- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Azonnali fotós kérdések órája
Hirdetés
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
Aktív témák
-
Mazka05
őstag
ööö már nem tom gyorsan felejtek sajna.. de rémlik valami gondoltam te tudod! De hagyjuk abba ezt a témát és beszélgesünk a topic ciméröl mert intés lesz vagy nem tom mi.. :))
Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..
-
-
Mazka05
őstag
:DDD Hát én Enermax ra szavazok hogy ha 100Wat kell :DDD
Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..
-
anulu
félisten
Codegent nem kötnék rá... minimum Coolink. szvsz Codegány 480W = Coolink 350W :(
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
HÁZIGAZDA
Pedig egyszerű, nézzétek meg az utolsó 10-20 hozzászólást.. ha nincs igazán mit hozzátenni már a témához, ne szóljatok hozzá, a chat-elést pedig lehet más keretek között is :).
Nem piszkálni akarok senkit, de tartsuk meg használhatónak és informatívnak a fórumot, plíz.dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Mazka05
őstag
Nah ki szerint melyik lesza jób választási lehetöség topic cime :)
Jó eröltetet kérdés de azért kiváncsi vagyok:)!!!Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..
-
csudri
őstag
A kérdésed kissé korai. Ugyanis az Ati odaláról még semmi hivatalos információ nincs! Az eddigi adatok csak találgatások, pletykák, blabla. Majd ha ténylegesen meg lesz a bemutató és néhány ''megbízható'' teszt, akkor lehet nyilatkozni, hogy melyik a jobb. De így smafu!
-
Mazka05
őstag
ok akkoi nincs kérdés...
Ati oldalán nincs semi akkor a neve sem biztos??? :DEbben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..
-
Integra
titán
haliho,
ja ez is igaz.
mondjuk lehetne az, hogy egy fémsín fut nyákon végig hosszában U alakban és az is odacsavarozható a házhoz.
nemtom, nem ezen agyalok 24/7, de ha mi ilyenekre rájövünk, akkor tuti valahogy megoldják ha a passzív hűtés másfél kiló lesz:DD:DD...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
marcee
addikt
Több házhoz is kapható ill. gyári tartozék a mervítő borda, ami mellesleg a kártyákat is fogja.
Például: DTK.
kép: [L]http://static.prohardver.hu/pics/newsx/2004-03/cas-05b4u2fd-i.jpg[/L]
hír a ph!-n: [L]http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=10&id=5955[/L]
[Szerkesztve]\m/
-
Raymond
félisten
Akkor nezd meg meg egyszer a kepeket a kartyarol es olvasgass tobb cikket:)
Ket fajta karit kuldott az NV az egyes site-oknak es magazinoknak. Olyan amelyiken 600-as RAM-ok vannak es olyat amelyiken 500-asok. Mindket kartyan 550-en mennek, ugyhogy mindegy a teszt szempontjabol...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Integra
titán
-
Illissius
tag
Nem feltétlenül. Valamelyik tesztoldal egy 400W-os Zalmant használt, és hibátlanul ment vele. Egyes vélemények szerint azért mondtak 480-t, mert az remélhetőleg már bármilyen noname táp esetén is elég, és így nem kenik a táp hibáit a GeForce-ra.
Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
Illissius
tag
Már nem tudom, melyik oldalon olvastam (talán beyond? vagy techreport), de ez driverben ki-be kapcsolható (mármint a szögfüggőség). Alapon be van kapcsolva, gondolom mert kicsit gyorsabb, és a képen nem látszik meg (de 9200SE-vel nem igazán tudom kipróbálni :) ).
Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
Illissius
tag
Engem az érdekel, hogy mi lesz a vertex szaderekkel, ha most már pipeline-ok alapján darabolják a kisebb kártyákat is ATi módra. Ugyanis pixelből 16 van, vertexből 6. A 8 pipe-osba így egyértelműen 3 kerül, de mi lesz a 4 illetve 12-essel? 1,5 illetve 4,5 db :F
Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
rudi
nagyúr
Akkor megpróbálok újat hozzátennni:
Szerintem az új hardvercsaládnál két kérdés merül fel:
1. úgy kell megcsinálni, hogy a miénk legyen a leggyorsabb - logikus
Ezért kell egy GF6800Ultra szintű vas, ami őrülten megy és ugyanígy fogyaszt.
2. úgy kell megtervezni a termékcsaládot, hogy a közepes kártya ne legyen túl sokkal gyorsabb a korábbi közepes/csúcskártyáktól, és legyen a konkurens közepes kártya KÖZELÉBEN, nem kell gyorsabbnak lenni, elég ha nem sokkal lassabb.
Ennek a képnek tökéletesen megfelel:
- 16 futószalagos csúcs-csúcskártya hatalmas áron minimális (legyen pl. 5%) eladási részesedéssel (100 eladott kártyából 5 ilyen)
- 12 futószalagos ''alap'' csúcskártya hardcore játékosoknak, durván 15% os részesedéssel
- 8 futószalagos közepes kártya 1-2 variációban (gyors és költséghatékony variáns) mondjuk ez egyik 256bites memóriával a másik 128assal, durván 40%-os részesedéssel az eladásból
- 4 futószalagos alsó kártya.
Páran nehezményezték a frekvenciákat példának a CPU-kat.
Egy CPU-t SOKKKKKAL nagyobb példányszámban adnak el mint egy GPU-t és ennél még fontosabb, hogy a CPU-kat KÉZZEL csinálják szinte tranzisztor szinten és nem programmal, ahogyan a GPU-kat. További eltérés a mozgatott adatforma és a cache elrendezés. CPU-nak sokkal több cache van, lapozással oldja meg a kezelését és SOKKAL kevesebb adat kell neki egyszerre, mert durván 4-6 utasítást végez egyszerre, míg egy GPU 16 futószalagon egyenként 4-4 32 bites skalárral szóval 64 utasítás egyszerre és akkor közben még a 4-6 vertex egység is melózik teljesen függetlenül, meg megy a Z-tesz és Alpha-blend mind-mind külön egységben.
Ha emlékeztek a prescott vázlatokra (én már nemnagyon szóval: [L]http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=20&id=311&p=3[/L] ), ott 3 ALU 2 címgyártó AGU és két lebegőpontos egység van + cachekezelő + elágazásbeccslő, az utóbbi kettő párosítható a GPU crossbar kezelőivel (egy a memóriához, egy a futószalagok és raszterizálók között) és a barnch kezelőkkel, marad:
CPU: 3ALU + 3AGU + 2×4 FP (a 6-es egy kb. tipp by én de szerintem korrekt)
GPU: 6VS + 2×16PS (mert van a textúrázó/számoló és a számoló) + 16 Z-tester + 16 színkezelő
14 vs 70 műveletvégző szóval frekvenciában is max 5:1 arány képzelhető el. Ez 0,13-on 2000 vs 400 (most hagyjuk a P4 lecsalomamelóthogygyorsabblegyek 4GHz-es módszerét) szóval korrekt a sebsségarány és az R420 talán azért tud majd gyorsabb lenni MHz-ben mert kevesebb műveletvégzője van:
Lehet például 16 futószalagos, de szalagonként csak 1-1 PS egységgel és akkor máris mehet 600MHz környékén.
Most nézzük a futószalagpakolgatást:
Sokat nézegettem az ATI netes dokumentációit és nagyon úgy érzem, hogy létezik egy ''ATI elemi cell'' ami R3xx sorozatnál 2 VS egységből és 4 PS futószalagból áll, amin egy számolóka van és valahogyan textúráz (hogy pontosan hogyan az az ATI titka). Ezt az elképzelést a régebbi kétchipes Rage kártyákra építem. Az ATI-nál látták, hogy nem jó ötlet a két chip egy kártyán, ezért valahogyan egy CHIPBE kellene sűríteni szuperskalár módszerrel. Gondolom ez DX7-ben elég gázos lett volna a sok bebetonozott komlex fixed-function effekt miatt, de amint jött a shader assembler és ezek a nehézkes fix utasítások szétestek picike részekre máris ott volt a lehetőség az alapos párhuzamosításra és blokkosításra, ezért is hagyták el TELJESEN a fixed részt az r300-ból és felvállalták, hogy a shaderekkel emulált fixed function DX7 lassabb lesz mint akonkurens behuzalozott utasításai. Ez jól látható a 3Dmark2001 eredményeken, amit sokan tévesen DX8 tesztmek hisznek, holott ALAPVETŐEN DX7-es!!!
Akkor hogyan születik az ''ATI elemi cella''? A pixeleket négyesével szokás kezelni (quad), mert a legalapabb bilinear filterhez 4 szubpixel kell, ezért négy többszöröse minden futószalagszám a shader programozható kártyákon.
Pixeles rész letudva, nézzük a vertexeket. Itt nem lehet eldönteni, kihez mi tartozik, melyik pixel re melyik vertexek vannak hatással. Vegyünk alapul egy 4 vertex egységes felépítést:
4 dolgozik egy képkockán ~ 2-2 dolgozik 1-1 képkockán
Szerintetek ez a két módszer hogyan viszonyulhat egymáshoz? Nekem az a tippem, hogy közel vannak egymáshoz. Ha ez igaz akkor máris látható, hogy 2 vertex és 4 pixel egység az egyik képen dolgozik a másik 2 vertex és 4 pixel a következőn. Ha nem áll meg ez a feltételezés akkor is van egy háromszögcsináló a vertex és pixel egységek között, ahol egy crossbarral összevegyíthetőek a VS és PS egységek. Ezen még majd elgondolkodom és gondolkodjatok el Ti is!
No szóval, HA áll az ''elemi cell elmélet by én'' akkor egész könnyedén lehet pakolgatni négyesével a futószalakogat, erre ad jelzést az ATI 4-8-12-16-os tervezete és az NV is 12-vel tervezi a sima 6800-at. Az NVidia-nak a mostani NV4x lehet (szerintem nagyon valószínű hogy az) az első TELJESEN shaderekre épülő megoldása. Emlékezzetek mennyire kuszák voltak az első CinFX blokkdiagramok, nemlehetett tudni hány VS és PS, csak valami vertex arrayról beszéltes és 8 textúrázóról. Erre most kaptunk egy korrektnél is világosabb 6-16-16-os ábrát, olyasmit mint anno az R300nál.
no mostmár nemtudom mit akartam írni, reagáljatok a fentiekre és akkor tuti eszembejut...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Illissius #267 üzenetére
Szerintem az NV külön kezeli a PS és VS egységeket és valami crossbarral (mindenki mindenkivel kapcsolatban van a túloldalon) köti őket össz, szóval akár 6VS 12PS is lehet vagy 4-12 bár szerintem Displacement és Ultra Shadow miatt megtartják a 6 VS egységet.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
veterán
''- 16 futószalagos csúcs-csúcskártya hatalmas áron minimális (legyen pl. 5%) eladási részesedéssel (100 eladott kártyából 5 ilyen)
- 12 futószalagos ''alap'' csúcskártya hardcore játékosoknak, durván 15% os részesedéssel
- 8 futószalagos közepes kártya 1-2 variációban (gyors és költséghatékony variáns) mondjuk ez egyik 256bites memóriával a másik 128assal, durván 40%-os részesedéssel az eladásból
- 4 futószalagos alsó kártya''
Szerintem az nVidia a s*ggét csapkodná a földhöz ha csak a közelébe is jutnának ezeknek a számoknak.And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
rudi
nagyúr
Ja kimaradt a Alexander Medvedev DX.Next [L]http://www.digit-life.com/articles2/dx-next/index.html[/L]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
lehet, hogy roszul fogalmaztam bár lehet hogy csak Téged értelek rosszul.
Én arra gondoltam, hogy a cégen belül kitermelt és eladott kártyák aránya lesz az amit írtam, tehát az NV 100 eladott kártyájából pl: 5 lesz 6800U, 15 db 6800 és kb. 40db közepes, mondjuk 6600, a többi meg low-end.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
veterán
A cég ugye nem termel kártyákat :), de szerintem GPU-ban is erősen elcsúszott számok ezek.
Mondjam azt, hogy Dell? MX4000 & tsai...? Talán ha minden századik ilyen prev-gen, über-value kategóriás cuccra esik 1 ''normális'' ( NV36 és felette ) kártya IMO. ( Persze ha vannak konkrét adatok, ne féljetek cáfolni... : ).And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
rudi
nagyúr
Ezt a p@rasztságot!!! iXBT alias digit-life.com nem kapott NV40 tesztpéldányt! :(
Ezzel nálam az NV szerzett jópár fekete pontot, már nem is kell a nyomi kártyájuk :DResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Hát jó, akkor a TE kedvedért módosítok: a standalone eladott közép és csúcskategóriás vga-kra szánt csipek eladásának aránya:
5% csúcs-csúcskategória: GF6800Ultra 6/16/256bit
15% csúcskategória: GF6800 6/12/256bit
20% erős középkategória 6/8-12/128bit
20% gyenge középkategória 4-6/8/128bit
maradék valami low-end 4 futószalagos MXResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Illissius
tag
Itt van egy csomó kép a mindenféle hardvergyártók megoldásairól:
[L]http://www.vr-zone.com/?i=681&s=2[/L]
A legtöbb csak referencia matricával, kivéve az a nagyon kicsi, ami asszem Leadtek, az Asus ami kéken világít, és a Gainwardnek mintha réz lenne a heatpipeja (meg mellesleg, szerintem az ő karijuk alapján készülhetett az a régebben kiszivárogtatott piros NYÁKos kép).
Kár, hogy az MSI-s képen csak LCD-k láthatók meg egy 'meztelen' kari, nekik szoktak a legjobb hűtéseik lenni (persze Abit mellett) :(Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
Integra
titán
http://www.xbitlabs.com/images/news/2004-04/nv40_die.jpg
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Raymond
félisten
Nezegettem mar az NV40-et, de nem eleg nagy/minosegi a kep ahoz hogy pontosan ki lehessen az egysegeket venni. Ahogy errol latszik, ugy a 12pipe-os no-Ultra-nak mashogy kell kineznie, mert ''nincs mit levagni'', at kell szervezni a layout-ot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Thom!
veterán
egész pofás INNO
[L]http://www.vr-zone.com/newspics/Apr04/15/6800U_set.jpg[/L] -
Integra
titán
anno csak MSI-t vettem, és igaz hogy bomba stabil, de szinte minden tesztben elkalapálja a konkurencia... most már szinte teljesen racionálisan igyekszem dönteni és a szolgáltatlások számítanak nem a hozzá scatolt ezer féle szoftver, oskkal inkább a gyakorlati és praktikus és megbízható megoldások
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Raymond
félisten
Ahoz a reszhez volna mondanivalom ami a futoszlagpakolasrol es az ''elemi cellarol'' szol.
Az ATI-nál látták, hogy nem jó ötlet a két chip egy kártyán, ezért valahogyan egy CHIPBE kellene sűríteni szuperskalár módszerrel.
Superscalar modszer akkor lenne, ha egy pipeline tobb stage-bol alna, ami nem ugy van az R300 eseteben. Ott egyszeruen veve egy pipe - egy feldolgozo egyseg a felallas. A ketchipes ''MAXX'' kartya azert keletkezett, mert egy uj csip fejlesztese sok idot vett volna igenybe es az akkori technologiaval/modszerekkel nem tudtak volna elerni a dupla sebesseget az egy Rage-hez kepest idoben es valamivel elo akartak rukolni. Ez a fejlesztes egy zsakutca volt.
Gondolom ez DX7-ben elég gázos lett volna a sok bebetonozott komlex fixed-function effekt miatt, de amint jött a shader assembler és ezek a nehézkes fix utasítások szétestek picike részekre máris ott volt a lehetőség az alapos párhuzamosításra és blokkosításra, ezért is hagyták el TELJESEN a fixed részt az r300-ból és felvállalták, hogy a shaderekkel emulált fixed function DX7 lassabb lesz mint akonkurens behuzalozott utasításai.
Gyakorlatilag nincs kulonbseg akozott hogy egy fixed function vagy egy programozhato vertex egyseget akar valaki parhuzamositani, ez megy meg kulon chip-ekel is.( pl. 3DLabs Wildcat III - 6 fixed function T&L egyseg). Az R300 teljesen az MS-el egyuttmukodve keszult a DX9-ben elerheto funkciok biztositasara. Ez latszik azon, hogy az R300 gyakorlatilag egy az egyben masolata az elso speckoknak (NV rajongok kerem kimeljenek az alaptalan es felesleges OFF-tol).
A PS es VS egysegeknek nem kell parositva vagy szimmetrikusan vagy barmilyen ''varazsszam'' alapjan letezniuk. En is szeretem a ''standard szamokat'', ezzel sokan igy vannak akik a technologiaval foglalkoznak. Amit mondani akarok roviden: memoria - 256MB tetszik, 272MB nem, mert hiaba tobb vagy 256+16 a 272, de ''hulye szam''. Az ilyeneket erdemes elfelejteni, foleg chip desing kornyeken. Ott az a fontos, hogy meglegyen a ''forma'' ez egy VPU-nal elmeletileg egyszerubb mint egy CPU-nal, mivel a CPU-nak sok kulonbozo egysege van igy azok mas mas mennyisegu tranzistort igenyelnek es a szorosabb egyuttmukodes miatt nem mindegy a routing/layout hogy van megoldva. Hiaba van egy hiperszuper X egyseg ha az Y egysegbol erkezo adatok amik X-nek kellenek a munkahoz nem ernek oda idoben, mert Y egyseget valaki a chip masik vegebe helyezte/tervezte. A VPU-nal viszont a bizsu-n kivul (mem controller, AGP controllel, RAMDAC, TV codec stb.) csak ket funcionalis egyseg letezik. A VS es a PS. Mindegy mennyi van ezekbol, ket PS mindig ugyanannyi tranzistort igenyel. Igy a layout aranylag egyszerubben konfiguralhato. Pelda a ''nem szimmetrikus'' elrendezesre: 5700Ultra - 3 VS egyseg, 2x2 (4x0) Pipe/PS.
Azert van ez igy, mert mire a PS egyseg dolgozik a pixeleken, addigra azokon mar a VS elvegezte amit kellett (terforgatas/vilagitas) es a PS-nek mindegy hogy ezt 1,2,3 vagy 18 VS egyseg vegezte el, a PS egyseg mar a kesz adatokkal dolgozika miket kapott. A VS es PS fuggetlensege pl. a 9500-as kartyakon is latszik. Azokon csak a 4 pipe (PS) van deaktivalva, a VS teljesitneny ugyanaz mindegyik 9500, 9500Pro es 9700-as kartyan, mivel mind 275Mhz-n jar.
Az elemi cella elmelet annyiban lehetseges velemenyem szerint, hogy letezhet egy jol ''pakolhato'' blokk ami lehet csak PS-ekbol, PS es VS kombinacioja vagy mas. Igy ha gyartasi haba all fenn egy blokk valamely reszebe, azt a blokkot ''kilovik''. Valahogy ugy mint a hibas cache-nel az Athlon-oknal (Barton vs. Thorton).
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
''CPU-kat KÉZZEL csinálják szinte tranzisztor szinten és nem programmal, ahogyan a GPU-kat.''
Azaz a hardverleíró nyelv használata után rengeteg layoutoptimalizálás történik, ahol az egyik fő célpont a kritikusabb késleltetések gyorsítása, és kb. egy szintre hozása. A GPU-knál (legalábbis idáig ez volt) pl. a sok pipeline miatt és a gyors fejlesztés miatt a HDL nyelv által generált layout és tranzisztorlista nagyon keveset változik piacra dobás előtt. Ezért (is) termel 200M tranzisztor 500 MHz környékén 100 W-ot, és ezért termel pl. a Prescott 100M tranzisztorral 3 GHz-n 100 W-ot (a Prescott hatékonyságával mérve a Ge6nak ugye kb. 35 W körül kellene fogyasztania).
(P~U^2*freq)while (!sleep) sheep++;
-
Raymond
félisten
-
veterán
Raymond, kár volt azt a 2x2-t ''javítani''... :)
Re: fogyasztás :
''NV40 peak power draw for the entire NV40 Ultra board is 110W. NV38 was approximately 80W. Of course, typical power is much less than that. Power supply wise, we're recommending 480W power supplies for the NV40 Ultra product. For the non-Ultras, the power requirements will be very similar to that of an NV38 or NV35.''
// Tony Tamasi, szóval ezt nagyjából hivatalos :)And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
rudi
nagyúr
Ha még nem olvastátok a 3Dcenter elemzését [L]http://www.3dcenter.org/artikel/nv40_technik/index_e.php[/L], szerintem ez a legjobb ami NV40-ről született. Irigylem a szerzőt az utolsó pár bekezdés miatt.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Digit-Life NV40 teszt D3D Right Markkal [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-part1-a.html[/L]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK