfeljebb utolag, amikor mar elkeszult a Direct3D 12.0 mondjuk.
SZVSZ a jatekosoknak nem feltetlenul lenne hasznos egyik megoldas sem... De valaminek tortennie kell, hiszen a Mantle-vel nagyon csunyan osszerugta a port az AMD a Microsofttal, az Intellel es az nVIDIA-val is... Erdekes lesz a 2014-2015-os ev. En szemely szerint 2015 elott nem szamitanek semmilyen konkret, mukodo, Mantle-szeru szabvanyos API-ra, az ilyesmit nem lehet csak ugy ripsz-ropsz eloallitani, plane ha tobb GPU gyarto (minimum Intel+nVIDIA) igenyeit is figyelembe kell venni, es mindegyiktol legalabb 2 GPU generaciot is tamogatnia kell az API-nak teljeskoruen (nVIDIA: Kepler+Maxwell, Intel: Gen8+Gen9).
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DICE-nál jó helyen volt a projekt. Nem csak azért, mert ők kezdeményezték ezt az egészet, hanem azért is, mert az elmúlt években ők építettek igazán innovatív rendszereket a PC-be. Nem véletlen, hogy Johan érzi a legnagyobb problémának az aktuális API-kat, mert a technológia lehetőségeinek kiaknázásában ma ő jár a legelőrébb. Aztán a Nixxes... Nos, ők borítékolhatók voltak, mert az év nagy részében nem csinálnak mást, mint PC-re portolnak és különböző technológiákat kutatnak az AMD-vel közösen, hogy a PC-s Square Enix játékok a lehető legjobban sikerüljenek. De ez mind technikai dolog. Itt még biztosan nem foglalkoztak az üzlettel. Tudtommal egy meglehetősen kicsi technikai csoport tudott erről az egészről, tehát az üzletek megkötésénél szóba sem kerülhetett.
Az EA-vel azért pacsizhattak le, mert marha nagy brandeket birtokolnak, mint a Battlefield, a Crysis, a Mass Effect, a Dragon Age, a Sims, a Plants vs. Zombies, a SimCity és most már a Star Wars is. A Need for Speedet félve említem meg, de névben ez is nagy. Üzletileg nincs annál jobb, hogy a fenti brandekhez AMD-t ajánlanak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem nem úgy tűnik, hogy nem lehet ezt a Mantle-t használni. Konkrétan 20+ játék készül rá. Ha nem lehetne használni, akkor max. készülne rá a BF4 és kész.
Kötelességük lett volna leportolni, mert az EA az AMD-vel kötött szerződés értelmében köteles PC-re ugyanolyan vagy jobb minőségű játékot készíteni, mint konzolra. Ez csak indokolt esetben szeghető meg. És nyilván nem járható út az, hogy csak a Kaveri APU-ra megcsinálják, mert az X1/PS4 Fifa 14 funkcionálisan különbözik a mostani PC-s verziótól, így ha leportolják, akkor a Kaveri APU-val rendelkezők nem tudnak majd játszani a nem Kaveris játékosokkal a világban. Annyi biztos, hogy az EA szerint 2018-ban biztos az a Fifa lesz PC-n, ami most az X1/PS4-en van. Előtte is lehetséges, ha elég gyorsan fejlődnek a hardverek hozzá.
A CUDA addig jó volt, amíg nem volt rá szabvány. De amint megjelent az OpenCL igazából mitől lenne jó megtartani a CUDA-t? Ugyanarra jó, amire a szabványos OpenCL. A Mantle is addig lesz csak jó, amíg nem lesz rá egy szabványos alternatíva. Utána csak púp lesz a hátunkon, mint a CUDA.
-
Prof
addikt
A szoftverfejlesztes ujkori alapelve = megmarketingelt bugos alpha-beta szoftver hoz penzt. Ezt az EA nagyon jol tudja. A Dice a feje tetejere allhat, akkor se fog kapni annyi penzt fejlesztoi eroforrasra, hogy ne bugos szoftvert adjon ki. A kiado megkoti a lehetosegeit. Ezert is bugmentesebbek a kiado+fejleszto egyben cegek, ahol belsoskent valamivel nagyobb szava van a fejlesztonek.
A marketing felelos azert, hogy a felhasznalo teszteljen es kozben fizessen a fejlesztonek a bugos szoftverert.
Duplan nyereseg.
(a Blizzard jol csinalja ezt (fekete piacon teljes jatek arban megy egy Hearthstone beta kulcs pl., a Microsoft meg a csaszar a temaban) -
Prof
addikt
Minden relative wikipedia szerint 2003-ban (10 eve meg 150 millio PC-t adtak el) 2010-ben 350milliot.
Iden olyan 300 milla korul lehet mai meg mindig a 10 evvel ezelotti duplaja.
Az faj nekik, hogy megallt a novekedes es elertek a csucspontot. Nekem eleg lenne 1 cent minden eladott haldoklo piacu PC utan 2013-bol
A hozzaszolasod masodik reszevel maximalisan egyetertek. Az optimalizacio legtobbszor nem hoz penzt, csak visz. Ez a fix hardveru, 8 eves ciklusban fejlodo konzolok egyik elonye, hogy ott kepes penzt hozni.
Ahogy egy fix hardveru SteamOS-es SteamMachine is kepes lehetne. Vagy egy GTA 5-ot futtato Sony okosTV. -
Csaber
senior tag
Amúgy így egymás között maradva ,te melyik kiadónak / fejlesztőnek adnád meg a lehetőséget a Mantle tudásának demonstrálására ha te dönthettél volna az AMD helyett? Mert nekem erősen az gyanúm van hogy , az AMD erősen megkérdőjelezhető döntést módon a mennyiségre ment és nem a minőségre , mert az EA már minden csak nem minőség , azért valami oknál fogva kétszer egymás után megszavazták (The Consumerist) az Egyesült államok legrosszabb cégének , azért a szavaztok 78%-át megkapni azért jelez valamit...na mellé ott a DICE akikről sokmindent ellehet mondani , de jót nemigen (rengetek példát lehetne írni de ez jellemzi a őket : kis túlzással élve " ezeréve " előjött egy hanggal kapcsolatos bug( a játékban eltűnik a járművek hangja ), a Bf3-ban amit nem sikerült kijavítani , de egy az egyben megkaptunk a BF4-be is) . most ezektől mit vár az AMD?
-
lenox
veterán
Igen, azert kerdeztem, hogy felhivjam a figyelmet a ph-fele fura vilagszemleletre, ami szerint minden amd technologia esszencialis es vilagmegvalto, de kozben a valosagban amugy hasznalni nem nagyon lehet oket, csak adott platformon, amivel jol elbonyolitjak a fejlesztok feladatait (vagy egy masik uton bezarjak oket valamilyen platformba), de kozben az a mondas is szokott lenni, hogy igy mennyivel egyszerubb lesz.
ami csak PS4-en és X1-en érhető el, míg PC-n nem lehetséges.
Laifari, nem lehetseges nem ugyanaz, mint a nincs kedvunk, idonk, turelmunk, erdekunk megcsinalni.
Amugy a mantle jo lenne, ha minden platformon menne, itt is fura egyebkent, hogy a cuda rossz, mert csak nv, de a mantle jo, pedig csak amd. Meg azt sem latom, hogy milyen valos osszehasonlitas lesz, mert amugy gyarto specifikus extensionokkel eddig is lehetett gyorsabb opengl kodot irni, szoval a gyarto specifikus apival irt kodot a tobbi platformon is futoval osszehasonlitani az mar eleve gaz.
-
huskydog17
addikt
Azoknak, akik számokat akartak:
Jorjen Katsman, a holland Nixxes Software egyik embere azt nyilatkozta, hogy a Mantle segítségével az API overhead-et 40%-ról 8%-ra sikerült csökkenteni az új Thief játék esetében. E mellett még még azt is mondta, hogy ennek hála akár a 20%-os általános sebességnövekedés sem elképzelhetetlen.
(Amúgy a Nixxes Software-ről tudni érdemes, hogy ők készítik a Thief játék PC verzióját, ezen felül ők feleltek korábban a Deus Ex: Human Revolution, a Tomb Raider és Hitman Absolution játékok PC verzióiért, valamint az AMD-vel közösen fejlesztették ki a TressFX-et, szóval PC fronton igazi profik.)
-
arn
félisten
latszik is a pcs eladasokon, hogy ez mennyire mukodik - x hwfuggo nem fog eltartani egy ipart
a mantle kb addig lesz elony a felhasznalonal, amig van mivel hasonlitani. most azert kapsz olcson teljesitmenyt, mert van konkurencia, es mert nincsenek kihasznalva a hwek. nem az lesz, hogy olcson kapsz hwt, amit aztan az egekbe optimalizalnak, hogy sokkal szebb legyen minden, hanem az, hogy dragan kapsz hwt, amit annyira optimalizalnak, hogy hasonloan nezzen ki, mint konzolon. mert ez lesz a tavoli jovo, a kozeli meg a mezesmadzag.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Remélem ezt csak a vicc kedvéért kérdezted, mert egy programozónak tudnia kellene, hogy a unified memory inkább a gameplay dolgokhoz használható, amelyek a játékmenetet befolyásolják, ideértve a FIFA14 izomszimulációját és teljes fizikai modelljét, ami csak PS4-en és X1-en érhető el, míg PC-n nem lehetséges. Igen, a Mantle mellett sem.
A grafikai résznél a Mantle abban segít, hogy nincsenek erőforrásra vonatkozó limitációk (max. 8 UAV vagy max. 128 SRV), rengeteg aktuális problémát kiüt (lásd cikk), és ezek miatt a Mantle-ön olyan konzolokra is megoldható effektek/eljárások valósíthatók meg, amik DX-en és OGL-en egyszerűen nem. -
lenox
veterán
Amugy az eddigi unified memory mantraba (konzolon akar 30-szor is pingpongoznak cpu es gpu kozott egy frame miatt) hogyan fer bele a dgpus mantle? Ugy ertem hogy fogjak portolni a szuper effekteket?
-
Mr Bond 007
őstag
Youtube-on találtam van benne pár érdekesség: AMD Mantle Q&A with Developers at APU13
-
{Zodiac}
senior tag
a tudatlanok és a tanulni nem hajlandók veszik erre rá az egész ipart. még azok sem hajlandók rendesen beállítani a dgpu-t, akik amúgy megveszik az felsőkategóriát. egy ideig fujjolnak, hogy bakker ez ilyen bonyolult 300 ezerért? és vesznek egy konzolt, nyomják a gombot, húzzák a kallantyút és vigyorognak. na, ezekből van egyre több. ezt márpedig követnie kell a piacból részesedni kívánóknak. vagyis felismerték, hogy hülyéből sokkal több van, ezért nekik kell eladni a sok szart. ezzel az apival ennek a tendenciának még nagyobb lendületet adnak. újabb szög a pc-s játék koporsójában. méghozzá jó nagy, vaskos szög. (de igazából az ipar csak kihasználja az ostobákat)UFF.
de mérges vagyok...
-
Sir Ny
senior tag
-
mrhitoshi
veterán
válasz
#06658560 #273 üzenetére
Ha meg DX mellé kerül a cucc, akkor miért is kéne vesződnie vele bármely fejlesztőnek PC-re? Hol ad neki plusz piacot?
Félre értés ne essék. Nem ad piacot, hanem az eddig is fogyó PC-piacot nem hagyják tovább zsugorodni. Ha azt akarják a PC-s piaci szereplők, hogy lépést tudjanak majd tartani a konzolokkal, és azok adta grafikai lehetőségekkel, akkor baromira szükség van egy ilyen megoldás. Na meg ugye, nagy vergődés volt anno a PS2->PS3 esetében is, és ezt nem akarják most. (Jó példa a GTA IV) És szerintem ehhez a helyzethez nagyban közrejátszott az, hogy az AMD fejlesztette ki a next-gen konzolok hardverét, ami egyébként részletesen ki is van fejtve valamelyik cikkben. Nem emlékszem hogy hol olvastam már.
-
LonGleY
veterán
A cikk lényege pont ez, hogy most a konzolok miatt legalább van miért kiismerniük a hw-t, amire már nem kell sok időt fordítani, hogy PC-n komolyabb dolgokat is kivitelezhessenek. Tudjuk azt is, hogy PC-n mindig jobb volt és jobb is lesz a grafika, mint konzolon. Lásd: Skyrim. Besírtam, mikor PC után xbox-on láttam.. :]
-
BiP
nagyúr
"no de miert vegyen vki csucskartyat, ha egy bagoba kerulo hwen ugyanugy fut minden? "
Eddig sem volt szükség csúcskártyára. Egy 50-60ezres kártyán is bőven f*szán megy minden FullHD-ben. Mégis veszik az erősebb kártyákat.
Ha Mantle mellett gyorsabb lesz, az ilyen kártyákat vásárlókat semmiben sem fogja befolyásolni, ugyanúgy a csúcsot akarják megvenni.ez csak egy eszkoz a nagyobb hweladasokhoz.
Így van. Aki AMD-t vett volna, annak nem oszt-nem szoroz, mert minden GCN-es AMD-s cucc gyorsul tőle. A lényeg az, hogy aki eddig másban gondolkodott, az vegyen AMD APU-t vagy akár olcsó/közép AMD kártyát, a lényeg, hogy AMD-t vegyen. Azonos áron Mantle-lel sokkal gyorsabb lesz, mint máson.(#306) Anaren91: +1
(#293) Prof:
- A Guiness rekorder GTA5 peldaul nem jon nextgen konzolra es hulyerekerestek magukat vele egy 8 eves hardveru konzolon. Se Mantle, se FullHD, se szupereloremutato architektura.
- Uzletileg a regi sok eves/bejaratott/ bizonyitott technologiara epulo iparosmunka eri meg a cegeknek es nem a legujabb/legkorszerubb technologiak/hardverek hajszolasa.
Mindkettő igaz, de nem ok-okozat. A GTA5 minden, csak nem iparosmunka. Igaz, hogy kiismert technológiára építettek, és egy újgenerációs konzolon még jobban nézhetett volna ki, de a mostani konzolokból mindent kifacsartak vele. És így is rohadt jól néz ki, fejlődött a 4-eshez képest.
És igazából ami miatt hülyére keresték magukat az az, hogy jó a játék. Ez élő bizonyíték arra, hogy a grafika valóban másodlagos, a jó és összetett játékmenet többet ér. -
Prof
addikt
válasz
#06658560 #304 üzenetére
Es teszik is ezt az Indie fejlesztok egyre jobban.
Az AAA cimek maradnak a bevalt marketing+CGI+jo grafika mezesmadzag, elorendelik, megveszik, 2 nap alatt a sarokbadobjak jatekoknal. Ekozben a kiado termeli tovabb a dollarmilliokat.
A piacvezeto nem ficankol, nem keres uj technologiakat, hanem a sok penz megtobb penzt fial elvet valositja meg ha tudja (vagy pofara esik mint a Nokia/BB). A tomegek meg mint tudjuk nem vevok a minosegre, mert tulnepesedes van, nincs ra penzuk -
arn
félisten
válasz
Anaren91 #306 üzenetére
azert tudsz most rendesen jatszani az olcsobb kartyadon, mert nincs kihasznalva a pcs hw. ha kilenne, ugyanugy kompromisszumosan jatszahatnal rajta. valahol ez is az oka a pcs piac ledoglesenek - minek vegyenek ujat, ha a regin is jol fut? nem tudom emlekszel, mi volt a 90es evekben. az egy eves tophwedet siman megfektettek az aktualis swek - par ev tavlat eleg volt arra, hogy kb semmire se volt jo. a mostani harom eves procim (i7 2600) hasznalati szinten alig gyengebb, mintha most vennek masikat.
***
miert hiszi mindenki, hogy ezentul 100%on porog a hw? eleve a nagy pcs fregmentacio miatt nem fog ez sose megvalosulni - ezt ugy lehetne elosegiteni, hogy mittomen a steam fixalna ket-harom evre a kovetelmenyeket, es akkor ki lehetne hasznalni az adott hwt. itt az eroforrasok atcsoportositasarol es strategiavaltasrol van szo, mert az amd (jogosan) ugy erzi, hogy erre a kozolvaltas miatt most erett meg az ido.
-
Prof
addikt
Az AMD egy sneci a kek Intel balnahoz kepest vagy az Nvidia capa-hoz kepest. Nincs neki penze lefizetesre, 1-2 cegnel (Dice, MSI) nem jut tovabb, mig a konkurrensei a felpiacot penzelik. Szerinted miert megy jobban altalaban minden AMD evolved-os cim Nvidia-n? Mert a zoldek sokkal nagyobb koteg stekszet tesznek le, a fejleszto meg annyit vallal, hogy menni fog AMD-n ahogy tudjak osszetakoljak.
Pont ezert is ficankol az AMD mindenfele uj fejlesztessel (GCN, HSA, Mantle, TrueAudio stb), mert nem akarja, hogy a capa megegye vagy a balna kinyomja alola a vizet es a szarazfoldon landoljon.
-
arn
félisten
no ez a mese habbal resze
ha eddig nem volt piaca, ezutan ki fog ebbe invesztalni? a tetemesebb lepes eddig is lehetett volna pcn, nem a hwen es a dxen mult. a kozolokon es fejlesztokon. hol vannak egymastol az engineket prezentalo techdemok es az elozo konzolgeneraciokon kapott grafikak? miert nem lattuk eddig ezt pcn?
(#303) Prof: attol konzolszinten van ugras, es ez a pcs jatekoknal is jelentkezni fog.
-
Anaren91
senior tag
Kb ugyan azért amiért most valaki nem elégszik meg pl egy 7870 teljesítményével... Nekem bőven elég mindenre amire kell szépen elmegy rajta minden mégis aki megteheti vesz 2 gtx 780 at vagy 290x et plusz fps ekeért vagy bencsmark mutagatásért.... attól még hogy olcsóbb cuccon is el fog menni élvezhetőbben a játék mint most ugyan úgy lesznek olyanok akiknek ez a hobbija és erre költi a pénzét... Ez csak az én véleményem de szóljatok ha rosszul gondolom.
-
#06658560
törölt tag
"Nem árt szem előtt tartani, hogy most egy tetemesebb lépést lehet végre a grafika terén is tenni, amihez elengedhetetlen a jobb sw."
Szem előtt tartottuk a DX10 és DX11, valamint alverzióik megjelenésekor is. Hanyatt esni eddig egyetlen játéktól sem estem. Egyébként meg nem grafika, hanem fizika és kreativitás terén kéne már lépni.
-
Dtomka
veterán
(Ha 5 percen belül válaszolsz akkor azt 1 hsz -ban is megteheted...szerkesztés gombra kattintva.)
Persze, engem nem zavar...
Régebben, mindig frissítettem a directx -et, mert gondoltam, hogy azzal csak jobb lehet, de aztán észrevettem, hogy már régóta nincs is frissítve...Remélem, hogy a Mantle tényleg változást fog hozni, mind grafikailag, mind teljesítmény szempontjából.
-
LonGleY
veterán
Nem árt szem előtt tartani, hogy most egy tetemesebb lépést lehet végre a grafika terén is tenni, amihez elengedhetetlen a jobb sw. A fejlettséggel ugyanúgy versenyhelyzet van, és hw sem kevésbé kell majd ezek alá, de végre jobb (grafikai) minőségű játékokhoz juthatunk. Ha megnézed a mostani konzolátiratokat, mind szakadék egytől egyig (és most a játékmenetet nem is keverném ide).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Johan Andersson felvázolta a rendszer képességeit – drámai a különbség a szabványos API-khoz viszonyítva.
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és hardver felvásárlás! Korrekt áron!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest