Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • heihachi

    addikt

    válasz harmundo #40 üzenetére

    A Forza az exkluzív, teljesen más a célközönség, teljesen mások az alapok. Nem lehet a kettőt összehasonlítani.

    Miért ne lehetne? Attól, hogy konzolra vagy PC-re írják megváltoznak a fizikai törvények? Kis világunkban egyféle elfogadott fizikai törvény van, azt kell szimulálni, akárkinek írod is a játékot akármilyen platformra. Ha jól sikerül, akkor szimulátorod van, ha nem, akkor árkád játékod. A SHIFT meg atomárkád.

    A Shift nem volt árkád játék, egy árkád címhez nem kell kormány ahhoz, hogy 100%-osan élvezni tudd, elég egy akármilyen gamepad is.
    Én kipróbáltam a SHIFT-et több platformon is, többféle írányító eszközzel, köztük kormánnyal is, számomra az a játék egy hulladék, annyi köze nincs az autók mozgásának a valós fizikai törvényeknek, mint nekem az atomfizikához. Kezdjük ott, hogy egy olyan játékot hogy lehet szimulátornak nevezni, ahol másféle fizikai törvények uralkodnak, ha driftelek, meg ha sima versenyt megyek, vagy éppen ahol a kocsi nem gurul le magától egy lejtőn. Sose lesz a SHIFT szimulátor, még csak meg se fogja közelíteni, még a Forza szintű szimulációt sem, akármennyire is erre épített a reklámja.

    De hát kit érdekel, ettől még lehet jó játék, és tutira sok ezer embernek nyújt remek szórakozást akkor is, ha én nem vagyok köztük. A Forza meg akármennyire is szimulátorosabb, ettől még az is lehet, hogy valakinek szar, mert nem élvezi. Az a jó, hogy nem tök egyformák a játékok, ettől talál magának mindenki megfelelő darabot.

  • Thome

    veterán

    válasz harmundo #40 üzenetére

    "A Forza az exkluzív, teljesen más a célközönség, teljesen mások az alapok. Nem lehet a kettőt összehasonlítani."

    A Forza is egy éppen ugyanolyan autós játék mint a Shift, csak ez Xbox360 exkluzív.

    "A Shift nem volt árkád játék, egy árkád címhez nem kell kormány ahhoz, hogy 100%-osan élvezni tudd, elég egy akármilyen gamepad is."

    Akkor most a Forza3 teljesen árkád? Ugyanis 100% élvezhető kormány nélkül is, X360 kontrollerrel.
    A Shift pedig full szimulátor, ugyanis irányíthatatlan egy analógos kontrollerrel ahol szintén olyan finoman lehet a gázt, a kanyarodást adagolni, mint egy kormánnyal. Attól még nem lesz szimulátor hogy bekapcsolod, csak a játékélményen ront. Kormánnyal is megnézhetnéd, hogyan irányítható a Shift minden segítség kikapcsolásával. Többnyire sehogy.

    Egyszerűen rosszul van megcsinálva, ugyanis a Shiftnek nem a Pc az elsődleges célpont, hanem a konzolok, ahol többségben a kontroller és nem a kormány van. Pláne nem Xboxon, ahol 2 féle kormány (+1 amiből gyártottak vagy 100db-ot összesen) használható, ennek ellenére irányíthatatlan kontrollerrel ha nincsenek segítségek, sőt, itt még az automata váltást is bekellett kapcsolni, annyira szánalmasan rossz a fékezés, ellenben a Forzával kényelmesen eljátszottam minden segítség nélkül kontrollerrel. Ez mitől lehet?

    "A Forza és a Shift is egy kellemes árkád / szimulátor keverék, ami kihívást nyújt azoknak, akik keresik, de azokat sem riasztja vissza, akik nem annyira szeretnek élethűen vezetni."

    Az előbbi bekezdésem erre is válaszolt. A Shift arcade marad, a Forza pedig egy arcade-szimulátor keverék, szerintem kár is vitázni ezen.

Új hozzászólás Aktív témák