- Milyen egeret válasszak?
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- eGPU tapasztalatok
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Androidos fejegységek
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
Aktív témák
-
atus
senior tag
Ez a két külön tápkábel viszont elég hülye duma. Elég sok tápot boncoltam már szét, és a molexek drótjai ugyanahhoz a nyák részhez vannak általában forrasztva. Azt pedig kötve hiszem, hogy egy tápkábel szűkebb keresztmetszet lenne, mint a nyák közös része. De legalább is furcsa lenne...
Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto
-
Bandit21
addikt
Várjálvárjál!
Ez csak demagógia volt! Az nV eredményét egy pillanatig sem akartam kétségbevonni! Végignéztem a ma megjelent összes tesztet, láttam mit tud shadermark-ban és a játékokban stb és LENYŰGÖZŐ!
Pusztán az esetleges 200Mhz-es GPU különbség gondolkodtatott el.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Integra
titán
haliho
végigolvastam az xlabs tesztet.
ez szimpla forceware hiba lesz, újabb verzióban már tuti kijavítják.
a hardver nagyon stimmel, az XT egyszerűen gagyi a 6800 mellett, tényleg durva.
végre tényleg generáció váltás jött el és ennek mi felhasználók végre tényleg örülhetünk:DD...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Illissius
tag
Már nem tudom, melyik oldalon olvastam (talán beyond? vagy techreport), de ez driverben ki-be kapcsolható (mármint a szögfüggőség). Alapon be van kapcsolva, gondolom mert kicsit gyorsabb, és a képen nem látszik meg (de 9200SE-vel nem igazán tudom kipróbálni :) ).
Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
veterán
''- 16 futószalagos csúcs-csúcskártya hatalmas áron minimális (legyen pl. 5%) eladási részesedéssel (100 eladott kártyából 5 ilyen)
- 12 futószalagos ''alap'' csúcskártya hardcore játékosoknak, durván 15% os részesedéssel
- 8 futószalagos közepes kártya 1-2 variációban (gyors és költséghatékony variáns) mondjuk ez egyik 256bites memóriával a másik 128assal, durván 40%-os részesedéssel az eladásból
- 4 futószalagos alsó kártya''
Szerintem az nVidia a s*ggét csapkodná a földhöz ha csak a közelébe is jutnának ezeknek a számoknak.And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
A cég ugye nem termel kártyákat :), de szerintem GPU-ban is erősen elcsúszott számok ezek.
Mondjam azt, hogy Dell? MX4000 & tsai...? Talán ha minden századik ilyen prev-gen, über-value kategóriás cuccra esik 1 ''normális'' ( NV36 és felette ) kártya IMO. ( Persze ha vannak konkrét adatok, ne féljetek cáfolni... : ).And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Raymond
félisten
Nezegettem mar az NV40-et, de nem eleg nagy/minosegi a kep ahoz hogy pontosan ki lehessen az egysegeket venni. Ahogy errol latszik, ugy a 12pipe-os no-Ultra-nak mashogy kell kineznie, mert ''nincs mit levagni'', at kell szervezni a layout-ot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Integra
titán
anno csak MSI-t vettem, és igaz hogy bomba stabil, de szinte minden tesztben elkalapálja a konkurencia... most már szinte teljesen racionálisan igyekszem dönteni és a szolgáltatlások számítanak nem a hozzá scatolt ezer féle szoftver, oskkal inkább a gyakorlati és praktikus és megbízható megoldások
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Raymond
félisten
Ahoz a reszhez volna mondanivalom ami a futoszlagpakolasrol es az ''elemi cellarol'' szol.
Az ATI-nál látták, hogy nem jó ötlet a két chip egy kártyán, ezért valahogyan egy CHIPBE kellene sűríteni szuperskalár módszerrel.
Superscalar modszer akkor lenne, ha egy pipeline tobb stage-bol alna, ami nem ugy van az R300 eseteben. Ott egyszeruen veve egy pipe - egy feldolgozo egyseg a felallas. A ketchipes ''MAXX'' kartya azert keletkezett, mert egy uj csip fejlesztese sok idot vett volna igenybe es az akkori technologiaval/modszerekkel nem tudtak volna elerni a dupla sebesseget az egy Rage-hez kepest idoben es valamivel elo akartak rukolni. Ez a fejlesztes egy zsakutca volt.
Gondolom ez DX7-ben elég gázos lett volna a sok bebetonozott komlex fixed-function effekt miatt, de amint jött a shader assembler és ezek a nehézkes fix utasítások szétestek picike részekre máris ott volt a lehetőség az alapos párhuzamosításra és blokkosításra, ezért is hagyták el TELJESEN a fixed részt az r300-ból és felvállalták, hogy a shaderekkel emulált fixed function DX7 lassabb lesz mint akonkurens behuzalozott utasításai.
Gyakorlatilag nincs kulonbseg akozott hogy egy fixed function vagy egy programozhato vertex egyseget akar valaki parhuzamositani, ez megy meg kulon chip-ekel is.( pl. 3DLabs Wildcat III - 6 fixed function T&L egyseg). Az R300 teljesen az MS-el egyuttmukodve keszult a DX9-ben elerheto funkciok biztositasara. Ez latszik azon, hogy az R300 gyakorlatilag egy az egyben masolata az elso speckoknak (NV rajongok kerem kimeljenek az alaptalan es felesleges OFF-tol).
A PS es VS egysegeknek nem kell parositva vagy szimmetrikusan vagy barmilyen ''varazsszam'' alapjan letezniuk. En is szeretem a ''standard szamokat'', ezzel sokan igy vannak akik a technologiaval foglalkoznak. Amit mondani akarok roviden: memoria - 256MB tetszik, 272MB nem, mert hiaba tobb vagy 256+16 a 272, de ''hulye szam''. Az ilyeneket erdemes elfelejteni, foleg chip desing kornyeken. Ott az a fontos, hogy meglegyen a ''forma'' ez egy VPU-nal elmeletileg egyszerubb mint egy CPU-nal, mivel a CPU-nak sok kulonbozo egysege van igy azok mas mas mennyisegu tranzistort igenyelnek es a szorosabb egyuttmukodes miatt nem mindegy a routing/layout hogy van megoldva. Hiaba van egy hiperszuper X egyseg ha az Y egysegbol erkezo adatok amik X-nek kellenek a munkahoz nem ernek oda idoben, mert Y egyseget valaki a chip masik vegebe helyezte/tervezte. A VPU-nal viszont a bizsu-n kivul (mem controller, AGP controllel, RAMDAC, TV codec stb.) csak ket funcionalis egyseg letezik. A VS es a PS. Mindegy mennyi van ezekbol, ket PS mindig ugyanannyi tranzistort igenyel. Igy a layout aranylag egyszerubben konfiguralhato. Pelda a ''nem szimmetrikus'' elrendezesre: 5700Ultra - 3 VS egyseg, 2x2 (4x0) Pipe/PS.
Azert van ez igy, mert mire a PS egyseg dolgozik a pixeleken, addigra azokon mar a VS elvegezte amit kellett (terforgatas/vilagitas) es a PS-nek mindegy hogy ezt 1,2,3 vagy 18 VS egyseg vegezte el, a PS egyseg mar a kesz adatokkal dolgozika miket kapott. A VS es PS fuggetlensege pl. a 9500-as kartyakon is latszik. Azokon csak a 4 pipe (PS) van deaktivalva, a VS teljesitneny ugyanaz mindegyik 9500, 9500Pro es 9700-as kartyan, mivel mind 275Mhz-n jar.
Az elemi cella elmelet annyiban lehetseges velemenyem szerint, hogy letezhet egy jol ''pakolhato'' blokk ami lehet csak PS-ekbol, PS es VS kombinacioja vagy mas. Igy ha gyartasi haba all fenn egy blokk valamely reszebe, azt a blokkot ''kilovik''. Valahogy ugy mint a hibas cache-nel az Athlon-oknal (Barton vs. Thorton).
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
''CPU-kat KÉZZEL csinálják szinte tranzisztor szinten és nem programmal, ahogyan a GPU-kat.''
Azaz a hardverleíró nyelv használata után rengeteg layoutoptimalizálás történik, ahol az egyik fő célpont a kritikusabb késleltetések gyorsítása, és kb. egy szintre hozása. A GPU-knál (legalábbis idáig ez volt) pl. a sok pipeline miatt és a gyors fejlesztés miatt a HDL nyelv által generált layout és tranzisztorlista nagyon keveset változik piacra dobás előtt. Ezért (is) termel 200M tranzisztor 500 MHz környékén 100 W-ot, és ezért termel pl. a Prescott 100M tranzisztorral 3 GHz-n 100 W-ot (a Prescott hatékonyságával mérve a Ge6nak ugye kb. 35 W körül kellene fogyasztania).
(P~U^2*freq)while (!sleep) sheep++;
Aktív témák
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK