Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • oO7

    őstag

    válasz Abu85 #88 üzenetére

    oh akkor már is le vagyok maradva az infókkal... nemrég olvastam valami ilyen kis írást a Tegra 3-ról (talán pont itt a PH!-n) és mintha az lett volna a találgatások-fejtegetések vége, hogy az igért sebességnövekedést csak az Unified Shader Model bevezetésével tudják valószínűleg biztosítani... és ott volt konkrétan megemlítve, hogy most hogyan is működik a jelenlegi Tegra 2-es - és akkor lehet hogy ez rémlett rosszul - és a többi jelenlegi mobil GPU...

    de köszi a részletes felvilágosítást... komolyan élvezet olvasni az írásaid, sokat tanul belőle az ember :R

  • ddekany

    veterán

    válasz Abu85 #61 üzenetére

    "A HTML5-ön belül viszont számos olyan tartalmat használhatsz, ami GPU-val gyorsítható."

    Amit HTML4-ben még nem gyorsítható? Mi? Nekem csak a videólejátszás ugrik be, de az meg jelenleg Flash, ami tud GPU-s gyorsítást (most már egyre inkább).

  • ddekany

    veterán

    válasz Abu85 #51 üzenetére

    "A hang- és gesztusfelismerést át lehet ültetni a weboldalakra is. Ezen dolgozik az ARM. Az új generációs fórummotorok esetében ez komoly lehetőségeken nyitna meg."

    Diktálni fogod amit írnál? Ilyen egyáltalán van már, ami megbízhatóan működik? Meglepődnék. Elég csak megnézni a YouTube beszédfelismerős feliratozóját... pedig gondolom ők komolyan veszik ezt, meg van sok szerverük is erre.

    Egyébként nszvsz kapja be az összes cég aki ilyenekkel nyomul weben, mind 3D meg ilyen-olyan CL... Esetleg előbb az alap gondokat kéne helyrerakni. Az kutyát nem érdekel pl. hogy egy egyszerű szövegszerkesztőt nem lehet csinálni HTML/JS alapon, csak össze-vissza bugos/lassú szarokat. (Igen, ismerem a TinyMCE-t/CKEditor-t, amik 2011-ben azzal kezdik, hogy aláhúzós helyesírás kikapcsolva mert különben megkavarodnak... meg Google docs-ot ami bekezdésről még nem halott, stb., szóval Word 1.0 tudásban lealázza, sebességben meg kb. a föld közepéig). De nem gond ám... elvégre a formázott szöveg felvitel csak alapfunkció, ha weboldalakat tölt fel az ember (CMS-ek, vagy akár PH fórum). A Webes 3D meg a hanga, na aaaz a fontos... Konzum idiótaság a köbön. Abba már bele sem megyek, hogy a JS nem egy olyan nyelv, amivel más nyelveket implementálni tanácsos, meg úgy általában nem teljesítmény orientált sem karbantarthatóságra kihegyezett, ergo semmi keresnivalója nincs a "szabványos" stack alján. Erre is szarik mindenki. (OK, MS próbálkozik a CLR-el, de az meg az MS+Web kliens oldalon, szóval ez sem lesz soha elterjedt...) De nem baj semmi... legalább van munka, fizet mindenki mint a katonatiszt.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #61 üzenetére

    Azért mert a specifikáció nem tartalmaz semmi ilyesmit. A GPU gyorsítás megléte és milyensége teljesen a böngészőgyártókon múlik. Egyébként meg attól még hogy nincs canvas meg video tag, a layoutot lehet régebbi verziók alatt is gyorsítani.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #56 üzenetére

    Éppenséggel a Direct2D és a DirectDraw gyorsítás pont, hogy általánosan előnyös a fogyasztásban.

    Persze, ezt említettem én is.

    Minél több HTML5-ös oldal lesz, annál kevesebb fogyasztást fog igényelni azok megjelenítése, ha azokat GPU-val gyorsítod

    Továbbra sincs semmi köze a HTML5-nek a hardveres gyorsításhoz, már párszor leírtam. Élmény veled vitatkozni.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #53 üzenetére

    Dehogynem alkalmas rá. A Youtubeon a videót ki nézi teljesen procival?

    A videólejátszás gyorsítására igen, alkalmas. Ugyanúgy alkalmas a canvasos/WebGL-es animációk gyorsítására, értelemszerűen. De ennyi, és ehhez nem kell OpenCL/WebCL.

    A WebCL másra kell, például a javascript helyébe léphet, az ARM szerinte erre nagy esély van.

    Dehogy válthatja. Ez a kijelentés önmagában is nevetséges, mivel javascriptből kezeled az egész WebCL-es mizériát. Ha valami válthatná a javascriptet, az max a Chrome-féle natív kliens lehetne, amin natúr C-ből/C++ból fordított bináris kódokat lehet futtatni.

    Itt csupán arról van szó, hogy ki lehet számításigényes feladatokat dobni a WebCL-motornak javascriptből (amiről már hsz-ek óta beszélek).

    Ez nagyon klassz és hasznos, de a PH! ettől nem fog hamarabb betölteni, sem PH!-zás közben kevesebbet enni a vas fogyasztásban (nyilván mindenki azt helyettesít be oldalnak amit akar, az átlaguserek által naponta látogatott oldalakról beszélünk itt). Márpedig mindenki ezt várja tőle, majd "minden a GPU-n fut mer' az gyorsabb", a marketing is ezt tolja és én már nagyon unom.

    Webalapú képszerkesztőket (a számításigényes dolgokat kidobva GPU-ra, ugye az pont alkalmas a "sok adatot ugyanúgy manipulálunk párhuzamosan" jellegű feladatokra) meg nagyon szép demókat lehet vele összepakolni, klassz fizikai számításokat végezni ami eddig esélytelen lett volna, de ennyi. Ebből az átlaguser max. a fotószerkesztőt ha látja.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #51 üzenetére

    A hang- és gesztusfelismerést át lehet ültetni a weboldalakra is.

    Csak nem a weblap motorja fogja feldolgozni a hangjeleket/egyebeket. Az már majd a feldolgozott anyagot (szöveg/gesztusfelismerésnél kész eventek) készen kapja, a feldolgozást a driver/oprendszer végzi, OpenCL-el/natív kóddal/akármivel amiben megírták. Tehát itt nem fog a WebCL egy büdös betűt sem csinálni.

    Az IGP energiatakarékosabban dolgozza fel a webes tartalmakat.

    Mi az hogy az IGP feldolgoz webes tartalmat? Az IGP nem dolgoz fel webes tartalmat, mivel nem alkalmas rá. Láncfűrésszel nem tudod kifesteni a lakást hiába nagy a teljesítménye.
    Az IGP (vagy mondjunk inkább GPU-t) az gyönyörűen megcsinálja a layoutot meg a kirajzolást, de ehhez nem kell sem OpenCL, sem WebCL. Ez működött eddig is.

    DOM nodeokat kezelni/felépíteni, javascriptet futtatni nem fogsz GPU-n, az hétszáz.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #49 üzenetére

    A CPU csak kismértékben határozza azután meg az internetes megjelenítés sebességét. Mint "Javascript leváltó" a WebCL ebben komolyan benne lesz. Legalábbis az ARM szerint.

    Aha. :U

    A WebCL az az OpenCL webes megfelelője, hasonlóan a WebGL <-> OpenGL-hez (gondolom hasonló butításokkal és korlátozásokkal). Pont ugyanannyit fog tudni (pontosabban csak még kevesebbet), mint az OpenCL. Tehát bizonyos feladatokat, amik alkalmasak rá (a GPU hatékonyan el tudja végezni őket, azaz kb. jól párhuzamosítható számítási feladatok), ki lehet vele zavarni GPU-ra. Az átlaguser szempontjából ez totál irreleváns, mert ő (játékokon kívül) semmi olyat nem használ ahol ilyesmire szükség lenne. Hogy a búbánatba segítene a WebCL ott ahol az OpenCL sem tudott? Nem azt mondom hogy semmi értelme ezeknek a dolgoknak, de a professzionális szakterületeken kívül messze nem lesz ez akkora durranás mint beharangozzátok. A cikkben említett területek az elsők ahol a játékokon kívül is látom valamiféle értelmét.

    Az oldalrender hardveres gyorsításához meg eddig sem kellett OpenCL.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #36 üzenetére

    Ok egyébként végre egy felhasználási terület ahol a szvsz messze túlspilázott heterogén programozásnak végre az átlaguser is hasznát fogja látni. :) Ugyanis mindenki várja itt mint a messiást, de professzionális alkalmazásokon meg játékokon (fizika, újfajta effektek, raytracing elemek beépítése a raszteres motorokba) kívül még mindig nem látom hol fog ez áttörést hozni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés