Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz oO7 #8 üzenetére

    Hagyományos laptop kiváltása tömegesen érdekes attrakció lenne azért. Eleve Android mint OS Windows helyet... azt hiszem nem kicsit fogná vissza a térhódítás. Ha meg Win8, és rendes Office, stb, akkor labdába rúg ez mondjuk egy Brazos C50 súlycsoportban (9W, stb) sebességben? Meglepődnék, de amúgy nem tudom... (Persze a legtöbb Win-es alkalmazásnak nem lesz egyhamar ARM-ra fordított változata, és innentől kezdve lehet, hogy nem is jobb mint az Android...)

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz oO7 #11 üzenetére

    "Win8-nál meg az alkalmazások túlnyomó része probléma nélkül futni fog tetszőleges hardveren merthogy silverlight..."

    :F Hogy az MS esetleg sok mindent átír .Net-re a Win8-ba beépített alkalmazások közül, az ilyen szempontból szinte mindegy, mert ha ők valóban rendesen támogatni fogják az ARM-et, akkor ami nem .Net azt úgyis kénytelen újrafordítani az ARM-is Win8-hoz. A többieknek meg nem lesz .Net-es átirata a büdös életben az eleve nem úgy fejlesztett programokból, és ezen Win8 nem segít. Szóval marad nekik az újrafordítás...

  • dezz

    nagyúr

    válasz oO7 #74 üzenetére

    Ha nem is unified, de programozható shaderek vannak? Mert akkor ha nem is OpenCL alapon, de be lehet fogni másra is a GPU-t. Ez persze így egy kicsit körülményes.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz oO7 #74 üzenetére

    Van már unified shader modell pár IP-ben. A legújabb Mali, Adreno és PowerVR termékek ilyenek. A Tegra például pont nem ilyen, még a Tegra 3 sem. Amúgy ennek sok jelentősége nincs. Az API nem követeli meg ezt, így bármivel lehet versenyezni. Talán mobil szintre még előnyösebb is a hagyományos pipeline. A Tegrának biztos, mert az a rendszer klasszikus immediate render, míg a többi, elterjedtebb IP már tile-based rendert használ. A Mali és az Adreno hagyományosat, míg a PowerVR deferred megoldást.

    Ha az új generációs IP-ket hasonlítjuk össze, akkor a Mali-T604 nagyon okos, egyértelműen az egyik legokosabb. Bár a nextgen Adreno és PowerVR Rouge rendszerekről még kevés az Infó, de maximum olyan okosak lesznek, mint a Mali-T604 (a PowerVR biztosnak tűnik, míg az Adreno esetében a DX támogatásra kompromisszumokat kötött a Qualcomm, de erről majd a bemutatókon többet tudunk). A sebesség/tranyóköltség mellett viszont még a különböző API-k támogatásának hiányában is értékelhetőbb megoldást lehet a Tegra 3 IGP-je. Az NVIDIA erősen játszik a Windows 8-ra, de amíg nincs itt az a rendszer, addig nem érdemes túllépni az OpenGL ES 2.0 támogatásán, mert sok extra tranyót jelent. A Mali-T604 például már túllépet, és támogatja az OpenCL 1.1-et, illetve a DX11-et is. Az NVIDIA inkább biztonságra játszik, és legyen egy rendszer még a 40 nm-re. A Windows 8-ig úgyis kész lesz a 28 nm-es Tegra 4.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák