Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Sam & Max: The Devil’s Playhouse Remaster
gp Az előzetes tervek szerint augusztusban érkezik az új kiadás PC-re és konzolokra.
-
Mediatekes S25, életlen S25 Ultra?
ma Van pletykák sora érkezett a jövő évi Samsung csúcsmobilokhoz.
-
Egy régi és egy új játékra fókuszál a friss GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 556.12-es eszközillesztő hibajavításokat is hozott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bilux
veterán
Fasza, CPU GPU SOUND integráltság mikor lesz?
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
-
AAAgold
senior tag
ps4-hez is füles kell majd?
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
drkbl
őstag
"A TrueAudio technológia elvben ugyanúgy küzdene a Windows rendkívül korlátolt funkcionalitásával"
Amiről nem tudtad, hogy rendkívül korlátolt, amíg az AMD el nem kezdte nyomni a TrueAudiót
Úgy látszik, ez még nem a tengerfenék.... -
xmaas
őstag
nem rossz de valamiert tobbet vartam ettol ,meg egy nagyszeru peldaja annak hogy nem szabad bekajalni a sok reklamot es marketing rizsat igy nem fogsz csalodni
-
Spancho
őstag
Ha lesz új Amnesia játék és támogatja majd a TrueAudiót akkor kipróbálnám este egyedül otthon fejhallgatóval.
Biztos befosnékA nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
Eagl3
veterán
"a TrueAudio technikát, de a kihasználásához mindenképp AMD Radeon R7 260X, illetve R9 290 és 290X jelzésű VGA szükséges, vagy a következő év elején érkező Kaveri APU."
A többi R9-es radeon is támogatja nem?
-
Egy szűk piaci réteget támogat jelenleg csak a TrueAudio (R260 és R290(X)). Ez így nekem nem túl vonzó, pláne, hogy ha egy 7.1-es hangrendszerem van, akkor gyakorlatilag sokat nem profitálnák belőle....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
SaGaIn
senior tag
Nem is lesz 270 es vagy 280 as később se ami megkapja a true audiót? Miért csak a legnagyobb és a legkisebb mért nem hoznak közé is egyet ami tudja?
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az régóta ismert, hogy a Windows leépítette az audió szoftver stacket, ami bullshit volt, de lelkük rajta. Az AMD nem véletlen, hogy nem ezt használja a TrueAudio működtetésére, hanem a grafikus szoftver stacket, mert az jóval többet megenged. Nyilván hangot számoltatni a grafikus driveren keresztül nem egyszerű, de még így is jobb, mint a Windows korlátjait eltűrni.
(#2) AAAgold: Ha a rendszerben beállítható a hangszórók pozíciója, akkor nem muszáj a füles, mert valós időben ki tudja keverni a gép a hangot.
(#10) SaGaIn: Nincs benne a lapkában a DSP, anélkül pedig nem működhet. Ahol van hardver ott már működik. Ha kell, de nem akarsz VGA-t cserélni, akkor a Kaveri APU-ban lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
De azis profitál belőle... sokkal pontosabb lesz ott is a hangok pozícionálása meg a dinamikus "mozgása/iránya".
Amugy sajnos így youtube alól sima speakerrrel semmi nem jön át szinte.
Persze van egy kis "spatial" tér effekt de nagyon kevés érződik abból amit mond hogy hallani kéne.Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #13 üzenetére
Pontosan. Ha a rendszer ismeri a hangszórók pozícióját, akkor kikeveri rá a megfelelő hangot. A Youtube-on csak azért kell füles, mert olyanra kell kikeverni, ami általánosan használt pozíció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
RyanGiggs
őstag
Ha egyszer lesz R9 290-es karim, akkor hova kell majd dugjam a fülest, hogy halljam a TrueAudio csodáit?
Csak azért kérdezem, mert gondolom nincs a kártyán Jack dugó, mint egy normál hangkarin.
-
#06658560
törölt tag
"Az régóta ismert, hogy a Windows leépítette az audió szoftver stacket, ami bullshit volt, de lelkük rajta. Az AMD nem véletlen, hogy nem ezt használja a TrueAudio működtetésére, hanem a grafikus szoftver stacket, mert az jóval többet megenged. Nyilván hangot számoltatni a grafikus driveren keresztül nem egyszerű, de még így is jobb, mint a Windows korlátjait eltűrni."
És ezt így higgyük el neked bemondásra mint minden AMD marketinganyagot?
-
Én sztereóval is b*fost@m az amnesián, szóval ezzel minimum szívroham...
(#16) RyanGiggs: HDMI?
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
alevan
őstag
Ha WDDMet használ, akkor csak HDMIn fog kijönni a TrueAudio, vagy az alaplapi 3.5 Jacken is?
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
cskamacska
addikt
Tényleg, ha már világmegváltó whitefülű technikák, mi lett végül az SRS Labs Multidimensional Audio formátumával? Másfél év alatt nem kellett volna látnunk belőle valamit?
RyanGiggs: Sehova, a DSP blokk számolásra kell aminek az eredményét vezeti a hangkártyához, ami lehet egy egyszerű USB DAC is.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
arn
félisten
en x eve egy usb audiot hasznalok sztereoban
erre ki tudja kavarni majd a hangot?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Minden audio eszközre ki tudja rakni.
Ez a technika "csak" létrehozza a hangot a játékbeli események, környezeti viszonyok, tereptárgyak, stb. alapján, és a végén oda küldi ki, ahova akarod.Kopi31415: Emlékszel, hogy a Vista érkezésekor nem működött tovább az EAX? gondolom, hasonló korlátokról van szó.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #17 üzenetére
Nem kell elhinni elég ha megnézed, hogy hova tűnt az EAX akárhány. Ma már sehol sincs, és nem azért, mert rossz volt (persze nem volt olyan jó, mint az A3D akárhány), hanem azért, mert a Windows leépült, hiszen az MS eldöntötte, hogy az Intel szoftveres megoldása lesz a jövő.
Semmi extrát nem csinál az AMD ezzel a TrueAudióval. Csupán a korábban kivégzett technikák (EAX/A3D) újjászületéséről van szó. A WDDM csak a trükk ahhoz, hogy megkerüljék azokat a korlátokat a Windows-ban, ami a korábbi megoldásokat eltüntette.
Magát a TrueAudiót mint technológiát bárki meg tudná csinálni, hiszen csak egy DSP kell hozzá és egy ehhez illő szoftveres támogatás. Azért nem csinálta meg eddig senki, mert nem tudtak mit kezdeni a Windowszal.(#20) cskamacska: Készül még.
(#25) Sub-ZeRo: Nem muszáj.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
devast
addikt
Nem teljesen értem a határait... Feltételezem, hogy a kaveriben lesz ilyen. Ha diszkrét vga-t használ az ember (nvidia-t vagy trueaudio támogatás nélküli amd-t), akkor a kaveri integrált vga-ján keresztül tudja majd használni ezt a fícsört? Vagy mindig az aktuálisan megjelenítésre használt gpu-nak kell tudnia ?
-
drkbl
őstag
Aha, leépítette:
"Improved audio controls allow the system-wide volume or volume of individual audio devices and even individual applications to be controlled separately. New audio functionalities such as Room Correction, Bass Management, Speaker Fill and Headphone virtualization have also been incorporated." <- EAX
Aha, nem támogatott az EAX: [link]
"Due to architecture changes in Vista, EAX effects and 3D surround sounds are disabled for DirectSound3D PC games. The Sound Blaster Audigy ADVANCED MB includes Creative Alchemy, which re-enables EAX effects and 3D surround sound." [link]
Mod: "Azért nem csinálta meg eddig senki, mert nem tudtak mit kezdeni a Windowszal."
Aha, mindenki helikopter, csak az AMD a legény a gáton
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mutass már egy új játékot, ami támogatja az EAX-et. Szerinted véletlen, hogy nincs?
Az Alchemy sajnos nem direkt támogatású az OS oldaláról, így a fejlesztők is ráhagyták az egészet, mert túl nagy késleltetést kapnak a Windows Vista óta, ami szétszakadozó és búgó hangélményt eredményez. Az, hogy az MS azt mondja, hogy ez előrelépés (miért mondaná azt, hogy lebutította a DirectSound kivégzésével), illetve a Creative azt mondja, hogy az Alchemy még működik (el kell adni a terméket ugye), az EAX-et támogató programok látványosan eltűntek.
Az is nagyon érdekes, hogy az AMD a TrueAudióhoz miért választotta a WDDM-et, ami egy grafikus szoftver stack. Egyszerűen az Alchemy példájából látták, hogy az erre kialakított út nem járható.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Teasüti
nagyúr
Meghallgattam a videót fülessel, pont ugyanabban a felállásban, amivel a CMSS-3D is működik.
Az ég adta világon semmivel nem nyújt többet így videó alapján, mint a CMSS-3D, sőt.
A magasság nekem még mindig nem jön át egyáltalán - ahogy régen se -, csak a vízszintes síkbeli orientáció.
A3D-t már nem ismerem, de állítólag az EAX 5-ben egy az egyben benne volt az is, meg ugye a CMSS-3D is kb. ugyanaz.Azért nem fogom kidobni az x-fi-t.
Ha jól tudom, akkor a hardver még mindig működik, tehát terhelni nem terheli a cpu-t.
Surround is elérhető még mindig, ahogy az x-fi vezérlőpultban az összes funkció is a CMSS-3D-vel együtt, ha éppen fülesen lenne kedvem térhangot kelteni. -
Teasüti
nagyúr
Ami viszont jobban bosszant a mindennapokban a játékokból hiányzó DSP támogatás helyett, hogy az a nyamvadt Flash Player miatt mostanában nincs surround upmix sztereó hangról.
Nem, e helyett süket surround csatornákat nyomat a lejátszó, h véletlenül se működjön a CMSS-3D, hogy szakadna meg a fejlesztő...[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Meghallgattam, nagyon jó fülessel hajszálnyira lehet hallani a különbséget mikor hátra kerül a forrás. Viszont ami feltűnt, hogy valamiért sima sztereóban tompábbak a hangok, remélhetőleg nem a demó kedvéért.
FPS vagy szimulátoros játék közben annyira nem fog odafigyelni senki erre, hogy nincs rá szó, főleg ha füles kell majd hozzá.
Engem rohadtul nem győzött meg ez az "audio forradalom".UI: 7.1-hez meg se helyem se pénzem, maradok "igénytelen"
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Cathulhu
addikt
Hat ez eleg gyenge volt, semmivel sem adott tobbet mint a tizenX eves A3D, soot, allitom az jobb volt. Oszinten remelem ez csak a plugin limitacioja es nem a trueaudio-e, kulonben jol hangzo neven kivul semmit nem hoz a dolog.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Z_A_P
addikt
Engem meggyozott, johet!
OK
-
kecskebégető
aktív tag
Jó lenne ezt a demot otthon nem pedig YT keresztűl hallgatni.Így nagy csalódás igazi többletet nem nyújt.Marketing bullshitnek persze jó.Aztán lehet még lesz belőle valami de így ebben a formában....
Asszonták nekem,hogy szabadujjak meg azoktó a halotttizéktő
-
Tas
tag
Biztos csak a youtube minoseg miatt, de akkora kulonbseget nem vettem eszre, mint amit a hype miatt vartam...
Mai napig emlekszem, mikor sikerult a Half life 1 ala beizzitani az A3Dt. Olyan eletre keltek a szennyvizes csatornak, hogy csak maszkaltam celtalanul es figyeltem az uj hangokra
Annyira elszomorodtam, mikor kinyirtak a ceget
Remelem, lesz erejuk es tamogatasuk, hogy jol kidolgozzak es elterjedjen
[ Szerkesztve ]
-
ng0ofy
KORREKTOR
Említsük meg azt is, hogy a3d-vel half-life 1 motorú játékban tényleg el tudtam dönteni, hogy alul-felül van az ellenség, míg ebben a demoban hiába magyarázta, nem hallottam...
Egyébként az x-fi kártyámat windows8 alatt tényleg nem tudtam kihasználni, el is adtam, azóta nincs igazi térhangzás és nagyon hiányzik. Viszont ha ez a truaudio csak ennyit tud, amennyit itt a videoban prezentáltak, akkor nem kell váltanom és pénzt kiadnom rá, mert gyenge teljesítmény....
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A CMSS 3D csak egy fake megoldás, míg az A3D, az EAX és a TrueAudio valós rendszer. Két külön kategóriáról van tehát szó. Nyilván az A3D kihalt, tehát az sajnos már nem létező technika. Az EAX még elvben létezik, de igazából nem fejlődik. A Lichdom fejlesztői mondták, hogy akarták támogatni, de csak Windows XP-n ad jó élményt, a Vista után már számottevően több munkát kell belefektetni, hogy ne legyenek hanghibák. Ez az EAX legnagyobb gondja, hogy elvesztették a fejlesztői támogatást, mert az Alchemy túlságosan nehézkessé teszi a jó minőségű kihasználást. Pedig lenne rá igény.
Most a TrueAudio az új remény, ennek támogatásába ölik az erőforrást a fejlesztők, amíg a Microsoft esetleg el nem kaszálja ezt is.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mikka07
tag
Ez jol hangzik,de a videokártyákon csak hdmi kimenet van és azok akiknek van egy nagyon jó 5.1 es erősitőjűk optikai és koaxilás bemennetekkel(és nem akarják lecserélni mert mondjuk 8 éve csucsmodell volt) de nincs rajta hdmi azok hogy hallgatják?A tv -re rá lehet hdmi-n kötni, de az csak sztereo a ps3-at is optikán használom dd vagy dts hangal.
-
Tamoo
MODERÁTOR
Én a VGA HDMI kimenetét használom erősítőhöz. Egy ilyen TrueAudio-t tudó kártyával kisebb Latency értékekkel lehet ilyen esetben számolni?
(#40) mikka07: Ez nem csak a VGA kimenetére van hatással. Csak a kártyára raknak fizikailag hangprocesszorokat. Első cikket olvasd el.
[ Szerkesztve ]
-
Mint már többször leírtuk ebben a topikba is, nem csak a videokártyán mehet ki a hang, hanem a gépben lévő bármely audioeszközön.
Vagyis kiküldheted optikán is, ha megelégszel sztereo hanggal, vagy van valami szoftvered, ami betömöríti AC3-ba vagy DTS-be, hogy 5.1 legyen.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
ng0ofy
KORREKTOR
Ha tudná azt hangban produkálni, akkor sokan döntenénk úgy, hogy kiadunk jóval több pénzt csúcskategóriás videokártyáért. Így nekem elég valami olcsóság is, mert nem játszom új játékokkal, nagyigényű címekkel.
A star citizenhez viszont gépet kell majd építenem vagy drága laptopot vennem és ha jó lenne a Truaudio, akkor csak emiatt döntenék ilyen APU-s megoldás mellett. Tehát van aki emiatt vesz videokártyátLátom sokan nem értik mit csinál ez a kütyü (: Pedig volt róla egy egész jó cikk, ebben a cikkben is volt talán linkelve.
Ez csak kiszámolja a hangok helyét, erősségét, stb, stb, majd átadja a rendszerednek, mint eddig. Ha be van állítva, hogy fülhallgatóra optimalizáljon, akkor úgy számítja ki a sugárzandó hangot (és ez a lényeg), hogy úgy szóljon a két hangszóróból mintha mindenhonnan jönne. A lényeg az algoritmus és a számítási kapacitás, ami azt a sok-sok hangot és irányt átszámítja két vagy több hangszóróra vetítve, hanghullámokra. (ha hülyeség töröljétek)
[ Szerkesztve ]
-
mikka07
tag
Nekem nincs hdmi bemenet az erősitőmőn!!Jelenleg rá van kötve egy wdlive optikán,ps3 optikán,hd beltéri optikán(az xbox is rá volt ,de 3ledes lett
). Az F1-et DD 5.1- ben adja az m1
a pc-m pedig analog 5.1-el van rákötve az erősítőmre ami egy yamaha dsp a-5 és external decoder üzemodban használom pc-hez csak végfokként egy audigy 2 zs hangkártyával .Az alaplapi hangártyára pedig rá van kötve egy headset azt használom a rosetta stone nyelvtanulo programohoz sztereoban mikrofonnal. Olyan átalakítot pedig még nem láttam ami hdmi-ből optikát vagy koaxot csinál erősítőt pedig ezért nem fogok cserélni .Most is 5.1 ben játszok az audigy 2 zs-vel nem egy mai darab ,de jobban a térhangzása mint az xbox 360 vagy ps3 -nak szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
mikka07
tag
OK!Most már értem nem olvastam elég figyelmesen szoktam cod multizni ps3-on 5.1 es hangal,de semmi előnyőm nem származik belőle mert nem lehet hallani melyik irányból jön pontosan a lővések hangja(lehet hallanni csak nem realtime) filmeknél ez nem igy van(ott hozzá keverik a hangot studioban a filmhez amit ugy rőgzitenek) olyan audioprocesszor kellenne ami valos időben kiszámolja a térben hangok távolságát a tartozkodási helyhez igazitva irányát, dinamikáját,késleltetését.. stb egyáltalán létezik ilyen?
-
O_L_I
őstag
Lassan annyira "behájpolódok", hogy akkor is veszek jövőre Kaverit ha szar lesz
-
Mardel
őstag
Jatekoknal, TrueAudio?
Minden ilyen mestersegesen krealt terhangzashoz tudni kell a hangszorok helyzetet, ami ugye fejhallgatonal adott.
Inkabb abban remenykedj, hogy a ps4-ben vagy pc-nel lesz-e erre beallitasi lehetoseg.Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
emre33
addikt
Creativ is írhatna egy WDDM drivert, és lenne EAX a régi (x-fi) és az új kártyákon is nem?
ASUS B650E-E, AMD Ryzen 9 7900, CORSAIR 64GB DDR5 6000MHz CL30 KIT CMK64GX5M2B6000Z30, ARCTIC COOLING Liquid Freezer II 360
-
#65675776
törölt tag
válasz
kecskebégető #35 üzenetére
Ha a YT intensity stereo-ban tömöríti a hangot, akkor ott érdemi térhangzás soha nem lesz.
-
Male
nagyúr
Jah, csak hát... ilyen szoftver nem létezik valamilyen oknál fogva. Én is reménykedtem, hogy rányomnak egy optikai kimentet majd, vagy legalább egy DTS/AC3 kódolást nyújtanak valamilyen módon... de nem, vagy vegyek mellé 15-20 körül hangkártyát, vagy hallgatom sztereóban az 5.1-es rendszeren, ahogy most is. (max analóg kábelekkel köthetném be, mert az optikain csak sztereó megy a játékokból...)
-
-
Yany
addikt
Irigylem azt a fejlesztő stúdiót, aki extra effortot képes tenni egy ilyen marginálisan érzékelhető hatás kiaknázásába. Manapság jó, ha nem full bugos egy termék, nemhogy még egy csak fülessel és úgy is csak alig észrevehető hatást kergessek vásárláskor. Hallani, igen, de éppcsak.
Ha nem lesz ráírva egy termék dobozára/reklámjára, hogy TrueAudio, akkor nem is venném észre. Luxus a köbön: pénzbe is kerül (hardver) és pénzbe is kerül (+elkészítési feladatok) és pénzbe is kerül (+tesztelendő hibaforrás). Mindez pedig egy igen kis piacért. I say NO. Peace.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Male
nagyúr
Az nem egy konkrét szoftver, hanem egy technológia, ami bizonyos hangkártyákkal megy... jah, igen a 60.000-es alaplapok egy része támogatja... kösz. Konkrétan megvásárolható szoftver, ami bármin megy, hol kapható? Sehol, pedig a mai prociknak kb kimutathatatlan terhelést jelentene a tömörítés.
Bici: Nyilván úgy értem, hogy ki is tolja rajta DTS vagy AC3 kódolással 5.1-es / 7.1-es hangot... nem állt volna szinte semmiből nekik, de inkább vegyek 20-ért hangkártyát pluszban.
Ok, ők biztosítanak, csak mi a fenének, ha drága hangkártyát kell hozzá ugyan úgy vennem... kicsit ilyen duplán kell érte fizetnem módszer.[ Szerkesztve ]
-
Látom sokaknak elbutult a füle a sok gagyi szartól.
Én elég durva változást vettem észre fülessel.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
mzso
veterán
válasz
cskamacska #20 üzenetére
Megvette a DTS. Aztán vagy csinál vele valamit vagy nem...
-
Komplikato
veterán
Hát ez a demo nagyon nem meggyőző. Persze ide tartozik, hogy anno az A3D és EAX demók sem voltak azok a végleges jobban sikerült produktumokhoz képest.
Remélem nem ez a maximum amit ki tud hozni a TA-ból egy fejlesztő ... mert megette a fene.
Én visszasírom az A3D 2.0-át (vagy a 3.0-át), az EAX az életben nem lépett a nyomába, sima sztereo fejhallgatónál meg még csak meg sem tudta közelíteni ..."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
mrhitoshi
veterán
Ez így mennyire reális összehasonlítás ?
Stereo hangzás, meg TrueAudio ?Mert oké, így nagy a különbség, na de mi van az 5.1 , 7.1-es rendszerekkel ? Nem gondolnám, hogy ott is Stereo hangot skáláznak fel 5.1-re. Ha tévedek, akkor segítsen ki valaki.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
Komplikato
veterán
válasz
mrhitoshi #64 üzenetére
"Mert oké, így nagy a különbség, na de mi van az 5.1 , 7.1-es rendszerekkel ?"
Mi lenne? Mióta az EAX-ot tökön lőtték, nincs olyan igazából ...
"Nem gondolnám, hogy ott is Stereo hangot skáláznak fel 5.1-re. "
????
Hol? Ki beszélt itt "felskálázásról"? Könyörgöm a DSP pozicionált, visszaverődő és elnyelődő hangforrásokat produkál térben 2, 4, 6, 8 hangszóróval ... sima szetero hangból az életben nem lesz térhatás."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
mrhitoshi
veterán
válasz
Komplikato #65 üzenetére
Akkor irreális az összehasonlítás. Még jó hogy jobb lesz egy térhangzás egy sztereo hangzástól.
PS4
-
mikka07
tag
Nekem a pioneer rs88II autos fejegységemhez adtak hangoló mikrofont (rá kell csiptetni a az űlés fejtámlájára)ami beállit egy hangzásképet kb 5 perc alatt és minden hangszoro távolságát is lehet külön állitani cm-ben a mélyládát is, és azt is lehet állitani rajta hogy melyik ülésben ülsz (vezető,vezető melletti ,vagy 4 utas van az autoban)mondjuk elég drága is volt és nem is mp3-at hallgatok rajta.Viszont van pc-hez 5.1-es fülesem majd előszedem és kiprobálom .hátha azt fogják majd támogatni..
-
válasz
mrhitoshi #66 üzenetére
Úgy érdemes elképzelni, hogy más motor alatta. A "sima sztereó" is térhangzás, valamilyen API-ra az is épül, csak nem annyira pontos. Viszont TrueAudiós az jóval összetettebb (pl több paraméterét veszi figyelembe a hangnak), így messze élethűbb az eredmény, ahogy a programozható shaderek megjelenésével is szebb és részletesebb lett a grafika. Persze ennek megvan az az ára, hogy nem elég hozzá a CPU, főleg hogy a hang az fix mintavételezéssel (~FPS) dolgozik így nem lassulni, hanem pattogni fog, ha nincs elég erőforrás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Teasüti
nagyúr
Gyanítom az input lag miatt nem érzed valós idejűnek a hangot, már ha TV-n játszol. (AVR-en beállított késleltetés is bezavarhat.)
Be is ba...na, ha nem valós időben adná a hangot (nincs konzolom, de ez azért meredeken hangzik).Amúgy meg szabvány határozza meg - de legalábbis gyári ajánlás - a surround hangszórók elrendezését, vagyis igenis lehet tudni a pontos helyzetüket. Csak ehhez hozzá tartozik, hogy a felhasználók kb 99%-a nem optimálisan állítja be a hangszóróit különböző okok, fizikai és/vagy szellemi korlátok miatt.
Csak a téma kedvéért: ha nem megfelelően helyezed el a dobozokat és elméletben a vezérlőprogramban meg lehetne határozni a sugárzók pontos térbeli elhelyezkedését, akkor mégis milyen eredményt mernél elvárni egy szabálytalan, asszimetrikus elrendezéstől? Mert oké, vannak felhasználók, ahol össze-vissza vannak szétdobálva a tejfölösdobozok, mind irányban, mind távolságban, mind magasságban. Még ha ezt be is paraméterezed a vezérlőben, mégis hogy a fenébe kellene ebből értelmes hangteret generálni???
A késleltetést/távolságot meg jó esetben kompenzálja az erősítőd, már ha van.
Persze elméletben meg lehetne oldani hangkártyából is, de ez nem elterjedt megoldás.[ Szerkesztve ]
-
mikka07
tag
Házimoz témában eléggé járatos vagyok már 98-ban volt 6fejes hifi stereo videomagnom és dolby sorround rendszerem ami elég ritkaság volt akkoriban ugyhogy nem vagyok kezdő ezen a téren elég sok szakmai forumot olvastam az utobbi 10 évben és volt egy pár erősítőm is onkyo,pioneer ,yamaha stb,a filmeknél nincs gond az 5.1 es hangal konzoloknál(ps3,xbox360) kamu az egész nem realtime számolja egyik sem(max az átvezető videokat) ebben biztos vagyok csak sokan észre sem veszik ugy vannak vele hogy jól szól és kész ettől már egy kicsit többre vágyom.A gran turismo 5-nél hallod ha melléd ér egy auto vagy mögötetted van ,de ott sem az igazi a térhangzás.A hangszorok elrendezését ugy csináltam ahogy kell mivel azt a helyiséget csak házimozira használom egy 3d projektorral.
-
Kozmonauta
tag
Nagyon remélem hogy Gabe bácsi SteamOS-e átfogja terelni wintyúkról a játékosokat és akkor már csak kapálodzani tud az a microfos.
[ Szerkesztve ]
A HÁBORÚ: BÉKE A SZABADSÁG: SZOLGASÁG A TUDATLANSÁG: ERŐ
-
Teasüti
nagyúr
Volt korábban vmi hír egy új technológiáról, ami valós időben korrigálja a szobád adottságainak megfelelően a hangot, nem? (Nem "egyszerű" akusztika korrekcióra utalok.)
Ha jól rémlik ebben már ténylegesen benne volt a pontos térbeli elhelyezés szoftveres meghatározása is. Viszont ha jól emlékszem, akkor igen nagy számítási teljesítmény kellene hozzá.
De nem tudom felidézni...(#71) mikka07
Akkor te az az 1% vagy.[ Szerkesztve ]
-
Cooley18
aktív tag
Elnézést, ha már elhangzott a kérdés, most nincs időm végigolvasni a hsz-okat, de érdekelne, hogy egy AMD APU+nV dVGA párossal is működni fog ez a dolog? Illetve volt róla szó, hogy a közeljövőben képesek lehetnek arra egyes motorok, hogy az APU-ban lévő GPU-t hardveres gyorsításra használják fizika, AI stb. számára. Vajon ezeket is meg fogja tudni csinálni nV kártya mellett?
-
Ha jól tudom, akkor nem lesz erre lehetőség, mivel a TrueAudio a vga driverben van (csak itt tud jól működni a win limitálsága miatt), így csak AMD-vel fog menni, mert egyszerre csak egy vga driver tud aktív lenni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Teasüti
nagyúr
Aham, hát most már ez a része nincs kihangsúlyozva annyira akkor.
Már legalábbis amit a YT videóból le lehet vonni, abból ítélve ez nem egy nagy was ist das idáig.Én még úgy tudom Vista óta AMD és Nvidia driver egyszerre is megy, lásd PhysX mókolás régebben.
[ Szerkesztve ]
-
mrhitoshi
veterán
Értem.
De egyébként játékok alatt valós helyzetben azért többet nyújtanak a játékok. Ezért gondolom, hogy ez így nem mutat reális képet.
A mai játékoknál azért akkora probléma szerintem nincs hangzás terén, de mondjuk a doppler-effektust nem tudják érzékeltetni, ami nagy elérőlépés lehetne.[ Szerkesztve ]
PS4
-
Komplikato
veterán
"mert egyszerre csak egy vga driver tud aktív lenni."
Öööö, igen Vista alatt. XP, W7 és W8 alatt meg NEM. Rémlik egy blogból, ahol Radeon kártya mellé pakolt Nvidia kártyán futtatott valaki PhysX-et, persze buherált driverekkel.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Cooley18
aktív tag
Meg ott van a Lucid Hydra, ami szintén nem működhetne, ha egyszerre csak 1 működhetne. Itt inkább az a kérdés, hogy szoftveresen tiltva lesz-e a mutatvány, ha nV dVGA is jelen van a rendszerben.
-
válasz
Komplikato #79 üzenetére
"Ennél is lényegesebb extra a dedikált hangprocesszor, ami nyilván az AMD TrueAudio rendszere lesz. Ennek az információnak világszerte sokan örültek, hiszen logikus azt hinni, hogy a Kaveri APU-ra beruházva egy GeForce VGA megtartásával is elérhető a várva-várt hangzásvilágbeli javulás, de ez sajnos nem lesz így. A TrueAudio ugyanis nem a Windows alapvető hangzáshoz kialakított, de közben igen limitált képességű szoftveres infrastruktúráját használja, hanem a jóval modernebb WDDM-et. Utóbbi azonban egy grafikus drivereknek kialakított felület, vagyis a TrueAudio működéséhez mindenképp szükséges a Catalyst meghajtó használata. A friss Windows operációs rendszerek ugyan megengedik a több grafikus meghajtó telepítését, de egy program egyszerre csak egy grafikus drivert használhat. Ezzel gyakorlatilag a Kaveri APU IGP-jében található TrueAudio blokk működni fog dedikált grafikus kártya használata mellett, de a VGA csak Radeon lehet, ezen belül is olyan Radeon, amely ugyanazt a Catalyst drivert használja, amit az IGP. A TrueAudio tehát minden szempontból AMD platformhoz van kötve, és ez addig megkerülhetetlen, amíg a WDDM működése meg nem változik."
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
dezz
nagyúr
A TrueAudio nem egy fix funkciós HW, hanem egy programozható DSP (Digital Signal Processor) komplexum, az audiótechnikában ismert Tensilica cég Xtensa HiFi és FiFi2 EP nevezetű DSP magjaiból tartalmaz 8db-ot, plusz egyéb kiegészítőket. Teljesítményben messze felülmúlja a korábbi PC-s audió DSP-ket. Az AMD ad hozzá egy keretrendszert és abba illeszkedő effekt könyvtárat, de utóbbit külső fejlesztők is készíthetnek. Más szóval, amit most tud, az nem a végleges, fejlődni fog még.
(#81) lezso6: Mi gátolja meg a programokat, hogy másik processzben másik drivert érjenek el?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Komplikato #79 üzenetére
Rémlik egy blogból, ahol Radeon kártya mellé pakolt Nvidia kártyán futtatott valaki PhysX-et, persze buherált driverekkel.
Elég sokan, nekem is volt Radeon mellett PhysX-re külön kártya egy ideig. Aztán jól eladtam, mert semmi értelmes nem futott rajta pár eyecandy-n kívül. Nem is kellett hozzá nagyon buherálni, csak egy hackelt Geforce driver kellett neki, oszt ment szépen.(#80) Cooley18
Az, hogy tiltva van-e, az már a PhysX idején sem érdekelt senkit.
Nvidia azt hitte ki tud b.szni a jónéppel, de mindannyiszor feltörték újra a meghajtót.(#81) lezso6
de egy program egyszerre csak egy grafikus drivert használhat
De éppen a fenti példában akkor egy random PhysX demó vagy játék miként használja egy időben az AMD vga-t és a PhysX-re dedikált nVidia vga-t?[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Abu játékfejlesztő?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Sztem ott csak a fizikai számításokat csinálja a kártya, nem videokártya minősítésben dolgozik.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A WDDM. Ez nincs virtualizálva, tehát ha egy programhoz hozzá lett rendelve egy erőforrás (elsődlegesen driver, mert utána lehet trükközni), akkor minden process arra van kényszerítve. A PhysX azért megy hibridben, mert az nem WDDM-en keresztül működik, de a TrueAudio elsődlegesen igen. A másik címzési lehetőség a HSA. Azzal is elérhető a blokk a programozó nézőpontjából ugyanúgy. Ehhez viszont program oldali támogatás kell. Persze nem kizárt, hogy a program az APU TrueAudiót HSA-val, míg a VGA-s TrueAudiót WDDM-en keresztül éri el. Erre minden lehetőség adott már ma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
Fura, hogy Geforce mellett is ennyire keresitek a kihasználás lehetőségét. Engem annyira nem hatott meg, hogy Radeon mellett sem érdekelne. Nem vagyok botfülű, de a marketing bullshiten túlra nem igazán látok (hallok) egyelőre.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
drkbl
őstag
válasz
Kozmonauta #90 üzenetére
-
M@trixfan
addikt
Ugyan nagyon gagyi bogyós fülhalgatóval tudtam csak most kipróbálni, de valamit azért így is lehetett hallani. Én sem azt mondom, hogy a legjobb demó volt, de szerintem örvendetes a Trueaudio érkezése.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
MMSZoli
tag
Ha valakit érdekel a VALÓS térhanghatás, akkor a Binarual/Holophonic hangzás szimulációja körül kell keresgélni.
A valós hang felvételekor "emberi dummy" fejre szerelt mikrofonok szimulációja az amit a játékok létre tudnának hozni mint igazi térhatás.
Ha Youtube-on rákerestek, akkor a Zuccarelli által copyright-olt jó 25 éves Binarual technológia (ami csak fülessel működik) bármilyen kőegyszerű hangkártyán hozza a síkon belüli távolság pontos leképezését.
A függőleges elmozdulás, miegymást pedig a holophonic hozza.
(Annó volt Deep Purple lemez is felvéve ilyen módszerrel).Ha a Barber Shop / Virtual Hair Cut -ot meghallgatjátok FÜLESSEL, na kb ezt várnám el egy DSP-vel megtámogatott rendszertől alapból. Persze füles kell, de az AMD is ezt javasolja (talán nem véletlenül)
Binarual:
[Virtual 3D] -
ddaydome
senior tag
Engem egyáltalán nem győzött meg. Az EAX-os hangzások sokkal meggyőzőbbek voltak régen. Igaziból arra jöttem rá, hogy hiányzik az EAX HD
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
mclaren777
senior tag
Szerintetek megéri a TrueAudio miatt a 7790 vagy 7850 helyett a 260X mellett dönteni?
Új hozzászólás Aktív témák
ph A Lichdom fejlesztői kikevertek egy videót, amivel hallható, hogy mit tud az AMD hangprocesszora.