- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr Bond 007
őstag
Te is kevered a szezont a fazonnal. A physix, cuda stb más. Itt most egy kicsit nagyobb dolgokról van szó. Nem csak pár + effektről meg hardver gyorsított fizikáról.
Egyébként se hihetetlen a dolog. Anno akinek volt 3dfx kártyája és a glide-ot használta a dx helyett, 50-100%-al is gyorsabban tudta futtatni az adott játékot.
[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
válasz #06658560 #259 üzenetére
Ez már régóta a levegőben volt. Az hogy szegmentálódott a dx és az opengl szégyene és nem az Amd-é. Ők csak rá untak a sz@rakodásra és részben ezért is szűkült be ez a piac mert mindenki látta hogy a fele olyan gyors konzolok közel olyan teljesítményre képesek mint egy közepes pc. Meg persze vannak itt az érdek ellentétek is ms és nvidia részről. Ms-nek az xbox a fő csapásirány és bármennyire is szajkózza magasról tesz a pc-re. (volt már ígéret sokszor eredmény meg semmi) Nekik még jó is volt hogy szűkül a pc gaming mert folynak át a népek a konzolhoz. Nvidia meg erőből dolgozik, és nekik is jobb a buta api réteg mert ott tudnak jobban érvényesülni. Amd-nek meg már 2 éve itt a sokkal fejletteb architektúrája ami meg csak van dísznek. A helyükben te se hagynád annyiban. Na és persze itt vannak a játék készítők akik agyf@szt kapnak mert a papíron közepes hardverű konzolok többet engednek nekik mint a csúcs pc-s vga-k. Holott pont fordítva kéne lennie. És azzal szembesülni 2013-ban hogy több éves effektek használatára kényszerítenek egy játék készítésekor azért mert a dx vagy az opengl ennyit enged miközben a hardver röhögve ki tolná magából, nem épp rózsás.
Én azt mondom hogy igen is kellett ez a picsánrúgás az egész iparnak. Ha ettől nem kapnak észbe akkor semmitől. -
Mr Bond 007
őstag
Lehet nem minden játéknál, de soknál igen. Még a Robo rumble meg ilyen gamek idején sok cuccnak volt launchere meg setup része és ott még zsenge koromban nem is tudtam melyiket válasszam. Azt tudtam hogy a szoftveres render nem kell ha van 3d kártya, de látszott keményen a difi a glide meg a d3d közt.
-
Mr Bond 007
őstag
Az első bekezdéssel tökéletesen igazad van, de a dx lényegében már megint csak nincs a toppon. Most megint itt a lehetőség.
Ms hozzáállására már nem vennék mérget. Nekik a pc a nagyvállalatot meg a winmobile/surface-et jelenti. (látszik hogy mire koncentrálnak) Szerintem a szemükben a pc gaming már csak egy szűk réteg amit ugyan ki kell szolgálni hiszen még élő piac, de már haldoklik. Sok cég szemében a pc játékos már a játékvilág linux guruja Ahogyan az oprendszereknél is nagyon kevesen igénylik a részletekbe menő beállításokat, szöszmötölést csak használni akarják és kész.
Kevesebb pénzből portolhatnak pc-re hiszen csak alig kell bele túrni a kódba. Ez is hatalmas fegyvertény, hiszen töredéknyi idő és feljesztő kell hozzá az eddigiekhez képest.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz #06658560 #267 üzenetére
Nem értem neked hogy szűk réteg a PS4+XB ONE+ATI 7000+ vga-k. Ez már a torta döntő része.
Ráadásul a mantle nem kizárólagos, hanem előírja hogy a dx mellé kerül mint opció. (gondolom azért az amd is érezte hogy kizárólagosság esetén a torkának ugranának) A lehetőség meg teljesen adott, bárki használhatja mivel nyílt szabvány. Ráadásul alig pár hónap alatt implementálható, nem igényel újra írást vagy ilyen hatalmas horderejű dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
A helyzet engem egyébként kicsit a 64 bites x86 cpu korszakra emlékeztet. Volt ugye az Intel aki szerette volna ha az Itanium legyen a 64 bites éra nagy dobása. (tudom sok más dolog miatt bukott végül el) Aztán jött az Amd és mondta hogy minek ennyire túl pörögni mikor meg lehet ezt oldani visszafelé kompatibilitással is? Mi történt? Mindenki várt hogy az intel mit fog lépni erre, és végül szépen ők is beálltak a sorba, mert nem volt értelme mást tenni. Persze itt most más a helyzet de sok dolog hasonlít.
-
-
Mr Bond 007
őstag
"a portolasrol: fogalmam nincs, hogy melyikkel mennyi ido - de korabban az xbox-dx kapcsan is folyamatosan az volt a tema, hogy milyen franko az uj dx, es hogy mennyire nem tema a portolas."
Ezt most nem értem.Én nem állítottam mást. Tudom hogy ezután is úgy működik a pc piac mint ezelőtt. Csak már kicsit vicc hogy a játékok egyre gépigényesebbek, te veszed az egyre jobb hw-t és ennek ellenére látod hogy hiába vetted meg jobbat, azt se használja ki teljesen. Ez így tarthatatlan! Ilyenkor van az hogy az ember azt mondja akkor kapják be és vesz egy konzolt. Mert most komolyan hogy várhatják el hogy vegyél új vga-t mikor még a mostani is csak kb 60%-on van ki hajtva?!
Amd meg eszi a kefét hogy csinálja a fejlettebb architektúrát az okosabb ésszerűbb felépítést erre ugyanúgy nincs semmi hasznosítva belőle mert a dx meg az ogl megöli. Mintha le diplomáztatnád az egyik segédmunkást az építkezésen és utána is maltert hordatnál vele.."az elozo generacional a boduletes sebessegkulonsegget senki sem akarta szinte kihasznalni"
Nem arról van szó hogy nem akarták kihasználni, csak szokszor egyszerűen nem tudták.[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
válasz #06658560 #284 üzenetére
"A mantle-t mint a PC-s játék megmentőjét emlegetik. A konzolok ellenében. Hogy technológiailag valamennyire közelebb jött a két ág az nem a Mantle, hanem a GCN és APU érdeme. És a PC-nek semmi piaci előnyt nem ad a konzolokkal szemben."
Inkább mondjuk úgy hogy felzárkóztatta. Szerintem ad azért sok előnyt (pl a true audio is). Ha több konzol játékot portolnak pc-re azon mi csak nyerhetünk. Főleg most hogy sokkal könnyebb megoldani, így egyre több kiadónak megéri a rá fordított energiát hiszen így már megérheti egy ilyen "kis" piacra is portolni. -
Mr Bond 007
őstag
Youtube-on találtam van benne pár érdekesség: AMD Mantle Q&A with Developers at APU13
-
Mr Bond 007
őstag
válasz antikomcsi #378 üzenetére
Azért ne szállj el!
-
Mr Bond 007
őstag
válasz Cobra652 #394 üzenetére
Nem csak a teljesítmény ugrást hozza a mantle. Ha elolvasnál legalább egy nyamvadt elemzést róla akkor tudnád hogy nem ez a lényeg!
Egyszerűen eljutottunk oda hogy már az api fogja vissza a vasakat és a fejlesztők kezét is ez köti meg hogy komplexebb jobb játékokat csináljanak. (Értsd: le kell butítani a játékot hogy elbírja a dx.)
Téged pl nem zavarna ha ott a 6 vagy 8 magos cpu a gépedben és a játék még mindig egy szálon tömné adattal a procit 2014-ben? (mert sokszor ez van csak max külön magra megy a fizika) Miközben ha rendesen skálázódna normálisan ki tudná futni magát a vga is.A mantle-t különben is a fejleszttők könyörögték ki, nem az amd tolta alájuk a zöldhasú köteggel egyetemben!!
És ha a fejlesztők azt mondják hogy jó dolog, én továbbra is nekik hiszek a fórum hangulatkeltői helyett...[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
válasz Cobra652 #399 üzenetére
Sehol senki sem mondta hogy 100%-al több fps lesz. Ez is a másik tábor vesszőparipája hogy már csak 45% és hajjaj de tré!
Ugye azt tudod hogy a bf4-ben nem vettek ki effektet csak megoldották azt a bugot hogy az emp uav alatti effekt megjelent normál játéknál és néha be is ragadt? Ezt az effektet javították. Changelogba úgy írták nyers fordításba hogy kivették hogy megjelenjen nem uav alatti területen. (Ezt tapasztaltam én is párszor anno) Ez is bizonyítja mennyire képben vagy.
Semmi baj ha nem hiszel benne, de akkor meg mit keresel itt?[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
válasz Cobra652 #401 üzenetére
"1. Nem is kértem 100%-ot"
"A mantle nagy szavaiból mára csak "up to 45%" maradt ami valószínűleg extrém esetekre ha igaz lesz nomrál esetben szerintem lehet majd örülni 10-15%-nak ami gyakorlatilag egy mezei boost semmi más" (394-es kommentedből)
Elnézést ha csak 70%-ot kértél az más!
El kérhetném a kristálygömböd? Jó látni hogy te már előre tudod mi lesz!!
-
Mr Bond 007
őstag
válasz Cobra652 #412 üzenetére
Star swarmban azért elég szépen alakultak a dolgok. Megmondták hogy annyira meg volt kötve a kezük hogy a grafika és a játékmenet között kellett egyensúlyozni. (több aaa rts fejlesztő egységes véleménye) Az hogy fps-nél nem dobott ennyit attól más stílusú játékoknál jóval nagyobb lehet a difi. És azért messze menő következtetéseket kár levonni 1 játék alapján.
Nem mellesleg nekem sokkal folyamatosabb játékélményt hozott a bf4-is. Nem fps gondok voltak hanem ilyen mikro lag szerű recegés. (gtx480-on is mielőtt még jönne a szar az amd dx10 drivere blabla szöveg)[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
válasz Cobra652 #416 üzenetére
Ez nem 3dmark, hanem egy olyan engine amire tényleges játékok készülnek. Az hogy csináltak egy benchmarkot amin tudják demonstrálni a különbséget miért lett reklám teszt app? Nem is értem miért csípi neked a mantle a szemed, főleg hogy 770-es nvidia-d van....
[ Szerkesztve ]