- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
Hirdetés
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Az NV38 csak egy húzott NV35 az meg szerintem 3 vertex egységet tartalmaz [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/5900u.html[/L]
Az igazság az, hogy az NV3x-eknél nem szerette az NVIDIA megmondani hogy mennyi hány, mert ott rejtőzött a fix behuzalozott DX7 mag a DX8-9-es shaderek mellett és inkább vertex array-ról beszéltek mint konkrét vertex egységekről, ha geometriai sebességről volt szó, mert nem csak a vertex egységek csinálták a geometriát, hanem a régi DX7-es mag is.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Spike nem írt külön tápról csak ''...''-okat és hogy 500W sok. Én is nagyot néztem, amikor láttam a doksiban hogy 480W-os tápot ajánlanak és KÉT KÜLÖNÁLLÓ kábeken lógó csatlakozót, szóval kemény energiafelvételnek kell lennie. Abban viszont igazad van, hogy aki tud venni egy ilyen kártyát annak hótmindegy a táp ára - Ferrarinál sem érdekes az hogy mennyit fogyaszt csak az hogy mennyivel megy :)
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Teszt pontosan akkor lesz amikor tesztkártyát kapunk :) Szerintem gameban nem fogunk tudni mást megállapítani mit az angol cikkekben volt, de shader részlegen tervezünk egy alapos vizsgálódást dual-issue, AF szögfüggőség és társai körül.
Hogy mekkora és milyen lesz a cooler az csak az egyes gyártóktől függ. Szerintem olyan megldások lesznek, melyek csak egy HÁTLAPOT foglalnak el, de a cooler át fog lógni a mellette lévő PCI-re annyira, hogy a jóérzésű gémer már nem tesz mellé kártyát, de az NV büszkélkedhet hogy egy slotos.
Az alacsony freki a melegedés, fogyasztás és a hatalmas nyers erő miatt lehet. 16 futószalag így 400MHz-en is minden eddigit üt. Ha majd az R420 gyorsabb lesz akkor érdemes lesz elgondolkozni a frekiemelésen. Úgy néztem sehol nem reklámozta az NV hogy low-k-s lenne a chip szóval ha majd low-k-ra vagy egyenesen 0,11-re térnek majd akkor lesz nagyobb freki.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
NEM szabad elfelejteni, hogy az NV már LETETT valamit az asztalra, ATI-nál meg kivártak meg rebesgetnek ezt-azt. Az NV40-ben számomra váratlan volt az a húzás hogy két PS számolóka van futószalagonként, lehet hogy erre az ATI sem gondolt. Ha nézel Tech-Reportos Shader Mark eredményeket [L]http://www.tech-report.com/reviews/2004q2/geforce-6800ultra/index.x?pg=13[/L], ott látszik a brutál sebesség.
Tegyük fel, hogy az ATI nem tud jobbat csinálni mint az R300 volt csak 8 helyett 16 futószalaggal szereli és a méret hatására csak 400-on hajtja, akkor kb. dupla sebességet tud majd mint a mai 9800XT, vagyis pariben lesz az NV40-el, de ez csak pár hét múlva derül ki.
Egy másik bődületes löket az NV oldaláról az UltraShadow lehet, ami megint profitál a +1 számolós PSegységből futószalagonként, feltéve, hogy az ATI nem jön ki hasonlóval (erre már korábban volt szoftveres megoldás, egy textúra nélküli nulladik vertex körben megnézték melyik pontok vannak takarásban és azokat nem adták a PS egységeknek) .Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
EZT NÉZZÉTEK MEG !!! [L]http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/nv40_16.html[/L] Lehet, hogy már likelték korábban de nézzétek meg az X-Bit Labs tesztjét! Tényleg szögfüggő az AF és nem szereti a bump mapot!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Akkor megpróbálok újat hozzátennni:
Szerintem az új hardvercsaládnál két kérdés merül fel:
1. úgy kell megcsinálni, hogy a miénk legyen a leggyorsabb - logikus
Ezért kell egy GF6800Ultra szintű vas, ami őrülten megy és ugyanígy fogyaszt.
2. úgy kell megtervezni a termékcsaládot, hogy a közepes kártya ne legyen túl sokkal gyorsabb a korábbi közepes/csúcskártyáktól, és legyen a konkurens közepes kártya KÖZELÉBEN, nem kell gyorsabbnak lenni, elég ha nem sokkal lassabb.
Ennek a képnek tökéletesen megfelel:
- 16 futószalagos csúcs-csúcskártya hatalmas áron minimális (legyen pl. 5%) eladási részesedéssel (100 eladott kártyából 5 ilyen)
- 12 futószalagos ''alap'' csúcskártya hardcore játékosoknak, durván 15% os részesedéssel
- 8 futószalagos közepes kártya 1-2 variációban (gyors és költséghatékony variáns) mondjuk ez egyik 256bites memóriával a másik 128assal, durván 40%-os részesedéssel az eladásból
- 4 futószalagos alsó kártya.
Páran nehezményezték a frekvenciákat példának a CPU-kat.
Egy CPU-t SOKKKKKAL nagyobb példányszámban adnak el mint egy GPU-t és ennél még fontosabb, hogy a CPU-kat KÉZZEL csinálják szinte tranzisztor szinten és nem programmal, ahogyan a GPU-kat. További eltérés a mozgatott adatforma és a cache elrendezés. CPU-nak sokkal több cache van, lapozással oldja meg a kezelését és SOKKAL kevesebb adat kell neki egyszerre, mert durván 4-6 utasítást végez egyszerre, míg egy GPU 16 futószalagon egyenként 4-4 32 bites skalárral szóval 64 utasítás egyszerre és akkor közben még a 4-6 vertex egység is melózik teljesen függetlenül, meg megy a Z-tesz és Alpha-blend mind-mind külön egységben.
Ha emlékeztek a prescott vázlatokra (én már nemnagyon szóval: [L]http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=20&id=311&p=3[/L] ), ott 3 ALU 2 címgyártó AGU és két lebegőpontos egység van + cachekezelő + elágazásbeccslő, az utóbbi kettő párosítható a GPU crossbar kezelőivel (egy a memóriához, egy a futószalagok és raszterizálók között) és a barnch kezelőkkel, marad:
CPU: 3ALU + 3AGU + 2×4 FP (a 6-es egy kb. tipp by én de szerintem korrekt)
GPU: 6VS + 2×16PS (mert van a textúrázó/számoló és a számoló) + 16 Z-tester + 16 színkezelő
14 vs 70 műveletvégző szóval frekvenciában is max 5:1 arány képzelhető el. Ez 0,13-on 2000 vs 400 (most hagyjuk a P4 lecsalomamelóthogygyorsabblegyek 4GHz-es módszerét) szóval korrekt a sebsségarány és az R420 talán azért tud majd gyorsabb lenni MHz-ben mert kevesebb műveletvégzője van:
Lehet például 16 futószalagos, de szalagonként csak 1-1 PS egységgel és akkor máris mehet 600MHz környékén.
Most nézzük a futószalagpakolgatást:
Sokat nézegettem az ATI netes dokumentációit és nagyon úgy érzem, hogy létezik egy ''ATI elemi cell'' ami R3xx sorozatnál 2 VS egységből és 4 PS futószalagból áll, amin egy számolóka van és valahogyan textúráz (hogy pontosan hogyan az az ATI titka). Ezt az elképzelést a régebbi kétchipes Rage kártyákra építem. Az ATI-nál látták, hogy nem jó ötlet a két chip egy kártyán, ezért valahogyan egy CHIPBE kellene sűríteni szuperskalár módszerrel. Gondolom ez DX7-ben elég gázos lett volna a sok bebetonozott komlex fixed-function effekt miatt, de amint jött a shader assembler és ezek a nehézkes fix utasítások szétestek picike részekre máris ott volt a lehetőség az alapos párhuzamosításra és blokkosításra, ezért is hagyták el TELJESEN a fixed részt az r300-ból és felvállalták, hogy a shaderekkel emulált fixed function DX7 lassabb lesz mint akonkurens behuzalozott utasításai. Ez jól látható a 3Dmark2001 eredményeken, amit sokan tévesen DX8 tesztmek hisznek, holott ALAPVETŐEN DX7-es!!!
Akkor hogyan születik az ''ATI elemi cella''? A pixeleket négyesével szokás kezelni (quad), mert a legalapabb bilinear filterhez 4 szubpixel kell, ezért négy többszöröse minden futószalagszám a shader programozható kártyákon.
Pixeles rész letudva, nézzük a vertexeket. Itt nem lehet eldönteni, kihez mi tartozik, melyik pixel re melyik vertexek vannak hatással. Vegyünk alapul egy 4 vertex egységes felépítést:
4 dolgozik egy képkockán ~ 2-2 dolgozik 1-1 képkockán
Szerintetek ez a két módszer hogyan viszonyulhat egymáshoz? Nekem az a tippem, hogy közel vannak egymáshoz. Ha ez igaz akkor máris látható, hogy 2 vertex és 4 pixel egység az egyik képen dolgozik a másik 2 vertex és 4 pixel a következőn. Ha nem áll meg ez a feltételezés akkor is van egy háromszögcsináló a vertex és pixel egységek között, ahol egy crossbarral összevegyíthetőek a VS és PS egységek. Ezen még majd elgondolkodom és gondolkodjatok el Ti is!
No szóval, HA áll az ''elemi cell elmélet by én'' akkor egész könnyedén lehet pakolgatni négyesével a futószalakogat, erre ad jelzést az ATI 4-8-12-16-os tervezete és az NV is 12-vel tervezi a sima 6800-at. Az NVidia-nak a mostani NV4x lehet (szerintem nagyon valószínű hogy az) az első TELJESEN shaderekre épülő megoldása. Emlékezzetek mennyire kuszák voltak az első CinFX blokkdiagramok, nemlehetett tudni hány VS és PS, csak valami vertex arrayról beszéltes és 8 textúrázóról. Erre most kaptunk egy korrektnél is világosabb 6-16-16-os ábrát, olyasmit mint anno az R300nál.
no mostmár nemtudom mit akartam írni, reagáljatok a fentiekre és akkor tuti eszembejut...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Illissius #267 üzenetére
Szerintem az NV külön kezeli a PS és VS egységeket és valami crossbarral (mindenki mindenkivel kapcsolatban van a túloldalon) köti őket össz, szóval akár 6VS 12PS is lehet vagy 4-12 bár szerintem Displacement és Ultra Shadow miatt megtartják a 6 VS egységet.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ja kimaradt a Alexander Medvedev DX.Next [L]http://www.digit-life.com/articles2/dx-next/index.html[/L]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
lehet, hogy roszul fogalmaztam bár lehet hogy csak Téged értelek rosszul.
Én arra gondoltam, hogy a cégen belül kitermelt és eladott kártyák aránya lesz az amit írtam, tehát az NV 100 eladott kártyájából pl: 5 lesz 6800U, 15 db 6800 és kb. 40db közepes, mondjuk 6600, a többi meg low-end.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ezt a p@rasztságot!!! iXBT alias digit-life.com nem kapott NV40 tesztpéldányt! :(
Ezzel nálam az NV szerzett jópár fekete pontot, már nem is kell a nyomi kártyájuk :DResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Hát jó, akkor a TE kedvedért módosítok: a standalone eladott közép és csúcskategóriás vga-kra szánt csipek eladásának aránya:
5% csúcs-csúcskategória: GF6800Ultra 6/16/256bit
15% csúcskategória: GF6800 6/12/256bit
20% erős középkategória 6/8-12/128bit
20% gyenge középkategória 4-6/8/128bit
maradék valami low-end 4 futószalagos MXResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-
rudi
nagyúr
Ha még nem olvastátok a 3Dcenter elemzését [L]http://www.3dcenter.org/artikel/nv40_technik/index_e.php[/L], szerintem ez a legjobb ami NV40-ről született. Irigylem a szerzőt az utolsó pár bekezdés miatt.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Digit-Life NV40 teszt D3D Right Markkal [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-part1-a.html[/L]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Jövedelem
- Xbox Series X|S
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//