- Androidos tablet topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
"az AMD ebből gondolom én látta, hogy a konzolokon mennyivel hatékonyabb a hardver programozása,"
Ezt eddig is tudta mindenki, csak eddig nem sok kapocs volt a PC és a konzolok között, annyira eltérő volt a hardver.
Most, hogy az AMD minden platformon jelen van, közel azonos hardverrel, így van értelme közös alapokat keresni az API esetében is.
Meg eddig bár érezték a DX korlátozásait, nem volt annyira marginális kérdés, mint mostanság. Gondolom most az API overheadje jobban fáj, mint régebben. -
BiP
nagyúr
válasz #06658560 #82 üzenetére
Mert azon sokkal gyorsabb lesz.
A DX vagy OpenGL leképezőnek a megírása pedig a Mantle használatának a feltétele. No meg gondolom a fejlesztők szeretnék, ha nem csak AMD GCN kártyákon futna. Azokon viszont legalább sokkal gyorsabban/szebben.
És mivel konzolra úgyis megírják, _elvileg_ könnyen áttehető PC-s Mantle-re, tehát nagyobb az ebből származó várható előny, mint az erőforrásigény.(#85) Kopi31415: Úgy érti, hogy több hardveren futna megfelelően, hogy a Mantle segítségével olyan középkategóriás vagy integrált gpu-n is elfogadható sebességgel futna, amin DX-szel nem érhető el használható/játszható sebesség. Viszont Mantle-lel igen.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz Angel1981 #255 üzenetére
Bennem is van efelől félelem. De már annyian mondják, hogy ez milyen fasza, nagy stúdiók, nagy nevek, ami miatt nem lehet, hogy ne legyen igaz
Az előzetes tesztek is azt mutatják, hogy reálisak a nagy elvárások.
És itt jön be a szkepticizmusom: Oké, hogy fasza, oké, hogy gyors, de kérdés, hogy ez az előny a valódi játékokban vissza fog-e köszönni és el fog-e terjedni annyira, hogy ne a Physx sorsára jusson. -
BiP
nagyúr
válasz Mr Bond 007 #258 üzenetére
Nem keverem. Tudom, mi a különbség. Hanem kicsit félek attól, hogy most nagyok a tervek, tényleg jónak is tűnik, nagyon nagyszabású, de végeredményben/megítélésben/elterjedtségben jutna a Physx sorsára, hogy kevesen használják, és kevés lenne az előny.
Írhattam volna azt is, hogy a Glide, Metal sorsára, de a physx (bár kicsit más, a mondanivaló lényege ugyanaz) egy maibb példa.
Nagyon bízom benne, de valahol ott motoszkál bennem, hogy csak ne az legyen, amit Angel1981 felvázolt.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz #06658560 #273 üzenetére
Ha meg DX mellé kerül a cucc, akkor miért is kéne vesződnie vele bármely fejlesztőnek PC-re? Hol ad neki plusz piacot?
Elvileg ott, hogy az olcsóbb kártyákon (vagy integráltakon) is használható sebességet produkál, nő a vevőkör.
Mindezt "elvileg" egy új leképezőhöz képest kevés ráfordítással. No meg marketingérték, hiszen mégiscsak gyorsabb, mint DX-szel.
Tehát elvileg megéri a fejlesztőnek is.(#274) Mr Bond 007: (#258) Mr Bond 007.
Ugye, hogy vannak más területről analógiák vagy elemek, amik emlékeztetnek a mostani dolgokra, még ha picit más, mások voltak a körülmények, stb. -
BiP
nagyúr
Szerintem az, hogy lefelé bővül a célszegmens, nagyobb növekedést jelent, mint a csúcskártyák piacának emiatt bekövetkező apadása.
Meg aki csúcskártyát vesz, az ezután is fog. Aki 780-at vagy 290(x)-et vesz, annak bőven olyanok az igényei, hogy Mantle-lel is csúcsra akar majd törni, hiába lesz még gyorsabb, ugyanúgy a maxot fogja megvenni.(#283) Prof: Én csak örülök, hogy az eddigi brute-force sebességnövelés helyett most a minőségi teljesítménykihasználás felé vették az irányt. Remélem a kiadók/fejlesztők és a nép is vevő lesz a dologra.
(#284) Kopi31415: Hát ez az. Emiatt motoszkál bennem is némi kétség. Túl szép, hogy igaz legyen, és nem 1x, nem 2x volt már ilyen, hogy a nagy várakozások után nem lett a dologból semmi, szépen elcsendesült a dolog. (erre értettem a Physx példát). Bízom benne, hogy most nem így lesz. A hírek alapján az elszántság minden oldalról kellően nagy, és nagy az érdeklődés is.
(#286) Prof: Egy ilyen forgatókönyvet én is el tudok képzelni. Hogy a most jövő konzolok életciklusa már nem lesz annyi év, mint az előzőé. mondjuk 4-5 év múlva jön egy azonos architektúrájú, de gyorsabb variáns, ami csak annyiban fog különbözni, hogy nagyobb felbontásban is futtatja ugyanazt a játékot. Azon majd futhat 4K-ban a mostanin meg ugyanaz a játék FullHD/720p. Teljes kompatibilitással, és csak 1x kell megírni.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
"no de miert vegyen vki csucskartyat, ha egy bagoba kerulo hwen ugyanugy fut minden? "
Eddig sem volt szükség csúcskártyára. Egy 50-60ezres kártyán is bőven f*szán megy minden FullHD-ben. Mégis veszik az erősebb kártyákat.
Ha Mantle mellett gyorsabb lesz, az ilyen kártyákat vásárlókat semmiben sem fogja befolyásolni, ugyanúgy a csúcsot akarják megvenni.ez csak egy eszkoz a nagyobb hweladasokhoz.
Így van. Aki AMD-t vett volna, annak nem oszt-nem szoroz, mert minden GCN-es AMD-s cucc gyorsul tőle. A lényeg az, hogy aki eddig másban gondolkodott, az vegyen AMD APU-t vagy akár olcsó/közép AMD kártyát, a lényeg, hogy AMD-t vegyen. Azonos áron Mantle-lel sokkal gyorsabb lesz, mint máson.(#306) Anaren91: +1
(#293) Prof:
- A Guiness rekorder GTA5 peldaul nem jon nextgen konzolra es hulyerekerestek magukat vele egy 8 eves hardveru konzolon. Se Mantle, se FullHD, se szupereloremutato architektura.
- Uzletileg a regi sok eves/bejaratott/ bizonyitott technologiara epulo iparosmunka eri meg a cegeknek es nem a legujabb/legkorszerubb technologiak/hardverek hajszolasa.
Mindkettő igaz, de nem ok-okozat. A GTA5 minden, csak nem iparosmunka. Igaz, hogy kiismert technológiára építettek, és egy újgenerációs konzolon még jobban nézhetett volna ki, de a mostani konzolokból mindent kifacsartak vele. És így is rohadt jól néz ki, fejlődött a 4-eshez képest.
És igazából ami miatt hülyére keresték magukat az az, hogy jó a játék. Ez élő bizonyíték arra, hogy a grafika valóban másodlagos, a jó és összetett játékmenet többet ér.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Pedig már az első hírek erről szóltak. (vagyis a másodiktól kezdve ).
Hogy az AMD nem szeretné, ha a pl. kis garázscégek is erre rácuppannának, és a kis erőforrás miatt ha nem csinálnának hozzá DX/OGL renderert, akkor hardverhez kötött lenne az adott játék. Mert az várhatóan negatívan hatna a Mantle hírnevére.
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Robot fűnyírók
- Milyen switch-et vegyek?
- PlayStation 5
- Renault, Dacia topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...