Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz drkbl #3 üzenetére

    Az régóta ismert, hogy a Windows leépítette az audió szoftver stacket, ami bullshit volt, de lelkük rajta. Az AMD nem véletlen, hogy nem ezt használja a TrueAudio működtetésére, hanem a grafikus szoftver stacket, mert az jóval többet megenged. Nyilván hangot számoltatni a grafikus driveren keresztül nem egyszerű, de még így is jobb, mint a Windows korlátjait eltűrni.

    (#2) AAAgold: Ha a rendszerben beállítható a hangszórók pozíciója, akkor nem muszáj a füles, mert valós időben ki tudja keverni a gép a hangot.

    (#10) SaGaIn: Nincs benne a lapkában a DSP, anélkül pedig nem működhet. Ahol van hardver ott már működik. Ha kell, de nem akarsz VGA-t cserélni, akkor a Kaveri APU-ban lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FollowTheORI #13 üzenetére

    Pontosan. Ha a rendszer ismeri a hangszórók pozícióját, akkor kikeveri rá a megfelelő hangot. A Youtube-on csak azért kell füles, mert olyanra kell kikeverni, ami általánosan használt pozíció.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #06658560 #17 üzenetére

    Nem kell elhinni elég ha megnézed, hogy hova tűnt az EAX akárhány. Ma már sehol sincs, és nem azért, mert rossz volt (persze nem volt olyan jó, mint az A3D akárhány), hanem azért, mert a Windows leépült, hiszen az MS eldöntötte, hogy az Intel szoftveres megoldása lesz a jövő.
    Semmi extrát nem csinál az AMD ezzel a TrueAudióval. Csupán a korábban kivégzett technikák (EAX/A3D) újjászületéséről van szó. A WDDM csak a trükk ahhoz, hogy megkerüljék azokat a korlátokat a Windows-ban, ami a korábbi megoldásokat eltüntette.
    Magát a TrueAudiót mint technológiát bárki meg tudná csinálni, hiszen csak egy DSP kell hozzá és egy ehhez illő szoftveres támogatás. Azért nem csinálta meg eddig senki, mert nem tudtak mit kezdeni a Windowszal.

    (#20) cskamacska: Készül még.

    (#25) Sub-ZeRo: Nem muszáj.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz drkbl #28 üzenetére

    Mutass már egy új játékot, ami támogatja az EAX-et. Szerinted véletlen, hogy nincs?
    Az Alchemy sajnos nem direkt támogatású az OS oldaláról, így a fejlesztők is ráhagyták az egészet, mert túl nagy késleltetést kapnak a Windows Vista óta, ami szétszakadozó és búgó hangélményt eredményez. Az, hogy az MS azt mondja, hogy ez előrelépés (miért mondaná azt, hogy lebutította a DirectSound kivégzésével), illetve a Creative azt mondja, hogy az Alchemy még működik (el kell adni a terméket ugye), az EAX-et támogató programok látványosan eltűntek.
    Az is nagyon érdekes, hogy az AMD a TrueAudióhoz miért választotta a WDDM-et, ami egy grafikus szoftver stack. Egyszerűen az Alchemy példájából látták, hogy az erre kialakított út nem járható.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Teasüti #30 üzenetére

    A CMSS 3D csak egy fake megoldás, míg az A3D, az EAX és a TrueAudio valós rendszer. Két külön kategóriáról van tehát szó. Nyilván az A3D kihalt, tehát az sajnos már nem létező technika. Az EAX még elvben létezik, de igazából nem fejlődik. A Lichdom fejlesztői mondták, hogy akarták támogatni, de csak Windows XP-n ad jó élményt, a Vista után már számottevően több munkát kell belefektetni, hogy ne legyenek hanghibák. Ez az EAX legnagyobb gondja, hogy elvesztették a fejlesztői támogatást, mert az Alchemy túlságosan nehézkessé teszi a jó minőségű kihasználást. Pedig lenne rá igény.
    Most a TrueAudio az új remény, ennek támogatásába ölik az erőforrást a fejlesztők, amíg a Microsoft esetleg el nem kaszálja ezt is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #82 üzenetére

    A WDDM. Ez nincs virtualizálva, tehát ha egy programhoz hozzá lett rendelve egy erőforrás (elsődlegesen driver, mert utána lehet trükközni), akkor minden process arra van kényszerítve. A PhysX azért megy hibridben, mert az nem WDDM-en keresztül működik, de a TrueAudio elsődlegesen igen. A másik címzési lehetőség a HSA. Azzal is elérhető a blokk a programozó nézőpontjából ugyanúgy. Ehhez viszont program oldali támogatás kell. Persze nem kizárt, hogy a program az APU TrueAudiót HSA-val, míg a VGA-s TrueAudiót WDDM-en keresztül éri el. Erre minden lehetőség adott már ma.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák