- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Garmin Edge 1050 kerékpáros óra: mindenből a legtöbbet
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- SSD kibeszélő
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
zsola32 #9143 üzenetére
Írok pár dolgot / kérdést, remélem segít. Saját tapasztalatom egyik bringával sincs, szóval csak arra alapozok, amit az elmúlt 2 év e-bike-ozásával felszedtem
A legfontosabb szempont, hogy komfortos legyen a bringa, szóval a legjobb szelekció pont az, amit csináltok - üljön fel minél többre.
23-24-es átlagot e-bike-kal csak akkor fog tudni menni, ha saját erőből is tud 25 felett tekerni síkon. Függ a bringa vezérlésétől, de amivel én eddig találkoztam, az nem 25-nél veszi el a rásegítést, hanem 23 körül elkezdi fokozatosan letekerni (viszont írták ide korábban, hogy ez nem általánosan jellemző). Inkább 20-22 körül számoljatok, különösen eleinte, amíg formába lendül
Ami (szerintem) nagyon fontos, hogy ilyen árban nyomatékszenzoros bringát vegyetek. A két középmotoros Cube ilyen (meg a középmotoros bringák nagy többsége), a NokoForza is, viszont a Merida ESpeedernek és az Orbea Vibe-nak érdemes utánakérdezni (hátsó agymotor esetén a pedálszenzor sokkal jellemzőbb).
Felszereltségre rendben lévőnek tűnnek ezek a gépek, viszont a NokoForzan nincs váltó, az nem tudom, OK-e. Ha kell váltó, akkor Noko-ból pl. az Urban.
A hatótávot jól látod, nehéz kérdésMind a Nokoban használt FSA motor, mind a Mahle x35 azzal dícséri magát, hogy nagyon hatékony - lehetséges, hogy ezek a megoldások a 250 Wh-s akksival bírnak annyit, mint a Cube-ok a 400 Wh-ssal, de ezt megígérni senki sem tudja (én személy szerint nem is hiszem el). Ha a párod elsősorban "normál" rásegítést fog használni (+100-125%), akkor ezek az akksik talán bírják a 40-60km-t a megadott szinttel, de az e-bike-nak az egyik nagy előnye, hogy ha elpilled az ember, akkor tartalékként fel lehet kapcsolni magasabb rásegítésre - arra már nemigen hiszem, hogy elegek. A pótakksi erre persze jó, de azt meg cipelni kell magatokkal.
Hogy melyik a legjobb választás... hát, őszintén szólva, ezt "kívülről" nemigen lehet megmondani. Először talán érdemes dönteni, hogy a Cube stíliusa tetszik jobban a középmotorral, vagy valamelyik a másik háromból (ránézésre hasonló stílusú bringáknak tűnnek), utána közelebbről megnézni. Azt még esetleg érdemes megfontolni, hogy hosszabb távra nem baj, ha kicsit méreten felüli a bringa - de persze csak ha kényelmes.
-
parandroid
félisten
válasz
zsola32 #9143 üzenetére
Noko-hoz tudok hozzászólni a lentiek közül. Tudom, hogy a szíjhajtás vonzó dolog, de nektek arra a hegyek felé mindenképpen azt javaslom, hogy inkább az Urban vonalat nézzétek a Sram Apex-el. Páromnak is a szíjas verziót néztük, mert ő sem hardcore sportoló, de miután mindkettőt volt alkalmunk próbálni az Eurobike-on, azonnal a láncváltós verziót választotta. A 'férfi' váz helyett is javasolnám a NokoLife néven futó női verziót, nekünk is az van. Méret ügyében meg tudom erősíteni a gyártót, párom 160-165 centi között van valahol, neki az S kicsit kicsi volt, így M-eset vettünk, ez pont jó. Infónak még két poszt a próbáról, meg a kidobozolásról. Használatról sajnos minimális a tapasztalat, amióta megvan a gép, folyamatos egészségügyi, meg mindenféle havariáink vannak, méltatlanul keveset volt használva.
De majd idén!!!
Még annyi, hogy az FSA hátsó agy motor igen korrekt kis szerkezet, mi elég sok különböző gépet próbáltunk, mire meglett, az nagyon hamar kiderült, hogy 20+ kilós, középmotoros bringát egy ekkora nőnek adni nettó szemétség. Szóval vagy Mahle, vagy FSA. Én a Mahle-s Orbea Terra gravelt próbálgattam, szerelem volt első látásra, de nem volt rajta első teló (
), meg valami 6000 eurót kértek érte (full karbon, elektromos váltás), szóval otthagytam.
p
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- EAFC 25
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Revolut
- Formula-1
- Garmin Edge 1050 kerékpáros óra: mindenből a legtöbbet
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Lenovo ThinkPad P51s, P52s, T570, T580 eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest