Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dragon3000

    veterán

    válasz Dr. Akula #44 üzenetére

    Azért ehhez hozzátartozik, hogy Windows esetén eleinte csak az xp 64bites szarja volt. A pci-e használata még nem igazán fog változni, elvégre egy 2080ti-t se fogja vissza, ha X8 sávra van korlátozva, így még a 3.0-ban is van bőven tartalék a vga-k terén. A sebességen kívül még a késleltetés se az igazi, bár ezen a 4.0 javít.

    [ Szerkesztve ]

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Dr. Akula #44 üzenetére

    Igen ezt csináljuk (átküldünk mindenkit előre egyszerre, ráadásul sokszor a rendszer memóriát "kihagyva" egyből a háttértárból, és esetleg csak "futólag" ugrik be az adat a rendszer memóriába), de mivel az alaplapi ram elérés sokkal lassabb mint a VGA ramja, egy rendes "pre-cacheing" nélkül ez nem fog változni, mert be-be-beszagatna vagy erős framedrop lehetne esetenként ha nem jó az algoritmus.. ezt senki nem fogja "kitesztelni" és emiatt kockáztatni (főképp nem saját pénzen) a programozói szokás nem fog változni amíg a VGA-kon több gigabájtnyi ram van (és egyre több).. Ez maximum akkor működne máshogy ha a VEGAban látható módon működne a cache és maga a driver döntené el mi kell a "kicsi" VGA memóriájába és mi marad a rendszer tárban (bár ennek a hatékonyságában is még mindig kételkedem, amik voltak "demok" vegával aminek lekorlátozták a memóriáját 2GB-ra és fps számlálóval mutatták 1 játékban, hogy "jól működik" nem volt túl megbízható "forrás").. Mindenesetre ez kellene a kihasználáshoz, vagy játékonként vagy driverben (némi hardver "melléktámogatással").
    Én ennek a technológiának inkább az APUk esetében látom máig majd lehetséges "feltámadását", ahol kap mondjuk a chip egy 512MB vagy 1GB-os chippet (ha gyártani fog valaki ekkorát, vagy kap nagyobbat, de VGA kártyához képest "kicsit"). Persze ezen HBM esetén is meg kell oldani, hogy a memória közös címtérben legyen a CPU-val, az jól tud jönni egyes számításoknál, hogy nem kell tartalmat "duplázni" majd számítás után "szinkronizálni", így a GPU mellett a CPUnak is el kellene érni a tárterületet (lehet azért is tart addig az első változatok megjelenése mint ameddig tart).

    Az eddigi évek tapasztalatai alatt, nem kell félni attól, hogy a programozók hirtelen bármiféle kényszer nélkül megváltoztatnák azt a módot ahogy eddig programoztak. Már csak eleve azért se mert a mostani játékmotorok nem így működnek, egy újabb generáció meg belőlük megint 5-10 év lehet.. Épp csak elkezdték lecserélni a széjjel patchelt 10-15 éves 1-2 szálat használó motorokat.. Egy hamar nem fognak továbblépni egy ilyen drasztikus átírást igénylő motormódosítás céljából.. sok motor máig csak reklámként hordja a DX12 jelzést, de "sz*rul" van implementálva így nem, hogy nem nyer sebességet még veszít is, és esetenként "framedropol" (ügye kedves EA?). De mivel manapság a grafika a minden ezt azért még itt hagyom akkor már -> [link]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák